Jump to content

Octavia 3 TDI DSG 4x4


sosoktm

Postare recomandată

update, masina a intrat in paine

dupa aprox 900 km , din care mai mult de jumatate extraurban, sunt placut surprins de silentiozitatea masinii (motor, suspensie, aerodinamica, anvelope). Consum pana acum peste asteptari (in sensul bun). Senzatie de cruiser mai evidenta decat la octavia 2.

Marele plus insa este 4x4, uitasem ce inseamna sa ai aderenta la startul de pe loc.  Prevad ca o sa fac economii substantiale la anvelope, pana acum nu am reusit sa rup aderenta, dar nici nu am facut experimente prea agresive :D

Urmatorul plus este trapa, foarte placuta in utilizare in special datorita paravantului. Scaunele "sport" de asemeni excelente. Sonorizarea canton decenta, diferenta cred ca o face  in special  difuzorul de pe bord. Overall, cred ca merita bifata ca optiune.

 

bici.jpg

cons_o3.jpg

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie!

 

Este interesant suportul de biciclete. Pare mai ok decat cel de pe plafon, mai ales daca ai si trapa (sunt in aceeasi situatie).

De unde l-ai achizitionat?

Link către comentariu

@amyd...multumesc. Suportul este thule xpres 970, l-am luat pe considerentul ca este cel mai mic si poate fi montat/demontat extrem de facil. Il arunci in portbagaj si nu te incurca deloc. Asezarea bicicletelor pe el este ceva mai laborioasa decat la varianta care are si lumini/numar, dar il folosesc de ani buni (inclusiv la drumuri de >500 km si viteze de 150 kmh, fara nici o problema.

L-am luat de aici  http://www.aventuria.ro/suporti-de-biciclete/thule-xpress-suport-pentru-2-biciclete-TH-970--c26293--p445470.html , recomand magazinul nu doar pt ca proprietarul imi e amic ;)

 

 

probabil insa ca voi trece la http://www.aventuria.ro/suporti-de-biciclete/thule-hangon-972-TH-972--c26293--p443383.html  , e rabatabil si incap 3 bicle iar pretul e decent.

Link către comentariu

Multumesc,

 

Pretul este foarte ok, mult mai bun decat varianta de pe plafon  (si, in plus, mai este si geamul de la plafon / trapa - care poate e mai sensibil)

Ramane sa vad cum imi montez si un carlig de remorcare, momentan nu am.

Link către comentariu

Singurul minus este faptul ca s-a renuntat la intercoolerul clasic aer-aer si s-a inlocuit cu un chargecooler care merge pe principiul aer-apa. Inca un radiator, un traseu in plus pentru apa, pompa. Nu e prima oara cand se adopta acest sistem, dar s-a pus pana acum mai ales pe TSI de 1.2 si 1.4.

Ma surprinde insa ca se adopta la motoare puternice.

Este mult mai complex, iar posibilitati de upgrade spre 0. Ar fi mai eficient la rulat in oras, dar mers tare extraurban era mai bun intercoolerul. Deci tocmai pe dos fata de cum ar trebui sa mearga un diesel.

Link către comentariu

Singurul minus este de fapt un plus. Traseu ff scurt si de aici..... no lag . Răspuns prompt al pedalei de accelerație. La drum masina are +7grade in admise fata de ambient. Ceea ce nu e chiar rău pt masina stock.

Link către comentariu

interesanta lectura, multumim pt link. Motorul nou fata de CR 170/177 a fost un argument in plus in favoarea O3 versus Superb 2 /passat alltrack.

Auto a primit scut metalic cu ocazia implinirii a 1500 km.

scut1.jpg

scut2.jpg

 

Pe langa scut, a primit si semne de buna purtare, deoarece am uitat de un pom  din gradina si am dat incet cu spatele in el, cu luneta aburita si senzorii urland datorita bicicletelor pe care le transportam cu suport special pe carligul de remorcare. Rezultatul este o frumoasa urma in muchea spoilerului de pe capacul portbagajului. Fix de cautat vopsitorii si drumuri la asigurari nu aveam chef, dar asta e viata, mai facem si dude.

Masina e clar mai joasa in comparatie cu octavia 2 (tot cu PDG), acum, daca nu trec usor,  ating si cu fata si cu spatele o zona unde cu o2 n-am atins niciodata :)

Mult mai silentioasa (motor si aerodinamica), foarte placut ACC la DN1 semiaglomerat in statiunile minune, consum acceptabil spre maricel daca tragi ceva mai alert. Enervant la maxim rezervorul mic, desi la livrarea masinii am reusit sa alimentez 54 litri (din 50 teoretici ai rezervorului). Chiar atat de mult sa se fure la pompa??

Link către comentariu

Eu la livrare am reusit undeva pe la 48l, de atunci rar peste 40l ....

 

Arata bine scutul, pacat de semnul de buna purtare, sa speram ca va fi unicul ;)

 

La mine pe langa un semn intr-o parcare lasat de un cetatea cu simt civic, am mai observat acuma pe capota de la caine/pisica, va trebuie sa dau un polish :P

Link către comentariu

interesanta lectura, multumim pt link. Motorul nou fata de CR 170/177 a fost un argument in plus in favoarea O3 versus Superb 2 /passat alltrack.

 

Ai condus si CR-ul de 170CP ? Sunt curios cate din diferentele de pe hartie se simt si in practica in cazul asta.

Link către comentariu

@Iulian M  ...  l-am condus pe superb, nu m-a impresionat. Sincer, nici asta de 184 nu mi-a facut parul cret, dar e "penalizat" si de faptul ca nu mai e asa prezent in habitaclu precum PD140/170. Ala macat puncta la impresie artistica, stiai ca se chinuie:D

Obiectiv, deoarece diferenta de timp intre testdriveuri cu CR170 si CR184  e mare, n-as putea sa emit o parere la cald.

@toniM...chiar am fost placut surprins de calitatea constructiei la scut si nu, nu fac reclama nimanui. Era o poveste, inca neverificata, cu rezervor de 55 la variantele 4x4, voi vedea cand primesc CIV, stiam ca este trecut acolo volumul rezervorului.  Chiar si asa, tot mergea macar un 60 litri, imi scapa logica unei autonomii de 700 km. La 1,6D e acceptabil, dar nu mai cred la varsa mea in consumuri de 4,x% extraurban la 2 litri, oricat de diesel ar fi. Macar ma mai amuz cu "pescari" care scot la deal consum sub 5% dar si un tempo alert.

Link către comentariu

Ala macat puncta la impresie artistica, stiai ca se chinuie:D

 

Mi-a placut remarca. Rezervorul e de 55l la varianta 4x4. Cel putin asa zice Skoda in brosura.

Link către comentariu

Buuun, cu rezervorul am rezolvat-o, acum sa vedem cum facem sa consum afara sub 6(ofera cineva mai putin? :D  ) , eventual incarcat la maxim, cu remorca si in urcare pe transalpina  :))

Link către comentariu

Rezervorul este intr adevăr cel mai mare minus al masinii. O autonomie de 700 km la un diesel de 30000 euro in 2015 mi se pare jenant. Consumul meu mediu pe primii 4700 km e 7,3. Asa că.... de multe ori nici 700 nu fac.

Link către comentariu

Pai in oras nu prea am vazut consum de 1 cifra, fara sa o dau in diverse. Long term acum e 7,4 aia e treaba si gata. Cu aia veche eram la 7,1 deci ...asa cum zici, jenanta dimensionarea rezervorului in contextul in care 4x4 nu e montat pe motoare frugale

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
bogdanmazilu

Salut Sosoktm,

 

Dupa o lunga asteptare datorata intarzierilor programului Rabla am reusit sa platesc azi o Octavia la Brady si acum astept livrarea efectiva. Tu cat ai avut de asteptat de cand ai platit pana ai ridicat masina ?

 

Link către comentariu

Salut Bogdan,

Termenul contractual a fost 14-16 saptamani, dar am primit masina in 9. Inteleg ca a putut face dealerul ceva pt a grabi livrarea. Cand am plasat comanda era o intarziere la 4x4 de 6 saptamani, probabil s-a recuperat din mers, nu stiu. Asteptare usoara si pregateste-te de topic aici cand va sosi jucaria.

Ca si update pe topic, am trecut de 2500 km, consumul s-a mai redus atat urban cat si extraurban. Fata de octavia 2 sunt plusuri destul de mari la toate capitolele importante.

Link către comentariu
bogdanmazilu

Salut,

 

De fapt am vrut sa te intreb altceva. Cat a durat de cand ai platit integral masina (dupa ce a venit in vama Curtici) si pana au transportat-o la dealer. (banuiesc ca ai achitat un avans atunci cand ai comandat masina si ai achitat restul dupa ce a sosit in tara)


Si inca ceva : am vazut ca ai montat scut metalic. Este autorizat de Skoda acest scut ? Ma gandesc ca au avut vreun motiv tehnic pentru care au trecut la scut de plastic (in caz de accident sa cada motorul jos). Eu am comandat si PDG la masina mea.

Link către comentariu

de cand e in vama si s-a confirmat plata integrala , uzual ajunge la dealer in 5 zile lucratoare (contract de transport al dealerului).

Legat de scut, daca ai pus PDG si nu te bagi pe drumuri ff nasoale, cred ca poti merge destul de linistit pe cel al masinii. Zonele de deformare controlata sunt destul de multe pe modelele noi, printre care si octavia3. Din ce cunosc eu, NU exista scut aftermarket metalic pe care sa existe omologare, insa nu consider asta o problema reala. In partea din fata scutul e prins(indiferent ca e plastic sau cel cum am pus eu) de elemente ale structurii de rezistenta si de bara, insa prinderile pe structura metalica se fac in puncte diferite. La cel metalic, exista 2 platbanduri destul de groase (3-4 mm) cam de 25 cm lungime care ar permite cu siguranta motorului sa plece in jos. Oricum, daca voi avea ghinionul sa ajung in situatia aia, este printre problemele neesentiale daca pleaca motorul 10 sau 15 cm.

Zone de deformare controlata avea si o2, pe aia la PDG aveam scut metalic montat de fabrica, deci...fiecare face cum considera. Mai sunt cateva discutii pe alt topic in zona Octavia3, nu vad o diferenta intre a monta un scut metalic si o janta aftermarket, producatorul nu "omologheaza" piese AM. Oricum, 03 cu pdg e mai joasa decat O2 cu pdg. Si in fata si in spate. Am verificat deja, fara sa vreau :)

 

Sorin

Link către comentariu
bogdanmazilu

Eu am luat PDG pentru ca Bucuresti si pentru ca drumurile noastre. In rest nu intru cu masina pe drumuri nasoale. Sunt obisnuit de la Ford Fusion cu garda la sol marita (19cm).

Link către comentariu

19 cm e deja in zona SAV, esti sigur ca e corecta valoarea? e mult tare. Cica ce am eu are 16,5 cm garda, nu stiu daca 4x4 e diferita fata de tractiunea fata la asta. .Pt utilizare normala nu te stresa cu scutul, e ok cel de pe masina dar grija la coborat borduri ca asta are consolele mai lungi decat fusion. Asteptare usoara.

Link către comentariu
bogdanmazilu

Da, asa vine Fusion standard. Mi se pare putin 16.5 cu PDG pe Octavia. Doar 2,5 cm are PDG in plus fata de standard ?

Link către comentariu

PDG are doar 1.5cm in plus fata de standard!

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!