Jump to content

Martor temperatura apa intermitent


geapsy1980
 Share

Postare recomandată

Salut, am cumparat si eu un Passat 07/2009 cu motor CR de 2.0/140, si azi dimineata la 6 grade cand am pornit motorul s-a auzit un piuit si martorul de la temperatura apa a inceput sa lumineze intermitent, e normal?

Scuze daca mai exista alt topic, dar eu nu am gasit nimic, astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica nivelul antigelului din vasul de expansiune .

Sa verifici si densitatea acestuia (poate trebuie schimbat) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai lichid in vas, verifica cablajul, senzorul sa fie curat, pini oxidati la conectori....

 

adrian - nu are nicio treaba densitatea cu aceasta avertizare. Atata timp cat ai un lichid care conduce curentul, circuitul trebuie sa fie inchis, martorul e stins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms,o sa verific azi dupa servici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica maine dimineata cu motorul rece .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si am constatat ca pierde antigel pe la busonul de la rezervor.Capacul se invarte foarte usor si nu are nici un oring(lipseste).Nivelul era sub limita,am completat , dar nu stiu une anume trebuie pus oringul lipsa, pe marginea capacului albastru sau in mijlocul lui pe cercul negru?

Cand vine antigelul pe furtunul de retur iese putin si afara din recipient din cauza lipsei oringului.

Poate ma puteti ajuta cu o poza , sau o sa caut o masina sa ma uit unde trebuie pus. 

Multumesc oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut dragi colegi.

Desi cele ce voi descrie in continuare s-au intamplat la un Polo, titlul este sugestiv si banuiesc ca asta se aplica la multe modele in gama VAG.

Problema, la fel cum spune si titlul, martorul de temperatura la un Polo 6N din 98, lumina intermitent chiar si cu motorul rece, desi nivelul de lichid din tancul de expansiune era la nivelul corespunzator. Stiu ca in interior, senzorul care masoara nivelul este G12 si ca defapt sunt 2 sarme la o distanta anume una de alta. Initial am crezut ca masurarea se face rezistiv - in functie de nivel se modifica rezistenta dintre cele 2 sarme...si da-i si cauta problema. Masor tensiunea la bornele lui G12 si 0V. Asa ca ma pun sa desfac clusterul si caut pinii care duc la G12. I-am gasit ( apare intr-una din poze )  asa ca ma apuc de masurat fiind convins ca e vreo componenta slabilta (am mai patit la un renault asa ceva ) . Refac lipiturile pe placa si accidental am dezlipit o rezistenta SMD care m-a lasat fara display-uri ( nu arata nici ora nici kilometrii ).Mi-a luat o ora sa imi dau seama ca acea rezistenta SMD era problema - am vaut-o din greseala ca nu e la locul ei...deja ma gandeam la alt cluster. Dupa ce montez totul, canci...tot tensiune zero. Atunci iau un osciloscop portabil si cand masor vad ca defapt acolo nu era o tensiune continua, ci impulsuri iar unul din pinii lui G12 ducea intr-un condensator de cuplaj. Atunci imi pica fisa: masurarea nivelului in tanc nu se face rezistiv, ci se face capacitiv - G12 isi schimba capacitatea in functie de nivel. Bun.... Desfac mufa de la Bora mea si masor capacitatea lui G12 ~ 220nF. Masor la Polo ~97pF, adica o diferenta de 200 de ori.

Asa ca am scos tancul de expansiune si am pus solutie de desfundat instalatii pe baza de soda caustica, merge chiar si soda caustica. Am turnat apa fierbinte, am astupat partea de jos a tancului cu o baterie, am pus capacul si am amestecat si am lasat vreo jumatate de ora. Dupa jumatate de ora, capacitatea lui G12 cu apa curata ajunsese la 240pF iar cu solutie de antigel cam pe la 550pF....tot putin. ASa ca am luat o sursa de tensiune si am pus niste solutie de soda caustica si am alimentat electrozii lui G12. Am schimbat din 5 in 5 minute polaritatea si diferenta s-a vazut. In jumatate de ora la suprafata a aparut o spuma cu fel si fel de impuritati. Dupa o ora aveam deja 1600pF (1,6nF) in apa limpede, in solutie de antigel cred ca era mai mult. Destul de putin as putea spune comparativ cu valoarea masurata la Bora, dar dupa ce am montat de proba la Polo, martorul de temperatura nu s-a mai aprins si nici nu mai lumina intermitent.

 

ASa ca daca unii dintre voi aveti astfel de probleme: martor de temperatura aprins sau intermitent, asta ar fi una din probleme - oxidarea electrozilor lui G12 si pierderea capacitatii. In 1-2 ore problema e rezolvata. Am citit pe net multe cazuri cand multi au schimbat vasul de expansiune.

 

Am pus si cate poze 

post-84028-0-93825300-1439418046_thumb.j

post-84028-0-04570300-1439418052_thumb.j

post-84028-0-81803700-1439418058_thumb.j

post-84028-0-88413500-1439418064_thumb.j

post-84028-0-98796200-1439418070_thumb.j

post-84028-0-51418200-1439418077_thumb.j

post-84028-0-56209000-1439418085_thumb.j

post-84028-0-16412100-1439418092_thumb.j

post-84028-0-60917100-1439418159_thumb.j

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este des intalnita, s-a discutat de multe ori.

 

rezolvarea empirica - cu o surubelnita se curatau ansele senzorului - dura max 5 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezolvarea empirica - cu o surubelnita se curatau ansele senzorului - dura max 5 minute.

 

Rezolvarea empirica cu curatatul anselor nu a dus la nici un rezultat in cazul meu. Iti dai seama ca asta a fost primul lucru care l-am facut, sa curat pinii senzorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles... am crezut ca nu ai incercat - pana acum nu am intalnit caz care sa nu meaga - daca era de la ele (am gasit si cu probleme la ceasuri... si la modele mai noi..) - dar e bine de stiut, pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

rezolvarea empirica - cu o surubelnita se curatau ansele senzorului - dura max 5 minute.

 

Rezolvarea empirica cu curatatul anselor nu a dus la nici un rezultat in cazul meu. Iti dai seama ca asta a fost primul lucru care l-am facut, sa curat pinii senzorului.

 

Nu pinii din mufa, ci cele 2 sarme din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pinii din mufa, ci cele 2 sarme din vas.

 

Daca tu reusesti sa cureti cele 2 sarme din vas cu o surubelnita ori esti cel mai tare, ori nu stii despre ce vorbesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intelegi tu prin curatarea lor? E deajuns sa inlaturi oxizii pe suprafata de contact. Am avut aceasta pb la Bora si in cateva minute totul era ok. - in cond in care toti imi spuneau sa schimb vasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Nu pinii din mufa, ci cele 2 sarme din vas.

 

Daca tu reusesti sa cureti cele 2 sarme din vas cu o surubelnita ori esti cel mai tare, ori nu stii despre ce vorbesti.

 

Daca vb de B6, e simplu, la fel si de G5, G4 si toate pe aceasta platforma. daca vb de fabia, polo, nu prea ai cum curata.

Deci ?

cine nu stie ce vorbeste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vb de B6, e simplu, la fel si de G5, G4 si toate pe aceasta platforma. daca vb de fabia, polo, nu prea ai cum curata.

Deci ?

cine nu stie ce vorbeste?

 

 

1. Eu am Bora, deci platforma G4. Daca tu cureti acele sarme in interiorul vasului de expansiune de la Bora ma inclin in fata ta.

2. Eu mai sus am mentionat ca problema a aparut la Polo dar am avut si G3, am si G4 si Polo, iar tancurile de expansiune sunt asemanatoare - identice nu sunt pentru ca difera un pic modul de conectare al senzorului de G12 in functie de amplasarea in motor - si toate folosesc acelasi mod de detectare al nivelului - capacitiv.

 

Ce intelegi tu prin curatarea lor? E deajuns sa inlaturi oxizii pe suprafata de contact. Am avut aceasta pb la Bora si in cateva minute totul era ok. - in cond in care toti imi spuneau sa schimb vasul.

 

 

Citeste din nou si vei vedea ca am spus ca indepartasem deja oxizii de pe suprafata de contact al mufei G12 ... era luciu metalic.

 

Daca era doar o problema comuna de curatat sau dat cu spray de contacte pe mufa de la tancul de exansiune nici nu ma deranjam sa postez astfel de lucruri, dar asta e o problema mai aparte care nu o intalnesti des. Acum, fiecare crede si intelege ce vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am recitit ce ai scris. Nu ma refer la curatat mufa de la vas, ci la ansele din acesta! Nimeni nu iti contesta explicatia si solutia oferita, dar accepta ca nu este singura!!! Iar cu tonul, mai relax un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Nu ma refer la curatat mufa de la vas, ci la ansele din acesta! Nimeni nu iti contesta explicatia si solutia oferita, dar accepta ca nu este singura!!! Iar cu tonul, mai relax un pic.

 

Tocmai asta am spus, ca tot ce am descris eu mai sus este o alta problema, cu totul alta decat curatatul anselor asa ca nu inteelg de ce unora le place sa tot bata apa in piua si sa fie ei siguri ca " E deajuns sa inlaturi oxizii pe suprafata de contact " ...cand spui lucrul asta deja vorbim pe langa, pentru ca problema asta nu este una tipica care apare in majoritate...ci una mai aparte.

Tonul meu nu a fost unul agresiv, doar ca l-ai inteles tu diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi si cu solutia respectiva tu nu asta ai facut ? Nu ai curatat oxizii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi si cu solutia respectiva tu nu asta ai facut ? Nu ai curatat oxizii ?

 

Uite ce am scris eu mai sus: Rezolvarea empirica cu curatatul anselor nu a dus la nici un rezultat in cazul meu. Iti dai seama ca asta a fost primul lucru care l-am facut, sa curat pinii senzorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi si cu solutia respectiva tu nu asta ai facut ? Nu ai curatat oxizii ?

 

Corect, asa este, doar ca eu am facut asta la partea din interior a vasului de expansiune, acolo unde nu ai acces cu nici o unealta, nu la exterior, unde ai acces la acea mufa. 

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la asta ma refeream-la interiorul vasului-la bora, crede-ma, am curatat ansele cu un bisturiu-nu in totalitate ci suprafata de contact, intradevar. Nu am mai avut nici o pb. Si la b6 se pot curata prin aceeasi metoda. Un varf curbat si despicat al lamei iti permite sa faci operatiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

PAi si cu solutia respectiva tu nu asta ai facut ? Nu ai curatat oxizii ?

 

Corect, asa este, doar ca eu am facut asta la partea din interior a vasului de expansiune, acolo unde nu ai acces cu nici o unealta, nu la exterior, unde ai acces la acea mufa. 

 

Am spus mai sus, la polo si Fabia nu ai acces, pe cand la G4 si de aici in sus, la cele mai noi ai acces sa cureti ANSELE din vas, ca la ele ne referim de vreo 10 posturi incoace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Si eu la asta ma refeream-la interiorul vasului-la bora, crede-ma, am curatat ansele cu un bisturiu-nu in totalitate ci suprafata de contact, intradevar. Nu am mai avut nici o pb. Si la b6 se pot curata prin aceeasi metoda. Un varf curbat si despicat al lamei iti permite sa faci operatiunea.

 

Am spus mai sus, la polo si Fabia nu ai acces, pe cand la G4 si de aici in sus, la cele mai noi ai acces sa cureti ANSELE din vas, ca la ele ne referim de vreo 10 posturi incoace.

Corect. Am desfacut din nou borcanul de la Bora si m-am uitat in interior si intr-adevar acele sarme se vad si se pot curata. 

Scuze pentru confuzie. Nu stiu de ce in capul meu era setat ca la Bora nu se pot curata, desi m-am mai uitat si prima data sa le vad.

Mii de scuze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!