Jump to content

Ulei in filtrul de aer


Bamsel
 Share

Postare recomandată

Salutare, 

Am o problema cu un ibiza 6K 2001, motor 1.4 benzina 60 CP, cod AUD.

 

De ceva timp am o mare problema cu masina. La ralanti turatia fluctueaza destul de puternic. Daca in prima faza statea undeva la 1000 RPM, uneori mai scadea mai urca....Recent incepe sa scada pana la 600, da sa moara motorul, uneori o si face. Daca nu fluctueaza atat de puternic, sta in 1100, 1200 RPM.

Se aprinde din cand in cand EPC, iar cand acesta se aprinde, turatia sta...normal zic eu, doar ca merge motorul in valuri si tremura puternic.

 

Am verificat la mecanic, si mi-a dat eroare la senzorul barometric (cica se numeste si MAP), sonda lambda, si ceva la clapeta.

scotand capacul de motor (la acest motor, capacul este practic intake-ul de aer, cu toate furtunasele de circulare si recicurculare a gazelor ce intra direct in clapeta) s-a observat cantitate impresionanta de ulei in jurul clapetei, pe clapeta...si in interiorul corpului clapetei. 

Desfacand capacul, ulei....din nou, in unul din filtrele de aer(cel ce se afla langa o supapa cu un furtun ce vine din motor...chiulasa..)filtrul imbacsit cu ulei , exact in dreptul acelei supape.

 

Mecanicul a masurat compresia, si a rezultat in ordine 1.2.3.4  - 12, 7, 10,11.

Ideea lui este ca pare destul de greu ca 3 pistoane sa aibe o compresie bunicica, si unul singur sa fie atat de jos, si ca este posibil sa fie ceva pierderi de compresie. Prima idee a fost ca sunt duse garniturile de la supape.....drept urmare, desfacut chiulasa si investigat.

 

Din experientele voastre, pe motoarele astea, aveti vreo alta idee?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motorul AUD : 

 

Compression pressure:

     New: 10...15 bar
     Wear limit: 7 bar

 

Permissible difference between all cylinders: 3 bar

 

eroarea de MAP poate sa fie de la mai multe cauze : EGR blocat pe deschis sau inchis, catalizator infundat, insusi MAP defect, etc

daca desfaci motorul o sa vezi mai bine ce probleme sunt (segmenti uzati, piston spart, supape arse )

 

ceva-ul ala la clapeta este cheia variatiilor de relanti.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de răspuns.

Cred ca tot vine de la excesul de ulei din clapeta, filtru aer și capacul motorului.

Aici ar fi interesanta o părere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te contrazic, uleiul ala nu are nicio treaba cu relantiul saltaret ( aici e doar problema din MAp, clapeta, si ce-o mai fi pe acolo), dar clar trebuie rezolvata si problema compresiei

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu zici ca uleiul ce se duce în motor prin clapeta nu influențează?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la un carpaci.....ca cica ma ajuta el...mi-a curatat clapeta , acu nu mai tremura nimic, epc -dupa el ,se aprinde doar la switchul de frana :)))))

 

mai o duc la doi mecanici...sa vad si parerea lor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul acela ce se strange in filtrul de aer este de la gazele carter. Curata apuratorul de ulei. Daca acesta este imbacsit, nu mai poate separa uleiul din gazele de carter, ulei ce va fi introdus in galerie de admisie si implicit va murdari filtrul de aer.

Daca compresia nu e in valori bune, e normal ca si cantitatea de ulei din gazele de carter sa fie mai mare.

Insa o cantitate mica de ulei (10-15% din suprafata filtrului) e normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca trece de filtru...se depune pe gaura ce intra in clapeta....si cam tot corpul clapetei are ulei pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca nu tot uleiul se va opri in filtru. O parte va fi dus fix deasupra clapetei, murdarind-o. Eu recomand preventia, astfel incat recomand curatarea clapetei anual, indiferent cat de sanatos e motorul. Cu spray dedicat, pt curatirea carburatoarelor si a clapetelor de acc. Insa repet si pt un motor ce nu consuma ulei, daca epuratorul e imbacsit, gazele de carter ce ajung sa fie recirculate in admisie vor contine multi vapori de ulei. iar daca consuma mult ulei, cantitatea va creste exponential.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc mult Dan pt explicații.

Zici ca este normal sa dea ulei prin acea supapa din capacul motorului? Sa nu ma îngrijorez ca are motorul ceva?

Mecanicul m a speriat ca pe acolo nu trebuie sa dea ulei și ca tre sa desfacă tot sa verifice supape, tacheti si garniturile aferente.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca epuratorul e curat nu trebuie sa de-a cu ulei pe acolo. Daca nu e curat, e normal sa de-a.

De aceea ti-am spus, da jos epuratorul (nu inainte sa iti cumperi garniturile aferente lui, sunt de regula 2 buc si costa in jur de 25 lei ambele) si spala-l bine pe dinauntru.

Daca dupa aceea iti mai da cu ulei, abia atunci se impun alte interventii.

 

Dar ca fapt divers, eu nu prea am vazut motoare curate pe la furtunele gazelor de carter. Chiar si daca e vorba de putini vapori de ulei, cu timpul in atatia ani se strang si implicit vor murdari tubulaturile si furtunele aferente. Numai pui daca e vorba si de o neetanseitate, mai apar si prelingeri de ulei.

 

La tipul asta de motoare nu doar supapele sunt vinovate de consum de ulei. Segmentul raclor de ulei (cel ce curata pelicula de ulei) are prostul obicei sa se blocheze pe piston daca s-a mers mult timp cu ulei uzat si faptul asta cauzeaza pe langa consum ridicat de ulei si mult ulei in gazele de carter.

In cazul asta poti avea compresia in parametrii, fapt ce poate deruta multi mecanici pt ca ei vor exclude segmentii, cand de fapt tocmai acolo e buba.

Dar ce am spus e in ultima instanta, poate ai noroc si scapi doar cu o mentenanta a epuratorului.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!