Jump to content

se balbaie(inneaca) motorul cand e caldutz


gribelu
 Share

Postare recomandată

De 2 zile incoace, cum a tot nins/plouat/etc, am lasat motorul pornit dimineatza mai mult decat normal. Si am observat o chestie nasoala.

Dupa cateva minute, cand e deja relativ cald motorul, incepe sa se balbaie si scoate un fum destul de negricios. Turatia de relanti se zbate +/- 100rpm... Daca calc pedala de acceleratie motorul nu da sa moara, dar turatia ezita sa creasca ca sa zic asa.. adica, creste in hopuri. Apoi, daca tin pedala apasata la o turatie constanta (sa zic, 2000) oscileaza tot asa +/- 100rpm.

Chestia asta nu apare tot timpul... Ieri si azi dimieata a facut, dar aseara cand am plecat de la birou nu...

Ce sa fie? Lambda? Debitmetru?... N-am idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie sonda lambda. Din cate stiu eu trebuie schimbata cam la 100.000 km. Ar putea fi un contact imperfect (fir intreruput partial) de la sonda. Ar mai putea fi catalizatorul. Urc-o pe un elevator si vezi daca se misca catalizatorul in incinta lui. Daca da, trebuie sa-l schimbi. Se poate sa se fi rupt bucati mici din el din cauza trepidatiilor si sa-ti infunde esapamentul. Nu cred ca este debitmetrul. Scoate o bujie si vezi cum arata...daca e neagra ar putea fi s lambda. Daca nu, cred ca e catalizatorul pentru ca nu e pe parte de alimentare.

Si eu am patit asta dar nu stiu exact care era motivul pentru ca la tester mi-a aratat si sonda defecta, dar era si catalizatorul terminat. L-am schimbat pe amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai catalizator nu mai am de mult.. am scos miezul din toba aia si am sudat la loc.

Hmm.. sa verific sonda...

Tu ai pus sonda universala sau originala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda universala. Ar fi bine sa-ti cauti (chiar si in dezmembrari) un catalizator pentru ca lipsa lui duce la cresterea consumului si un mers "rau" al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.. am noutati..

Adica noi simptome.

Nu stiu de cand face asa ca pana de curand nu aveam turometru si va dati seama e mai greu dupa ureche, in mers.

1. Uneori, cand calc acceleratia peste 5000rpm si apoi las brusc pedala, turatia cade undeva pe la 500rpm si mai mai sa moara motorul.

2. In mers cand schimb vitezele, sau uneori cand stau la semafor, turatia cade sub 700 rpm si incepe sa tremure treaba... si se tot plimba acul de la turometru +/- 100rpm

3. Ieri daca calcam pedala pana la 3000rpm sa zicem, apoi luam piciorul, cadea in 2000, statea putin, apoi in trepte cadea incet incet pana la ~800

4. Cand calc pedala la plafonare, face plafonarea cam lent.. aproape o secunda dureaza ciclul ~5500-7000 rpm (da.. 7000)... Stiam ca in mod normal plafonarea se manifesta in shuturi rapide?

Nici una din simptome nu apare mereu.. ba una.. ba alta.. ba niciuna... ba toate :)

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am chinuit cam o jumatate de an cu aceste simptome si pana la urma s-au dovedit a fi din cauza aerului fals. Eu mi-am montat gresit regulatorul de relanti si tragea aer fals pe linga el. Incearca prima data sa-l cureti cu diluant nitro, verifica daca nu ti-e intrerupt vre-un fir de la el, etc.

Mi s-a mai intamplat sa se opreasca motorul cand luam piciorul de pe acceleratie la viteze peste 100 km/h dar era din cauza ca clapeta debitmetrului de aer era obturata si ramanea blocata pe deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm.. ce termen relativ e "aer fals".. :(

Adica am de sapat la greu pana sa-mi dau seama daca am problema asta.

Sau stiti voi o procedura relativ precisa? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as banui mai degraba motorasul pas cu pas si/sau potentiometrul clapetei, o boala foarte comuna la GIII

Aer fals nu cred sa fie din simplul motiv ca acest motor nu are debitmetru

later edit: deoarce ai aceleasi simptome si la alte turatii decat cea de ralanti, nu are cum sa fie motorasul pas cu pas. ramane potentiometrul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sursa posibila de aer fals este furtunul de la servo. Se manifesta cam cum descrii tu (am patit-o), dar nu foarte dramatic. Cred ca ar merita sa verifici sin senzorul Hall, deoarec e atat injectia cat si aprinderea functioneaza "conduse" de ceea ce primesc de la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma ajuta cineva cu proceduri de testare motoras, potentiometru, senzor hall?

As prefera sa le pot pune in practica singur ca nu mai am incredere in mecanici... :blink:

Mai am putin si-i dau foc... heh

Edit: Sa va explic comportamentul actual...

Turatia de relanti variaza 750-850 cu ocazionale caderi la 500 sau chiar la 0 (adica se opreste :) ). La toba se aud rateuri la greu... si scuipa un lichid negricios de patez asfaltul daca stau cu ea pe loc mai mult timp. Mie mi se pare a fi o problema de aprindere... vreu sa incerc in prima faza un schimb de bujii desi pe astea le am doar de ~10.000km. Chiar cand o tzin calcata in 2000 sau mai mult tot asa se comporta... rateuri si turatie instabila +/-100rpm

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bonus!

La rece nu se manifesta simptomele... pe masura ce se incalzeste o ia din ce in ce mai razna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De senzorul de temperatura ce poti sa ne spui. Si el este vinovat de o parte din problemele pe care le-ai enumarat, desi nu cred ca de toate...

Ai posibilitatea sa faci rost de un VAG-COM? Fara el nu ai sa rezolvi mare lucru, decat pe ghicite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare chip-ul are vreo legatura? Din cronologia posturilor tale vad ca problema a aparut la scurt timp dupa chiptuning ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toni - nu exclud nici asta... dar de ce 'la scurt timp' si nu imediat? Asa ar fi fost normal zic eu...

Simptomele au mai aparut ocazional si inainte...

A inceput sa faca asa constant abia dupa ce am fost in service sambata trecuta, sa schimb sonda lambda. Au urmat niste reglaje la avans... si de acolo a explodat iadul... a urmat curatzat clapeta (fara demontare).. reglat potentiometru.. si cam degeaba... 7 ore pierdute aiurea.

I-as invinui pe cei din service dar de ce? Doar pentru ca au reglat avansul? :D L-am pus inapoi la punctul initial si degeaba... Am deconectat noua sonda lambda si iar degeaba...

In VAG-COM alte erori nu apareau.

Ceva ciudat era ca in vag-com aveam 83 de grade si in bord apareau doar ~70... alt lucru ciudat e ca termocupla porneste cand in bord am 90... acum.. chiar n-am apucat sa citesc valoarea de pe vag-com la pornirea termocuplei.

Am incercat sa cuplez o sonda de temperatura 'ne-scaldata' in antigel (la aer liber).. ce-i drept era de pe un diesel, in mod sigur diferita... Motorul a inceput instant sa mearga rotund si mai turat. Cand am reconectat sonda mea (cu motorul inca pornit) a murit instant motorul.

O suspectez si pe ea... desi nu pare sa dea informatii eronate...

Nu stiu ce sa mai cred!

Inainte de schimbarea sondei lambda bujiile aveau capul negru taciune (amestec bogat). Azi le-am scos si sunt albicioase.. care cica inseamna amestec sarac...

Cu toate astea inca imi consuma mult masina... parca... ca oricum am stat ore intregi cu ea pornita pe loc in service..

Prin urmare... cam CE modificari se intampla prin motor odata cu incalzirea lui?

-sonda lambda e luata in seama incepand de la ~60 de grade. Am deconectat-o deci nu-i ea...

-Termostat.. voi incerca sa probez cu altul la fel sau similar.. ca sa-l pot elimina

-aici trec o intrebare.. motorasul pas cu pas isi schimba in vreun fel comportamentul rece->cald? Il pot elimina sau ramane semn de "?"? :D

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-aici trec o intrebare.. motorasul pas cu pas isi schimba in vreun fel comportamentul rece->cald?

Nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sec raspuns :D... Adica pot sa-l trec si pe ala cu vederea in principiu.. nu ca ar putea ala sa-mi provoace rateuri :D

Mi-a mai venit o idee... senzorul de temperatura a aerului de admisie... desi nu stiu ce comportament genereaza ala cand o ia razna...

Asta cica se afla in corpul 'carburatorului' la mine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e sec, este formulat impreuna cu citatul tau: "nu, motorasul pas cu pas nu isi schimba comportamentul rece->cald". Better? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu era un repros, doar o observatie :) ... adica am inteles mesajul si-ti multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sec raspuns :)... Adica pot sa-l trec si pe ala cu vederea in principiu.. nu ca ar putea ala sa-mi provoace rateuri ;)

Raspunsul la aceasta intrebare il aveai in ultima parte a acestui post...

Mi-a mai venit o idee... senzorul de temperatura a aerului de admisie... desi nu stiu ce comportament genereaza ala cand o ia razna...

Asta cica se afla in corpul 'carburatorului' la mine..

Sincer... nu prea cred. Nu cred ca ECU ajusteaza prea mult injectia in functie de temp. aerului admis, temp. lichidului de racire cred ca are o influenta mult mai dramatica.

Eu as verifica potentiometrul clapetei, dar pentru asta ai nevoie de VAG-COM. Senzorul de temperatura al lichidului de racire, de asemenea, se verifica cu VAG-COM-ul.

P.S. fisele, delcoul etc le-ai verificat?

Centralizare: ;)

1. clapeta

2 senzor de temp

3 fise, capac delcou, "lulea" etc

4 aer fals (desi eu nu cred)

(nu neaparat in aceasta ordine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clapeta, fisele, capac delco (schimbat), rotor delco (schimbat) si aerul fals cred ca le pot exclude datorita functionarii ok la rece (fara rateuri, turatie stabila).. cred... plus ca motorul porneste relaxat cand ii dau cheie atat rece cat si cald.

imi pun sperantele in sonda de temperatura a lichidului! revin cu detalii :)

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma bag si eu :banghead: . Eu as suspecta tot partea de aprindere si din verificarile/schimbarile pe care le-ai facut pana acum, ai exclus bobina de inductie. De ce spun aprinderea? Am trait astfel de momente (ce-i drept pe carburator) si de vina era "platina", adica distanta foarte mica = rateuri, mers neregulat chiar cu opriri ale motorului. Desigur, rateuri pot fi si de la exces de aer. Sper sa gresesc dar, sonda de temperatura nu as lua-o in calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm... iaca la bobina nu m-am gandit! am sa studiez problema

Azi am gasit un service nou, bine recomandat desi obscur.. :banghead:

Ce-i drept, primul service la care am fost este cel mai bine recomandat in domeniul VW din Iasi (nu si cel mai mare si scump).. si nu s-au descurcat prea stralucit, ba chiar dezamagitor..

Vineri am programare.. pana acum mi-a placut ca dintr-o discutie scurta mi-am dat seama ca omu stia fb tipurile de injectie de pe MK3 si cu ce se mananca... we shall see...

-------------------------------------------------------------------------------

Trag linie si trec la o intrebare... mai lunga... Astazi am scos filtrul de aer pentru a observa daca functioneaza normal preincalzirea aerului, adica cea care comuta clapeta din carcasa filtrului intre aerul pre-incalzit de galeria de evacuare si aerul 'natural'... clapeta controlata de senzorul de temperatura a aerului din admisie (aflat prin corpul injectiei)...

Mi se pare ciudat ca desi motorul ajunsese la 80-90 de grade acea clapeta inca inchidea traseul de aer rece.. adica motorul incerca sa traga aer pre-incalzit.

Avand in vedere ca afara erau 15-20 de grade credeti ca e normal?

Ma poate ajuta cineva cu un test ochiometric la un alt MK3? Eu nu prea am amici in Iasi cu MK3-uri

Multumesc :)

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul rece, sa-i spunem la prima pornire, clapeta trebuie sa inchida aerul cald, nu rece. Parca aia e pozitia de repaus. Abia dupa cateva secunde de la pornirea motorului se realizeaza vacuumul care inchide accesul aerului rece. Asa imi amintesc eu. Cum era cand ai desfacut filtrul?

Apropo, ce filtru ai? Rotund sau dreptunghiular?

P.S. Aia nu e preincalzirea aerului. Preincalzirea este in interiorul admisiei, sub injector. Se realizeaza printr-o rezistenta electrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul e dreptunghiular in pasajul rotzii drepte.

Cu motorul oprit clapeta, cand e in repaos, inchide aerul cald. Dupa pornire se creaza vacuumul si inchide aerul rece... si cam acolo ramane...

Trebuie oare sa fie mai cald afara sau pot declara senzorul de temp a aerului defect?

Stiu ca mai sigur aflu din VAG-COM dar pana vineri sambata cand ma duc in service iar.. n-am stare... mai investighez pe cont propriu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gribelu, citeste in materialul pe care ti l-am trimis capitolul "06 - sistemul de alimentare". Acolo scrie cum e pt. sistemul monomotronic (pagina 81, in special)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!