Jump to content

Octavia 3 TDI DSG 4x4


sosoktm

Postare recomandată

Dupa ce a trecut si perioada in care mi-am analizat optiunile pentru o masina ce urma sa inlocuiasa o octavia 2 , tot de 2 litri diesel si cu dsg, am concluzionat ca cea mai potrivita alegere ar fi noua octavia, mai ales ca aparuse in lista varianta de 2 litri diesel, dsg , sedan si 4x4. Bonus la aceasta varianta este motorizarea de 184 cai, aceeasi care apare si pe versiunea RS.

 

Am pornit negocierile pe mai multe fronturi, am primit recomandari si contacte de la colegi de formu (inca o data, multumesc Bogdan_qwerty), astfel incat, dupa 2 test driveuri si  aprox 1 saptamana de inainte inapoi cu 2-3 dealeri am semnat contract cu avia pantelimon. Desigur, dupa lansarea comenzii si achitarea avansului, am mai schimbat/adaugat ceva optionale, din nou, foarte bun suportul vanzatorului.

Termenul de livrare contractual a fost de 14-16 saptamani insa masina a ajuns in 9 saptamani.

La baza este versiunea elegance, la care am adaugat urmatoarele (cu scuze daca imi scapa ceva)

- culoare bej capucino (aleasa exclusiv pe considerentul ca e cea mai suferitoare la mizerie). Initial alesesem maro, insa am vazut dupa lansare comenzii o masina pe strada si am schimbat culoarea :)

- Clever pack elegance (contine xenon cu DRL si spalator far, scaune fata incalzite) . Am avut xenon pe O2, era obligatoriu si pe asta. Cand am comandat masina era o reducere foarte buna la acest pachet

- Adaptive Cruise Control si Front Assist (le consider foarte utile pe ambele, ACC insa doar daca se ruleaza mult extraurban)

- Maxidot color (se poate si fara, dar...de ce?)

- carlig de remorcare detasabil+adaptor (mie imi era necesar carligul, cred ca e preferabil sa fie montat de fabrica deoarece include si legaturile in computerul masinii, spre deosebire de cele aftermarket)

- airbaguri laterale spate (acord aceeasi importanta tuturor ocupantilor masinii, cred ca nimeni nu ar trebui sa faca rabat la asta si cred ca producatorul ar fi trebuit sa le bage standard in oricare nivel de echipare)

-stropitoare parbriz incalzite (foarte ieftina si utila optiunea)

- incalzire stationara (locuiesc oarecum in camp si nu am garaj, pentru mine merita toti banii o astfel de optiune. Sa cureti dimineata 15 minute si sa incalzesti masina ca sa poti duce copilul(i) la scoala ...nu am mai vrut)

- parbriz incalzit (ca alternativa cand nu e chiar nevoie de incalzirea stationara)

- pachet drumuri grele (la fel, l-am avut si era obligatoriu. Voi monta cat de curand scut metalic pentru motor, din pacate pe actuala octavie este doar de plastic).

- pachet Sport Dinamic (include scaune sport, piele pe volan si schimbator viteze, ornamente praguri dar doar fata, volan in 3 spite)

- priza 230V in consola cotierei (la fel, pt mine e utila)

- pregatire GSM cu BT (varianta fara comanda vocala)

-protectie potrbagaj cu 2 fete (mocheta/cauciuc) , cred ca e foarte utila si ieftina ca accesorizare

- radioCD Bolero (nu am luat navigatie deoarece cea "livrata" de googlemaps pe telefon este super si probabil cea mai la zi

- senzori parcare fata/spate

- sonorizare Canton (10 difuzoare+ amplificare mai buna). Difuzorul din bord cred ca face diferenta cea mai mare fata de sistemul de serie.

- stergator luneta (no comment, e chestie de preferinte)

- parasolar luneta+plasa depozitare sub polita portbagajului (Sun&Pack)

- trapa electrica (aici a fost cea mai mare aventura, am reusit sa o adaug la timp. M-a derutat poza din catalogul de prezentare care nu cred ca e de loc relevanta)

- volan multifunctional sport cu padele pt DSG

 

Pretul final a fost de 29.250 euro.

 

Am fost placut surprins la livrare sa constat ca masina are si eleron pe hayon (inteleg ca la varianta asta de motor/echipare producatorul il monteaza standard), ca are pliere electrica a oglinzilor (e cu dus si intors pentru ca nu am vrut optiunea asta), ca are senzor de monitorizare a presiunii in pneuri (la fel, nu am vrut optiunea) si ca am primit suport telefon si scrumiera (ambele prezente cred in pachetul simply clever), desi nu comandasem decat presul de portbagaj cu fata dubla.

 

Mai jos poze facute cu telefonul, scuzati calitatea si iluminarea nu tocmai potrivita unei sesiuni "artistice". Dupa ce am ridicat masina de la dealer am mers direct la atelier specializat, am montat folie protectie pe faruri, proiectoare, stopuri si catadioptri. Pentru spate, dupa testari , aprecieri, razgandiri etc, am ales o varianta mai intunecata de folie, pt ochiul meu dadea mai bine pe culoarea bej. Mi-ar fi placut o nuanta usor mai deschisa dar nu exista decat una aproape incolora.

Urmeaza sa montez aparatoare de noroi si pe spate (erau in discountul negociat dar nu existau pe stoc la livrare).

Dupa ceva rulaj prin Bucuresti si un drum de noapte pana la Ploiesti concluziile sunt urmatoarele(comparatie in principal cu Octavia 2 , motor 2 litri diesel, dsg):

 

Plusuri

- mult mai bine insonorizata, motor foarte silentios in zona 1700- 3000 ture

- zgomot la vant aproape inexistent pana pe la 150 kmh

- foarte comode scaunele (ca si cele sport de pe O2 de altfel) si perfect pe statura mea (185cm/87 kg, atletic)

- spatiul la volan ceva mai bun decat in O2. In spate, spatiul este sensibil mai mare

- sonorizarea Canton este ok, exact ce doream, orientata pe calitate, nu pe volum

- frane bune , in conditiile in care inca nu sunt rodate suficient(discurile fata , ca si la 1,8 tsi sunt de 312 mm, la fel ca la O2 RS. Janta minima de 16 inchi. La O3 RS discurile sunt de 340(4)mm si janta minima de 17 inchi)

- directie comoda, desi mi-ar fi placut ceva mai directa

- stabilitate buna(usor mai buna decat la o2 configurata similar), nu este unu ruliu semnificativ nici cu pachetul de drumuri grele. Nu este insa o masina sport.

- amortizare de calitate, inclusiv pe denivelari scurte. Atentie insa, suspensia este independenta inclusiv pe spate. Zgomotul amortizarii aproape inexistent. La un test drive cu 2,0 tdi 150 cai lucrurile nu stateau asa bine, clar solutia constructiva pt puntea spate face diferenta.

- ambianta placuta la bord, reglaje pe o plaja larga a comenzilor, asezari cred destul de ergonomite ale diverselor comenzi. Este insa o masina cu suficient de multe butoane astfel incat poate sa fie mai incomoda pentru un sofer mai putin informat.

- trapa e foarte ok, evident mai mare decat decupajele clasice de plafon la sedan. Ecranul paravant ajuta f mult cand se merge cu ea deschisa iar in varianta basculata in sus zgomotul e aproape inexistent. Fiind insa un panou destul de mare (si greu) nu cred ca e prea sanatos pe termen lung sa se ruleze cu ea deschisa (glisata in spate) pe drumuri foarte denivelate

- din comenzile de pe volan controlezi cam tot, dar recomand citirea manualului :D

- acceleratii decente, atat cat am putut sa testez pana la 3000-3500 ture. Startul de pe loc evident ajutat de 4x4, parca are lipici pe roti

- cutia functioneaza ireprosabil, retrogradarea mai fina si mai rapida decat dsg-ul de pe vechea masina. Am remarcat o chestia placuta. La semafoir (cu start/stop dezactivat), daca apesi frana mai tare turatia scade la 750 iar la eliberarea pedalei creste singura spre 950 iar masina se pune in miscare. Daca la semafor frana e apasata mai incet, turatia ramane pe la 850. Levierul schimbatorului mai reusit ca la O2. Padelele sunt ok, nu regret ca le-am luat, insa probabil se poate si fara, daca primeaza incadrarea intr-un buget prestabilit.

- am uitat ca am luat si parbriz degivrat pana a venit seara, chiar nu am vazut pe zi rezistentele din sticla

- carligul de remorcare se monteaza/demonteaza mai usor ca la O2 (tot carligul original) iar sistemul de incuiere este protejat corespunzator de lovire si apa.

- masina s-a livrat cu cauciucuri continental premiumcontact 5, inteleg ca si asta e conditionat de nivel de echipare/motorizare

- imi place cum arata ornamentele de "lemn" in cobinatie cu interior negru si tapiseria usor rosie de pe scaune.

- lumina farurilor foarte ok (consider in continuare xenonul de pe O2 foarte bun) , dar la o verificare fugitiva nu am regasit posibilitatile de reglaj vertical/lateral la fel de usor accesibile la ca O2. De fapt nu le-am gasit de loc :D  Confirm insa ca proiectoarele sunt perfect degeaba.

 

Minusuri

-  jenant ca skoda livreaza o singura telecomanda pentru incalzirea stationara. La o optiune de 800 euro cred ca se mai gaseau 10 euro pt o prestatie decenta catre client(s-au mai scos cu eleronul :)   )

-  parbrizul degivrat genereaza reflexii suplimentare pe timp de noapte la luminile din contrasens. Nimic deranjant, insa "se vede" putin altfel. Precizez ca nu port ochelari si conduc destul de mult noaptea, in special interurban.

- absenta sertarelor de sub scaun pasager/sofer, isa rezolvabila prin superskoda.com

- buzunarele de pe usi sunt mai mici la ca O2, lipsesc de asemeni micile buzunarele de pe lateralul scaunelor fata

- nu inteleg iluminarea in culori diferite intre bord si consola centrala/butonele geamuri, etc

- la o verificare fugitiva nu am regasit posibilitatile de reglaj vertical/lateral la fel de usor accesibile la ca O2. De fapt nu le-am gasit de loc :D  Confirm insa ca proiectoarele sunt perfect degeaba.

 

 

 

IMG_3390.jpg

IMG_3391.jpg

IMG_3398.jpg

IMG_3399.jpg

IMG_3400.jpg

IMG_3401.jpg

IMG_3402.jpg

IMG_3403.jpg

IMG_3404.jpg

IMG_3405.jpg

IMG_3406.jpg

IMG_3407.jpg

IMG_3408.jpg

IMG_3409.jpg

IMG_3410.jpg

IMG_3411.jpg

IMG_3412.jpg

IMG_3413.jpg

IMG_3414.jpg

IMG_3415.jpg

IMG_3416.jpg

IMG_3418.jpg

IMG_3419.jpg

IMG_3420.jpg

IMG_3421.jpg

IMG_3422.jpg

IMG_3423.jpg

IMG_3424.jpg

IMG_3425.jpg

IMG_3426.jpg

IMG_3427.jpg

IMG_3428.jpg

IMG_3431.jpg

IMG_3432.jpg

IMG_3433.jpg

IMG_3434.jpg

IMG_3435.jpg

IMG_3436.jpg

IMG_3437.jpg

IMG_3438.jpg

Link către comentariu

E prima de pe forum cu motorizarea asta, 184cp/dsg/ 4x4.

 

Felicitari pt achizitie! Arata beton masina si cred ca si merge!

 

De ce ai stopuri negre?

Modificat de Eto
Link către comentariu

Scumpa domne ..scumpa rau :P. De banii aia iti luai Bmw X6. Glumesc :)

 

Oricum e "exclusivista" configuratia asta. Nu cred ca sunt foarte multe pe strazi.

 

Felicitari ! Sa te poarte in siguranta !

Link către comentariu

nu inteleg de ce au pus numai rame lucioase... peste tot numai suprafete lucioase ca la logan...

 

la capitolul plastice observ ca e inferioara octaviei 2 :(

 

in rest e ochioasa rau

Link către comentariu

 

 

De ce ai stopuri negre?

 

 

Pentru spate, dupa testari , aprecieri, razgandiri etc, am ales o varianta mai intunecata de folie, pt ochiul meu dadea mai bine pe culoarea bej. Mi-ar fi placut o nuanta usor mai deschisa dar nu exista decat una aproape incolora.

 

 

superba masina, atat motorizare cat si "prezenta scenica". multi km impreuna.

jantele par cam mici din cauza PDG. 

portbagaj imens, cel putin asa pare din poze.

carligul il lasi scos, tractezi des / agati suport biciclete/ il lasi ca protectie pt tamponari? strica putin linia spatelui.

tot legat de spate, are tevile sub bara, indreptate in jos? te-ai gandit la niste tips-uri?

Modificat de Muale
Link către comentariu

multumesc frumos pentru urari tuturor , O2 care a ajuns (de fapt azi ar trebui sa o ia fizic) la un coleg de forum are toate tablele/plasticele originale, dupa 8 ani si 215.000 km, sper ca si asta sa fie la fel de norocoasa.

@eto....nu e prima, dar pana acum n-am mai vazut prezentari pt varianta asta la "masina mea". Cu stopurile am scris si eu, a raspuns si colegul Muale. Probabil ca merge bine, revin cu impresii dupa ce ies din rodaj.

@vali...scumpa, ieftina, nu conteaza, e o notiune subiectiva. Nu imi permit o intretinere de x6, chiar daca intra in buget (desigur in varianta sh). Nu am pus absolut deloc pret pe exclusivitate, ci doar pe utilitare si calitate a deplasarii. E totusi o masina de volum, pana la exclusiv e cale lunga.

@soila....e discutabil cu plasticele, doar cele de pe usi sunt ceva mai dure, in rest ce cel putin la nivel de o2, as zice usor peste. Cu suprafetele lucioase  sunt partial de acord cu tine, insa tu exista masian fara cusur decat daca ti-o construiesti singurel in garaj :D

@ muale...portbagajul e numa bun la 590 litri. Mie imi era inutila cu portbagaj mic. Desigur ca mi-ar placea jante mai mari, dar nu accept compromisul unui balon prea expus la distrugere si un confort redus. Nu caut nici un look sportiv, ci doar detalii mai putin evidente. In plus, pdg se livreaza cu jante de maxim 16. Carligul va sta pe masina, tractez destul de frecvent barca/motocicleta dar si mai frecvent pun  suport de biciclete (cel pliabil de la Thule). Oricum scriam ca e mult mai usor de cuplat/decuplat ca la O2. E bun si pt a descuraja pe cei care ar vrea sa parcheze "tactil" :D. Din experienta cu O2 am constatat ca mai face o treaba minunata carligul, protejaza ca un eventual obstacol sa ajunga sa loveasca partea inferioara a barii spate. Masina freaca pe curbura inferioara a carligului si plasticele raman originale

Tevile sunt indreptate in jos si nu intentionez tips-uri. Doar daca voi avea probleme cu DPF ul voi face modificari pe evacuare, daca nu, imi e destul asa. Nu ma excita evacuare dubla/ovala/cromata, in stea, etc la genul asta de masina, gust mai mult varianta "sleeper"

Link către comentariu

Sa o conduci cu placere si fara evenimente.

Momentan este a 3-a din tara. Una este a directorului Avia.

Link către comentariu

@corsi...multumesc asemeni, e ok si locul 3 :)

Asteptam o prezentare si la exemplarul tau ;)

Link către comentariu

Imi place foarte mult masina. Sa o stapanesti sanatos si sa te poarte cu placere. 

Am ramas surprins cand am vazut cat de bine este configurata. Asteptam mai multe poze si impresii pe viitor.

Link către comentariu

in portbagaj in stanga este o cutie? (pusa de tine sau asa vine din fabrica)

in dreapta este doar un compartiment clasic.

 

deci nu esti director Avia daca te multumesti cu locul 3 ;)

Link către comentariu

Frumoasa treaba ai configurat, sa va folositi sanatosi de ea !

 

@Muale: portbagaj stanga arata asa din cauza sistemul Canton, daca nu ma insel e subwoofer-ul acolo

 

Sincer, cred ca esti insa un sleeper care la prima tresarire mananci toata coloana :D

 

Drumuri bune si lungi, si fara incidente, o motorizare demna de invidiat!

Link către comentariu

Frumoasa, putin cam ridicata insa asta e pachetul de drumuri grele.

 

Spuneai ca nu ti-ai dorit senzori de presiune.

Din ce stiu, sunt obligatorii, precum esp-ul.

 

Legat de plastice, chiar si pe golf 7 HL e bordul plin de plastic lucios. Asta e moda.

 

Privind puntea spate, sa inteleg ca o3-ul cu tdi de 150 cp ce l-ai testat avea punte semiindependenta?

La O3 cum e? Iti alegi tu puntea sau vine standard independenta peste o anumita echipare? La G7 stiu ca tot ce depaseste 120 cai are independenta.

 

Multi Km fara incidente.

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos si sper ca discutiile in contradictoriu pe care le ai avut cu noi referitor la achizitie sa iti fi fost de folos.

Km multi fara incidente si sa tii topicul activ.

Link către comentariu

@muale....fata de sonorizarea standard pe octavia elegance (4 difuzoare joase/medii si 4 tweetere) sistemul canton aduce, pe langa alta electronica, un difuzor central pe bord, sub parbriz si un subwoofer (cutia din stanga portbagajului). Nu ascult muzica prea basos dar chiar nu pot sa spun ca am detectat prezenta wooferului. Din spusele altor posesori se pare ca de pe locurile din spate se simte. Nu, nu-s legat de avia decat emotional :)

@toniM.....puterea ca puterea, dar ma gadila tare mult cei 380 Nm. Masina (probabil elegance fara extras) e data cu 7,1 pana la suta. Am mers ieri cu inca 3 persoane solide in masina, chiar nu am simtit diferenta fata de varianta solo. Suna bine. Ramanem totusi in limite legale, macar la nivel declarativ :D

@Dan... stiu, dar imi trebuie PDG. Inclusiv in bucuresti. Suspensia spate la octavia 3 este independenta doar la motorizari peste 150 cai (deci 2,0 tdi  150 cai nu are) si/sau la versiuni 4x4. Nu poti alege ce tip de suspensie ai. Inca.

@cristi 511.....cu siguranta mi-au fost de maaare folos, atat acum cat si in 2007, cand am trecut prin cazne similare pt oct 2. Nu sunt adeptul consensului impins in imbecilitate. Apropos, un moderator ma ajuta sa schimb profilul? Imi da o eroare.

 

din nou, multumesc pt urari, voi completa periodic topicul cu impresii.

Modificat de sosoktm
Link către comentariu

Cea rau imi pare ca nu mi-am pus trapa :)

 

Foarte ok masina, sa o stapanesti sanatos!

Link către comentariu

Trapa se deschide numai 80% sa zicem cat e in poze sau de tot ?

 

L.E>:  Acum am vazut ca asa e de tot..oricum nu mai are unde sa se duca :)

Modificat de V A L I
Link către comentariu
  • Administrator

... Apropos, un moderator ma ajuta sa schimb profilul? Imi da o eroare.

 

Ar fi util sa iei legatura cu un moderator direct prin PM. Acum daca tot am intervenit despre ce eroare este vorba si ce anume vrei sa editezi la profil?

Presupun ca stergi campul Website URL profile_website.gif  http:// si anume stergi http:// daca nu ai o adresa URL corecta.

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos, mare plus pentru trapa ! Scaunele mi se pare mie sau sunt la fel ca la O3 rs ?

Link către comentariu

Super configuratia, arata bine pe culoarea asta. Chiar este un sleeper, cu jante pe 16 si PDG. :)

 

Pacat ca nu exista varianta asta cand am luat eu RS-ul, probabil ca m-ar fi pus destul de mult pe ganduri. RS-ul diesel, ca idee, are doar 8,1s la 0-100 fata de 6,8s la RS benzina. Asa a ta e mult mai apropiata chiar si de un RS de 220cp. Excelent! :)

 

PS: Sa inteleg ca nu esti adeptul combi?

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos, mare plus pentru trapa ! Scaunele mi se pare mie sau sunt la fel ca la O3 rs ?

multumesc. Scaunele sunt aproape identice, dar probabil nu cadra cu pretentiile variantei sportive sa fie la fel ca seriile  ordinare. Extrem de comode pt conformatia mea si la doar 250 euro in plus, de care mai primesti si alte chestii bune, e cam de nerefuzat pt un posesor mai pasionat. Exista si varianta cu tapiserie spre gri.

 

@tudorM....nu am nici o problema cu un combi si chiar as fi ales asa doar ca sa pot avea varianta asta de motor/cutie/tractiune. Pe octavia, subeictiv desigur, cred ca sedanul da ceva mai bine. Pe superb insa combi-ul imi place mai mult. Am nevoie de portbagaj mare si deschidere tip hayon, daca o3 era sedan clasic clar aveam acum combi (O3 Scout, ca idee). Cu o2 care a plecat de la mine era evident ca in treptele 1-2-3 motorul dadea pe asfalt uscat mai mult decat puteau gumele(205/55/16)  :D

La rolling start insa rs tdi clar va sta mai bine, nu are pierderile din transmisia 4x4. Oricum nu sunt foarte agresiv in sofat si nici rs tdi nu e vreo racheta nemaivazuta, este destul pentru mine timp de 7,x pt suta. Apreciez mai mult demarajele decat vitezele mari, acceleratie buna dupa 100 kmh cere motor serios, nu ascutitori d-astea de le baga skoda sub capote.Desi nu imi place prea tare sezonul, cumva abia astept iarna :)

 

Una peste alta, consider ca e un raport bun calitate/pret/performanta, ca la majoritatea skodelor si aplicabil acestul segment de pret.

Modificat de sosoktm
Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos!!!

 

Motorul nu e vre-un sportiv pur sange dar nici nu te face de ras :)

Trage ca un benzinar dupa 3000rpm ;) , dupa 1500km o sa vezi despre ce vb :))

Link către comentariu

Nu te lua dupa saibot, el a prins un motor prototip care-i baga motorina inapoi in rezervor. El trebuie sa mai scoata motorina ca-i da busonul afara... :))

 

Poate ne vedem toti pe 30 mai, sa vedem si noi minunile astea tehnologice.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!