Jump to content

Pompa de injectie


Golfuletz
 Share

Postare recomandată

Am o problema care m-a pus putin pe ganduri. Iarna aceasta la un moment dat am vazut ca am ceva scurgeri de motorina la pompa de injectie(motorul din semnatura). Am desfacut returul si am constatat ca nu era infundat. Scurgerea nu provenea de deasupra pompei, adik de la blocul de acceleratie ci de undeva de la garnitura capacului pompei. De cateva zile am curatat-o sa vad daca mai prezinta scurgeri si spre surprinderea mea ...nimic. Din cate am inteles de la mecanicii mei, daca ar desface pompa sa vada mai exact despre ce-i vorba, s-ar duce ceva bucsa din ea, si un kit de reparatie ar fi undeva la 80 ron (asta numai in cazul in care nu-i dus si altceva). Inca ceva: cand au fost temperaturile alea joase(-20, -25), a pornit mai greu, adik invartit mult, iar cand o lua nu prea vroia sa stea in relatiu...apoi am descoperit ca desi trageam socul, il trageam degeaba pentru ca era desprins cablul din pompa. Se poate sa fi fost asta cauza, sa se fi fortat prea mult pompa si acum sa fi revenit la normal? Cred ca dupa ce am reatasat cablul de soc s-au oprit si scurgerile...nu sunt sigur. S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

Modificat de Golfuletz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...chiar nimeni nu stie despre ce-i vorba? :( Are rost sa ma ingrijorez? pls :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un atelier bun de pompe diesel e in Someseni dupa podul de la ira , prima la dreapta . Du-te pana acolo , iti regleaza si verifica pompa . Lumea zice ca sunt buni , am dus si eu o masina acolo si au facut-o cum trebuie . Ei sigur stiu sa iti dea detalii la problema ta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in spate la cablu de soc(numai dac pompa este bosch) vezi ca ai un capac care se prinde in 2 suruburi (eu amj patit la un microbuz asta) si de obicei se doce oringul de sub capac, verifica un pic asta, si mai vezi ca pierderi de motorina am mai intalnit la axul(cel de pe pompa) care este actionat de cablu de accceleratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de sfaturi! Ma intrebam totusi daca a mai patzit cineva asa ceva si a revenit scurgerea. Pentru ca la mine acum pompa este perfect OK, nu mai prezinta nici o scurgere.

@cipos...am verificat unde mi-ai zis si nu am nici o problema, iar la mine scurgerea, am mentionat mai sus, nu provenea de la axul actionat de cablu(am auzit si eu ca acolo de obicei se duce ceva garnitura mai des) ci de undeva de la garnitura dintre blocul pompei si capac.

@serho24...pompagii de care zici tu sunt dupa pod sau pe stradutza aia de pe pod in dreapta(cea abrupta...Tulghesului sau asa ceva)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[de pe pod in drapta ...strada cu intrare abrupta ....care mergea catre baile someseni cred ....la vreo 200 de m pe stanga sunt pompagiii ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

...revin cu o problema :)...acum doua zile si azi nu mi-a pornit numai din a 4-a, 5-a cheie. Asta se intampla numai cand motorul sta o perioada....am mers pe ideea ca problema ar fi filtrul de motorina insa azi dupa ce l-am schimbat am mai avut un episod de genu'! Bujiile nu sunt cu siguranta pentru ca le-am verificat...singura banuiala a mai ramas pompa care dupa ce am relatat ca a avut ceva scurgeri iarna asta, acum are un alt comportament ciudat, si anume dupa ce motorul este bine incalzit ramane in relantiu cam la 1100 de ture! Stie cineva despre ce poate fi vorba? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca porneste greu, dar numai dupa ce sta o perioada, ar putea fi vorba de dezamorsarea alimentarii (aer fals prin circuit). Poti verifica daca ai o bucata din furtunul de alimentare transparent, intre filtru si pompa. La pornire rogi pe cineva sa se uite daca vede bule de aer. La fel poti verifica daca si dupa pornire exista aer fals, accelerind din pirghia de pe pompa si urmarind bucatica transparenta.

Daca ralantiul e mai mare, s-ar putea sa fie tot din cablul de soc. Daca nu-i reglat corect, la mai multe actionari isi modifica pozitia si ca rezultat si turatia. Nu s-a modificat si turatia de ralanti accelerat (cu socul tras) ?

Daca pompa nu mai are scurgeri se prea poate sa fii avut in ea ceva infundat (dop de gheata daca a facut asa numai cit a fost frig) sau gunoaie. Astea-s numai speculatii - nu m-am lovit de asa ceva (inca), decit cind am pus un filtru cu supapa pe retur pentru recircularea motorinei iar cind a venit frigul supapa a inchis definitiv returul ! Atunci mi-au aparut supuratii pe la furtunasele de retur de la injectoare si de la pompa.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aer fals pe unde ar putea lua? Socul la mine niciodata nu mi-a crescut turatia de relantiu, doar atat ca ma ajuta sa pornesc la rece, si cred ca e reglat bine....problema e ca numai dupa ce se incalzeste motorul ramne putin turata, si nu tot timpul :) Mentionez ca relatiul mi-e reglat undeva pe la 950 de ture....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand atelierul de care zice serhio. Preturi mici, seriozitate mare! Du-te la o verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golfuletz

Daca nu creste turatia la tragerea socului, nu este reglat bine !

Eu ma refeream totusi la altceva: presupunind ca turatia accelerata de ralanti este de 1100rot initial, cind observi ca ramine turata mai mult, cumva cea accelerata creste la 1200 sau mai mult (fata de 1100 - initiala) ? Daca da se poate sa fie numai din cauza cablului de soc, altfel problema vine (si) din alta parte.

Aer fals cel mai ades poate veni de la furtune: ciupituri sau coliere ovalizate / nestrinse. Am mai vazut baloane de aer si pe la injectoare. Deci poate apare pe tot traseul de alimentare de la rezervor pina la injectoare...Macar sa vezi daca exista, apoi daca da pe unde.

Ca sa-ti faci idee: mi se opreste masina-n mijlocul drumului. Ce-are, ce-are. Cu greu o pornesc dupa mai multe incercari. Pe portiunea de furtun transparent vad o gramada de bule de aer. Asta m-a ajutat sa pun mina exact pe buba - filtrul de motorina: surubul de purjare de plastic de sub el, se rupsese pur si simplu, tot lovindu-se de contraaripa (vibratii deh) si pe acolo tragea f mult aer fals.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor va rog nu mai numit "soc" acel dispozitiv prin care se modifica avansul la injectie. NU are nimic in comun cu choke-ul ('soc') de la benzinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor va rog nu mai numit "soc" acel dispozitiv prin care se modifica avansul la injectie. NU are nimic in comun cu choke-ul ('soc') de la benzinare.

cum vrei sa-i spunem? dispozitiv de pornire la rece? merge? ;) ...."soc" este termenul mai folosit

@Viorel C, la mine "socul" - dispozitivul de pornire la rece la motoarele diesel pe injectie :D, nu imi ridica deloc turatia motorului! Iarna daca "socul" nu era tras pornea greu, iar daca era tras pornea usor dar fara nici o modificare in turatie normala de relanti. Acum poate e la mine ceva anormal.....Oricum problema e ca relantiul meu este reglat la 950 de ture iar dupa ce motorul este incalzit bine relantiul mi se modifica la 1100 de ture...???...pana ajunge apa la 90 si de grade nu am nici o problema....deci nu cred ca ar fi ceva din relantiu...De cand am schimbat filtrul am mai avut o singura data probleme la pornire...am si putina retinere sa ma duc la pompagii pentru ca stiu ca aia imi desfac toata pompa si poate imi spun ca e in regula iar bucsa de la blocul de acceleratie va trebui inlocuita obligatoriu (800 mii) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca la actionarea acelui dispozitiv turatia trebuie sa creasca la 1050rot. Daca nu o face, este gresit reglat:

- ori din sistemul de reglaj aflat in spatele pompei.

- ori cablul este prost fixat din start si atunci poti sa te chinui mult si bine cu suruburile de reglaj ca nu vei putea regla nimic. In cel mai bun caz turatia va "fugi" de la valoarea reglata dupa un timp.

Daca poti verifica treaba asta cu reglajul cablului si a turatiilor de ralanti, inainte de a demola pompa, ar fi ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit o poza cu reglarea ralantiului pentru pompa Bosch. Este vedere din spatele pompei. Cu motorul pornit si cald, slabesti surubul 3, apoi din surubul 1 fixezi turatia dorita, dupa care stringi pe 3 pina simti ce (brusc) se invirte greu. Il lasi acolo si stringi piulita. Aia e. Pentru turatia cu dispozitiv actionat umbli la surubul 4 (in sens invers acelor de ceas se mareste acea turatie).

In poza se vede clar ca cele doua turatii sunt dependente intre ele. Din acest motiv te-am intrebat daca turatia cu dispozitivul actionat s-a schimbat...La o pozitionare gresita a cablului ambele turatii se modifica de la o zi la alta de nu mai pricepi nimic !

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am o intreb .... d c ati recomandat un service de dieseluri cand omu are gti ??? sau nu conteaza ?? voi nu aveti soc automat ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Are motor Diesel omu' (ce vad in profil cred ca e gresit)

2. Nu exista "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va referiti la Golfuletz, omul a fost nevoit sa schimbe masina intre timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va referiti la Golfuletz, omul a fost nevoit sa schimbe masina intre timp.

thx Viorel :D...dap intre timp am schimbat masina...dar inca mai pot vorbi multe legat de 1.6D deoarece l-am avut timp de 6 ani frumosi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut si bun gasit!

Am o problema grava si mare de tot(nu eu, masina mea).Am facut capitala la motorul masini mele, e un diesel de 1,6 cu pompa de injectie roto diesel.Am pus set motor si linie noua.

Sunt la capatul puterilor, la pornire se tureaza de nebuna si scoate un fum gros albicios in 2-3 minute nu se mai vede om cu persoana in jurul ei.Uni zic ca e problema pompa de injectie, am dus pompa la un "pompangiu renumit" si a verificat pompa pe stand.Baga pana la 400 de atmosfere am verificat si injectoarele si alea sunt bune.Alti spun ca e din cauza debitului ....daca e pusa la punct... si acolo sunt doua semne un R si un B .... roata dintata are doua canale de pana.... Ajutor daca stie cineva cum trebuie pusa la punct si cum se regleaza debitul la o pompa roto diesel va rog din suflet sunt disperat :icon_cheesygrin:

Modificat de Qsmyname
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca pe Alexandriei la Diesel Expres, daca vrei ceva bun (sunt recunoscuti de Bosch). Acolo avem un coleg dragos bebeselea. Incearca sa vorbesti cu el sa-i faca un consult.

La mine chestia cu turarea se poate intimpla daca ansamblul cu cele doua arcuri ce stabilesc regimul de turatii (sunt doua arcuri mari suprapuse) este montat gresit. Atunci la ralanti am 4000 - 4500 rot ! :)

Am vazut asta cind am fost la "turcu" si s-a apucat sa umble pe-acolo...

Debitul nu poate fi reglat exact decit pe stand. Daca s-a umblat la acel surub pa, nu-l mai face nimeni decit aproximativ, dupa urechea muzicala. Eu unul n-am intilnit pina acum decit afoni...

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!