Jump to content

Alba ca zapada - Tiguan 2.0TDI BMT


grp

Postare recomandată

A venit și timpul camerei de mers înapoi. Așa că ieri mi-am luat inima in dinți și sculele și m-am apucat de desfacut 

Resize_20251028_090353_3485.thumb.jpg.5b30b189eca21ec97bf3a969d5782ae4.jpg

 

Resize_20251028_090355_5305.thumb.jpg.98401e632a89fdfee70426c5dd8122df.jpg

 

Planul inițial a fost să scot toate firele și prima cameră și să le trag pe cele noi. După ce am desfăcut jumătate din portbagaj, mânerele de pe dreapta și am scos unitatea media, am ajuns la concluzia că nu mai merită să pierd vremea cu dezansamblat suplimentar. Așa că am început probele în aer

Resize_20251028_090355_5521.thumb.jpg.9d553c7739f174b5fe88cd88d9473446.jpg

 

Resize_20251028_090354_4402.thumb.jpg.9deb4660a1cc8201467b70df755b03e3.jpg

 

Uitându-mă la cameră veche, care avea +/- și cablu de semnal de la becul de mers înapoi, aveam in capul meu două posibilități: ori îi iau plusul de la bec ori de la plusul de pe siguranță. Buun.. am pus firele, am cuplat in mers înapoi și nimic, nici pe unul, nici pe altul... Pff, nu o fi mergând camera? :scratch:

 

După aia îmi amintesc că zicea ceva de taiat firul alb și după ce am mai dat un telefon, am tăiat firul alb

Resize_20251028_090354_4640.thumb.jpg.1efb14936ecb50712446c9626ce476d7.jpg

 

Ok. Am pus contactul, am cuplat din nou in mers înapoi și ce să vezi, avem imagine

Resize_20251028_090355_5740.thumb.jpg.d8711879c72bb3c7bf97739e03790992.jpg

 

Buuun. Trebuia să-mi iau soția de la serviciu așa că m-am apucat de reansamblat totul și am plecat. După ce am luat-o, am dat cu spatele și "Houston we have a problem!" - nu avem imagine pe display. Opresc motorul, pun contactul și apare imaginea, pornesc motorul se oprește imaginea.

Resize_20251028_090355_5956.thumb.jpg.659db7337be1e6e7409548823b7ad934.jpg

 

După ce am ajuns acasă nu am mai avut chef de dezansamblat, am așteptat să vină dimineața. Între timp m-am gândit și am realizat că eu facusem proba pe firul care venea de la bec și nu cel de la siguranță, așa că gândul meu era să nu fi tăiat prea scurt plusul din fața :banghead:

 

O dată ajunși acasă am scos partea din spate care ține plafonul și am fost ușurat, nu îl tăiasem scurt, așa că am refăcut legatura și am pornit motorul.

Resize_20251028_090356_6597.thumb.jpg.c34c04d391d7b9998cefcdc539fa7953.jpg

 

Victorie! :cheers:

Resize_20251028_090356_6158.thumb.jpg.8d13591cdb02a79183ab1a08fa8cf9a2.jpg

 

Resize_20251028_090356_6383.thumb.jpg.e56d3023e4d0ec1d4a91f100226bcbd2.jpg

 

RCD-urile chinezești vin cumva cu camera activată, așa că nu mai trebuie tras și semnal de la becul de mers înapoi, este suficient un plus curat de la siguranță, o masă bună și atât. Nu se cuplează nici firul de alimentare care este lângă conectorul RCA, pentru că nu are unde, decât la navi aftermarket. Acum, liniile de ghidaje mi se par o glumă, chiar dacă urmăresc răsucirea volanului, fără acuratețe aș zice, dar mai urmează să testez.

Resize_20251028_090356_6827.thumb.jpg.550aa54a20cb2ae85a3024342668b527.jpg

 

Resize_20251028_090357_7052.thumb.jpg.8a58bbe018cd624b9ba265adac31b56b.jpg

 

Nu înțeleg nici de ce au pus inelul auriu, n-are nici o noimă...

 

Am comandat un card SD de pe emag, dar n-am fost atent când era livrarea și vine abia in noiembrie, așa că nu pot testa încă dacă funcționează cu SD sau are ceva adaptorul meu de la MicroSD. Continuăm. 😁

 

 

Modificat de grp
Link către comentariu

Ieri am fost la un service să "spăl" instalația și caloriferul schimbat acum un an si jumătate, pentru că, iar nu am căldură in mașină (foarte puțin pe stânga, rece pe dreapta).

 

După conectarea furtunilor la calorifer, când a pornit curățarea manometru indica 40 ca și presiune și domnul de acolo mi-a zis că este blocat de obicei la valoarea aia.

Resize_20251028_184235_5539.thumb.jpg.6404d99671af914e526eb07ae2f5bc23.jpg

 

După o primă curățare, valorile sunt scăzut, dar și la a doua tranșă a ieșit mizerie din calorifer (aici e poza de la a doua tranșă, la prima era de 2 ori mai mult)

Resize_20251028_184236_6313.thumb.jpg.539d0506bbe0ad574695925205c550f7.jpg

 

Resize_20251028_184235_5958.thumb.jpg.6851bf9a0093b0660e48525ea2af2f6e.jpg

 

a mai urmat a treia tranșă de curățare si presiunea a scăzut la valorile normale, între 10 și 20.

Resize_20251028_184236_6682.thumb.jpg.b3fa2dddf207dba63b4f573d090b63df.jpg

 

După aceasta operațiune, a urmat curățarea "motorului", care nu a mai scos mizerie aproape deloc și proba de drum. Din păcate nu s-a încălzit, decât pentru o scurtă perioadă de timp. Ne-am întors și a recuperat utilajul la mașină și a venit caldura in mașină. Domnul de acolo a spus că bănuiește pompa de apă cu probleme, in sensul in care nu face presiune suficientă. Menționez că nu am erori pe motorașe de la clapete și termostatul funcționează corect. A doua posibilitate ar fi tot caloriferul, fiind cumva colmatat iar presiunea din pompa de apă nu este suficienta, pe cand cea din utililaj da. Săptămâna viitoare o să ajung in service să vedem verdictul.

 

Azi am plecat cu mașina dimineață și pe display-ul unității media apărea cam așa 

Resize_20251029_130759_9965.thumb.jpg.73e2823e225409881cb86cc839df712f.jpg

 

După repornirea motorului, a funcționat normal. După ce ne-am oprit undeva iar a apărut așa, cand am ajuns acasă a funcționat corect... o să cumpăr un filtru 12V și sper să se regleze (mă gândesc la paraziți, diferențe de tensiuni). Să vedem după montarea acestuia ce se întâmplă. 

 

Pentru că m-a intrebat @starchaser , o să raspund si aici, poate mai interesează pe altcineva. Pe RCD360/440/780 PRO modificările de pe climatizare nu apar, ca la RNS510, fiind afișată doar temperatura exterioară în dreapta sus.

Resize_20251029_130800_0301.thumb.jpg.1f2f7e983610956b352cfce779783f98.jpg

 

to be continued...

Link către comentariu

Pompa de apa nu face presiune, lucreaza numai in regim de recirculare. Ce iese trebuie sa si intre, presiunea in circuit se face datorita caldurii.
Daca ai pompa cu mufa(switchable) atunci poate fi si pompa. Am gasit blocata 80% inchisa, si poate avea circulatie redusa. Dar mai este si vreo pompa electrica ce ajuta la circulatie. Nu stiu daca ai 1 sau 2, chiar 3 pompe electrice la cele cu water-air charge cooler.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!