Jump to content

Cum pot micsora compresia motorului?


Hooya1985
 Share

Postare recomandată

vreau sa micsorez compresia motorului meu.Eu am 19 compresia si vreau sa ajung undeva la 17.5.Se poate ?cum reusesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa micsorez compresia motorului meu.Eu am 19 compresia si vreau sa ajung undeva la 17.5.Se poate ?cum reusesc?

la TDI-ul tau ??

http://vwforum.ro/index.php?showto...76&hl=compresie

tu ai 19:1 rata compresiei.

ma speriasem cu 19 ala.

Modificat de oaspetele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una dintre metode ar fi inlocuirea garniturii de chiulasa cu una mai groasa,nu stiu daca vei ajunge la raportul dorit.Sunt curios de ce vrei sa ajungi la un raport de 17,5:1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una dintre metode ar fi inlocuirea garniturii de chiulasa cu una mai groasa,nu stiu daca vei ajunge la raportul dorit.Sunt curios de ce vrei sa ajungi la un raport de 17,5:1?

As vrea sa pun turbina mai mare si intercooler si nu vreau sa sparg motoru.

Ce ar trebui sa schimb?

Oare rezista motoru meu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai nevoie de micsorarea raportului de compresie pentru ce descrii tu. Daca faci doar astea si nu umblii la soft-ul ECU-ului nici macar nu vei obtine vreo solicitare suplimentara a motorului. Chiar si cu cip nu e necesar sa micsorezi raportul de compresie. Pe de alta parte unii colegi de la TDICLUB.COM au micsorat raportul de compresie insa ei facusera modificari majore inainte. VNT20 + injectoare mari (Race 520) + pompa de 11mm samd..

Motorul va rezista. Oricum doar cand il soliciti peste puterea initiala s-ar putea vorbi de o accelerare a uzurii insa eu cred ca nesemnificativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai nevoie de micsorarea raportului de compresie pentru ce descrii tu. Daca faci doar astea si nu umblii la soft-ul ECU-ului nici macar nu vei obtine vreo solicitare suplimentara a motorului. Chiar si cu cip nu e necesar sa micsorezi raportul de compresie. Pe de alta parte unii colegi de la TDICLUB.COM au micsorat raportul de compresie insa ei facusera modificari majore inainte. VNT20 + injectoare mari (Race 520) + pompa de 11mm samd..

Motorul va rezista. Oricum doar cand il soliciti peste puterea initiala s-ar putea vorbi de o accelerare a uzurii insa eu cred ca nesemnificativa.

Eu pun turbina VNT17,intercooler de vnt17 si injectoare si schimb si softu si vreau sa ajung pe la 185 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se recomanda micsorarea compresiei prin adaugarea unei garnituri de chiulasa mai groasa.

Exista trei metode, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei:

1. Se micsoreaza buza cavitatii din piston si se reface tratamentul ceramic dupa aceasta operatie (nu cred ca poti face asta in RO). Este cea mai buna metoda, dezavantaj - se pierde din turbulenta si se mareste soot-ul produs in urma combustiei

2. Valve de admisie/evacuare profilate, se ajunge de la 19.5 la 18 cu valve speciale comandate in SUA (cauta pe www.tdiclub.com, "tulip shaped valve"). Dezavantaj - ardere in zona valvelor si temperatura mai mare pe scaune; stres termic mai ridicat. Creste cantitatea de soot produsa in urma combustiei datorita arderii incomplete in zone fara turbulenta crescuta de aer.

3. Micsoratea grosimii scaunelor supapelor. Dezavantaje - toate cele de la punctul 2 si in plus stres mai mare la nivelul axei cu came.

Toate modificarile mai sus descrise duc la micsorarea eficientei combustiei. Se cistiga putere prin posibilitatea introducerii unei cantitati crescute de aer/combustibil in cilindru fara a afecta major PCP-ul (peak cilynder pressure).

Aproape acelasi efect se poate obtine daca se retardeaza avansul dinamic (numai prin chip) , PCP-ul scade drastic daca injectia este mai apropiata de TDC decit in mod notmal, dezavantaj major - creste EGT-ul si soot-ul datorat combustiei mai putin eficienta.

Modificat de ender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender : :D Jos palaria... Totusi merge si varianta cu garnitura mai groasa ... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alinica, merge adica intr-adevar se reduce raportul de compresie insa arderea va fi mai deficitara pentru ca se modifica necorespunzator geometria camerei de ardere si vei avea zone in care va fi prea rece si zone prea calde. Ender?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul nu am cuvinte

am ramas in urma,deci pana la urma sa inteleg ca nu sparg motoru,nu? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad un lucru : nu scrie nicaieri ca iti vei schimba ambreiajul.

de fapt, poti sa alegi momentul : inaintea modificarilor sau la 500 de km dupa.

Modificat de oaspetele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il are deja cumparat, il schimba odata cu montarea intercoolerului si al turboului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu merge varianta cu garnitura mai groasa:

1. Motorina este injectata numai in adincitura pistonului, ca atare aerul comprimat intre exteriorul adinciturii si chiulasa nu contribuie la ardere.

2. Planeitatea ansamblului bloc motor - chiulasa va avea de suferit; este foarte probabil ca in timp sa apara defecte ale garniturii si amestec de fluide (ulei si apa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu merge varianta cu garnitura mai groasa:

1. Motorina este injectata numai in adincitura pistonului, ca atare aerul comprimat intre exteriorul adinciturii si chiulasa nu contribuie la ardere.

2. Planeitatea ansamblului bloc motor - chiulasa va avea de suferit; este foarte probabil ca in timp sa apara defecte ale garniturii si amestec de fluide (ulei si apa)

;) Parerea mea este ca afirmatia de la punctul 1 este destul de hazardata ;)

Cu punctul 2 sunt perfect de acord. Eu nu am zis ca aceasta metoda este cea mai buna , dar trebuie sa recunosti ca este o metoda de a reduce compresia . Toate cele bune :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este hazardata. Sa luam ca si exemplu motorul meu - ALH.

Cea mai lunga fereastra de injectie este la WOT, la peste 2000rpm. Incepe la 12grd BTDC si se termina (fara chip) la 24grd ATDC.

La 24grd ATDC pistonul este coborit fata de TDC in jur de 10mm ( cred ca inca mai stiu trigonometrie :-) ). Pe de alta parte, virful injectorului coboara in cilindru, mai precis in adincitura profilata a pistonului, fata de chiulasa, 6mm.

In aceste conditii, unde crezi ca este injectata marea majoritate a motorinei? Nu uita de rezistenta pe care o intimpina picaturile de motorina la intrarea in cilindru, si faptul ca viteza (si implicit impulsul) scade exponential cu distanta parcursa (teoretic, practic este mult mai rau datorita turbulentei, care se manifesta NUMAI in adincitura pistonului)

Este o metoda de a reduce compresia, dar nu se obtine efectul scontat. Ce cistigi cu un factor de compresie mai mic si cu un boost mai mare, pierzi prin faptul ca oxigenul suplimentar introdus in cilindrii nu este folosit la ardere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!