Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece


slip
 Share

Postare recomandată

Stie cineva de la ce ar putea avea acest flux la turatii? Arata -64 intr un anumit punct cand apas pedala. Porneste greu de pe loc, trepidatii la turatii mici

Video 

 

Modificat de grim22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua.
Am si eu o problema care ma cam sacaie de cand am luat masina in martie anul trecut (2016). E un Polo Variant din 2000, motor 1.4 MPI, cod motor AUD, benzina. Situatia se manifesta doar dimineata, la rece, la prima pornire. Iarna se acutizeaza, dar se manifesta si vara, de fiecare data la prima pornire. Daca masina este pornita pe la orele pranzului (cand e mai cald afara), nu se mai manifesta. Astfel, cand dau prima cheie, motorul porneste, merge cateva secunde, apoi scade turatia pana cand se opreste. Oprirea nu este brusca, ci pur si simplu scade turatia. Cand pornesc la prima cheie si tin turat motorul din acceleratie, tot scade turatia si uneori se opreste, alte ori creste la loc si ramane pornit. Iarna trebuie sa dau mai multe chei cu aceste manifestari. Vara, la a doua cheie porneste si ramane functional. In momentul in care am reusit sa pornesc motorul si vreau sa plec de pe loc, merge in shuturi. Parca vine benzina in valuri. Am mai oservat ca atunci cand merg (cu motorul cald, regim de oras sau afara), daca trebuie sa opresc la un semafor de exemplu, apas ambreiaj si se reduce turatia putin sub relanti, tremura masina o secunda si revine la turatia de relanti. Iata ce am facut pana acum in service, dar problema nu s-a remediat:

-schimbat bujii
-schimbat fise bujii
-schimbat bobina bujii
-schimbat bateria
-schimbat filtru benzina
-schimbat filtru aer
-schimbat senzor temperatura apa
-schimbat tobele
-schimbat ulei
-schimbat filtru ulei
-curatat clapeta
-reglat clapeta cu soft
-pornit motorul cu ambele chei
-diagnoza cu 3 testere diferite (in service, nu in fata blocului), la 3 service-uri diferite, in perioade diferite - si nu au aparut erori
-pompa lucreaza

Fiind afectat de aceasta problema, am ajuns in stadiul in care, daca vad o masina ca a mea parcata, merg la sofer, ii descriu problema ca poate stie ce sa aiba, dar toti spuneau ca la ei nu a fost problema asta. Saptamana trecuta, un astfel de sofer mi-a spus ca a avut si el aceasta situatie si ca a constatat ca e prea putin aer si nu se face amestecul corect dimineata cand vine mai multa benzina pentru pornirea la rece. Nu stiu daca e corect sau nu, dar pare plauzibil.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si va stau la dispozitie daca mai sunt necesare si alte amanunte.

Modificat de augustin22ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce înţelegi prin "pompa lucrează"? Au fost măsurate debitul şi presiunea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai un coleg care  te ajute cu o pompa pt înlocuire  măcar dimineață sa vezi cum e la prima pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pompa a foat masurata si e totul in regula. Cand pun contactul se aude cum amorseaza (la asta ma refeream cand am spus ca lucreaza). Oricum, am deslusit problema si poate ca solutia va ajuta si pe alti detinatori de polo. Problema este supapa recirculare gaze care are cod 030103765. Eu am curatat-o cu un spray W40. Era foarte murdara si avea si o insecta in interior. Este o piesa mica din plastic pozitionata pe o lamela din metal in fata clapetei de acceleratie. La ea sunt conectate 2 furtunase: unul merge spre clapeta si unul spre un T care mai face legatura cu filtrul de aer. Pentru a avea acces la piesa trebuie dat jos filtrul de aer. Piesa este fixata pe acea lamela metalica printr-un sistem cu clama care face parte tot din lamela. Nu este nevoie de vreo scula (patent, surubelnita, etc) pentru a o scoate din locasul ei. Din pacate e cam scumpa, am gasit-o de origine cu 160 de lei. Second am gasit-o cu 50 dar nu as avea incredere sa pun una SH. Dupa curatare, pornirea la rece este perfecta.

Acum am alta problema dar cred ca sunt carbunii de la electromotor. Uneori cand pun contact (mi-a facut de 2 ori treaba asta in 3 saptamani) se aprinde tot ce trebuie pe bord, aud cum zumzaie pompa si cand dau cheie nu se intampla absolut nimic. Nu se aude electromotor, nu se aude nici un zgomot. Dupa vreo 5-6-7 incercari, porneste. Repet, am patit de 2 ori in 3 saptamani. Intuitia in ceea ce priveste carbunii sau periile de la electromotor pare plauzibila? Multumesc anticipat. 

O zi buna tuturor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Baieti, poate ma puteti ajuta si pe mine cu o problema..

Chiulasa noua, motorul merge brici si dintr-o data am o problema cu el. La rece nu porneste decat daca deconectez mufa de la senzorul MAF, o pun la loc cu motorul pornit si pana se incalzeste merge innecata si da sa moara motorul daca invart de volan. Am schimbat senzorul MAF cu cel de pe chiulasa veche si la fel.. ce ar mai putea fii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca este un benzinar si nu stiu prea multe despre el dar la un diesel lucrurile stau cam asa: Senzorul MAF se afla pe circuitul de admisie a aerului deci nu pe chiulasa.  Senzorul de care zici se cheama G62, are 4 pini si in el doua transmitatoare de temperatura a apei, unul trimite informatia la ECU (calculatorul motorului) iar celalalt la ceasul de temperatura din bord. Daca informatia de temperatura catre ECU este eronata apar problemele de care vorbesti si este posibil ca si celalalt senzor mai vechi sa fie defect. Cand misti de volan, pompa hidraulica de la servo cere enegie de la motor si de aceea da sa moara pentru ca nu reuseste sa preia o sarcina in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu VCDS-ul, inainte de prima pornire...la primul contact, pune VCDS-ul si verifica valorile afisate in blocurile de masura, de G62.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

29339C80-51E2-4DEC-9263-16F160FACFC9.thumb.jpeg.2c0c5ed6a9f62a3a2bc9e85c5d7f020b.jpegAm schimbat senzorul de temperatura cu unul care cred ca e bun, identic dar tot nu porneste la rece decat cu mufa de la senzorul MAF scoasa.. primesc pe tester eroarea 00522.

Modificat de AleeexGF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G62 este de vina, firele sau mufa electrica.. Poti verifica valoarea data de G62 in blocurile de masura din Engine si din  Instruments, valori ce trebuie sa fie aproape identice. E scris in postul de sus  ce face G62. Poti compara la rece doar cu contactul pus senzorul de pe motor cu cel dat jos pus in cupla. Daca te convingi ca senzorul este defect cumpara unul original pentru ca celelalte sunt proaste sau se duc repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cu 2 senzori care i-am avut pe masina dar o data cu carcasa de termostat am schimbat si acei senzori. Nu sunt 100% sigur de ei ca sunt ok, dar nu mi-au facut probleme. Toata problema a aparut de cand am refacut chiulasa si am schimbat clapeta de acceleratie, delcou etc..

si pana la urma de ce porneste cu mufa de la MAF scoasa ? Au vreo legatura impreuna acest maf cu acel senzor de temp?

Modificat de AleeexGF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie şi tu despre ce maşină este vorba pentru că benzinarele din generaţia 6N nu prea au MAF(debitmetru) ci MAP(senzor de presiune în rampa de admisie). MAP, dacă despre el este vorba, are în comun cu senzorul de temp lichid răcire şi alţi senzori (de pe arborele cotit, arborele cu came, clapeta de acceleraţie) un circuit de minus care este separat de masă. Trebuie văzut ce este cu scurtul, sau circuitul întrerupt de care zice eroarea. Ai încercat cu mufa de la senzorul de temp scos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un Golf 3 1.4 AEX, cod motor ce s-a pus si pe 6N. Nu stiu ce este, MAP sau MAF ce o fii dar cu mufa scoasa din acel MAP/MAF masina porneste in 3 cilinidri dupa "auzul meu" iar cand pun mufa la loc isi revine motorul dar turatia sta la 1300 ture si tot creste cum se incalzeste motorul, nu scade. Daca accelerez masina coboara turatia si sta la 800-900 dar se inneaca foarte urat si se balbaie, sa nu uit, in tot acest timp pana motorul e cald nu o pot lua din loc pentru ca moare si nu are forta. Cu mufa scoasa de la senzorul de temp, de la lambda si orice altceva nu porneste si nu se comporta in alt fel, acelasi comportament. Foarte rar cand imi pornea masina la sfert de cheie fara sa scot acea mufa MAF. Toate aceste probleme le am de cand am refacut chiulasa si am schimbat epurator gaze, epurator ulei si altele. Masina cand are motorul cald se comporta ireprosabil, trage bine si nu am nici o alta problema. Singurul lucru ce l-am observat cand o pornesc cu acea mufa scoasa scoate un fum albastrui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile stau cam la fel şi la AEX, doar că senzorul de temperatură nu are fir comun cu MAP.

Cel mai probabil este o problemă de amestec al combustibilului la rece care atunci când scoţi mufa de la MAP (în situaţia asta ECU înlocuieşte valoarea dată de MAP cu una generică) amestecul ajunge la un raport aer/combustibil care permite pornirea, amestec probabil destul de bogat, dovadă fumul.

Cam ce ar trebui să faci:

- să vezi care este treaba cu eroarea deoarece te poate induce în eroare în stabilirea cauzei sau poate fi chiar cauza
- să verifici cât de cât ce este pe lista ataşată, mai ales ce este marcat cu albastru (pentru astea pot eventual să-ţi indic cum se verifică dar trebuie ceva instrumente)
- să faci o adaptare de clapetă (şi o curăţare înainte dacă nu ai făcut deja)
- scoate bujiile şi fă-le o poză să vedem cum arată
- verifică distribuţia dacă este pusă bine

aex.jpg

aex-rece.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanic totul e ok, bujiile nu sunt afumate, distributia e ok. Ideea e ca acelasi senzor care l-am avut si inainte de a reface motorul nu imi cauza aceste probleme (daca chiar o fii din cauza lui?). O sa iau la rand toate cele de mai sus si sa vad ce obtin.. adaptarea clapetei am facut-o de N ori deja (daca te referi la treaba cu scosul bornei, pus pe contact etc.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă adaptarea cu vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 10/24/2017 at 8:18 AM, augustin22ro said:

Da, pompa a foat masurata si e totul in regula. Cand pun contactul se aude cum amorseaza (la asta ma refeream cand am spus ca lucreaza). Oricum, am deslusit problema si poate ca solutia va ajuta si pe alti detinatori de polo. Problema este supapa recirculare gaze care are cod 030103765. Eu am curatat-o cu un spray W40. Era foarte murdara si avea si o insecta in interior. Este o piesa mica din plastic pozitionata pe o lamela din metal in fata clapetei de acceleratie. La ea sunt conectate 2 furtunase: unul merge spre clapeta si unul spre un T care mai face legatura cu filtrul de aer. Pentru a avea acces la piesa trebuie dat jos filtrul de aer. Piesa este fixata pe acea lamela metalica printr-un sistem cu clama care face parte tot din lamela. Nu este nevoie de vreo scula (patent, surubelnita, etc) pentru a o scoate din locasul ei. Din pacate e cam scumpa, am gasit-o de origine cu 160 de lei. Second am gasit-o cu 50 dar nu as avea incredere sa pun una SH. Dupa curatare, pornirea la rece este perfecta.

Acum am alta problema dar cred ca sunt carbunii de la electromotor. Uneori cand pun contact (mi-a facut de 2 ori treaba asta in 3 saptamani) se aprinde tot ce trebuie pe bord, aud cum zumzaie pompa si cand dau cheie nu se intampla absolut nimic. Nu se aude electromotor, nu se aude nici un zgomot. Dupa vreo 5-6-7 incercari, porneste. Repet, am patit de 2 ori in 3 saptamani. Intuitia in ceea ce priveste carbunii sau periile de la electromotor pare plauzibila? Multumesc anticipat. 

O zi buna tuturor. 

 

Poate e prea tarziu si ai rezolvat problemele, dar poate te ajuta pe tine sau pe altii.

Daca mai ai pribleme cu motorul ca moare si merge neregulat verifica distributia, cineva a patit-o ca a luat masina de afara cu dstributia sarita 2 dinti, mecanicul care i-a facut distributia nu a tras-o pe cea noua la semne ci a marcat pozitia pinioanelor si tot asa a montat-o, gresit. Dupa ce am pus-o la punct masina merge brici.

Legat de pornire pe aceeasi masina contactul facea figuri, ideea e ca se uzeaza partea de intrerupator din contact si porneste doar daca apesi mai tare pe cheie. Se gaseste si pe net partea de intrerupator de vanzare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna ziua! Deranjez si eu cu o problema la un VW Polo din 1996 pe benzina, motor 1.4. Cand e mai rece afara si, daca mai si  ploua, porneste normal dar dupa cateva secunde se opreste motorul. Reporneste cam dupa a 5 a, - a 6 a cheie, merge cam jumate de km, dupa care iar se opreste motorul. Dupa cateva insistente reporneste si nu mai am probleme toata ziua. Problema revine a doua zi dimineata daca e iar mai rece afara. Am observat ca la prima pornire, cand apas acceleratia motorul parca se inneaca.

Am fost la mecanic. Acesta a schimbat bateria si bujiile, dar nu s-a remediat nimic. M -a trimis la electrician. Acesta s-a uitat putin la masina si mi-a zis sa merg iar la mecanic sa imi curete clapeta de acceleratie. Am fost, a curatat, dar problema persista.

Mentionez ca in urma cu 3 ani am schimbat si bobina care m-a lasat in drum. 

Sa fie iar bobina? Totusi, masina nu se mai opreste cand franez pe la semafoare sau intersectii cum facea cand bobina chiar era de vina.

Ma poate ajuta cineva cu un sfat util? Madina imi e necesara pt. naveta si, pana in primavara, nu imi permit alta.

Multumesc anticipat!

Modificat de cipy_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Detin un Polo, ca tot omul, din 2000, 1.0MPI

La rece, porneste la sfert, de fiecare data, daaar daca de exemplu: este cald afara, ma urc in masina, o pornesc, porneste din prima , fac o distanta de 10 km, apoi opresc motorul, daca doresc sa il pornesc imediat, porneste la a 3-a / a 4-a cheie.

Dar dupa acesti 10 km, opresc masina si o pornesc abia dupa 10-15minute, porneste la prima cheie (dupa logica mea motorul s-a racit si de asta a pornit)

P.S.:

- bujii schimbate

- pompa de benzina schimbata

- sonda lambda schimbata

- senzor de temperatura schimbat

 

Ce as putea sa fac?

Modificat de Silee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...
florin berdila

Am un wv polo 9n și la prima cheie imi porneste balbait câteva secunde apoi își revine ''dacă o opresc și o pornesc nu mai e prob   asta cu balbaitul se întâmplă după ore de stat nepotnita cine ma poate ajuta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!