Jump to content

(P) Michelin Cross climate - inovatie sau nu ?


voinea
 Share

Postare recomandată

Sa lasam scenariile pentru cineasti, sigur este ca aceasta anvelopa este dupa cum spune producatorul un compromis pentru cei din zone climatice temperate, unde valorile temperaturilor oscileaza iarna de la plus la minus, pentru carosabil mixt, pentru cei care se deplaseaza urban in conditii de iarna moderate. Nu pot fi comparate cu cele dedicate special pentru zonele nordice unde iernile sunt consistente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

România are o climă temperat continentală de tranziție (sursa wikipedia). Anul acesta daca tin bine minte a nins in luna aprilie si majoritatea schimbasera anvelopele de iarna cu cele de vara, in conditiile in care in martie au mers pe soare cu anvelope de iarna. Deci nu discutam de scenarii de film, ci de unele reale. Fiecare isi echipeaza masina cu ce doreste dar sa n-o mai dea cu siguranta. Din punctul meu de vedere pot sa faca schimbul la anvelope ca la formula 1. Cand ninge scoate anvelopele de iarna, daca iese soarele le pune pe cele de vara si tot asa in fiecare zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) anvelopele dedicate de iarna, isi fac treaba indiferent de precipitatii pana la +7 grade celsius.

Cele de vara incep sa aibe aderenta buna de la +7 grade, asa spun 'cartile'

Anvelopele all seazon sunt un compromis... Dar nu cred ca ptr romania, iar cross climate se vrea a fi o guma de VARA, buna si iarna... Eu in romania, o vad, cum sa mai scris, ca o guma de vara, pe care o schimbi putin mai tarziu cu cea de iarna, si o pui putin mai repede primavara,ma repet, in romania. Si mai ales la mine in Brasov.

Oricum, cert este ca nu este o anvelopa ptr mase, doar ptr anumite nișe.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cristi sau Marius...ati pus anvelopele pe masina?:)

Am luat si eu pentru o masina de firma si sunt curios de parerea voastra...

Nu am apucat sa merg cu ea ca inca nu le-a montat...

Ca si prima impresie imi pare peretele exterior cam moale...desi sunt 94XL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De saptamana viitoare le voi avea pe masina. Momentan stau pe terasa in asteptarea jantelor care sunt la vopsit. Intradevar, peretele lateral este foarte moale la genul ca atunci cand ridici anvelopa apucand-o din lateral acesta flexeaza, se indoaie.post-47000-0-77769200-1444378421_thumb.j

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Mi-au sosit si mie un set de crossclimate 205/55/16 (le-am luat pentru mk7 al sotiei). Achizitie de la cauciucuridirect si interesant ca pe site la ei apareau si cu XL si fara! Am ales cu XL ca sa fiu 100% sigur ca e ce trebuie.

Saptamana viitoare vor ajunge pe masina si raman pana in aprilie la sfarsit de luna (din mai pana in octombrie vor fi inapoi rotile de vara).

post-1-0-88103900-1444378744_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic nu ar trebui sa le folosesti vara, si sa le dai jos toamna tarziu, eventual dupa primele zapezi usoare, si sa le pui din nou primavara devreme? Astfel protejezi gumele de iarna, ptr ca crossclimate pe hartie e o guma de VARA, buna si iarna... Dar vom vedea acum cat de buna e iarna... Probabil ca un oricare alt allseason...

Oricum astept cu nerabdare un feedback despre comportamentul pe zapada.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce inapoi la rotile de vara din moment ce Crossclimate se vor cauciucuri de vara care merg si iarna?

 

Acum pe bune, daca ai doua seturi, unul este de iarna dedicat (Crossclimate nu are performantele unui pneu de iarna de top) si alt set de vara.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

pentru ca azi cand scriu asta rotile de vara venite in luna mai cu masina ei au 5000km . Si sunt foarte bune (tot Michelin au venit din fabrica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm, ok, atunci vei folosi Crossclimate doua ierni si pe urma le vei lasa pe masina inca cam 1 an, daca inteleg bine

 

sa ne spuneti cum se comporta pe frig cu ploaie, pe mazga si pe zapada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou si nokian a scos un produs echivalent pe care il marketeaza ca fiind un allrounder mai performant decat un all season ( vara) si aproape la fel de bun ca un cauciuc dedicat de iarna.

Asadar eu unul voi folosi anvelopele in principal ca anvelope pentru sezonul rece, asa cum am spus la inceputul campaniei. Tinand cont ca in familie am si un duster echipat cu Michelinuri all season latitude tour hp (Insemnate m+s) cred ca o sa am un punct de comparatie destul de corect.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut pe toata lumea.

 

Dupa ce am citit toate discutile si comentarile despre aceste cauciucuri, as vrea sa fiu lamurit in doua probleme:

-pentru iarna, acest tip de cauciuc este bine sa fie ranfonsat ( XL ) sau nu ( precizez ca doresc sa fie folosit doar iarna )

-tinand cont de tipul de iarna de la noi ( eu locuiesc in Sibiu ) adica mai putina zapada, mai mult carosabil umed si temperaturi de la -10 grade noaptea si +5+10 grade ziua, ce tip de cauciuc sa folosesc: acestea CrossClimate sau de dedicate de iarna.

Doresc sa achizitionez 4 cauciucuri noi si sincer nu stiu de care sa iau ( CrossClimate sau dedicate iarna )

Mentionez ca eu nu fac foarte multe drumuri in exterior (2-3 Valcea-Sibiu si eventual 2-3 catre Curmatura-cei care cunosc zona )

Pentru vara folosesc niste jante de R17 incaltate cu anvelope de vara.

Deci cele care doresc sa le achizitionez, le vreau doar pentru iarna, dar nu sa le uzez aiurea pe un carosabil incalzit peste 7 grade-motiv pentru care sunt un pic reticent la cele de iarna

Masina mea este un A4B5 avant de 1.8 benzina, 125CP.

Ce propuneri aveti? Pertinente.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intotdeauna daca vrei sa ai seturi separate iei dedicate... Daca nu ai iarna grea si circuli putin, ia allseason, deci un singur set tot anul.

Nu inteleg oamenii care au cauciucuri de vara, si le folosesc, si ptr iarna iau cauciucuri allseason... Da na...

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ii simplu

-pentru vara am jante aliaj de R17 cu 224/45/17

-pentru iarna am jante aliaj de R15 cu 195/65/15

 

In momentul de fata sunt in situatia de analiza de care sa-mi spun pentru iarna: allseason sau iarna.

Loc am de depozitare deci cade varianta de allseason deoarece nu am unde sa le pun.

Motivul pentru care nu vreau sa pun de iarna este datorita uzurii premature in cazul unei ierni mai "calduroase" si cu putina zapada, aderenta lasand de dorit.

Cu CrossClimate in aceeasi situatie aderenta este de clasa A ( dupa cum spun ei )

In concluzie sunt in dilema: aderenta buna in iarna blanda-cauciuc CrossClimate-circulat  80% oras vs uzura prematura-cauciuc dedicat iarna in aceleasi conditii :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te inseli, nu e plastelina sa se toceasca, si nu trebuie sa ai zapada ca guma de iarna sa adere mai bine la asfalt. Cumpara cauciucuri de iarna pe 15, nu vei regreta, indiferent ca va fi sau nu zapada, in general iarna si dimineata si seara sunt sub 7 grade celsius, unde guma de iarna are efect maxim. Allseazon nu e bun nici iarna nici vara... Iar de crossclimate momentan stim din cateva surse ca sunt ok vara...atat.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crossclimate este peste 300 ron bucata pe 15, pe cand o anvelopa de top pt iarna e undeva la 250 ron, nu vad de ce ti-ai luat crossclimate pt iarna doar, sunt persoane care merg vara cu anvelope de iarna si nu se intampla nimic, din contra aderenta e mult mai buna, insa se incing mai repede la drum lung si se uzeaza excesiv, fiind dintr-un material mai aderent.  E cam riscant sa faci 1000km dintr-un foc pe 35 grade cu anvelope de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Conti ts 850, za best :)

Sau de buget debica frigo.

Iar daca nu vrei za best, ia nokian, michelin,

hai sa ramanem ontopic. Discutati despre achizitii sau comparatii pe alte topice (gen http://vwforum.ro/topic/72363-cu-ce-anvelope-de-iarna-ne-echipam-masinile/) . Va multumesc.

PS: toti care va puneti CrossClimate chiar va rog sa postati impresii aici pe acest topic dedicat doar acestui model de anvelopa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crossclimate este peste 300 ron bucata pe 15, pe cand o anvelopa de top pt iarna e undeva la 250 ron, nu vad de ce ti-ai luat crossclimate pt iarna doar, sunt persoane care merg vara cu anvelope de iarna si nu se intampla nimic, din contra aderenta e mult mai buna, insa se incing mai repede la drum lung si se uzeaza excesiv, fiind dintr-un material mai aderent. E cam riscant sa faci 1000km dintr-un foc pe 35 grade cu anvelope de iarna.

:offtopic: cu anvelope de iarna, vara nu vei avea aderenta mai buna ci din contra vei avea aderenta mult mai slaba.

Pneul se inmoaie foarte tare si devine, exagerand putin evident, ca o guma de mestecat, care se lipeste de asfalt, de aici si uzura exagerata, fara a oferi in schimb aderenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Să postez şi eu câteva impresii despre CrossClimate.

Le-am montat pe maşină imediat ce le-am primit, mai exact la începutul lunii iunie. Maşina mea e un Golf 4 cu transmisie tiprtonic şi motorizare diesel de 101cp, deci nu intră în discuţie condusul sportiv etc. vorbim doar de utilizare normală. 

Am parcurs cu CrossClimate aproximativ 2000 km, atat pe caniculă, ploaie şi temperaturi normale de vară. Înainte de CrossClimate am avut montat pe maşină anvelope dedicate de vară Michelin Energy Saver+ cumpărate în aprilie 2013. 

În ansamblu, nu am sesizat nicio diferenţă referitor la comportamentul anvelopelor CrossClimate faţă de cele de vară pentru utilizare normală, iar aici mă refer la stabilitate, distanţă de frânare şi aşa mai departe. O mică excepţie referitoare la zgomotul în deplasare, care pentru CrossClimate e foarte puţin mai pronunţat, dar insesizabil pentru o persoană care nu e meticuloasă. 

La părţi negative trebuie precizat că din cauza profilului anvelopei, foarte des pietricele se prind/rămân fixate în proflul anvelopei, iar dacă mergi prin oraş cu viteză redusă apare un zgomot specific (ţăcănit) până când ajungi la o viteză mai ridicată şi piatra respectivă este scoasă/eliminată din profil. Ăsta e singurul lucru care l-am găsit în ideea de a avea şi aspecte negative.

În concluzie, până acum nu am găsit nicio diferenţă notabilă/sesizabilă faţă de anvelopele de vară tot Michelin pe care le-am avut montate anterior. Aştept să se schimbe vremea şi să le văd cum se comportă în sezonul rece, iar atunci voi reveni cu o postare completă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de combustibil a fost influentat? Intreb mai ales pt ca Michelin Energy Saver e cunoscuta ca o anvelopa eco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pietricelele respective au deteriorat cumva anvelopa sau au iesit fara probleme de la rulare ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Consumul de combustibil a fost influentat? Intreb mai ales pt ca Michelin Energy Saver e cunoscuta ca o anvelopa eco.

 

Nu am sesizat nicio modificare în acest sens, dar să fiu sincer nici nu am urmărit atent. 

 

Pietricelele respective au deteriorat cumva anvelopa sau au iesit fara probleme de la rulare ?

 

Pietricelele ies singure la viteză mai mare şi nu cred că deteriorează absolut deloc anvelopa. Profilul anvelopei are lamele foarte foarte dese şi nu pot pătrunde între ele decât pietricele foarte mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mKb Am un set de michelin dedicate de iarna cumparate second, si asta este a treia iarna de cand le folosesc si sa stii ca niciodata nu le schimbam la timp cu cele de vara pentru ca nu ajungeam la tara unde erau depozitate. De cele mai multe ori le puneam prin octombrie si uneori le schimbam prin mai. Anul acesta le-am folosit inclusiv vara pentru ca nu am reusit sa ajung sa le schimb si plus de asta vreau sa le tocesc si sa le schimb. Un cauciuc premium nu se toceste asa usor cum ai crede. Am si avut destule franari sau plecari bruste cu ele.

 

Cu siguranta o sa le arunc cu forme bunicele pe ele pentru ca n-as vrea sa conduc cu cauciucuri mai vechi de 5 ani, si o sa trec in primavara sau vara pe michelin cross climate sau poate apare ceva nou pana atunci. Iarna daca merg 2000-3000km iar anual de cele mai multe ori nu apuc sa fac 10.000km. Nu-mi convine sa investesc in cauciucuri dedicate si sa se invecheasca fara sa apuc sa le tocesc. Masina o folosesc mai mult pentru concedii sau cate un weekend la tara, si ocazional prin oras pe la cumparaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putina lapovita si ploaie marunta + temperaturi de 2 - 10 grade => comportament mai bun decat anvelopele de vara.

Astept cu nerabdare prima ninsoare sa vad cum se comporta. Pana acum ma declar 90% multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

test anvelope allseason in revista autobild aparuta ieri... michelin crossclimate concluzia: specialist pe uscat, performante mediocre pe zapada      
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!