Jump to content

Audi A3 versus BMW 120d versus Alfa Romeo Giulietta


novicele
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

 

Doresc ajutorul dumneavoastra pentru a ma decide in alegerea unei masini second-hand model hatchback
 pe care intentionez sa o  achizitionez in viitor. Masina va circula in Bucuresti in proportie de 70%, restul de 30 % extern.  Criteriile de alegere sunt urmatoarele:

 

1. estetic-40%; fiabiliate - 30%; costuri de intretinere - 30%;

2. Strict motorizare 2.0 diesel;

3. Doresc sa achizitionez masina cu maxim 100.000 km rulati si sa o tin mai mult de 3 ani;

4. Nu voi face foarte multi km pe an;

5. Dotari - A/C sau clima; Senzori de parcare; Eventual Xenon si Navigatie;

 

Dupa deliberari m-am oprit asupra a  3 modele:

 

1. Audi A3 -2.0 TDI  - fabricatie 2007 - 2009

2.BMW 120d - fabricatie 2007 - 2011;

3. Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD - 140cp;

 

Criteriul estetic este subiectiv si nu intentionez sa-l dezbat. Ma intereseaza insa foarte mult costurile de intretinere si fiabilitatea masinii ca sa stiu la ce sa ma astept mai ales ca masinile sunt SH si nu am condus nici una dintre ele. Va multumesc pentru ajutor si sunt deschis la propuneri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu faci multi km si nici nu mergi mult extern, de ce vrei neaparat diesel? :)

 

Cum criteriul estetic e subiectiv (cum le-ai ordona tu?), raman fiabilitate si costuri de intretinere. Fiind SH, la ambele capitole va conta f mult starea in care vei lua masina, deci concentreaza-te pe asta. Nu te lega neaparat de km si verifica-i daca sunt reali (doar prin extragerea istoricului de la dealer, cartile de service se pot falsifica usor).

 

Eu m-as duce pe forumul monomarca pentru Alfa si BMW pentru a vedea ce probleme se intalnesc mai des la respectivele si cat de fiabile sunt. Daca nu planuiesti sa iti faci reviziile in reprezentanta mai conteaza si cat de usor gasesti service-uri pentru operatiunile mai complexe. Pentru BMW si Audi vei gasi mult mai usor service-uri bune, decat pentru Alfa (eu nu stiu decat de unul, unde ma duceam cu fosta masina, un Fiat). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu inteleg chestia asta cu "masina va fi folosita 70% in oras, deci vreau diesel" :huh: Ma rog...

Dintre astea trei, BMW-ul sta de departe cel mai bine la capitolul fiabilitate. Rata de defecte la TUV este (fara sa stiu cifre exacte) parca cea mai mica, sau oricum, in top 3. Audi A3 e pe undeva pe la locurile 25-30 din cate tin minte. De italience nu stiu nimic.

 

A3 am avut, exact 2007 2.0 TDI 140 PS cu DSG si masina exceleaza prin... nimic. E mai scumpa decat un Golf, ora de manopera e proportional mai scumpa fiind "premium", insa masina face sacrificii functionale cu duiumul doar de dragul esteticii, ceea ce mi se pare nepermis, daca tot e sa se ridice la inaltimea asteptarilor.

 

BMW e OK tehnic, dupa cum spuneam, e solid construita, insa oferta de spatiu a locurilor din spate este de-a dreptul meschina. N-as lua-o fara cutie automata.

 

Decat astea trei, mai bine un Golf. Poate face absolut tot ce pot astea trei, ba chiar mai bine, e si mai ieftin, se gasesc piese peste tot, nu pierzi (atat de mult) la revanzare, atata doar ca n-are glamour-look. 1.4 TSI de 170 PS cu DSG ar fi alegerea mea personala.

 

Bafta in alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prima oara cand vad-aud de Alfa Romeo Giulietta si imi place!Tocmai acum m-am uitat pe mobile si am vazut 2 alfa romeo (2010 si 2012) 8300 si 8600 euro(cea 2012) full optiuni,chiar si ecranul care iese din bord(navigatia).Sunt ieftine si arata extraordinar de bine interior-exterior!Nu stiu nimic insa de fiabilitatea lor sau de alfa in general,dar decat un A3 sau 120 din 2007 ,Euro 4, la 8000-9000 euro(ca sa fie bune) mai bine o alfa giulietta din 2010-2012 la aceiasi bani Euro 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Giulieta e o masina frumoasa,te diferentiaza de restul. Celelate doua sunt masini fara senzatie . Diesel probabil ca vrei ca sa ai impresia ca mergi ieftin.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20.000 pt un golf 6 sh? Tare !

In opinia mea

a3 : banala…confortabila, piese usor accesibile, la fel si servisuri

Bmw : hidoasa, niciodata nu mi-au placut bmw / mercedes hatchback…servis si piese - idem audi

Giulieta : alfele mereu au fost masini frumoase, elegante, care imbina foarte bine eleganta cu sportivitatea ; masini bine dotate…insa sufera la capitolul fiabilitate ; majoritatea alfelor au avut probleme cu electrica / directia / bucsaraia ; probleme vei avea si cu servisurile si piesele scumpe majoritatea disponibile pe comanda ; valoare de revanzare mica si piata mica pt cumparatori ; pe aceasta caroserie as alege motorul 1.4 benzina turbo ; consuma putin si trag foarte bine, l-am avut pe bravo pe cel de 150 cp si era senzatie ; 2.0 tdi pt oras nu as lua in veci ;

Mai adauga ceva pe lista…poate un leon FR 2.0 tdi 170 cp? sau 1.8 TSI 160 cp? Poate un astra H OPC ? Ori un fiat bravo 1.4 t-jet pachet sport ? Daca esti chitit pe una din astea 3, as alege audi si l-as aranja putin ;

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum tot s-a spus, nu are ce cauta dieselul la o asa utilizare. E chinuit in aglomeratie, consuma mult, dpf-ul e clar ca va avea de munca, achizitia este mai scumpa. Eu sunt fanul cuplul de diesel si in general cum se simt dieselurile moderne, dar pentru o utilizare 70% in oras benzina este mai indicata. Intretinerea va fi mai scumpa, iar fiabilitatea poate sa aiba de suferit in urma unui asemenea regim la diesel. Mai ales ca nu e luata nici de noua si va ramane mai bine de 3 ani.

Care e bugetul?

 

Mai bine Audi A3 1.8TFSI. E un motor solid cu o baza buna de putere.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre cele trei mentionate in primul post, eu as alege Audi A3-ul si as cauta unul cu DSG.

 

BMW-ul seria 1 mi se pare ca arata urat. Modelul 2015 ce vine cu acest facelift chiar imi place dar nu cel precedent. Motorul N47 e cunoscut pentru probleme cu distributia deci sa iei si asta in calcul iar cutia DSG este peste cea cu 6 rapoarte de la BMW prezenta pe seria 1 care il cauti tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsuri. De asemenea apreciez foarte mult fair-play-ul intalnit pe acest forum.

Toata lumea (si fanii Alfa sau BMW) m-a sfatuit sa aleg un benzinar. Asa n-as mai avea "dureri de cap datorate frecusului in trafic urban (turbo, FAP daca are, EGR, ambreiaj si/sau volant bimasica, etc)". Sunt argumente in fata carora ma inclin si nu pot sa le contrazic. Dar....imi place mai mult motorizarea diesel.

 

1. Sa incepem cu BMW: este adevarat ca nu straluceste prin frumusete dar poate invinge la capitolul fiabilitate si costuri de intretinere?

 

Ce am citit pe forumul BMW despre motoarele diesel fabricate intre anii 2007 - 2011 m-a ingrozit.

 

" Dragii mei, am decis deschiderea unui topic nou intrucat nu am vazut pe forum decat postari razlete legate de problema asta, pe care eu o consider extrem de grava. Posed un BMW 118d facelift, fabricat in mai 2007, drept urmare avand sub capota noul motor cu cod N47 ce dezvolta 143cp. Toate bune si frumoase, masina merge bine, trage frumos, consuma incredibil de bine, silentios, ce mai, mi-a depasit asteptarile cu mult. Pana sa aud insa zgomotul metalic si fara sa-i dau importanta am zis ca e normal, ca probabil asta e zgomotul masinii.
Masina e servisata la BMW pana in noiembrie 2008. De-acolo a plecat catre Romania si cumparata la 43000km de o romanca, de la care in iunie anul asta am luat-o eu. Am pe bord acum fix 95100km, Km 100% reali, masina e superintretinuta, reviziile sunt facute la timp insa nu la BMW in .ro. Nu cred sa se faca recall, costurile reparatiei sunt f f mari. Numai piesele sunt 2000 de euro.

Pe un topic in aria Seria1, este un coleg care se plangea de unele probleme cu masina, si acolo altcineva a postat cateva link-uri catre unele forumuri din afara unde era dezbatuta pe larg problema largirii lantului de distributie si in final ruperea lui cu consecinte extrem de grave, practic necesitand inlocuirea motorului. Erau acolo peste 40-50 de masini cu problema asta, multe in garantie, iar costurile fiind suportate de catre firma mama. Ce se intampla cand masina iese din garantie, cum e cazul meu? De inlocuit iarati costa mult sa previi, trebuie arbore cotit, lant, intinzatoare, numai astea ajung peste 2000 de euro, plus manopera, iar la BMW treaba asta costa poate dublu. Probabil se da garantie la manopera un an sa zic, insa apoi problema revine, fiind considerat un defect de fabricatie. Problema e de la crankshaft (arborele cotit) la care se uzeaza prematur pinii din capat si de-acolo vin repercursiunile asupra lantului.
As dori sa stiu cate cazuri sunt in .ro cu problema asta, daca este cazul sa ma ingrijorez si sa dezbatem problema asta care tinde sa devina una f grava. Tinem cont ca acelasi motor se pune pe X3, X1, 520, 318d, 320d, 118d, 1290d, 123d...
Am trimis mail la MHS-Motors , astept sa raspunda. Atata vreme cat exista recall-uri si se repara defectele de fabricatie si dupa 10 ani de zile consider ca orice defectiune care nu implica felul cum e exploatata masina trebuie remediata de catre producator. Ce vina avem noi consumatorii ca acolo s-a strecurat o eroare? Probabil se va intampla ce spune c.sainz caz in care probabil voi fi nevoit sa renunt la marca. Totusi trebuie avute pretentii de premium, cata vreme se plateste un pret initial, cu mult peste concurenta.

Sa nu mai spun ca este imposibil sa rupi un lant de distributie. Oricum cata vreme nu tine nici cat o curea, e strigator la cer! Facem motorul consumabil in cativa ani...
Am fost sunat de catre cei de la MHS-Motors, f. surprins am ramas si mi s-a confirmat ca exista o instiintare de la BMW sa se verifice distributia in momentul in care clientul sesizeaza zgomotul cu pricina si e posibil, in baza unui dosar de goodwill sa se ofere piesele gratuit de catre BMW iar eu sa suport doar 50% din manopera si piesele care nu intra in pret, garnituri, ulei, etc. Costurile au spus ca ar fi peste 10000ron daca nu ma incadrez in cerintele BMW si undeva la 4000ron daca imi acorda reducerea in baza dosarului de "binefacere" sa zic asa. Cerintele ar fi cartea service la zi cu stampilele BMW, km reali si masina sa nu aiba peste 48 de luni ori 150000km. Eu nu ma incadrez in 2 din cerintele astea insa mi s-a spus ca e posibil sa fie ok.
Voi programa o vizita la ei in maxim o luna si va tin la curent. La intrebarea mea daca au intalnit cazuri de lant rupt, au spus ca da insa la o masina cu mult mai multi kilometri.
Ce mai iei pe un 118d de 26000Eur cu motorul praf? Cam tot 5-6000 Oh yes.

Si costa 3600ron doar arborele cotit, plus lant patine si ce-or mai fi, sari de 1200 de euro lejer, la orice service. Si ce garantie ai, daca sunt aceleasi piese? Posibil in 10000km s-o iei de la capat.
Oricum am da-o, e f. delicata problema, si din punctul lui BMW dac-o privim.
Dupa ce am dat Audi A4 motor AVF am vrut ceva mai bun, si la Audi nu aveau motoare decat noile commonrail, evident la mult mai mult decat imi permiteam. Vroiam hatchback, ca am avut Golf4 si m-am impacat cel mai bine cu el. Si am citit de motoarele BMW iar toata lumea le lauda, am zis ca au experienta fiind la generatia a 3-a de commonrail, erau premiate cam toate motoarele noi ce le scoteau... si asta am cumparat. M-am laudat pentru alegerea inteleapta, caci masina merge mult peste asteptarile mele. Am facut revizia, i-am facut detailing, i-am schimbat parbrizul, i-am luat rotile de iarna, urma acum sa-i cumpar Alleggerita in primavara.

Insa mi-a fost dat sa dau peste problema asta. Si nu scria mare cu rosu sa vada toata lumea, ci pe cateva forumuri erau oameni nemultumiti. De aici si decizia mea de a initia acest topic. Lumea nu stie, probabil daca nu citeam aici, aveam sa fiu in continuare multumit de masina. Nu spun ca in cele 6 luni de cand am masina am recomandat tuturor sa cumpere BMW ca VAG au probleme cu injectoarele...

Mie inca nu-mi vine sa cred, se face ora 5 si va trebui sa pornesc motorul din nou, ma ia groaza cand ma gandesc...
Acum ma repet, TOATE motoarele N47 sufera de problema asta. Nu exista serii cu probleme sau nu. E acelasi nenorocit de crankshaft si pe toate motoarele astea, 116d, 118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, X1, X3 de dupa aprilie 2007 e acelasi vilbrochen sau cum s-o scrie...
"
 

Daca aleg o motorizare pe benzina iata ce-mi spun fanii BMW:

 

"da,atentie la benzina ca avem N43/N46 care nu sunt tocmai cele mai fiabile motoare.oricum ai da-o sa ai niste sute de eur deoparte pentru reparatii,vorbim de masini sh "

 

2. Alfa Romeo Giulietta: masina este noua si nu am gasit pe forumuri cam ce probleme majore ar putea apare dupa 100000 km. Ramane de cercetat....

 

3. Daca totusi aleg Audi care este cea mai fiabila motorizare 2.0 diesel ?

 

Din ce am citit pe forumuri la motoarele 2.0 TDI-PD ar fi urmatoarele probleme:

 

    - injectoarele Siemens;

    - pompa de ulei (angrenarea pe lant);

 

La motoarele 2.0 TDI-CR problema cea mai pare ar fi pompa de inalta presiune - span/ pilitura in sistemul de injectie si in pompa.

 

Un mecanic auto m-a sfatuit ca daca doresc neaparat o motorizare diesel de 2.0 sa evit cele CR si sa aleg motorul avand codul BMM. Chiar daca are 8 valve este cel mai fiabil, are injectoare Bosh iar pompa de ulei are angrenarea pe pinioane nu pe lant. Este exact?

 

Ma scuzati daca va plictisesc cu acest post dar doresc sa aflu cat mai multe informatii inainte sa dau 10 -11 mii euro pe o masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce nu iti place la o benzinara ! 1.8 tsi-ul e demential…mai ales reslftat…te baga in scaun instant, e silentios, e exact ce trebuie pe un A3 ! Consumul e decent…7 afara 10 oras…mers normal bineinteles ; la diesel vei avea 7.5-9 pe oras…au probleme si 2.0 PD…cu injectia, pompa, chiulasele, volant, samd… te legi la cap fara sa te doara…

Mai te poti uita si la honda civic, mazda 3, golf 6, " mini cupar " , etc…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0l N46 cuplat la cutie automata am avut pe seria 3 (318i 143CP). In acea configuratie, e o putoare de masina comparativ cu 1.8 TSI de pe Octavia (similar cu ce gasesti pe A3).

 

Motorul N46 are ca si problema cunoscuta consumul de ulei ce se rezolva prin schimbarea simeringurilor de la supape.

 

Mai toti tunerii duc 1.8 TSI-ul pe la 210CP si 350Nm.

 

Despre 1.8 TSI ca si fiabilitate nu-ti pot zice prea multe din experienta personala pentru ca am doar 40.000km facuti (in 4 ani ce-i drept si fara probleme pana acum).

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20.000 pt un golf 6 sh? Tare !

Nu, nu e un Golf 6 sh de 20.000... Este un model special de Golf 6, singurul cu motorul dorit de el care se apropie de "imaginea" exclusivista a celor 3 din lista, dar care aduce in plus:

- un interior ceva mai ok decat al A3-ului din generatia lui,

- spatiu mai mult atat pentru pasageri cat si in portbagaj decat un Seria 1,

- un mare plus de fiabilitate fata de Giulietta.

Dar, oricum, tu mereu esti anti-Golf, pe care il vezi un fel de Satana, ca apoi sa recomanzi o masina cu acelasi motor, dar interior mult mai slab si imagine mult mai "ieftina", care conteaza pentru el avand in vedere masinile la care se uita...

Mai adauga ceva pe lista…poate un leon FR 2.0 tdi 170 cp?

Dar totusi, la ce bani ai vrea sa iei o masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-am invatat cu bogdan,nu ne suparam pe el,dar oricum giulietta aia e super faina pe langa a3 si bmw si golf:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar un testdrive cu o benzinara turbo poate iti schimba parerea.

Mai ales ca te intereseaza fiabilitatea si costurile de intretinere si mai toata lumea iti spune ca nu se impaca regimul de mers preponderent urban cu dieselul. Per total e foarte posibil in 3-4ani de folosinta a masinii sa ajunga sa necesite investitii mai mari decat un benzinar. Eu unul mi-as dori diesel, dar la fel merg 70% urban si pana in 15k pe an asa ca este contraproductiv.

Dieselul de 2.0 consuma 9-10 fara probleme in Bucuresti, mare beneficiu la carburant nu este. 

CR-urile se comporta complet diferit fata de PD-urile vechi. In primul rand sunt mai silentioase, apoi livreaza puterea liniar (pentru cine a condus PD inainte are impresia ca e puturoasa pt ca nu iti da un sut si apoi lesina) si te baga in scaun pe o plaja mai mare de turatii.

 

Daca iei pana in 100.000km nu vad sa fie mari probleme la motor cat timp a fost intretinut bine cu revizii si achizitia e din sursa de incredere.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pd-uri vechi te referi si la golfurile din 2006-2007 de 2.0 140cp pd? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dau un sfat, nu o lua pe panta discutiilor cu fiabilitate,pduri, turbine,volante ca nu o scoti la capat, ajungi sa te bubui de gramezi de povesti de toate culorile,

 

alege pe care iti place ca forma,senzatie la volan, fun to drive si practicabilitate-portbagaj la ce necesitati ai tu in viata si aia e. probleme poate avea oricare din ele desi vei tot auzi tztzituri tipic romanesti ca unele nu-s fiabile ca altele,oameni buni nu mai sunt masinile de acum 15-20 de ani.

 

cea mai naspa senzatie e sa stai cu gandul la cit de furmoasa era una dar ai ales-o p-asta ca cica e mai fiabila asa cum spune poporul,insa cand te urci in ea nu simti niciun fior de placere si te uiti pe strada dupa altele.

 

testeaz-o bine de tot inainte de a o cumpara,la o reprezentanta, sa nu fie minarita,cazuta si asta e tot.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine spus stealth,sa-ti si placa masina respectiva,daca o alegi doar pentru ca e fiabila sigur nu o sa te simti cel mai bine cand o vezi pe alta care iti place pe strada si tu nu o ai cand defapt aveai bani sa o cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave, sunt 20.000 euro omule…o fi putin pt un golf 6? La bani aia gasesti cupra 5F aproape noua, megane rs, astra opc…omul a spus ca vrea sa dea 10-11000 ; nu e vorba de ce imi place mie, pt ca daca este sa o luam asa in cazul de fata as lua giulietta cu ochii inchisi ; cine spera ca la restul nu va repara nimic si ca sunt nemuritoare se insala amarnic…si eu merg pe premisa sa te urci cu drag in masina, sa o privesti si sa-ti spuna ceva…daca este sa o repari macar sa o repari pe cea care iti place…alfa romeo nu au avut niciodata atatea probleme majore cum are vw-ul la motor…dar o dam in diverse…am recomandat A3 pt ca este un compromis mai bun avand in vedere piesele si servisurile…dar daca ar fi sa nu faci compromisuri, as lua 100% alfa ; si sincer nu cred ca tu ai lua golful ala 6, pt ca daca vroiai il luai, dar ai vrut o masina mai frumoasa, speciala, nu una care o mai au milioane de romani si probabil de aceea ai ales leon 5F ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca pentru tine conteaza aspectul ce mai mult, poti sa cauti seria 1 coupe.

Problemele la motorul de 2l diesel au fost remediate in 2010, deci daca te orientezi catre seria 1, cauta-l model 2011.

 

Desi am fost multi ani fana Alfa, nu vad ce cauta Giulietta in versusul asta. Materialele sunt ingrozitoare comparandu-le chiar si cu marcile non premium frantuzesti...Nu stiu cum stau la fiabilitate, probabil foarte bine avand in vedere ca sincer nu prea am vazut service-uri Alfa/Fiat :biggrin:

 

Teoretic, pentru oras ar fi recomandat otto-ul... insa si noi plimbam 2.0TDI destul de mult in oras, si cu revizii corecte si la timp (cum cere producatorul) masina o duce foarte bine (ce e drept, nu are DPF, dar cu siguranta la un stil de condus corect nu ar suferi) si nu consuma ulei... Deci, daca esti dispus sa il intretii corect nu e o tragedie alegerea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!