Jump to content

Norma de poluare Fabia 1.4 16v


Real Vasi
 Share

Postare recomandată

Va salut!

 

Revin cu un nou topic legat de Fabia 1.4 16v.

Problema este urmatoarea: am cumparat recent o Fabia 1.4 16v (cod motor BBY - prima inmatriculare iunie 2003).

Am fost la RAR unde am facut inspectia si autentificarea (toate bune si frumoase), pentru ca astazi sa merg la ANAF unde mi-au calculat taxa de timbru. Spre marea mea surprindere, taxa au calculat-o la nu mai putin de 4320 lei. Explicatia este ca cei de la RAR au trecut masina ca fiind EURO 3.

Din cate stiu eu (n-as fi luat masina altfel) aceasta motorizare este EURO 4.

 

Se poate sa fie EURO 3 sau au gresit cei de la RAR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au gresit cei de la RAR,nu exista Fabia pe benzina dupa 2001 cu Euro 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

confirm, fabia mea are motor euro 4

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupunand ca au gresit, cand voi merge inapoi la RAR  vor schimba norma sau vor spune ca nu e posibil?

A mai patit cineva ceva asemanator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a fost adusa de afara ? Daca da ce scrie pe talonul ei/ brief ?

De asemenea pe stickerul din portbagaj cu dotările si motorizarea este specificata si norma euro uneori. Revino cu informatiile acestea sa vedem si noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este adusa din Austria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lista aceea este destul de

veche si eronata pe alocuri.

Ce scrie pe talonul de Austria ?

Austria este un pic mai ciudata la impozite si la norme euro. La ei se plateste impozit in functie de putere nu se capacitate cilindrica. Nu m ar mira sa fie Euro 3 :(

De aceea o sa vezi masini cu aceleasi motoare ca in Germania dar cu putere mai mica.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In talon nu specifica norma.

Motorul are 75cp.

Am o cunostinta cu exact acelasi motor, din 2001, deci mai veche, si este euro 4.

RAR-ul atribuie norme in functie de tara de provenienta sau in functie de tipul motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de ce s-a trecut pe COC-ul masinii (certificat of conformity) si pe COC se trece ce a solicitat Porsche Austria cand a comandat masina in fabrica... 

Deci poate sa fie Euro 2, 3, 4 acelasi motor , dar in functie de cum s-a omologat in tara respectiva... 

 

C.en-GB.S00.5306.00.wi__46982960.pdf

 

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este euro 4 la noi acest motor, RAR trebuie sa corecteze eroarea. Daca nu vor, scoate un certificat de omologae de la reprezentanta.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reprezentanta nu poate sa elibereze niciun COC

Doar fabrica. Si fabrica va elibera exact ce a eliberat in 2003 , odata cu iesirea masinii pe poarta fabricii... Dar nu e chiar usor  sa ajungi la un astfel de COC, mai ales asa vechi si mai ales de la alt importator 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa incerce prima data la RAR si apoi la reprezentanta, au mai fost cazuri cand s-au rezolvat problemele de genu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Real Vasi, ce scrie pe stickerul de sub tavita din portbagaj ? Ar trebui sa scrie norma de poluare sau daca ai cartea service pe prima pagina a ei ai acelasi sticker. Astept cu nerăbdare răspunsul.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e hartia de pe cartea service.

post-116185-0-09411900-1428230086_thumb.

Modificat de Real Vasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sa intelegem ca ultimele caractere din seria de indentificare la tine este E3?Si cate noxe ai ? Daca calculam cu euro 3 si noxe pana in 150 ,avem o taxa de max 300 euro . Personal la toata gama vag benzina nu am auzit de E3. Fratele meu a inmatriculat un polo cu motor bby ca al tau si a fost E4. Probabil este E2 si de acolo taxa mare ... desi ciudat E2 in 2001 cu motor bby.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu regret te anunt ca masina este euro 3 :(

Am verificat codurile de pe sticker. Pe toate este înscrisă si norma euro sub un cod. Euro 3 este OGS.

Daca ar fi fost euro 4 era 0GG.

Astea sunt riscurile cumpărării masinilor din Austria. Dupa cum am mentionat mai sus sunt foarte diferiti la cum calculează impozitul si de aceea producătorul renunta la anumite criterii care nu sunt obligatorii in scopul obtinerii altor avantaje cum ar fi costuri scauze de productie si respectiv achizitie.

Chiar îmi pare rau. Aviz si celor care mai sus au mentinut tare ca bby este euro 4.

Vezi ce poti face pentru a obtine euro 4. De obicei update de soft la reprezentanta dar depinde.

Am avut un Lup cu motor de 1,0 1999 si era Euro 3. Exista benzinare euro 3 in VAG doar ca sunt rare de aceea nu le ati întâlnit.

post-10002-0-32521600-1428235161_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, dar de ce taxa este 4300? Chiari si E3 , are 200 noxe, ciudat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate noxe scoate si cum au calculat nu stiu. Poate ne ajuta proprietarul aici.

Alta ciudatenie pe cele de Austria e ca pe stickerul acesta spre deosebire de cele din Germania nu se specifica greutatea consumul si noxele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noxe are 180 (cica fiind automatic are noxele mai mari).

Voi merge maine la RAR, cu toate ca ma indoiesc de vreo rezolvare.

 

P.S. Culmea ironiei este ca am ales masina asta in detrimentul alteia TDI tocmai datorita taxei mici la EURO 4. 

Modificat de Real Vasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, pe cutie automata noxele sunt o idee mai mari, lucru dat de consumul o idee mai mare.

 

Nu se paote face  NIMIC  ca motorul sa iese Euro 4. Demult se puteau face niste aranjamente la institutia responsabila si masina putea sa iese Euro 4. Acum nu am mai auzit de asa ceva.

Efectiv masina ramane ca atunci cand a parasit fabrica... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi la E3 , noxe 180 , vechime 13-14 ani taxa este 513 euro . Nu aproape 1000....[emoji50]

Ipost-69202-14282377552329_thumb.png

acum am obsevat eroarea este 2003, deci 11-12 ani 979 sau daca mai astepti cateva luni pana implineste masina 12 ani mai scutesti 200 si ceva de euro .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ai pus varsta prea mare...

masina are 11 spre 12

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

746 euro cand masina implineste 12 ani , acum depinde de luna daca se marita sa astepti 2-3 luni sau nu .

iunie nu este departe deci pt 200 e eu zic ca merita ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa m-am gandit si eu sa astept pana in iunie, cu toate ca iese cam scumpa masina cu taxa asta.

Macar voi fi (probabil) singurul proprietar din Romania de Skoda Fabia 1.4 16v Euro 3.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!