Jump to content

Problema instalatie Xenon (OEM)


alex_csa
 Share

Postare recomandată

in blocurile de masura, vezi valoarea acestora. Atata timp cat nu este ok, iti da eroare si nu face memorarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    30

  • bn64and

    28

  • Al Bundy

    27

  • andrei_221

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

florin71_skoda

O sa incerc dupamasa sa vad ce-i cu blocurile de masura si revin dupa ce aflu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Am revenit.

Am resetat toate codurile de avarie dupa care am pornit si oprit motorul si becurile de 10 ori si la o nou scanare nu am mai avut deloc coduri de avarie. Dupaia am trecut la masuratori si dupa ce am facut masuratorile a reaparut la farul stinga un singur cod de avarie: Ala din dreapta deocamdata nu are nici o avarie.

1 Fault Found:
01344 - HID (Xenon) Headlight 
            16-00 - Signal Outside Specifications

Masuratorile facute sunt urmatoarele :

Far Stinga.png

 

Far Dreapta.png

 

Ce valori nu sunt bune ?

Unde si ce anume trebuie reglat ?

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul fata cred ca e cam mare valoarea. 

nu se regleaza nimic la senzor, decat verifici vizual sa nu fie parghiile deformate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Faptul ca momentan am valoare prea mare pe fata, nu ar fi o problema pentru ca-l pot regla cum trebuie. Totul este sa stiu care este valoare buna, ca mai departe ma descurc eu cu reglatul. (ala de pe spate nu prea am cum sa-l reglez daca trebuie reglat si ala.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se regleaza din senzori, senzorii doar masoara, nu ai ce regla la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Pai bine, dar daca tija aia lunga este toata strimba, atunci ce facem ? Aruncam senzorul de nivel si cumparam altul nou ? Sau ne apucam sa-i indreptata/strimbata tija pina ce aducem senzorul in plaja de masurare corecta ?

In cazul masini mele, senzorul de nivel de pe fata a venit din fabrica cu posibilitatea de a se regla pe inaltime si pot sa-i urc sau sa-i cobor tija intr-o plaja de 3cm. Acum tija este la maxim jos si as mai putea sa o urc daca trebuie chiar si 3cm.

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi ca sa vezi valorile corecte, vezi ce apare in balonul de pop-up cand tii mousul pe valorile indicate de senzori.

front 2.3-2.8, rear 1.9-2.3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Aha, la balonul ala nu m-am gindit. Mersi pentru pont.

Pe fata teoretic o rezolv din reglaj. Sa vad insa ce suparare fac cu spatele ca nu se incadreaza in valorile scriese de tine mai sus. La mine valoare citita este mai mica decit trebuie si nu stiu in ce masura o pot creste.

 

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu nu ai ce sa le faci la parghii, ele se uzeaza in articulatiile sferice.  eu le-am modificat pe ale mele de la Tour, cu articulatii sferice de la un Peugeot ( 407 si 607 au acelasi stil de articulatii, excelent facute). practic de la tine pastrezi doar tija, capete cu articulatii se inlocuiesti. Trebuie ceva pricepere si diverse metode de prelucrare. sudura, polizare, filetare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acesta este singura varianta - dar numai daca masina a suferit ceva modificari si de aceea valorile nu mai pot atinge graficul solicitat - coborare/inaltare suspensie, etc - altfel, nu ai de ce sa ii faci asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Cu citiva ani in urma mi sa rupt o articulatie de la tija de pe fata, iar a doua articulatie avea "surubul" asa de ruginit incit a trebuit sa renunt la el. La vremea respectiva am reparat articulatiile respective folosind 2 suruburi de 3 (sau de 4) si de atunci nu sau mai rupt. Fireste, nu se mai articuleaza perfect, dar in principiu merg. Am fost dupaia cu masina la calculator, dar se pare ca mesterul respectiv stia sa se uite doar dupa coduri de avarie si nu stia ca trebuie citite si valorile. Cum la vechile farururi nu am avut probleme de reglaj a ramas asa, cu tija maxim jos, ca acolo bateau bine farurile. Asa ca este foarte posibil sa nu fi montat eu corect pirghiile respective si/sau sa nu fi reglat corect inaltimea pirghiei. Eu cel putin asta sper :D

Pe spate am schimbat puntea cu totul acum 6-7 ani (nu mai tin minte exact cind). A primit o lovitura in roata dreapta si a inceput sa uzeze cauciucurile la interior si a trebuit pina la urma sa o schimb ca ma costa prea mult sa cumpar in fiecare an 2 cauciucuri noi. Cind am mai fost cu masina pe elevator m-am uitat la senzorul de pe spate si de fiecare data mi sa parut ca tija lui nu este prinsa corect de punte. Pozitia de prindere pare nefireasca. Poate ca puntea originala avea alt sistem de prindere. Dar nu am de unde sa stiu pentru ca nu am cu ce sa compar ca sa-mi dau seama daca este prinsa tija corect sau nu. Asa ca deocamdata ramine doar o banuiala. Si in cazul asta sper ca nu a fost prinsa tija corect si deaia am eu valoare prea mica pe spate.

------

Acum ramine sa vad cind am vreme sa mesteresc un pic la tija de pe fata sa vad cum se schimba valorile. Numai ca daca ma bag sa mesteresc la tija, cred ca-mi dereglez farurile si va trebui sa ma duc in aceasi zi si pe la mecanic sa ma lase sa ma joc cu aparatul ala cu lupe ca sa-mi reglez farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe fata pare mai mare valoarea, pe spate este un pic mai mica - verifica sa nu fie pozitionata invers tija - dar in acest caz, diferenta trebuia sa fie mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Am sa incerc dupamasa sa umblu la reglajul tijei de pe fata si sa o urc la maxim sus ca sa vad ce valori am.

Trebuie sa urmaresc si ce se intimpla cu farurile, ca zici tu una cu "sa nu fie pozitionata invers tija"....... Acum am facut un desen pe hirtie si dupa logica mea, cind trag de tija in jos ar trebui sa-mi coboare farurile. Dupa mintea mea cind trag tija in jos, inseamna ca botul masini se ridica in sus, ca se mareste distanta dintre sasiu si bratul roti. Daca botul se ridica, automat farurile trebuie sa coboare. Am gindit bine ?

Ei bine eu tin minte ca la mine este invers. Adica tin minte ca daca fixam tija mai jos, farurile urcau. Trebuie sa mai verific odata ca daca mai sus am gindit bine, este posibil ca la mine sa fie ceva gresit la prinderea "potentiometrului" pe suportul de tabla, sau suportul prins gresit. Mufa cu fire ma gindesc ca nu are cum sa fie bagata gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, tot in jos coboara... dar sa urmaresti unde face sageata, parghia - spre fata masinii sau spre spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

De masina este prinsa o tabla/suport cu o gaura mare pe mijlocul ei. Pe tabla aia, pe interior, este prins senzorul si prin gaura iasa axul "potentiometrului". Minerul de plastic al "potentiometrului" este catre spatele masini.

Am facut cite poze ca sa se vada mai bine

Cintar (2).JPG

 

Cintar (6).JPG

 

Cintar (3).JPG

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Intre timp am facut niste poze si pe spate:

 

IMG_0054.JPG

 

IMG_0055.JPG

 

In poza 2 am incercuit o zona in care se observa o crestatura. Ei bine aceasta crestatura mi se pare mie ciudata, deoarece nu inteleg de ce este facuta daca nu are nici un rol. Eu ma steptam sa intre undeva sau sa aiba ceva rol daca tot exista. Deaia am spus ca nu sunt sigur daca senzorul de pe spate este montat corect sau nu. Plus ca limba aia crestata vad ca in partea de sus se prinde intr-un singur loc, iar in "u"-ul ala se vad gauri in ambele parti.

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite cum trebuie sa fie

level (1).png

level (2).png

level (3).png

level (4).png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Pe fata, vad ca in poza ta pirghia de plastic a "potentiometrului" este indreptata catre fata masini. La mine in schimb este spre spatele masini. Sa vad cum fac, pentru ca tija mea de fier nu prea seamana cu tija ta (are alte strimbaturi) si nu stiu cum o sa pot sa o asez. Ma gindeam eu ca ceva nu-i bine, pentru ca daca o iei logic, la mine daca ridici un pic in sus de tija, loveste bucsa de sus in tabla masini si oricind exista riscul sa se rupa (daca nu cedeaza din surubul de reglaj de jos). Ori daca maneta de plastic ar fi catre fata, nu mai loveste in absolut nimic si are cursa mare sus/jos cind se misca roata sus/jos.

Pe spate seamana tijele intre ele. Dar degeaba seamana ca forma, pentru ca se pare ca a mea este pus invers. :D In poza ta este un soi de C intors, pe cind la mine este un C in toata regula :D Deci este clar ca-i invers tija. Nu stiu maneta de plastic a "potentiometrului" daca o fi bine sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tija pe fata ai montat.o invers, nu stiu cum ai reusit. La viraj maxim sigur a frecat in planetara, si a polizat din ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine macar ca ne-am edificat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Nu a fost deloc complicat sa o montez invers :D Cind sa rupt surubul de la bucsa de jos, tija atirna libera sub masina si dupa ce am reconditionat bucsa, asa mi sa parut ca se potriveste tija mai bine.

Nu am mai scris nimic pina acum deoarece nu am avut timp sa ma ocup de problema.  Poate ca mesteresc ceva in dupamasa asta dupa ce da umbra pe masina, daca nu plec pe niciunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
florin71_skoda

Am reusit pina la urma sa demontez cintarul de pe fata si sa-l pozitionez corect. L-am reglat si acum am tensiune buna pe fata. Am totusi o nedumerire legata de modul in care lucreaza acel cintar. Am sa incerc sa explic care este nedumerirea

In stare normala, masina si cintarul de pe fata ar sta cam asa:

Manevre 1 - PNG.png

 

 

Daca pun mai multe bagaje in portbagaj in mod normal (dupa mintea mea) masina se va ridica de bot in sus si automat becurile ar bate prea sus. Desenul ar arata cam asa:

 

Manevre 3 - PNG.png

Dar pentru ca am acel cintar pe fata, pirghia cintarului coboara (ca si in desen) si automat ar trebuie sa se regleze singure farurile si sa coboare.

Concluzia mea: Daca pirgia cintarului "coboara", ar trebui sa coboare si farurile. Ei bine la mine se intimpla taman invers. Cind cobor un pic pirghia, scad si voti transmisi de cintar si farurile mele urca in loc sa coboare. Unde este greseala ? Logica mea este gresita, sau mai am ceva probleme la masina ?

Am verificat si pe spate. Daca ma bag in portbagaj cresc volti pe spate dar si pe fata. Cind ma urc la volan, iar cresc volti in ambele parti.

--------------------------------------------------------------------------

LE

Acum sa mai intunecat un pic afara si am mai putut face citeva teste. Cind ma urca la volan, se pare ca coboara un pic farurile. Daca ma urc in portbagaj, automat farurile cobora. Fireste, cind ma urc in portbagaj initial farurile bat mai sus, dar ulterior le vad cum se regleaza si coboara la nivelul initial. La fel si cind ma dau jos din portbagaj, becurile bat brusc mai jos si imediat se autoregleaza si urca la nivelul initial. Se pare ca totusi functioneaza bine. Asta inseamna ca logica mea cu desenele nu este buna. Nu-mi dau insa seama de ce nu este buna.

 

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e buna deoarece , atunci cand incarci spatele, NU se ridica de fata, ci doar coboara spatele, fata ramanand la acelasi nivel.

Vezi ca ai parghie si pe spate, aia lucreaza la incarcarea spatelui.

LE: la G6 de ex, pe fata nu mai este senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Da, stiu ca am si pe spate pirghie. Deocamdata la aia am tensiunea un pic cam mica, fiind de aproximativ 1,74-1,86V (oscileaza un pic cind ma urc la volan) , dar cind ma bag in portbagaj am vazut ca urca la un 1,99-2,01. Din cite am vazut eu, aia de pe spate nu se poate regla ca si aia de pe fata. O sa ma uit astazi mai atent la ea ca ma duc sa-mi schimb arcurile si telescoapele pe spate si dupaia mai vad eu cum se comporta. Poate ca mai creste un pic dupa ce schimb arcurile (De 3 saptamini merg pe dreapta spate cu un arc SH care este cu o spira in minus fata de cel de pe stinga. Sa vedem daca acum pun 2 la fel cum se comporta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!