Jump to content

Alba ca zapada - Tiguan 2.0TDI BMT


grp

Postare recomandată

Azi am ieșit la plimbare prin oraș și dacă tot burează și e întuneric am ieșit să testăm noile becuri. Mă declar mulțumit, nu credeam că se vor vedea așa de bine pe asfalt ud, dar chiar se văd. Abia aștept să nu mai plouă și să ies iar. Faza lungă e aproape degeaba surplusul de lumină surprinzând mai bine doar semnele de circulaţie. De asemenea se vede bine în lateral, iar cele două pete mai întunecate nu sunt deranjante.

 

@Doomy @Emy D ce ziceți? :Driver::)

 

20221202_180459_copy_1024x768.thumb.jpg.f1097a8be81a2f80c796121ca9240e84.jpg

 

 

Link către comentariu

Din filmari nu pare rau , dar trebuie experimentat pe retina individuala a fiecarui sofer pentru a putea vedea realitatea.  Imaginile pot fi denaturate de expunerea setata in camera care o folosesti. 

Link către comentariu

Plus ca presupun ca nu le-ai lasat in poza de mai jos, ci me-ai reglat.image.jpeg.f576e88bad5817212c55e19b2f17cfe5.jpeg

 

Asta daca telefonul era mai sus de 1.5m cand ai facut poza.

Link către comentariu

@zidanne da, le-am reglat la aceeași înălțime la care au fost. Înainte de orice modificare am obiceiul să fac poze și/sau să pun semne, întrucât îmi trebuie ceva de control. Telefonul era cam la 1.5-1.6m în poza respectivă. 

 

Aseară am vrut să fac o comparație pe uscat, dar până s-a întunecat a început să curgă iar de sus :))așa că am amânat filmarea pentru o zi în care nu mai plouă, deși la Galați nu prea am mai văzut soare de vreo 10 zile.

Link către comentariu
On 03.12.2022 at 8:35, Doomy a scris:

Din filmari nu pare rau , dar trebuie experimentat pe retina individuala a fiecarui sofer pentru a putea vedea realitatea.  Imaginile pot fi denaturate de expunerea setata in camera care o folosesti. 

Exact asta. 

Daca iti fac niste poze cu farurile mele de Golf pe Halogen...zici ca am cele mai smechere faruri. Da, sunt chiar bune, dar sunt anumite momente cand chiar par ca nu bat cum trebuie. 

Da-mi link-ul de la becuri, sa trag o privire la ele. Banuiesc ca sunt la fel ca cele de la LedIt Up. 
 

Link către comentariu

Pentru că s-a oprit ploaia / burnita / ceața am zis să fac testul comparativ între carosabil ud și cel uscat. După cum mă așteptam, asfaltul e mai "alb" când e uscat decât atunci când e ud.

 

20221214_220146.thumb.jpg.09f22c07f30ddf90a105141d498f22e5.jpg

 

poza pe uscat e făcută din mers. Am reușit să sincronizez cât de cât filmările astfel încât comparația să fie ok.

 

 

@Emy Dda așa este. Depinde, cum zice și @Doomy de retina fiecăruia. Per ansamblu pot concluziona, după ochii mei, următoarele: pe 12-20m in față și lateral led-urile sunt mai luminoase cu 20-25%, după această distanță performanța pare similara cu xenon-ul.

 

Link cu Led-urile: 
https://a.aliexpress.com/_mMQH1rG

 

Modificat de grp
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am profitat de Crăciun și am făcut un mic test comparativ, nu foarte relevant dar cât de cât să îmi fac o idee, între lupele bi-led și lupele bi-xenon dar cu bec led :).

 

20221226_074300_copy_1280x1280.thumb.jpg.da83e172078128acb34a39c4f43cfdbb.jpg

 

20221226_072940_copy_1280x1280.thumb.jpg.95bf9e7b055e623e7cdf92c76ec34865.jpg

 

20221226_073037_copy_1280x1280.thumb.jpg.4e8edd266d771b0417b09d0cefa5cc6e.jpg

 

Lupele bi-led de pe Golf par mult mai luminoase in fața mașinii, în timp ce dispersia luminii e parcă mai egală la Tiguan. O fi ceva și din construcția lupei (la Golf in partea de sus a cut-off-ului par puțin defocalizate sau puțin dublate in partea centrală), o fi și din temperatura culorii (ledurile decpe Tiguan par a fi mai spre 5000k in timp ce pe Golf mai spre 6500k).

 

Voi ce spuneți? 🤔

 

Am micșorat luminozitatea pozelor pentru a vedea mai mult farurile și proiectoarele și nu doar strălucirea lor. E drept că la noi e foarte multă ceață de vreo două săptămâni și poate a influențat calitatea pozelor.

 

20221226_072405_copy_1280x960.thumb.jpg.e74e5c85e5eb12d37d5cb26e2c721b46.jpg

 

20221226_072343_copy_1280x960.thumb.jpg.6d07d72a3ed4b75492f324c7403f5574.jpg

 

20221224_174948_copy_1280x960.thumb.jpg.dc160b874bd3ccf5bef87ace8f80e129.jpg

 

20221226_073405_copy_1280x1280.thumb.jpg.15a116d04cf4eb6ec1926bfa32fdb3f7.jpg

 

Între timp Golfulețul a ajuns la @F l o r i n care a rezolvat mai multe chestiuni și îi mulțumesc încă o dată și aici :icon_thumright::

- problema iluminării din portbagaj (broasca defectă a înlocuit-o);

-a corectat poziționarea furtunului de scurgere a camerei pentru mers înapoi (era prea scurt și nici nu il pusesem unde trebuie, astfel încât apa se scurgea in hayon :eek:;

- a investigat și problema nefunctionarii încălzirii scaunului de la pasager, chiar dacă sunt la al treilea interior :))și concluzia a fost că trebuie instalația de sub scaun (dacă știam că VW a schimbat și acest lucru, o scoteam de la primul interior, că oricum celui care i l-am vândut nu îi trebuia, neavând încălzirea in scaune ca opțiune.:banghead:)

Așa că, daca știți pe cineva cu un scaun cu incalzire de Golf 5 2004-2007 dați-mi un semn. :cheers:

 

Golfulețul nu s-a schimbat aproape deloc, decât două litere la număr.  

 

20221224_073458_copy_1280x960.thumb.jpg.a5c8f02ebca03ce143cfaf1d257169d3.jpg

 

În altă ordine de idei, mi-am cumpărat un far de Tiguan să îl desfac și să mă uit in el, că au început ceva pasarele să ciripeasca și vreau să le liniștesc. 

 

Vă doresc sărbători frumoase și bucurie împreună cu familiile voastre și cei dragi vouă! Ne vedem peste "un an"!

Modificat de grp
Link către comentariu
  • 3 months later...

După episodul cu Golful și asigurătorii am rămas cu un gust foarte amar de la batjocura legală permisă de autorități. Chiar m-am gândit să vând Tiguan-ul, am făcut anunțul de vânzare, mi-am fixat un preț și am început să îmi caut o altă mașină. De ce?

 

În primul rând m-am gândit că-i pot face casco fiind un vehicul nou, pe când Tiguan-ul a trecut de 10 ani și nu pot să îi mai fac.

 

În al doilea rând cochetez de ceva timp cu ideea de hybrid (full sau plugin) sau chiar electric. 

 

În al treilea rând încă pot scoate o valoare cât de cât pe Tiguan, fiind o mașină întreținută, cu km relativ puțini și nici foarte veche.

 

Întocmind anunțul de vânzare am observat că singura piesa care s-a stricat a fost fulia alternatorului, restul - distribuția, ambreiaj, amortizoare, baterie, bujii - fiind consumabile. 

 

Consumul este al doilea argument în favoarea păstrării, în oraș, unde merg 95% din kilometri, fiind de 7.5-8.2%, iar afară 6.2-7.4% în funcție de talpa pantofului! :))

 

Al treilea argument a fost economia de carburant sau mai bine spus banii cu care aș rămâne luând un hybrid sau o electrică. La un hybrid cu un consum de aproximativ 4l/100km, mi-a ieșit o diferență 5200€ - 10.400 pentru o utilizare timp de 10 ani, făcând între 10.000 km și 20.000 km pe an. Asta luând în considerare că media mea in cei 8 ani de când o am este 9.375 km/an.

 

Ținând cont că diferența între un full hybrid sau plugin hybrid față de modelul cu motor termic este de minim 20.000€, calculul rece îmi spune că nu se justifică cheltuiala cu o mașină nouă hybrid. Așa că voi continua povestea cu Alba ca zăpada cel puțin o perioadă. :Driver:

 

Ieri am schimbat roțile de iarnă cu cele de vară. Le-am spălat înainte de a le monta

 

20230424_092224_copy_1024x768.thumb.jpg.f2567f1e62f65c4bd7802158b4bbc939.jpg

 

iar înainte de montaj, am spălat și pasajele roților foarte bine

 

20230424_120013_copy_1024x768.thumb.jpg.79d197c30524c626c503a6ca9b99257c.jpg

 

Mașina nu am mai spălat-o întrucât se anunță ploi zilele acestea.

 

20230424_121704_copy_1024x768.thumb.jpg.c2b361674ac75a41061ae44d5c15f9bd.jpg

 

Ajutoarele mele s-au luat cu treaba și au adormit 😁

 

20230424_101743_copy_1024x768.thumb.jpg.9d167a6f96e54fe96831146e5bc2416a.jpg

 

Urmează o revizie ceva mai consistentă, azi vreau să ajung în service și să o urc pe elevator pentru a vedea ce mai trebuie schimbat. În principiu discuri și plăcuțe de frână pe față, plăcuțe de frână pe spate și probabil brațele si bucșe pe față.

 

N-am apucat să ii fac o poză la fix, întrucât eram plecat din localitate și soția a uitat 😁, dar am trecut deja de încă un prag, cel de 170.000km.

 

20230202_162832_copy_1024x768.thumb.jpg.65b9aae930c3c80908c691d9ad5abd6f.jpg

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Dacă tot am avut concediu am zis să mergem puțin până la Slănic Moldova, aproximativ 200km de Galați.

 

20230429_090927_copy_1024x768.thumb.jpg.6b75a6799265d17fd69dd0de6557997f.jpg

 

Stațiunea este aproape cum era și acum vreo 8 ani, când fusesem ultima dată, doar că mi s-a părut mai curată. Aer curat, liniște, odihnă, relaxare și încărcat bateriile.

 

20230429_092917_copy_1024x768.thumb.jpg.74f186535258c8d70fa3a19c0af3d0c1.jpg

 

Am fost cazați la Vila Teleconstructia, unde am beneficiat și de acces la piscina, sauna sau jacuzzi. Am optat pentru mic dejun și cină și nu am avut nimic de regretat, mâncarea a fost foarte bună și servită rapid. Am avut și o cină festivă, cu muzică și dans, foarte ok ne-am distrat.

 

20230429_100401_copy_1024x768.thumb.jpg.a0ee08deccec4b3b5ea248ecf6bde189.jpg

 

20230429_195402_copy_1024x768.thumb.jpg.498ecafb1a5759a02b547affdaa995d0.jpg

 

20230429_224409_copy_1024x768.thumb.jpg.e6ffa69f1d1e483f0ef2d050cc31de48.jpg

 

Mare lucru nu ai de făcut in Slănic, dacă îți plac apele minerale mergi la izvoare, dacă îți plac drumețiile scurte, urci pe munții din jur - noi am fost pe traseul 300 de scări - lejer, prin pădure. 

 

20230428_130618_copy_576x768.thumb.jpg.2e5c45522d31f118fef367413b1f1e26.jpg

 

Mai există  și opțiunea de a vizita salina de la Tg. Ocna, care se afla în apropierea Slănicului.

 

Mașinuța și-a păstrat consumul decent, nici eu nu i-am dat prea tare, dar nici nu am mers la consum.

 

20230501_121934_copy_1024x768.thumb.jpg.1b9891c5748de03c666fb249fd8fe495.jpg

 

Înainte de a pleca am făcut o constatare la un service cu ce urma să schimb, in afară de revizie. Eu ziceam de ceva timp de brațe, dar voiam să văd dacă pivoții sunt ok, plus discuri și plăcuțe față și plăcuțe spate. Cam asta a ieșit si la constatare, bucșele mari erau duse, o bucșa mică avea joc si un pivot avea burduful găurit.

 

I-am rugat să-mi trimită o ofertă de preț, iar când am primit-o mi s-a părut cam mare atât pe partea de manopera cât și pe partea de piese. De obicei, nu comentez prețul cerut, atât timp cât duc mașina si nu am nici o grijă; in plus mai fusesem la ei o dată, dar acum mi s-a părut mult. Așa că am făcut o verificare la 2 repere si era într-adevăr era mai mult cu vreo 25% decât dacă le-aș fi comandat. :eek:

 

Întrucât nu am 2 mâini stângi și oarecum m-a surprins negativ valoarea totală - diferența dintre prețul piețelor și manopera, am răsfoit youtube-ul, câteva manuale online de service vw și alte materiale privitoare la ceea ce voiam să fac și am comandat piesele de la autokarma: brațe și pivoți Lemforder, discuri și plăcuțe ATE, ulei Mobil 1 și filtre Mahle. Am vorbit cu un vecin căruia i-am spus că la întoarcere ne apucăm de treabă. Singurul lucru care mă îngrijora era scoaterea pivoților.

 

Cât am fost plecați au venit piesele, iar in plus am mai comandat un pistol de impact Yato de 450nm la 220v, o furcă de scos pivoți și o cheie dinamometrica. O dată ajunși am rezolvat alte chestiuni, iar o dată ce s-a făcut week end, am pornit aventura. :cheers:

 

20230506_211759_copy_595x768.thumb.jpg.d99d049a4fee5c063d6c0dc732922cbc.jpg

 

Am pregătit totul și le-am inspectat, iar la asta s-au mai adăugat 3 truse ale vecinului, plus încă una Mannesmann mai târziu! 😁

 

Am început cu ridicatul pe capre a părţii frontale, am scos scutul, am desfăcut puțin filtrul de ulei și apoi m-am băgat dedesubt și am dat drumul uleiului într-o găleată (va fi folosit la un gard de lemn prin vecini).

 

A mers ok schimbul de ulei, filtrul de aer (nu era foarte îmbâcsit)

 

20230506_145037_copy_1024x768.thumb.jpg.d9521ef42904c3c15d1206f4a50e3967.jpg

 

și cel de habitaclu, dar la cel de motorină am observat că din 5 torxuri, două fuseseră forțate. Sincer, nu înțeleg de ce trebuie să strângi tare o garnitură (in manual zice 5nm) de strâmbi floarea unui șurub :grrrrrr:

 

Apoi am zis să schimbam brațele și am început cu desfăcutul pivoților. Găsisem 2 variante: în prima se scotea șurubul de la planetară pentru un acces mai facil la pivot și a doua, mai spartana, de desfăcut piulița pivotului și apoi forțat in jos cu furcă. Am desfăcut piulița până a ajuns la planetară, apoi am introdus furcă și am bătut cu ciocanul în ea, sperând ca prin conicitatea ei sa împingă în jos pivotul. Doar că nu e ca-n youtube, tot timpul și oricât am bătut noi, acesta a refuzat să coboare. :banghead: Așa că am apelat la varianta "sună un prieten", tatăl unei prietene, cu care vorbisem înainte și spusese să-l sun dacă avem probleme, să se mai dezmorțească și el.

 

20230506_164555_copy_1024x768.thumb.jpg.401226c2433bab1e755f78abd94d4fe0.jpg

 

Cu ajutorul lui și a unui ciocan mai mare, plus puțin efort fizic am coborât pivoții din suport și am desfăcut cele 4 șuruburi de la bucșa mare și cea mică și am scos brațul cu totul.

 

20230506_203703_copy_576x768.thumb.jpg.c150b0f2abb7291c6aa9ed22194df645.jpg

 

Am pus pivoții noi pe brațe, apoi am băgat brațul la loc,

 

20230506_171348_copy_1024x768.thumb.jpg.a2b3c2670960893f1c249ddff4f9724f.jpg

 

am strâns șuruburile de la bucșa mare, apoi piulița de la pivot, am ridicat cu un cric discul în sarcină,

 

20230506_171340_copy_1024x768.thumb.jpg.b147440dfe8970eedcf46c474c8e44a3.jpg

 

am strâns șurubul de la bucșa mică, apoi cele 3 de la pivot, le-am strâns și verificat pe toate încă o dată și am trecut la următoarea etapă. 

 

La piulițele de la etrier, iar strânse tare și ruginite, iar ne-am chinuit puțin. Am dat cu WD40, să le deblocam, am tras toți trei de ele până am reușit. Discurile destul de ruginite pe interior, dar plăcuțele erau cam la jumătate 

 

20230506_164541_copy_576x768.thumb.jpg.9975fa27e551654ba2e78a626fcdfe53.jpg

 

20230506_203730_copy_576x768.thumb.jpg.f087ba7fe6597e71be0364136cf06df4.jpg

 

20230506_203707_copy_1024x768.thumb.jpg.6130825702dfeefb1848b4be104d985e.jpg

 

Am curățat bine, am pus vaselina cuprată pe rotor, după care am montat discurile și plăcuțele noi (și la ele la capete am pus vaselina) și întrucât se făcuse târziu le-am mulțumit celor două ajutoare, fără de care nu aș fi reușit și am rămas să fac curățenie. Curtea arăta cam așa :))

 

20230506_190552_copy_1024x768.thumb.jpg.6ebe2486f0e201587c0d905e73b4e21c.jpg

 

20230506_190623_copy_1024x768.thumb.jpg.e1aa42e46822ae9470e4e85e2914f704.jpg

 

iar mâinile mele, chiar dacă inițial am avut mănuși, arătau așa: 😁

 

20230506_181431_copy_1024x768.thumb.jpg.94234762f7994aefd11655484a2b130c.jpg

 

Am strâns cât de cât sculele și piesele rămase și m-am apucat de vopsit etrierii. Luasem de dimineață 50 ml vopsea, plus întăritor și diluant, dar uitasem de pensula. Am căutat pe la fiică-mea și i-am extras 2 pensule 😆 și cu ultimele puteri am curățat etrieri încă o dată (fuseseră curățați cu mai multe perii de sârmă și spray de curățat frâne înainte și după montarea discurilor noi), i-am degresat

 

20230506_205349_copy_1024x768.thumb.jpg.82c60dd1b22eae02e3436f92c7d62b8e.jpg

 

20230506_205408_copy_1024x768.thumb.jpg.d403937de68f007cf51a7849c2a2295e.jpg

 

și cu pensula am aplicat un strat consistent de vopsea. Și cam asta a fost tot pentru cele 8 ore de sâmbătă, urmând ca a doua zi, duminică, să schimb plăcuțele pe spate și să împrospătez și etrierii.

 

A doua zi, am adus siguranțele vopsite cu negru, dar mare contrast nu a fost.

 

20230507_170223_copy_879x768.thumb.jpg.e287edee3c3c2fd82a264b1d05f6229d.jpg

 

am pregătit sculele,am adus vcds-ul, am făcut procedura de deschidere a motorașului

 

20230507_144000_copy_576x768.thumb.jpg.b05139094eb05f85bca6ea754e8c8ed7.jpg

 

am scos pinii etrierului și am scos plăcuțele de frână. 

 

20230507_120348_copy_576x768.thumb.jpg.6f0d90a24bbf236e735a74625d45a2dd.jpg

 

Cu un depărtator de etrier am împins pistonul, am periat etrierii și i-am degresat cu spray de frâne, am uns capetele plăcuțele noi cu vaselina cuprată, le-am pus șuruburile noi și le-am strâns

 

20230507_140935_copy_576x768.thumb.jpg.c95d5780787993b6d006f9e36e84bfa1.jpg

 

apoi am luat a doua pensule și am pictat din nou

 

20230507_143923_copy_576x768.thumb.jpg.8312d85ea98f8c6d19f33cf86165953d.jpg

 

A urmat din nou procedura de închidere a motorașului cu  ajutorul vcds și apoi am văzut că uitasem să pun scutul. 😆

 

20230507_144430_copy_1024x768.thumb.jpg.499c8855ebaed58e194b7a8c71a48b25.jpg

 

Seara am ieșit la un test drive mic, nu înainte de a ridica mai ridica o dată pe capre mașina și a monta scutul. Totul a fost în regula, iar azi a dispărut și huruitul inițial de după schimbare, semn că s-au așezat și plăcuțele. Oricum mai merg mai lejer încă vreo 40km, să le mai menajez 

 

Cam asta a fost mică incursiune în tainele mecanicii auto.

 

20230507_170708_copy_1024x768.thumb.jpg.f4af530ef9576ae567cadadaafcccd93.jpg

 

PS: Pistolul de impact Yato s-a dovedit un fiasco, nu a reușit să desfacă niciunul din cele 8 prezoane (câte 2 la fiecare roată am testat), iar din 2 șuruburi la bucșa doar unul la desfăcut, la celalalt a bătut in gol. Deci nu vi-l recomand și urmează să-l fac retur. Asta in ciuda unor review-uri pozitive...

 

PS2: timpul total de schimbare a fost 13 ore, față de cele 10 ore aproximate de service. Probabil că data viitoare ma voi descurca mai bine, având în vedere experienta căpătata și probabilitatea achiziționării unui pistol de impact mai competent.

Link către comentariu
Publicat (modificat)

@zidanneadică? Sunt slabe astea la priza de 220v? Mai indicat ar fi unul  pneumatic? Sau o valoare mai mare de cuplu?

Modificat de grp
Link către comentariu

Eu iti recomand unul brushless de minim 1000Nm Milwaukee. In regin hobby e pe viata. 
Cele cu perii cum e si acel Yato o sa cedeze din cauza batailor si al rotorului bobinat.
Alternativa mai ieftina e pneumatica, dar doar in cazul in care ai deja compresor.

Link către comentariu

incearca un Parkside PASSP 20-LI sau PASSK 20 Li si o tubulara de impact Yato

Link către comentariu

Mulțumesc frumos pentru sfaturi @Adi_vwși @Muale. Ma gândesc dacă nu ar fi mai util pentru ce mai fac eu pe acasa, să-mi iau un compresor de 50-100l și să iau unul pneumatic. Alternativa e să merg ca și până acum la service sau la self-service, că a apărut unul in Galați, măcar am elevator și scule, iar de banii de compresor și pistol pneumatic, pot petrece multe ore la self-service. 

 

In altă ordine de idei, am făcut geometria, operațiune obligatorie după schimbarea bratelor și pivoților. Am constatat că e multă rugină și in zonă articulației spate, că anumite bucșe sunt slabe și că unele șuruburi de reglaje nu se desfac, adică ar trebui și aici să mă gândesc la înlocuiri.

 

20230511_111743_copy_1024x768.thumb.jpg.309d37dd6f1dc76be8c3fc7949d8f512.jpg

 

20230511_111830_copy_1024x768.thumb.jpg.973c01df24d1dfbefcccad2418bc7a55.jpg

 

20230511_111734_copy_576x768.thumb.jpg.d93d2ea5b6e523a6e8f5164ff2563f66.jpg

 

Tipul zicea că dacă nu ma deranjează puțin diferența de paralelism la roata dreapta spate, ce ca uza anvelopele, nu e urgentă schimbarea bucșelor întrucât "până se rup astea...".

 

20230513_092136_copy_768x1025.thumb.jpg.73d1072c1bd17a75de9eb48a8be5d146.jpg

 

Pe net am văzut că schimbarea brațelor și bucșelor nu e foarte dificilă, dar implică niște scule, puține cunoștințe și ceva dexteritate, așa că deocamdată doar mă gândesc și documentez. 😁

 

Întrucât nu fac nici mulți km cu mașinuța, până se vor uza anvelopele din cauza diferenței de paralelism, cred ca le voi schimba din motiv de bătrânețe. Pe de altă parte, nu am zgomote de la articulația spate, nu îmi "dansează" fundul, nici nu pleacă in viraje. 

 

Ați schimbat articulația spate, nu doar bieleta antiruliu? Se simt diferențe?

 

PS: nu îmi mai apar notificările de la forum. E de la mine?

Link către comentariu

nu as lua pneumatic.

am compresor la garaj dar trebuie sa ai pe langa el (unul cu capacitate 50-100 l si debit subicient), un furtun si un pistol bun.

iesi mai ieftin cu unul pe baterie si ai portabilitate, nu mai tragi de furtun mereu.

si il poti folosi si in deplasare.

 

cel pneumatic e mai robust , te tine o viata unul bun.

Link către comentariu

Cateva randuri de WD40 sau alt penetrant bun pe la suruburi timp de cateva zile/saptamani (din toate pozitiile posibile) si sa vezi ce se desfac... :)

 

Link către comentariu

Mersi frumos @Mualeși @Emy D, o să studiez problema puțin să văd care ar fi cuplul minim pe care ar trebui sa îl aibă.

 

În altă ordine de idei am apucat deja să testez noile frâne prin traficul din oraș și sunt eficiente. Nu mai spun că e frumos să treci peste denivelări fără pocnituri sau troncaneli. 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
On 9/19/2017 at 8:17 PM, grp said:

Lume lume, am doua vesti, una buna si una proasta...

Aia buna e ca am xenon functional pe faza scurta, lunga, flashuri, leduri functionale si ca DRL si ca pozitii (diminuate in intensitate), totul merge bine. Aia mai putin buna este ca modulul AFS nu s-a potrivit desi era cu F si nici cel cu C. Drept urmare AFS-ul - urmarirea in curbe, nu functioneaza si da eroare in bord. Trebuie sa caut un modul de pe un Tiguan, pt ca se pare ca la VW acelasi cod nu e de "serie", ci individualizat pentru fiecare tip. Unul din farurile SH cumparate de mine, nu avea becul de semnalizare asa ca l-am cumparat azi, constatand cu stupoare ca becul Philps este 50 de lei!!!

So, dupa 6 ore de codari, teste, nervi, munca, genuflexiuni, etc colegul @Al Bundy a reusit sa faca farurile si stopurile functionale complet, fara a schimba centrala electrica (BCM 5K0 937 086 M), desi toti spuneau ca trebuie neaparat sa o inlocuiesc cu modelul BCM 5K0 937 087. Nu ma intrebati pe mine cum a facut, ci pe el. Un moment amuzant a fost cand a terminat de codat tot si mergea tot mai putin led-urile. Ca sa constatam ca erau oprite din bord (se poate selecta DRL OFF sau ON) :). Alt moment mai putin amuzant a fost, ca dupa ce am inchis toata lucrarea si ne-am luat la revedere, cand am pornit motorul sa plec dupa 5 secunde au inceput sa palpaie led-urile :rolleyes:. Asa ca a mai desfacut o data, a schimbat si centrala electrica si a obtinut acelasi rezultat. Dupa ce a mai sapat ceva, a constat ca era o setare :rolleyes:. Asa ca a schimbat din nou BCM-ul (ca sa nu mai recodez si cheile, mai ales ca nu aveam decat una la mine) si am verificat inca o data ca totul e in regula si am plecat linistit spre... Asigurare Generali!

 

Acum vine vestea proasta. Dimineata aglomeratie in Bucuresti, ora 9, 200m in 10 minute bara la bara, mai aveam 2km pana in Giulesti si la un moment dat, fiind pe banda doi, observ ca banda era blocata de unii care voiau sa vireze la stanga, in timp ce pe banda unu se circula. Aveam cam 25-30km/h, semnalizez, ma asigur si intru pe banda1, la aproximativ 2-3m, de un Hyundai Santa Fe, care avea cam 5-6 m pana la urmatoarea masina. In fata lui din coloana de pe banda doi, un alt cetatean semnalizeaza si o data cu semnalizarea si vireaza dreapta iesind imediat dupa masina din dreapta lui. Cetateanul din Santa Fe, nefiind obisnuit probabil cu traficul de genul asta, in loc sa franeze usor si sa incetineasca, permitandu-i intrarea respectivului in fata sa, se panicheaza si franeaza brusc, oprind masina. Eu apuc sa calc frana si sa trag foarte putin stanga dupa care masina mea se lipeste de a lui. Ma dau jos si il intreb de ce naiba a oprit masina, daca avea 5-6 m pana la urmatoarea? Isi cere scuze si imi spune ca s-a speriat sa nu intre in el ?!?. Ce sa mai fac, ii dau asigurarea, ii scriu pe spate nr de telefon, datele din CI si cu inima indoita plec sa fac upgrade-ul de faruri pe care voiam sa-l fac.

Daune la mine: capota indoita, bara gaurita si zfaraiata, far stanga spart, aripa stanga indoita, suport far de pe trager rupt, cateva cleme de la proiectorul stanga rupte. Legea zice ca eu sunt vinovat ca nu am pastrat distanta, nu zice nimic de franarea brusca fara motiv... asa ca reparatia la mine e pe barba mea, iar reparatia lui o va face pe RCA-ul meu. Este primul meu accident pe care il am de 21 de ani de cand am permis.

Si uite asa am facut un upgrade dorit si unul pe care nu mi-l doream...

Ii multumesc inca o data colegului @Al Bundy pentru retrofitul facut si ii promit ca dupa ce voi gasi un calculator AFS corespunzator am sa ii fac inca o vizita :P. Si acum pozele.

PS: Farurile nefiind reglate cred ca bat cam sus, intrucat aproape toti soferii de tir m-au flashuit :cool:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P70918-085600.jpg

P70918-085606.jpg

P70918-101045.jpg

P70918-110324.jpg

P70918-110327.jpg

P70918-113149.jpg

P70918-114104.jpg

P70918-114902.jpg

P70918-123317.jpg

P70918-123329.jpg

P70918-140924.jpg

P70918-140928.jpg

P70918-140942.jpg

P70918-143031.jpg

P70919-175445.jpg

P70919-175449.jpg

P70919-175635.jpg

P70919-175739.jpg

P70919-182749.jpg

P70919-182827.jpg

P70919-182908.jpg

P70919-182950.jpg

 

Lume, lume am o singură veste: în sfârșit totul este functional și la retraofitul de xenon! :cheers: :Driver:

 

După o ultimă vizită la București, am ajuns printr-o coincidență la Ciprian Stan. Comandasem și un senzor de autoleveling nou, pentru că la o scanare anterioară îmi apărea eroare pe senzor și nu mă lăsa să fac basic settings. O dată ajuns și cupland senzorul nou eroarea s-a menținut. A urmat verificarea cablajului și culorile s-au respectat, iar la verificarea continuității nu au fost depistate probleme. Și lui Ciprian i-a venit ideea să schimbe pinul 2 cu 4 (parcă). I-am spus că și inițial Cristi @Al Bundy spusese ceva de cablaj, că nu întotdeauna frații chinezi respectă culorile, doar că atunci nu avusesem calculatorul de AFS corect, ca acum. Și după schimbarea pinilor și stergerea erorilor totul funcționează, a dispărut eroarea de pe bord de bec ars.

 

 

Își face verificarea in regulă,la drum nu sunt probleme, nu am apucat să văd urmărirea in curbe, la prima ieșire pe întuneric o să o fac. 

 

Recapitulare:

- 19.09.2017 faruri xenon complete (2 coduri diferite, cablaj retrofit, senzor autoleveling, 2 calculatoare AFS (cu C la final);

 

- 5 ani, 8 luni și 11 zile mai târziu, încă 2 seturi de faruri, un droser, 3 module AFS de pe far (ultimele 2 luate pereche noi), 2 calculatoare AFS (cu F in coadă) unul nou, ultimul  SH de pe un Tiguan, tenacitatea și răbdarea mea este răsplătită, retrofitul este 100% functional! :cheers:

 

Distracție faină tuturor de zilele astea libere!

Link către comentariu

Am plecat spre casă destul de târziu, așa că am putut vedea "noile" faruri cu xenon (led, de fapt) la lucru, 100% functionale. Altă viață cu urmărire in curbe si autoleveling functional, chiar dacă mașina a fost încărcată cu diverse începând cu bancheta spate :).

 

IMG-20230605-WA0031_copy_1024x768.thumb.jpg.852a737af792ff4f1a810d8cd3247248.jpg

 

 

Lista celor ”făcute și de făcut” s-a schimbat și totodată s-a mai micșorat:

 

Interior:

• înlocuit RCD310 cu RNS 510 - rezolvat

• montat folie geamuri - rezolvat

• înlocuit becurile cu led-uri albe la iluminatul interior - rezolvat

• montat footlights spate - rezolvat

• schimbat becuri footlights cu leduri albastre - rezolvat

• ornamente praguri uși - rezolvat

• achiziționat covorașe textil vara / covorașe cauciuc iarna -  rezolvat

• achiziționat tavă plastic portbagaj - rezolvat

• înlocuit volan cu cel de R-line - rezolvat

• înlocuit pedale cu cele de R-line - rezolvat

• înlocuit interior cu cel de R-line: scaune piele față cu reglaj electric la șofer și cu reglaj manual pasager, bancheta spate, fețe de uși -  rezolvat

• montat lumini în portiere -  rezolvat

• montat mânere uși față iluminate - rezolvat

• efectuat insonorizare completa interior - rezolvat

• montat lumini suplimentare portbagaj - rezolvat

• montat manetă cruise control / tempomat - rezolvat

• montat porturi USB în tunel median - rezolvat

• montat cameră supraveghere trafic - rezolvat

• inlocuit sistem sunet OEM cu ceva mai performant - urmează

• montat subwoofer custom in portbagaj - urmeaza

 

Exterior:

• înlocuit bara spate cu cea de R-line - rezolvat

• înlocuit bara față cu cea de R-line - rezolvat

• înlocuite bandouri uși cu cele de R-line - rezolvat

• înlocuite evazările aripi cu cele de R-line - rezolvat

• adăugat eleronul R-line - rezolvat

• revopsit uși față, spate, aripi față, capotă, tavan, bară față, bară spate  - rezolvat

• montat tips-uri Inox - rezolvat

• înlocuit becurile pentru lumini de mers înapoi cu leduri albe - rezolvat

• înlocuit becurile proiector cu leduri - rezolvat 

• înlocuit becuri semnalizare față - rezolvat 

• montat leduri la număr fără eroare -  rezolvat

• montat camera mers înapoi OEM - rezolvat

• înlocuit oglinzi cu cele cu semnal dinamic - rezolvat

• înlocuit capace oglinzi cu unele negre - rezolvat

• înlocuit jante Portland 16” cu Boston 17” plus anvelope noi iarnă - rezolvat

• inlocuit jante Dezent 18" cu Mallory 18" plus anvelope noi vară - rezolvat

• retrofit faruri xenon - rezolvat

• montat stopuri LED - urmează

• clean look hayon - urmează

• aplicată folie neagră pe plafon + ornamente inox grile - urmează

 

Resoftare:

urmează, dar va rămâne pe ultimul loc în această listă și la propriu și la figurat.

Modificat de grp
Link către comentariu
  • 1 month later...

După schimbarea articulației pe față și după ce am cărat niște chestii ceva mai grele, am sesizat că la anumite denivelări se aud pocnituri în zona spate. În plus la viteza mai mare, mașina părea nesigură la viraje în zona spate, că și cum pierdea aderența. Studiind puțin problema, toate indiciile duceau spre bara stabilizatoare (antiruliu), mai precis bieletele antiruliu. M-am băgat sub mașină și m-am uitat la ele, am vorbit cu un mecanic pensionat și mi-a zis că nu prea am ce să văd la ele.

 

20230716_093934_copy_1024x768.thumb.jpg.8a102b009eb66ec24fce061598a3f3b5.jpg

 

20230716_093929_copy_576x768.thumb.jpg.28bce37a0d169afcb144385e9b0aa383.jpg

 

20230716_094038_copy_576x768.thumb.jpg.4fbc63ff98d29eabf660598ae56273bf.jpg

 

Mie mi s-au părut crăpate bucșele de la bata antiruliu, așa că am comandat un chit de reparație Febi-Bilstein și 2 bielete antiruliu de la Lemforder. 

 

20230719_163243_copy_1024x768.thumb.jpg.a8195de1bab713bbb6230528ce8eed31.jpg

 

Sunt in zugrăveli acasă, așa că intr-o pauză am ridicat Tiguanul pe capre, am scos bieletele antiruliu și am slăbit șuruburile de la bucșele barei antiruliu. 

 

20230719_162736_copy_1024x768.thumb.jpg.a4346721e32015ba38dc6860b0d73a53.jpg

 

Am zis să câștig ceva timp până ajunge curierul cu piesele. Ce e drept, deși l-am sunat si i-am spus că sunt acasă și ora de livrare era 12.30-16.30, acesta a ajuns la 16.40...

 

Am introdus rapid bieletele, le-am strâns și am trecut la bucșe. 

 

20230719_163343_copy_1024x768.thumb.jpg.2f5616e41f776b39bb29cb875d766b50.jpg

 

Sfaturi dacă vreți să faceți și voi operațiunea acasă, fără elevator:

 

- cheia care ține torxul de 8 o puteti sprijini de braț, astfel încât să manevrați doar fixa de 16, atât când desfaceți, cât și când strângeți;

 

20230719_155046_copy_576x768.thumb.jpg.3edad9b3b74ac9c0af17389b72483b0d.jpg

 

- vă puteți ajuta de cric pentru a avea acces mai facil la introducerea bieletei;

 

20230719_170129_copy_1024x768.thumb.jpg.4ffe3b87964b43dcc65a62a93b1a8cb0.jpg

 

- accesul la șuruburile de sus la bucșe e destul de limitat și dacă nu aveți o autofiletanta și prelungitoare, desfaceți pe rând cele două torxuri de 10, astfel încât să se le desfaceți egal

- cu 2-3 zile înainte, frecați cu perua de sârmă șuruburile și folosiți WD40 sau alt degripant, dacă nu aveți decât chei.

 

Am terminat și schimbatul bucșelor, m-am chinuit mai mult pe stânga, unde accesul a fost limitat de senzorul de autoleveling. Nu păreau așa de uzate când le-am scos, ce e drept au ieșit mult mai ușor decât le-am pus pe stea noi...

 

20230719_175512_copy_1024x768.thumb.jpg.8589e4785a1042de71748f51b89e3275.jpg

 

Am dat cu vaselina de cupru toate șuruburile, în speranța că nu vor mai ruginite așa tare (începuse ploaia, nu mai aveam ochelarii și am cam întins mai mult decât aș fi dorit :rolleyes:).

 

20230719_183830_copy_576x768.thumb.jpg.ec862a60748273826cac9967db8bb716.jpg

 

20230719_183846_copy_1024x768.thumb.jpg.014b2752b866ac99cdcb86d74ae4fdcb.jpg

 

Am plecat la un mini test drive și zgomotele au dispărut. Abia aștept să plecăm în concediu și să nu mai fac nimic, măcar pentru o săptămână! :beerchug:

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Întrucât comportamentul la trecerea în viteză peste denivelări nu s-a schimbat mult, am comandat amortizoare (Bilstein B4) și un set de reparație rulment sarcină spate (Febi-Bilstein). Nu știu de ce ii spune rulment sarcină, pentru că este doar o bucată de aluminiu, dar am zis să schimb tot si șuruburile. Uitându-mă la cele vechi, investiția a fost un moft, întrucât starea lor si a șuruburilor era ok.

 

20230728_110128_copy_768x1024.thumb.jpg.5a31ee23d889327d1c4ae2502feed322.jpg

 

Azi pe la 11.15 m-am apucat de treabă, am pregătit sculele și piesele de schimb.

 

20230728_105812_copy_768x1024.thumb.jpg.2dcc13a7cdb016d0ef2bbc524166b675.jpg

 

20230728_110147_copy_768x576.thumb.jpg.a07ed90f4fed45af8e7b1ebb1943c225.jpg

 

Am ridicat mașina pe capre și am vrut să fac ce văzusem pe YouTube, dar nu am cheie de 21 fixă sau cele cu cot, iar din tubulare nu intra nimic cauza arcului. :banghead:

 

20230728_124711_copy_768x1024.thumb.jpg.c976c0fc665b195a785328ab77ee179f.jpg

 

Așa că am trecut la varianta a doua

 

20230728_111541_copy_768x1024.thumb.jpg.8c377c7b64372729d399b4cb62137e2f.jpg

 

am scos carenajele spate si am constatat ca Terosonul aplicat anterior si-a făcut treaba. Se vede că amortizorul din stânga este curs puțin.

 

20230728_113324_copy_768x1024.thumb.jpg.744c91b2df3ae52cfb598d080aeb27d3.jpg

 

Am dat din nou cu era de sârmă și cu WD40 și am desfăcut șurubul de la braț. Înainte de a-l scoate, am băgat un cric hidraulic sub braț și l-am ridicat. După îndepărtarea surubului cu multă răbdare am lăsat în jos brațul și am scos arcul. 

 

!!!ATENȚIE!!! Dacă faceți și voi acest lucru, scoaterea / montarea arcului prin coborarea / ridcarea brațului trebuie făcută cu multă atenție întrucât este tensionat și poate provoca răniri!

 

O dată cu scoaterea arcului surpriză: a picat si o bucată din el! :banghead:

 

20230728_121426_copy_768x1024.thumb.jpg.cbd23957a7cf1f98e05ade9b21788546.jpg

 

Inițial am vrut să comand, brațe, amortizoare și arcuri, dacă tot umblam în zonă, dar am renunțat întrucât se apropie concediul și nu am vrut să pun presiune pe buget. Doar că socoteala nu se potrivește întotdeauna, așa că am pus mâna pe telefon și am comandat un set de arcuri Kayaba

 

20230728_204651_copy_1024x768.thumb.jpg.9cb69fbc12d015da3b5d1a90740c7654.jpg

 

Până au sosit arcurile, am trecut la scos protecțiile amortizoarelor și le-am pus pe cele noi. Apoi am montat amortizoarele noi pe poziție și am așteptat-o pe soție să vină de la magazin cu arcurile.

 

20230728_151100_copy_768x1024.thumb.jpg.10f562e4f1a3ac9d1b65f56e51df0b66.jpg

 

Am uitat să vă spun, dar și arcul dreapta era rupt. La inspecția vizuală pe care am făcut-o când am schimbat bieletele, nu am sesizat că ar fi fost rupte, deși m-am uitat destul de atent. 

 

20230728_204621_copy_576x768.thumb.jpg.8a06e8b3ed3c52a2b142cfeff8f7dc33.jpg

 

Amortizorul din dreapta funcționa aproape normal, dar cel din stânga era blocat la jumătate, în sensul că, după jumătate nu se mai ridica singur, doar dacă trăgeam de el.

 

20230728_143549_copy_768x598.thumb.jpg.c87036313c266735c67fc30506c00246.jpg

 

După ce a venit soția cu arcurile, am băgat din nou "crocodilul" și  după 2-4 încercări, pe fiecare parte, am reușit să-l fixez astfel încât să pot ridica brațul cu tot cu arc în siguranță. Cu puțin ajutor din partea soției care a introdus șurubul de la braț în timp ce eu trăgeam de discul de frână și de amortizor să aliniez găurile, am reușit să strângem și șurubul. Piulița se ține contra cu fixă de 19, iar strângerea cu tubulara de 21.

 

N-am mai făcut fotografii întrucât ne grăbeam la un priveghi și eram și murdari pe mâini, soția ajutându-mă cu ținutul amortizorului cât am scos / prins piulița și la introdusul surubului de prindere a brațului. Durata totală, cu tot cu așteptatul de o ora a arcurilor a fost de 5 ore, iar dificultatea este medie. Costul total al pieselor, inclusiv bieletelor antiruliu și bucșelor de la bara stabilizatoare, a fost de 1.425 lei. Totuși dacă nu dispuneți de loc, răbdare și scule vă recomand să mergeți la un service.

 

Pe drumul spre priveghi, am verificat comportamentul rutier și corectitudinea montajului: zgomotele a dispărut, mașina sta în viraje cum trebuie, a dispărut tendința de țopăiala și senzatia de instabilitate! :cheers:

 

Scule folosite:

Șuruburi prindere amortizor de caroserie - tubulara 17

Șurub amortizor prindere fuzeta - tubulara 21

Șurub braț- tubulara 21 plus fixă de 17

piulita tija amortizor - cheie cu cot 17 plus patent.

 

Weekend fain tuturor! :beerchug:

Modificat de grp
Link către comentariu

Uitându-mă pe istoric am constatat următoarele:

- la 125.000km și 7 ani am schimbat toate amortizoarele și mi s-a părut foarte repede;

- după alți 50.000km și 5 ani am schimbat amortizoarele spate.

 

Să fie de vină arcurile care între timp s-au uzat și rupt sau amortizoarele oem chiar sunt diferite de cele aftermarket? Arcurile Kayaba sunt la fel de lungi, dar o idee mai mici în diametru. Sper să fie ok măcar pentru 100.000km. 😁

 

20230729_103358_copy_768x1024.thumb.jpg.504852dadf7099601731ad68cb3d87df.jpg

Link către comentariu

50K ... Amortizoare Bilstein si urasc ca am pus Bilstein si ca le-am schimbat... :(

Ma asteapta altele noi... 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   2 membri

    • cristi511
    • tetea
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!