Jump to content

Masina nu mai are putere! (limp mode)


NickName
 Share

Postare recomandată

Salut, e prima oara cand scriu pe acest forum si sper sa descriu cat mai bine problema. Detin un VW Bora din 99', 1.9 TDI, iar de aproximativ 2 luni, uneori, nu tot timpul,  cand o accelerez brusc, indiferent daca sunt pe un drum drept sau rampa, in special in viteza a 4-a sau a 5-a, la peste 2500 rotatii simt ca imi da in nas ( sper ca asa se zice ), adica se opreste deodata din acceleratie ca si cum a murit si nu mai urca urca acul de viteza decat daca revin in a 3-a, dar si atunci accelereaza foarte greu. Daca opresc si o repornesc, problema dispare, trage ca inainte, dar reapare la acceleratii bruste. Fum nu scoate, in bord nu se aprinde niciun beculet, problema apare de obicei la viteze de peste 80 km/h la accelerari cu pedala la podea. Daca accelerez usor, nu fortez, trage bine, ca inainte, se duce si pana in 160-170 fara nicio problema. Mentionez ca mai merg cu ea subturata prin oras, dar de fiecare data la drum lung merg aproximativ 10-15 km, in 4000 rpm cu a 3-a. DIn ce am citit, pare a fi limp mode, dar as dori sa imi confirmati sau daca e alta problema sa ma indrumati. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, intra in limp mode.

 

posibil turbina ce necesita curatare, etc... dar ca sa iti pot da un raspuns exact, fa o diagnoza si un log in mers. Abia cand vedem datele, ne putem pronunta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine - fa scanarea si logul, sa ne uitam pe el.

 

verifica furtunasele de vacuum si actuatorul turbinei.... vezi daca lucreaza ... nu cumva ti-a sarit vreunul... sau actuatorul cu probleme

 

Azi am fost la masina sa fac scanarea, dar nu mai era timp sa fac si un log in mers. Il fac maine dimineata. Din cate am inteles, trebuie facut in treapta a 3-a, @3000 rpm, pe grupurile 3, 10 si 11? 

 

Diagnoza pe motor e urmatoarea:

VAG-COM Version: Release  311.2-N
emanuelD
Control Module Part Number: 038 906 019 CJ 
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG  1045
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 01317
2 Faults Found:
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
        P0571 - 35-10 - - - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
        P1144 - 35-10 - - - Intermittent
 
 
- Eroarea e de cand am incercat sa merg cu mufa scoasa de la Mass Air Flow senzor. Am sters eroarea, nu mai apare, dar aceeasi lipsa de putere. M-am uitat si la actuator. Indiferent cat de mult accelerez, acesta nu se misca nici macar 1 mm. Daca il misc cu mana, se misca cam 1cm-1,5 cm si foarte usor. Am scos furtunul de la N75 si la ralanti are foarte putin vacuum. Cand accelerez nu numai ca nu are vacuum, ci face presiune de aer pe acel furtun. Eh, maine dimineata log in mers si vedem apoi. Pana atunci, va astept cu orice idee (ce sa mai verific, ce sa mai fac, etc).
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log-ul fa-l de pe la 1500rpm pana la 4000rpm 

dificil tare sa ai presiune pe acel furtun  :tuktuk: . singurul scenariu care-mi vine in minte cum poti avea presiune pe instalatia de vacuum e sa ai membrana de la egr sparta (da sparta tare nu... asa... o gaurica) + acele gauri de sub "ciuperca" egrului infundate ,poate ,poate ,dar e un pic cam greu de crezut .... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata si Log-urile. Unul nu imi place, dar pana il refac (in vreo 2 ore) va las sa va delectati cu ele si sa imi dati niste pareri: 

 

BS-01-003-xxx-xxx.xls

BS-01-011-xxx-xxx.xls

LOG-01-003-010-011.xls

 

ps: data trecuta am confundat actuatorul turbinei cu cel de la EGR :)) Nu am vazut (era seara) ca actuatorul turbinei e undeva muuult mai jos. Acum cand l-am actionat (actuatorul EGR), la un moment dat motorul s-a oprit. 

 

Revin cu un alt Log  pe 03,10 si 11.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimul Log facut in seara asta si gata, mi s-a facut sila de bateria laptopului care ma tot lasa la 20 minute :(

LOG-02-003-010-011.xls - Amu...m-o mai lasat si masina. 

 

ps: observ in log, un senzor (F96) care intotdeauna masoara presiunea ca fiind 999.6 mbar. Imi pare putin ciudat. 

pps: Luati in calcul ca e posibil ca masina sa fie resoftata. (asa mi-a zis proprietarul cand am luat-o). 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai debitmetrul obosit.La WOT e slab.Dar totusi nici presiune calumea nu face turbina la inceput fara sa agate geometria.Verifica cu ti-a zis si colegul de mai sus EGR-ul.Sa nu confunzi supapa EGR cu cea de shut-off.Cu rosu shut-off cu verde egr.

post-95513-0-93103200-1415470270_thumb.j

Modificat de Fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiestax  - unde ai vazut ca la wot are valori slabe la maf ?

 

Emy D

f96 masoara presiunea atmosferica deci e normal sa nu fluctueze valorile

log BS003 - OK (deci cade teoria mea de mai devreme)

log BS011 - practic acuatorul turbinei nu lucreaza mai deloc 

eu as incepe asa:

-  actuator turbo ,controlat integritatea membranei (vezi testul cu siringa sau pompa de vacuum)

-  verificat etanseitatea circuitului de vacuum (controlat fiecare furtun si racord sa nu fie crapate sau obturate)

-  schimbat n75 (cu un altul de imprumut pentru proba)

-  vazand graficul presiunii as lua in calcul si o evacuare infundata 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru pareri.

De debitmetru, ma cam miram sa fie o asa diferenta pentru ca , cu el sau fara el, trage la fel. Adica, daca ar fi fost debitmetrul busit, sau pe duca, s-ar fi simtit o schimbare dupa scoaterea cablului de la debitmetru. 

 

Actuatorul turbo...nu stiu in ce stare e. Stiu doar ca pana acum cateva zile, tragea ca nebuna si acum se taraie pe strada. Daca o duc in ture, se duce, dar mai cu chiu, cu vai. Sa vad pe unde gasesc cum sa fac testele. 

 

Circuitul de Vacuum. No aici am niste dubii cu privire la asta: furtunele par intregi, dar sunt zone in care s-au frecat unele de altele/de alte componente ale motorului si s-au uzat enorm de mult. Ma gandesc sa imi cumpar cativa metrii de furtun si  bucata cu bucata sa le schimb. Idei de unde pot cumpara? 

 

Si Evacuarea infundata? e chiar sparta...au pe unde iesi gazele :D Totusi, as lua in calcul si asta. Catalizator infundat? Sau vreun binevoitor cu cativa cartofi bagati in spate la evacuare? Pfaiiii, ar fi posibil si asta in Romania. 

 

Se ofera cineva in Bucuresti sa imi imprumute un N75 bun de test? 

 

Multumesc mult, stimati colegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru probe poţi folosi şi furtun de combustibil la aceleaşi dimensiuni. Doar că după remedierea problemei să pui furtune originale că astea pentru combustibil crapă relativ repede (mai puţin de un an).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate nu m-am uitat bine la valori.Sa verifici si pompa tandem la celebrul stiut.Mie imi scapa pe acolo si pe la furtunul de sub pompa care era crapat.Rezultatul:lipsa putere si zdruncinare la oprirea motorului prin lipsa de vacuum care actiona clapeta de shut-off(fapt care m-a si pus pe cautat probleme la masina).

Modificat de Fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu rezolvi pana pe marti te ajut eu cu verificarea vacuum-ului...valva...si cam ce e nevoie sa excluzi varianta asta:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult Laurentiu. O sa te anunt prin pm ;)

Ps: daca ar fi problema de la Pompa Tandem, nu ar fi trebuit sa am probleme si cu franele? Ca franele sunt ok pana acum. Franeaza la fel de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multe de verificat..am trecut prin multe cu vacuum-ul...

Am ceas si verificam tot in parte...e mult mai complex sistemul decat crezi...sunt niste valve unisens pe acolo...discutam mai multe daca o fi sa ne vedem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am rezolvat. Si daca as masura acum Vacumuul, nu pot face teste in mers ca a expirat asigurarea. Si alta nu pot sa fac pana nu e luata in evidenta de serviciul local si taxe (impozit). Eh...flori amu. Sa vad cand o rezolv si pe asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam sa ma inarmez si cu furtune pt vacuum, asadar, ce diametru interior au furtunele de Vacuum la AJM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 tipuri

N  02035327 cel subtire de 3,5x2

N  0202821 cel gros de 5x3

Acestea sunt codurile pe original...si cica se gasesc la reprezentanta la role de 5M...care ajung la 2 masini...maxim 3...
Daca esti hotarat ne putem combina atat la bani cat si la montaj :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si costa in jurul la 50-60 lei metrul.

 

recomand. Am pus de mai multe ori, inclusiv la fosta mea masina - nu mai ai treba cu ele, dupa ce le pui.

 

daca montezi din cele din targ, etc... de 10 lei/metru.... te tin maxim un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aolo..adica in jur de 600ron cele doua role?or fi ele originale..dar ma banii aia...te cam descurajeaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca in jurul la 400 lei , pt doua masini... suna la o reprezentanta si verifica. Poate se mai aplica vreo reducere, in functie de anul de fabricatie al masinii, etc.

 

stiu ca unul era mai scump, unul mai ieftin....

 

dar sigur nu o sa mai ai treaba ani buni, cu ele.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, am si eu probleme cu turbina, intra in limp mode la 120km la ora. am fost la reprezentanta si am primit confirmarea dupa ce au testat`o...sincer sa fiu nu prea am incredere in ei asa ca am rugamintea daca este cineva din zona galati-braila care ma poate ajuta cu un vag si cu un log sa il pot posta ca sa primesc sfaturile de rigoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina - Golf 4 1.9 tdi cod auy 115cp din 2001 cutie automata 5 trepte

Problema este in felul urmator: am mai postat in aceasta sectiune cu probleme la turbina de presiune prea mare, dupa efectuarea unui log in mers.

Intre timp am schimbat turbina (a mea avea putin polizati paleti pe admisie, dar tot facea presiune) data jos de pe un sharan acelasi cod de motor aceeasi putere. Pe masina respectiva a mers impecabil, la mine pe masina dupa ce am montat nu a mers, tot iesea si dadea eroare pe deviatie negativa sau ceva de genul. Am schimbat electrovalvele toate cu tot cu furtunase, tot nimic. Am ajuns intr-un impas foarte mare. La vechea turbina am reglat la supapa de pe turbina de am inebunit, mergea putin dar la anumite turati tot iesea. Debitmetrul a fost schimbat e ok

Si alta problema cu egr la mine avea membrana sparta, l-am schimbat cu unul bun , dar daca ii bag furtunasul nu mai are putere si parca merge inecata de multe ori nu se tura si balbaia motorul

Cine ma poate ajuta cu o idee, ca eu pur si simplu nu stiu ce sa ii mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina - Golf 4 1.9 tdi cod auy 115cp din 2001 cutie automata 5 trepte

Problema este in felul urmator: am mai postat in aceasta sectiune cu probleme la turbina de presiune prea mare, dupa efectuarea unui log in mers.

Intre timp am schimbat turbina (a mea avea putin polizati paleti pe admisie, dar tot facea presiune) data jos de pe un sharan acelasi cod de motor aceeasi putere. Pe masina respectiva a mers impecabil, la mine pe masina dupa ce am montat nu a mers, tot iesea si dadea eroare pe deviatie negativa sau ceva de genul. Am schimbat electrovalvele toate cu tot cu furtunase, tot nimic. Am ajuns intr-un impas foarte mare. La vechea turbina am reglat la supapa de pe turbina de am inebunit, mergea putin dar la anumite turati tot iesea. Debitmetrul a fost schimbat e ok

Si alta problema cu egr la mine avea membrana sparta, l-am schimbat cu unul bun , dar daca ii bag furtunasul nu mai are putere si parca merge inecata de multe ori nu se tura si balbaia motorul

Cine ma poate ajuta cu o idee, ca eu pur si simplu nu stiu ce sa ii mai fac.

eroare 17965 - control presiune sarcina; deviatie pozitiva

- intermitent
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica valoarea senzorului MAP cu contactul pus la grupul 11 . Verifica la rece temperaturile de la grupul 7 . Ar trebui sa fie aprox la fel cu temp de afara.

Verifica furtune,furtunase,intercooler

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai suprapresiune - vezi cum ai lasat reglat actuatorul, daca te-ai jucat cu el....

 

altfel, daca turbina si actuatorul este ok.... vezi cu alt MAP.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!