Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece


slip
 Share

Postare recomandată

Gheorghe Florin

salutare tuturor inca nu am plecat de la munca dar de dimineata pe la 5 am pornit polonicul fara probleme la prima cheie sta la relanti totul este ok (sper).

 Totusi cand pornesc si am ambreajul calcat merge frumos abia ca se aude motorul in schimb daca depresez pedala se aude o bataie (nu am turato sa vad daca persista la turatii sau creste exponential cu turatia )  si tine foarte jos ... pareri ?  va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gheorghe Florin

dragilor revin dupa aproape o saptamana de mers cu masinuta zgomotul inca persista in zona CV de la ce credeti ca face ... personal ma gandeam la volant ..... ar putea fi din altceva ? exista o metoda cum sa verific volant ??

Modificat de Gheorghe Florin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am si eu o problema cu una soferului, aseara cand am vrut sa deschid era blocata incuietoarea...am fortat putin si acum daca vreau sa deschid cu cheia imi merge in gol, doar de incuiat mai functioneaza. ce sa ii fac ?

ma gandeam sa ii pun inchidere centralizata mecanica ( nu cum este stock pe vacuum) + alarma... dar atunci usa ar ramane asa cum este. ce sa fac?

 

si mai am o problema in zona jojei.. este mereu umed acolo, de la ce sa fie ? arunca ulei prin joja?

 

multumesc , bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan32:

1) Ti s-a rupt tija dintre yala si mecanismul de incuiere pr-zis; se gaseste de cumparat pe net kit de reparatie. Pune-i si inchidere centralizata+alarma ca e foarte utila. Eu mi-am montat dar am lasat sistemul original pe vacum si totul e ok.

2) Iti ies gazele de carter pe acolo deoarece separatorul (epuratorul) de ulei este partial infundat. Demonteaza-l si curata-l cu benzina. Normal fabricantul recomanda inlocuirea lui la fiecare 90000 km, dar costa vreo 300-400 lei. Tu decizi.

@Gheorghe Florin:

Planeitatea volantei se verifica cu ajutorul comparatorului cu cadran. Ma indoiesc sa gasesti vreun service care sa faca chestia asta, poate doar in afara.

Oricum ce spui tu seamana cu rulment de presiune defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La punctul 2 pot zice ca lichidul de frana curata cel mai bine orice depunere DAR problema e ca epuratorul poate elibera depuneri si in functionare dupa o curatare, si s-ar putea sa infunde sorbul pompei de ulei, ma gandesc eu...

Am gasit epurator la jumatate de pret pe AIC (un ambalator care sterge siglele originale) deci iei ceva bun la jumatate de pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi te rog un link pe PM catre AIC astia, ca nu am auzit de ei si nici pe Gogu nu gasesc nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am comandat la magazin, imi gasisera ei pe la distribuitori, e ceva firma germana ca si febi care doar ambaleaza ce fac altii.

 

Epuratoarele noastre se fac doar de Vaico, insa AIC sterge sigla si scrisul, se vad locurile identice, am comparat cu cel OEM de pe masina si manufactura e identica.

 

Mergi pe la magazine si incearca sa gasesti pe la cineva care gaseste la distribuitori, in cazul meu a fost un parc de dezmembrari care vinde si noi pe comanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gasit preturi bune, la mine e varianta mai scumpa de epurator cel cu aerisire direct in galerie, din lista ta e ultimul cel Vaico de 333lei care nu il gaseam decat pe la ~450 lei, iar pe AIC l-am gasit undeva pana pe la ~220-230lei. Repet e cel Vaico ambalat de AIC, se vede dupa siglele sterse comparat cu cel de pe masina OEM (Vaico) si poze de pe net.

Atasat poze de pe cutie:

post-75511-0-23417700-1429036461_thumb.j

post-75511-0-52006100-1429036468_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara,am si eu o problema cu un Vw Polo 6N motor de 999cm3 50 CP din 1997.Dimineata la prima cheie porneste dar moarte,a doua cheie porneste si e totul ok.Pornind la drum,cand motorul incepe sa se incalzeasca nu mai prea sta la relanti(de ex daca schimb treapta de viteza trebuie sa fac acest lucru foarte repede ca daca nu oscileaza foarte tare turometrul si da sa  moara,de alte ori moare).Acest lucru este pana ce motorul se incalzeste.A doua problema este ca temperatura sta doar la 70 grade(in relanti urca la 90 dar cand porneste termocupla scade automat la 70).Precizez ca am schimbat 2 senzori de temperatura,termostat,sonda,filtre.Astept raspuns din partea voastra care s-a mai intalnit cu aceste probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Degeaba ai schimbat termostatul daca nu ai schimbat si flansa lui care costa vreo 20 de lei. Daca flansa e dusa termostatul e doar ca piesa de "mobilier".

Moartea motorului nu se datoreaza termostatului, acolo mai ai ceva bube. Fa-i o scanare sa vezi ce-l mai doare pe polonicul tau.De asemenea pt. reglarea ralantiului curata-i clapeta de acceleratie si readapteaz-o.Gasesti destule topic-uri si diy-uri aici pe forum, nu musai la polo, poti sa te uiti si la golf 4 benzinar, e aceeasi treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Maverick_RO

Salturari tuturor! 

Am un Polo 1.9tdi 90cp si saptamana trecuta i-am schimbat ulei, filtru de ulei, de aer si cel de motorina. Masina functiona perfect pana am schimbat toate acestea. Vreau sa pun accenul pe filtrul de motorina. Dupa ce l-am schimbat a pornit greu prima oara evident fiind aer in filtru, in mod normal ar trebui sa iasa aerul dupa ce pornesc motorul, insa imi facea aceleasi figuri pana azi, pornea greu, trebuia sa dau la cheie cate 5-7 secunde si o lua greu, pana am vazut ca e fisurat furtunul de tur spre filtrul de motorina, l-am schimbat si pe acela, acuma nu mai scapa motorina pe niciunde, dar tot asa porneste foarte greu, inainte chiar nu imi facea figuri deloc, deci nu prea cred ca e pompa de motorina sau injector sau etc. aveti ceva sfaturi sa imi dati? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salutare

Stie cineva sa imi spuna cum pot verifica pompa de vacum de la inchiderea

centralizata de la Polo 6n2 .nu mai inchide si nici deschide  si cind am scos mufa am vazut 3 pini oxidat si i-am curatat

dar nu prea se poat curata in mufa .am dat cu  spray Kontact si tot nimic .

  Nu a-si cumpara alta pina nu stiu exact ca ea este de vina .

multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare. Am si eu o problema cu polo din 2001 1.4 mpi 44kw . Acum doua zile dupamasa la ora 16 cand masina era in soare puternic am dat la automat si nu a pornit. Am impins o si tot nu a pornit. Am tras o apoi la umbra si dupa 30 min a pornit. Ieri la soare iar nu a pornit, din nou pe seara dupa cateva ore de racoare a pornit iar si a mers normal. Astazi iar la soare am pus contactul am ascultat pompa de benzina si nimic. liniste totala in rezervor. Acum intrebarea mea.... este de vina pompa sau ceva senzor , releu??

Modificat de cyrus222
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa de la pompa, pune un multimetru sau un bec si vezi daca vine curent cand pui contactul. Daca vine e pompa defecta daca nu e de la releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

buna ziua ! am si eu niste probleme foarte ciudate cu masina mea polo 1.4 16v 75 cp din 2001. acum o saptamana venind spre casa de la serviciu, in mers , dupa aproximativ 15 km, brusc mi se aprind martorii EPC si Check Engine, si odata cu treaba asta pierd controlul asupra acceleratiei (apasam acceleratia la maxim ,imi arata ca se tureaza pana la maxim 3000 , insa masina nici macar cu viteza constanta nu mai rula, viteza scazand usor ). opresc pe dreapta, fumez o tigara, pornesc , check engine ramane aprins , plec de pe loc , merg 2 km, se apare EPC cu acelasi comportament. opresc , stau , pornesc ... repet de vreo 10 ori treaba asta sa pot ajunge acasa , ma rog ... la un vecin care are garaj cu toate uneltele necesare . explic patania mea, imi spune ca e bobina de inductie . desfacem piesa , crapata in vreo 4 locuri dam comanda de bobina + bujii,ca nu le schimbasem si aratau cam rau . in fine vin piesele, la punem , curatam si clapeta si egr(care era foarte murdar) . pornesc- totul normal. dau cateva ture pe acolo, totul normal. a doua zi in drum spre serviciu (naveta ploiesti - bucuresti) pe la saftica, deci mers vreo 25 de km, ma lasa masina ; aceleasi simptome . o las si eu pe ea, ma duc la serviciu cu ocazia, ma intorc de la serviciu la locul unde ma lasase masine si eu pe ea, cu VCDS 12 parca , dau scanare si imi da urmatoarele rezultate la engine(nu mai stiu exact formularea vcds):

throttle actuator : basic settings not performed

egr la fel - basic settings not performed

ma uit pe net cum se procedeazaa cu readaptari, procedez conform indrumarilor , rescanez, nici o eroare. pornesc, ajung acasa fara probleme. plec la o cunostinta 22 de km, cu mari emotii nici o problema. opresc, parchez. dupa aprox doua ore, pornesc, plec spre casa . dupa aprox 18 km, observ un "shut " foarte sensibil , dupa 1 km la fel.opresc cu vreo 200 m inainte de casa pornesc dupa 1 minut. porneste voarte urat, vibrand toata masina , de parca ar merge in 2 pistoane .opresc, pornesc, la fel. merg 50 de m, se opreste motorul. ajung acasa in fata portii. dupa cateva ore pornesc, sa o bag in curte. porneste normal, o bag si o las peste noapte. a doua zi erori missfire pe fiecare cilindru, + ceva legat de senzorul de presiune din galeria de admisie - MAP. desfac senzorul, curat cu spray pt carburator(era foarte murdar).scanez, nici o eroare. scot masina la proba , merg pe langa casa , pe o raza de 10 km , o turez, o forjez , 3000 - 5000 de ture , cumuland cam 35 de km- fara oprire(pana atunci observasem ca nu mergeam mai mult de 20 si putin).opresc, pornesc, ajung acasa crezand-sperand ca acel senzor ar fi problema. vin azi la serv, 47 de km, totul normal. opresc, fumez 2 tigari 30 de minute , pornesc sa bag in garaj, la fel-daca porneste, tremura toata masina urat de tot . ma gandeam si la pompa de benzina, dar ma gandesc ca ... nu ar avea de ce sa dea erori in bord... adica, daca raman fara benzina nu-mi da erori in bord... daca ati intampinat problemele astea si ma puteti ajuta, as fi recunoscator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua.

Sa va spun despre problema pe care o am cu un polo 1.0 mpi AUC la pornire.

Daca e mai rece afara (dimineata) sau daca ploua nu vrea sa porneasca neam. Daca e motorul cald porneste "la sfert de cheie"

Dupa n vizite la 'spe mecanici care mai de care mai cu idei am facut:

Schimbat bobina + aprindere electornica + fise + bujii
Schimbat supape admisie/evacuare + planare.
Schimbat consumabile (filtru aer, filtru benzina, filtru ulei + ulei)
Schimbat senzor temperatura apa.
Curatat + adaptat clapeta acceleratie.
Testat pompa benzina pe banc, e in parametri normali.

"Solutia" gasita ca sa o fac sa porneasca e sa dau jos capacul de pe motor si sa rog pe cineva sa imi acopere cu podul palmei gaura de deasupra clapetei de acceleratie. Asa o ia la prima cheie dar sa stau in fiecare dimineata sa demontez/montez capacul si sa gasesc un binevoitor care sa ma ajute e deja disperant.
Avand antecedente cu diverse motoare pe carburatie ma gandesc ca ar putea fi ceva legat de soc (am inteles ca e automat).

Va rog dati-mi o solutie sau macar niste idei ca altfel cred ca o fac acvariu.

Multumesc,
Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.Intampin si eu o problema la un polo 6n, motor AEX,an 1997.Bobina de inductie nu scoate scanteie.As vrea s-o verific sa vad daca este de la ea sau din alta parte.Am tot o mufa cu 3 pini  ca la postul 383(motor ADX) dar nu am schema la aex.

 Nu am posibilitatea sa verific cu alta bobina.Detin multimetru si ceva cunostinte si dorinta de a o rezolva singur.

 

Rog pe cineva binevoitor si care dispune de schema sa ma ajute.

Multumesc.

Modificat de Ionutz_JON85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina da, lupo, am verificat.Nu am scanteie, nu are cum sa porneasca.Toata treaba a aparut dupa ce am schimbat termostatul.Am zis sa recuperez antigelul,cand i-am vazut culoarea si ce mizerie era,am decis sa spal instalatia.Asa ca am bagat un furtun cu apa cu ceva presiune in vasul de expansiune pana a iesit apa curata la fel cum o introduceam.Buun ,apa avea ceva presiune asa ca vasul se umplea si mai dadea si pe afara apa..bobina fiind in imediata apropiere a vasului...a luat apa.Am dat la cheie dupa aceea,nu a pornit.Am desfacut delcoul,uscat si curatat a pornit.dar mergea putin intrerupt.Am plecat cu ea ,am facut cam 30 km(mergea cateodata in suturi)-lipsa scanteie dupa care s-a oprit si nu a mai pornit.Nici urma de scanteie.

 Cred ca apa i-a cam venit de hac bobinei,dar as vrea sa stiu sigur daca este de la ea.Am inteles ca pinii 1 si 3 sunt alimentarea iar 2 ar fi de la senzorul hall care este in corpul delcoului(practic 2 vine din ecu situat in dreapta plenum chamber) din ce am observat eu.Senzorul Hall are o mufa cu 3 pini.(pin 1 masa iar 2 si 3 intra in ecu pt ca mai apoi din ecu pin 24 sa plece catre mufa bobinei la pin 2.Deci daca pe 1 si 3 am tensiunea bateriei si pe 2 in momentul cand dau la automat am tensiune ar fi bobina dusa? E logic cum am pus problema?

 

Multumesc pentru schema,

Modificat de Ionutz_JON85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce văd pe schemă la 2 nu vine senzorul Hall ci o ieşire de la ECU care dă impulsuri (în funcţie de impulsurile primite de la ECU). Impulsurile sunt amplificate de N157 şi aplicate bobine prin 1-15.

Deci tu trebuie să verifici aşa:

  • prima dată dacă ai toate condiţiile necesare funcţionării bobinei: scoţi mufa cu 3 pini şi verifici dacă în ea vin tensiunea bateriei între 1-2 şi impusluri între 2 şi 3 (verificarea se face cu un led înseriat cu o rezistenţă şi cu respectarea polarităţii: la 2 vine -12V). Practic pe 3 vine + iar pe 2 impulsuri de - . Asta cu mufa scoasă. Dacă cu mufa băgată (aici trebuie să înţepi firele ca să măsori) ai + 12V pe pinul 2 este  oarecum logică presupunerea ta pentru că ar însemna că este scurt între 3 şi 2 în interiorul amplificatorului N157, dar ar trebui să fie tot timpul aşa nu numai când dai la automat pentru că pinul 3 al mufei vine la regleta 15 unde ai +12V cât timp ai contactul pus;
  • dacă până aici totul este bine verifici cu ohmetrul rezistenţele bobinajelor şi dacă la intrarea în bobină (între 1 şi 15, tot cu led şi rezistenţă se verifică) ai impulsuri când dai la automat.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc inca o data.Maine am sa verific si am sa anunt si pe aici..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facut verificarile.1 si 3 aveam tensiunea la baterie.1 era masa si aveam continuitate cu caroseria,3 era plusul dupa contact.2(minus impuls) si 3 licarea  ledul in timp ce dadeam la automat.In timp ce verificam ,am observat bobina crapata de se vedeau infasurarile dinauntru ei daca te uitai atent.Aseara fiind noapte nu am observat.

Cumparat bobina(se potriveste si pe golf 3) AEX ---140 ron, ceva polonez.

 

Deci fiind crapata si cu putina apa care a ajuns in interior,scurtcircuit si asta a fost.

Multumesc celor care-si fac timp si posteaza informatii utile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut colegilor, de cand a venit frigul al meu polonic ( 1.9 diesel )  porneste foarte greu, la a 10 cheie, aproape pana omoara bateria; am verificat posibile cauze: bateria, vascozitatea uleiului ( este 5w30 ) filtrele ( sunt noi)

ce n-am reusit sa verific sunt bujiile, nu le pot desface de pe chiulasa, sunt ingramadite de pompa de motorina si tevile care duc la injectoare ( m-am gandit ca una sau doua din ele nu functioneaza )

asta se intampla doar dimineata la prima pornire, in rest, pe timpul zilei porneste la prima cheie!

astept orice sfat sau recomandare

va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!