Jump to content

Sfat achizitie auto - buget ~8000 Euro


Andrei_Tdi
 Share

Postare recomandată

Va salut colegi! 

Topicul il pornesc in ajutorul unui prieten de al meu, care doreste a-si achizitiona un autoturism personal dar este indecis si ar dori cateva pareri, idei, sfaturi ori recomandari. L-am indrumat catre comunitatea noastra, avand in vedere ca se anunta un viitor VAG-ist! Haideti sa-l ajutam! :)

Va multumesc anticipat pentru sprijin!

 

Povestea lui Vladimir:

 

Va salut!
Urmeaza sa-mi achizitonez o masina second hand, bugetul aproximativ disponibil - 8000EUR. 
Ideea e urmatoarea: am 22 de ani, student la o facultate sa-i spunem relativ legata de autovehicule, cunostinte medii despre modul de functionare al unui automobil, tipuri de automobile, tipuri de motorizari, despre industria auto in general. In ultimele doua saptamana am incercat sa ma documentez despre vesnica divergenta dintre benzina si diesel. Tatal meu(mecanic auto, dupa cate am observat eu din mai multe puncte de vedere, cu ceva experienta in spate) este "cel cu banii" si-ar vrea o Skoda Octavia II Facelift, insa eu m-as multumi si cu un Golf VI (lucru cu care el este mai mult sau mai putin de acord). Acum, el mi-a recomandat varianta 1.4tsi-122cp de la grupul VAG, observand faptul ca 1.6tdi cr-ul prezinta anumite probleme, totodata explicandu-mi faptul ca diesel-ului nu-i prieste fâţâiala asta de oras, pe distante mai mici de, sa zicem, 10-15km. Precizez faptul ca acum stau in Bucuresti, si ma gandesc ca dupa terminarea facultatii sa raman tot in Bucuresti, concret... nu prea multe drumuri in afara.
Un alt punct de vedere e urmatorul: stiu ca 1.4tsi difera de 1.2tsi nu doar prin cei 200cm3, iar problema la distributie e izolata,redusa, dar nu stiu cat de redusa, am mai tot citit ca tsi-urile VAG trebuie evitate, dar as vrea totusi o parere specializata/un nr de telefon la care sa sun la un service de reprezentanta/o indrumare spre un site care aduce multe detalii atat statistice cat si tehnice legate de aceasta problema si nu doar clasicul"sa nu cumva sa-ti iei tsi"(si atat...).
In concluzie: skoda octavia 2 facelift(asta ar vrea mai mult tata)/vw golf VI ambele 1.4tsi, cu pana in 120-130k km, nu ma intereseaza dotarile. Si as mai vrea sa stiu cum se comporta in oras si ce fel de motor(daca are sau nu filtru de particule) este 1.9tdi pe octavia2facelift.
Va multumesc si astept sfaturi/intrebari!

 

p.s.: da, stiu, i-am povestit ca sunt si topic-uri dedicate. Dar eu devenit foarte stufoase iar in cazul lui, situatia este destul de urgenta. Va rog, fiti intelegatori! :) 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e gresita abordarea cu "nu ma intereseaza dotarile". Pentru preponderent rulaj in bucuresti as lua 1,2 tsi, mai degraba pe golf daca spatiul nu e o prioritate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu v-am prezentat formularea lui bruta, asa cum mi-a trimis-o mie. Voi selectati de acolo ce vi se pare relevant si veniti cu propuneri obiective :). De preferat ar fi argumentarea ideilor, sfaturilor date, atat cat se paote si va permite timpul.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt adept diesel,o masina intretinuta este o masina care poate sa suporte tot ,adica si orase aglomerate.De 1.6 cr nu stiu nimic,sau de CR in special.Te intereseaza sau nu consumul?De ce nu iei un 1.4 tsi 170cp?am vazut pe forum destule probleme la 1.4 122cp.Am inteles ca 2.0(110 parca si 140cp) tdi la golf 6 sunt motoare fiabile.Nu spune ca nu te intereseaza optiunile pentru ca sa stii ca te ajuta destul unele optiuni.

 

1.2 mi se pare prea mic,1 drum la un an in afara orasului cu masina incarcata tot mai faci,deci 1.4 TSI eu zic sa fie minim.

Nu ai zis ceva important,o manuala sau automata?

 

Decat skoda II facelift mai bine golf 6,simplul motiv este ca mi se pare inferioara G6.Singurul avantaj la Skoda este ca o sa gasesti la pret mai mic,ai mai multe optiuni fata de G6 si alta chestie este ca diesel o sa gasesti putin mai greu,dar in schimb benzinara o sa fie mai ieftina ca dieselul la pret.

 

Concluzia mea personala: G6 + 2.0 TDi (110-140cp,eu as lua 140cp) +DSG pentru bucuresti,configuratia mea pentru tine! Hai sa mai vedem si alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa ia in considerare si Astra J, in 8.000 euro poate sa gaseasca una din 2012 cu sub 100.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G6 2.0 tdi cu DSG nu cred ca intra in buget. Sau cel putin, cu siguranta nu una decenta, atat din punct de vedere al dotarilor cat si din pdv al kilometrilor. (sau vreuna care sa nu fii fost dauna). Astra nu e VAG, iar de la opel nu stiu ce masina s-ar potrivi pe cerintele lui. Toate's masive, grele cu motoare subdimensionate care consuma mult + o dinamica ce lasa de dorit. E tanar, nu-l vor multumi.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un golf 6 1.4 tsi de 170 cp ar fi o solutie buna , cu dsg ar fi si mai bine. nu ai nevoie neaparat de 2.0 tdi pentru putere si consum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai colegi, nu mai recomandati masini care nu vor intra niciodata in buget! Vladimir vorbea de 1.2tsi, 1.4tsi(122) si 1.6tdi/1.9tdi si voi deja treceti la DSG-uri si varfuri de gama la cilindreea respectiva. Va rog eu, ramaneti pe subiect. Apreciez intentia, dar fiti constructivi, realisti, la obiect. 

Omul spune clar ca prefera ca in 8000E sa ia o masina mai noua, mai putin rulata(implicit, care sa ridice probleme mai putine sau nu prea curand) chiar daca aceasta nu va fi atat de bine dotata. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt specialist insa, cu Skoda Octavia 2 facelift, 1.4 TSI/122CP am facut un test drive destul de edificator pentru mine, adica am frecat masina vreo 3 ore, urban, extraurban, drum national, autostrada, la vale, la deal...tot tacamul. Motorul mi-a lasat o impresie foarte placuta, silentios in mers, suficient de puternic in cam orice situatie, consider aceasta motorizoare foarte ok atat pentru mers urban cat si extra. Am intrebat dealerul daca mai sunt probleme cu distributia si mi-a spus ca producatorul a rezolvat la acel moment problemele anterioare (nu stiu ce intinzator de la lant sau asa ceva....nu prea m-a preocupat) deci asta in 2012 spre finalul anului. Masina probata de mine era combi, noua, model foarte dotat si avea un pret foarte bun pt masina noua, la vremea respective era ceva oferta pt ca urma sa se lanseze Octavia3...spun astea, avand in vedere ca discutam si de un buget pt achizitie, cred ca la 8000 E s-ar gasi una cu aceasta motorizare si km in jurul a 100 000 km sau ceva peste. Este o alegere foarte buna Octavia 2 FL, mai ales cu motorizarea asta de 1.4 TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Sorin pentru post. Ajuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taxa de mediu: 525.00 € considerand norma de poluare euro4 prima inmatriculare 12/2009

 

Omul a zis 8000 euro,nu 8800+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totodata explicandu-mi faptul ca diesel-ului nu-i prieste fâţâiala asta de oras, pe distante mai mici de, sa zicem, 10-15km. Precizez faptul ca acum stau in Bucuresti, si ma gandesc ca dupa terminarea facultatii sa raman tot in Bucuresti.

Si mare dreptate avea tatal. Sa ramana pe benzina. Si mai bine o masina mica. E mult mai usor cu ea in oras.

Si eu sunt pro diesel 100%, dar daca as locui in oras, dieselul l-as misca doar pentru iesit in afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevar greieste tatal tau ; cel mai ok motor dpdv al performantelor si consumului, atat in oras cat si afara este 1.4 tsi 122 cp ; ramana la latitudinea lor daca va fi skoda sau golf ; golful este mai calitativ...skoda mai spatioasa ; diesel pt oras in niciun caz ; nu faci nicio afacere ; ti-a explicat tatal tau de ce ; Incearca sa gasesti una dotata decent, pt ca dotarile fac diferenta ; 

1.9 tdi de pe octavia are 105 cp , este euro 4, este PD, fara DPF 

1.6 Tdi are 150 cp, este euro 5, este CR , are DPF ; daca te decizi pe diesel, eu as merge pe 1.9 tdi ; si-a dovedit fiabilitatea in timp ( documnteaza-te despre problemele la axul cu came )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare cat ma costa toate taxele pe ani  un VW Touareg din 2009 cu 3L ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taxa de mediu: 525.00 € considerand norma de poluare euro4 prima inmatriculare 12/2009

 

Omul a zis 8000 euro,nu 8800+.

 

Pentru toate anunturile de pe autovit se calculeaza automat taxa de mediu.

 

PS: Relaxeaza-te :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 6 1.2 Tsi. E benzinara (ideala pentru oras), calitatea Golfului e superioara Skoda, masina e ideala pentru aglomerarile urbane. Nici la drum lung nu e rea, diferenta fata de 1.4 e minima (ca sa nu spun ca inexistenta). Problema e ca Golf-ul tine la pret, iar un 1.2 in mintile lui nu cred ca gasesti la sub 10.000 euro (nu vorbesc de masini tunate, modificate etc.) ,primul proprietar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Taxa de mediu: 525.00 € considerand norma de poluare euro4 prima inmatriculare 12/2009

 

Omul a zis 8000 euro,nu 8800+.

 

Pentru toate anunturile de pe autovit se calculeaza automat taxa de mediu.

 

PS: Relaxeaza-te :)

 

 

Nu stiu cum ai vazut tu ca nu sunt relaxat,daca ai citit bine si numele topicului si mesajul omul a zis 8000 euro buget.Masina aia este euro 4 neinmatriculata.Se duce peste 9000 lejer cu tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce incercam sa spun este ca pana nu discuti cu vanzatorul nu ai de unde sa stii daca taxa a fost recuperata sau nu.

Autovit calculeaza taxa automat cand postezi anuntul, fara sa te intrebe daca ti se aplica sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre motorizarile pe benzina puse pe G6 (excluzand 2.0tsi si 1.8tsi care e f rara) cea mai echilibrata si fiabila a fost 1.4tsi 122. In sensul ca nu a fost lovita de problema cu lantul la modul la care au fost afectate 1.2, iar la 1.4 twincharge s-a lasat cu destule schimbari de motor la modele inainte de 2011. Oricum in 8000e nu se gaseste ce cauti decat poate la motorizare.

 

Seat Leon 1.4 125 sau Skoda O2 1.4 122 ar fi alegerile cele mai bune. Este un leon de vanzare pe forum.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti, va rog, sa mentionati pe scurt, de ce probleme cunoscute s-au lovit motorizarile astea de 1.4 tsi 122/125? Eventual si cel de 1.2 tsi. Cu 1.9tdi-ul l-am lamurit eu. 

 

Imi cer scuze inca o data moderatorilor ca cer a fi repetate anumite aspecte discutate deja pe topicurile dedicate, dar asa cum am mai spus, sunt foarte lungi si timpul este prea scurt. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel de 122 CP nu a avut problemele suratelor cu mai multi cai.Nici cu lant,nici cu variator sau altele.Eu am 10k km si nu am avut nici cea mai mica problema.Am schimbat doar consumabile si am un consum mediu pe 1680km doar in oras de 7,5%.Urmatoarea masina va fi passat B7 tot cu 1,4/122 insa cu DSG si break! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Intre timp, baiatul pt care am deschis topicul si-a luat o jetta 1.4 tsi 122 din 2009. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!