Jump to content

Localizare senzor G28 la motoarele AUA / APE / AHW


Aurelian 6n2
 Share

Postare recomandată

Salutare, dupa indelungi cautari pe Gogu nu am reusit sa gasesc unde este pozitionat senzorul pt impulsuri de la arborele cotit ( ala de la volant) - G28 - .

Am incercat sa-l observ si vizual la masina din semnatura dar in zadar, e o inghesuiala de nedescris, nu am vizibilitate aproape deloc si nici acces la rampa.

Motiv :

Imi face masina ceva figuri, cand e cald afara porneste cateodata la a 2 a cheie, dupa ce porneste si trec 20 - 30 de secunde merge in 2 sau 3 pistoane, tremura, se scutura, da rateuri. Imi da missfire pe cil.1 si cil.2 absolut de fiecare data. Inlocuita absolut toata aprinderea, testat si curatat injectoare cu ultrasunete, inlocuit G62 cu unul nou Hella, presiune 3 bar in instalatia de alimentare. Nu face asa totdeauna, o apuca sporadic de nebuna. La ralanti am tremurat constant de cand a inceput sa faca figurile astea, am inlocuit chiar si tamponul antibalans cu unul nou OEM (un sac de bani) si tot tremura. La tremuratul asta nu da nicio eroare, nu am nici un furtun fisurat nu trage aer fals, am facut log live ca sa vad daca e in parametri.

Am citit pe acest forum ca astfel de simtome pot fi date de G28 sau de G61, dar am zis sa le iau prin eliminare, prima data fiind G28.

 Asadar este cineva amabil sa-mi arate o schema sau o poza ceva cu pozitionarea acestui senzor la motoarele AUA ?

Multumesc.

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca mi-ai dat indicatia asta am cautat si nu am gasit nimic legat de tipul meu de motor. O singura intrebare a fost pusa de cineva cu golf 4 1.4 16v si nu i-a raspuns nimeni, restul sunt tdi-uri si cateva akl-uri de 1.6 care nu seamana cu ce am eu.

Deci trebuia neaparat un topic deschis de mine, poate are cineva elsa, etka sau o poza pur si simplu.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat cateva poze cu senzorul G28 incercuit

post-75511-0-16771600-1429038645_thumb.j

post-75511-0-34263200-1429038652_thumb.j

post-75511-0-46269800-1429038658_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saru'mana boierule. 

...sa-mi trag doua dar ce pozitie are... Va trebui probabil sa folosesc o oglinda sau ceva de genul ca sa pot desface.

Ma uit maine sa vad ce e pe acolo.

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie doar de un imbus, de 5 parca, trebuie dat la o parte un capac de cauciuc cu rol de protectie, seamana cu un dop prin care e bagat firul.

Eu doar pe sub masina m-am bagat la el sa vad ce si cum arata, nu cred ca poti pe deasupra, icearca sa ridici mult masina pe ceva butuci sau capre solide si vezi daca poti pipai de sub masina sau du-te la cineva cu groapa.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut! am aceiasi problema cu trepidatiile. dar dupa o perioada de mers dispar...eroare am tot la senzorul de impulsuri g 28 . la AKQ e tot acolo...am fost la mecanic si mi-a spus ca trebuie data galeria de admisie jos ca sa-l scoata.... daca reusesti sa-l demontezi te rog revin-o cu un feed-back. si anunta-ne daca au disparut trepidatiile...ms anticipat

Modificat de dr4gosh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate accesa pe sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici pana azi nu am apucat sa-l desfac ca nu am gasit o rampa free in Iasi. Am primit un pont, merg zilele astea sa vad daca mai este acea rampa si daca se poate urca pe ea gratis. Cea veche la care mergeam eu pana acum a fost demolata ca sa faca loc de 1 metru unei margini de parcare...:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2
Publicat (modificat)

Am reusit sa urc masina pe o rampa dar din pacate la acest model de polo nu se poate avea acces la respectivul senzor pe dedesubt. E foarte mare inghesuiala acolo astfel incat am intalnit nu mai putin de 3 obstacole in calea acelui senzor, si anume :

1) Jugul motor;

2) Timoneria;

3) Electromotorul care este asezat fix in fata presupusului senzor.

Spun presupus deoarece nu am reusit nici macar sa-l observ. 

Din cauza inghesuielii nu am putut nici macar sa bag mana pe acolo si sa observ pe bajbaite.

O sa demontez carcasa filtrului de aer si ce mai este pe deasupra,chiar si galeria de admisie daca e nevoie, incercand sa abordez problema prin partea de sus.

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat ca ai electromotorul spre habitaclu, daca ai motor AUA trebuie sa fie spre radiator, eu am dedus ca ai cod motor AUA din moment ce in semnatura apare ca e 16v si 75cp. Pana la urma ce cod motor ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2
Publicat (modificat)

Am AUA, si nu exista aceasta varianta cu electromotor in fata. In fata motorului spre radiatoare este filtrul de ulei, galeria de evacuare+catalizator care ocupa 80% din acel loc si un pic dreapta-sus e inghesuit egr-ul.

Electromotorul e pozitionat in partea din spate a motorului.Acolo se afla urmatoarele, pornind de sus in jos : galeria de admisie, conducta principala care vine de la pompa de apa, epuratorul de ulei in stanga-jos, senzorul de detonatii in mijloc si electromotorul in dreapta-jos. Toate reperele sunt date din pozitia stand in fata masinii.

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca blocul motor e identic AUA/AUB/BBY/BBZ doar cutia difera, pe ea e electromotorul, langa el trebuie sa gasesti senzorul sigur !

Uitata-te pe poze din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Asa este, dar pana nu desfac toata plasticaraia de deasupra nu am nicio sansa. Sa vad cum gasesc timp zilele astea sa umblu acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ai o varianta, sa dai electromotorul jos si sa-l cureti/ungi putin si pe el (ajuta mult) daca asa vezi mai usor senzorul.

E drept ca ai nevoie de scule bune, dar poate nu ai alta sansa sa ajungi la senzor si poate scapi fara demontarea galeriei.

Partea mai grea e sa-ti gasesti un loc sa lucrezi de sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Am reusit sa desfac totul de deasupra si anume carcasa filtru aer, galerie admisie insa...teapa! Electromotorul nu s-a lasat desfacut nici mort. Am rupt o tubulara de 13 ( vai de mama ei), acum am fost si am cumparat alta mai groasa in carne si sper sa desfac  cele 3 suruburi care tin electromotorul.

Senzorul de la arborele cotit nici macar nu se vede, e in fundul fundului din fund...daca intelegeti, undeva unde cupleaza bendixul pe coroana.La fel si senzorul de detonatii este fix dupa solenoidul electromotorului.Deci mai urmeaza un episod de munca, sper ca de data asta sa nu fie in zadar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci dupa atata munca cel putin greseaza si curata si electromotorul sa nu mai ai treaba cu el, iti va lua si el ceva timp daca il desfaci pana la ultima bucata si il asamblezi la loc cu gresat/curatat tot, dar merita daca tot il dai jos. Eu am spalat absolut tot in motorina, a iesit ca nou.

 

Uite aici un tutorial:

 

sau aici desface si solenoidul:

 

Daca tot esti cu el dat jos poate ar fi indicat sa inspectezi vizual senzorul de detonatii, partea nasoala e ca nu prea poti cu el montat si daca il dai jos ai nevoie de dinamometrica sa-l strangi la 20Nm. Merge si strans cu simt cu aproximatie cat era de strans la desfacere, cel putin la mine a mers asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2
Publicat (modificat)

Deci am cautat sa imprumut o dinamometrica de am inebunit; nu are nimeni sau nu vor sa dea chiar daca e vorba de un singur rahat de surub.Am cautat ieri si prin talcioc, am zis ca poate gasesc ceva de ocazie...nimic. Nici pe net nu am vazut ceva s.h., doar noi si nu merita avand in vedere ca poate nici nu o sa o mai folosesc...

Sa vad cum stau cu timpul, macar cu ceva wd40 sa dau pe electromotor.

BTW, nu mai am nimic dat jos, am montat totul la loc ca imi trebuie masina sa merg la serviciu si sa duc copilul la gradinita.

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut! am schimbat senzorul dar se pare ca la mine trepidatiile de la relanti erau de la ecu (nu dadea destul curent pentru a deschide complet injectorul de pe cilindru 1) . am schimbat ecu si trepidatiile au disparut! va urez multi km fara reparații!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Zi-mi te rog ce procedeu au folosit mesterii aia pt. a vedea chestia asta, sau daca au vazut cu vcds-ul, in ce camp au intrat, cum au facut, ca sa vad daca si la mine e aceeasi chestie.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul mergea in trei pistoane cat era rece, asta au observat scotand cate o fisa din bobina de inductie. la pistonul 1 nu se intampla nimic, cand scoteau fisa (fisele si bujiile erau noi) cu toate astea au schimbat 2 bujii intre ele si au masurat fisa, totul normal. apoi au schimbat 2 injectoare intre ele, dar tot nimic, missfire-ul a ramas pe cilindrul 1 (masina mea nu are senzor detonatie deci pe tester nu a dat nici o eroare, cel putin asa mi-au spus la service) apoi au verificat compresia care a fost 13 pe fiecare cilindru. apoi au trecut la distributie care de asemenea era pusa corect...apoi au masurat curentul care vine la injectorul 1 si au vazut ca e mai slab decat la celelalte, dupa care au verificat firul injectorului pana la ecu care desemenea era in regula. singura solutie ramanea ecu. cu tot cu manopera pentru curatat injectoare am platit 200 de lei pentru aceasta constatare. 300 de lei un ecu de la dezmembrari si 150 copierea cipului imobilizator! pana la urma era mai bine sa fie de la senzor, dar ma bucur ca au rezolvat!

Modificat de dr4gosh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu vcds-ul n-au vazut nimic! mi-au spus ca ecu nu spune niciodata cand e stricat sau pe duca si ca sigur e de la el si ar trebui sa-l schimb! oricum toata constatarea a durat vreo 4 ore, si aveam impresia ca toata lumea isi dadea cu parerea acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Multumesc pt. raspunsuri. O sa fac sapaturi cand o sa am ceva timp liber, momentan merg asa cu ea, si la 3 din 5 porniri face figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
george golf

Ma fraților , voi sunteți nebuni ??? :)))) cum naibi sa schimbi ăla (G28) cu motorul pe masina ??? Eu ma uit si sa moara dacă îmi bine vre o idee cum sa ma strecor acolo , ajutați-mă ca mor cu el de gât :)))) si mie îmi merge rău motorul, nu merge rotund ca si cum ar merge in 3 , am schimbat G40 ul si acum sa schimb si mizeria asta ce G28 ca mi-a dat la test ca exista necorelare între ele ... Offf... Sunt supărat :))))) ajutor :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu sunt senzorii G28 si G40 de vina, necorelarea vine de la distributie aliniata necorespunzator, poate a sarit vre-un dinte...

Verifica distributia, lasa senzorii in pace ca nu prea se defecteaza astia electromagnetici.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!