Jump to content

pornire ventilator polo 6n2 1.4 TDI


leroiv-vd
 Share

Postare recomandată

Salutare la toti posesorii de polo!

Va supun atentiei , posesorilor de polo 1.4 TDI, 2001, 75 CP, 55KW, urmatoarea intrebare: ati auzit vreodata (in timpul deplasarii/stationarii cu masina) pornind/functionand ventilatorul pentru racirea apei din circuitul de racire al motorului? Stiu ca porneste/functioneaza obligatoriu cand pornesti clima si dai pe aer conditionat (vara)...dar in rest...?! La mine nu functioneaza decat la pornirea aerului conditionat... Oare sa nu fie nevoie si racirea sa se faca doar din fluxul de aer ce intra prin masca si ajunge la radiator? Multumesc pentru eventualele raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asa e cum zici tu.

Mai porneste vara cand urci pante lungi, circulatie pe canicula bara la bara, etc.

in rest in conditii normale de trafic, se raceste din mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si zici ca la pornirea climei/ ac-ului, acel ventilator porneste obligatoriu ? intreb deoarece la Polo lui prietena nu s-a folosit clima niciodata in 3 ani de cand o are, ca n-a avut freon. Pe cand l-am incarcat, si zic hai sa ii dau sa ma racoreasca a pornit instantaneu, la apasarea butonul, si acel ventilator. Si nu stiam nici sigur cum ar trebuii sa porneasca. La Bora mea, acel ventilator nu porneste decat in stationare ( sau cel putin atunci il aud), ori in zilele foarte foarte calde.

 

Mersi anticipat de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa porneste cand dai drumul la aerul conditionat...Si eu am avut lipsa freon in instalatie vreo 1 an si ceva si cand am facut plin cu freon, la apasarea butonului  de aer rece pornea si ventilatorul. La modelul asta de polo radiatorul de clima si radiatorul de racire al motorului sunt unul in spatele celuilalt iar ventilatorul cumva sufla peste ambele. Am intrebat de functionarea ventilatorului pentru ca am masina in service : imi dadea apa afara si putin cate putin la baza vasului de expansiune de la antigel aparea ulei. Cei din service au desfacut motorul si au gasit garnitura de chiulasa ciupita. Ma intreb de la ce s-a putut "praji" garnitura daca racirea radiatorului de apa se face prin fluxul de aer ce intra prin masca...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce coincidenta nefasta...  Si la Polo de care vorbesc eu tot pierde apa, dar nu o vad nicaieri. Ulei in vasul de expansiune nu baga, doar ca o pierde. Si la fel, mecanicul meu a zis ca poate sa fie garnitura de chiulasa dusa, sau inspre ducere... O sa vad cum rezolv. Cat despre venitilator, pe deoparte bine ca nu porneste, ca are o paleta crapata, l-am demufat, m-am temut sa nu se dezmembreze la turatii si sa-mi sparga radiatoru.

 

Oricum, mersi de confirmare, nu stiam ca trebuie sa porneasca instantaneu la pornirea climei...m-am deslusit. O zi buna si spor la reparatii, sa iesi cat de bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum frate sa decuplezi ventilatoru, o sa-ti fiarba motorul si o sa-l calezi , sa vezi atunci distractie :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prietene, asta era inainte, cand nu stiam care cum functioneaza, ca e unul si acelasi ventilator pt ambele radiatoare etc... Si plus, nu am umblat cu el asa, a fost doar o idee negandita, pana am realizat ce fac. Spuneam doar ca, noroc ca nu porneste decat la pornirea climei, ca in restul situatilor, motorul nu avea nevoie de ventilator sa-l ajute sa raceasca, chiar e foarte eficienta racirea pasiva, neavand nevoie de ventilator. Acuma ca stiu ca porneste automat cu clima, nu pornesc aceasta pana nu rezolv problema cu paleta rupta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi cu masina unde vrei tu , pana ajunge apa la 90 grade, dupa ia si da-i inainte si inapoi ( 10 metri ) de vreo 5-6 ori sa vezi cum incepe ventilatorul sa raceasca.. stai cu , capota deschisa si lasa pe cineva sa se uite daca nu-l auzi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Se poate sa porneasca si sa fie la o turatie mica si nu-l aud... De asta si intrebam cunoscatorii si posesorii de polo tdi... sa-mi dau seama de ce s-a dus garnitura de chiulasa...Oricum apa nu mi-a trecut niciodata de 90 de grade! Toata "distractia" cu garnitura si ce au mai gasit pe acolo, pompa tandem... + distributie+pompa de apa+manopera..ma costa 3000 de lei  :tuktuk: . Inca o chestie... mufa de la switch-ul termic (montat in dreapta-sus in radiatorul de apa, ce porneste ventilatorul cand apa se incalzeste peste limita) are doar doua fire si nu trei...deci ventilatorul functioneaza intr-o singura treapta de viteza...zic eu...!?

Modificat de leroiv-vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu mai fie oare TDI-uri... cu problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Daca nu face bule in vasul de expansiune sau nu iti da entigel pe esapament nu e dusa nicio garnitura de chiulasa. Ca sa-ti bage ulei in vasul de expansiune sau antigel in ulei ar trebui ca garnitura sa fie praf si pulbere.

Am patit si eu o chestie asemanatoare cu pierderea lichidului si pana nu am schimbat absolut toate o-ring-urile de la carcasa termostatului, conducte, senzori, dopuri, etc, nu scapi. Te costa vreo 30 lei o-ring-urile, 50 lei antigel+apa distilata si o jumate de zi de munca daca esti de unul singur.

Daca apa nu-ti sare de 90 de grade lasa ventilatorul ala in pace, oricum tdi-urile nu se incing asa de tare ca benzinarele. La tdi-uri mai ai intercooler-ul ala care mai raceste aerul din admisia turbo si parca si un radiator de ulei care iar raceste pe acolo, deci racirea e ceva mai smechera oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facea bule in vas deci aparea presiune si in  instalatia de racire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut! O intrebare despre ventilator si radiator. Pentru polo 1.4 MPI are acelasi radiator si pentru ac si pentru motor? Intreb pentru ca nu vad altul. Am AC manual, cu buton.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, este acelasi ventilator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
Aurelian 6n2

Salut, am o problema cu pierderea de freon pe la doua o- ring- uri cu toate ca au fost inlocuite cu unele oem.

Exista vreo pasta de etansare care sa o pot aplica pe garnituri si filete la instalatia de a/c ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Nu  porneste nici compresorul nici ventilatorul la AC. Becul martor de AC, functioneaza. Compresorul a fost schimbat acum 2 ani.

Ce ar trebui sa verific? sigurantele sunt OK.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un DIY de verificare AC in sectiunea de golf 4, in mare parte este la fel si pentru polo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!