Jump to content

Vw Bora 4motion 2.8i v6 204hp - presiune pe creier


C.T.C.

Postare recomandată

Bora 4motion are suspensie spate independenta.

Bara de rigidizare cu suspensie stock este inutila. Chiar cu suspensie sport nu are mare utilitate decat daca te duci pe circuit.

 

Personal caroseria asta mi se pare foarte fain echilibrata - dar cu TDI, care e pozitionat "aplecat" spre habitaclu - aproape deloc in consola... V6-le l-am vazut cat de inghesuit e - si in mod cert afecteaza negativ tinuta de drum, insa nu cred ca atat de rau...

Link către comentariu
  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C.T.C.

    81

  • bgd_b92

    13

  • mad_kat

    8

  • Muraru Dan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Auch!!! Am vrut sa spun bara rigidizare, acum am vazut ce am scris  :winter: 

Pai.. exista pe motoare v6 aceasta bara si cu siguranta exista si un + in tinuta de drum. Referitor la utilitatea suspensiei numai pe circuit, cred ca in anumite situatii poate fi luata in considerare si varianta unui mers sportiv. Ca si optiune mi se pare ok si relativ de pus in practica cu un buget minim ( pana in 200 ron)

 

"Reduce si preia fortele ce actioneaza asupra caroseriei in momentul unui viraj mai violent, in cazul franarilor bruste sau a acceleratiilor puternice. 

Totodata are efect de rigidizare la trecerea peste denivelari datorita puterilor socului aplicate diferit la roata si in mod automat transferate pe cele doua amortizoare."

post-2262-0-84073800-1425979036_thumb.jp

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

Bora 4motion are suspensie spate independenta.

Dap, corect, am uitat ca e 4wd, trebuie loc pentru diferential si arobore cardanic

. Oricum ,am observat ca VAG baga suspensie independenta/semi independenta pe aceeasi caroserie in functie de motorizare. am vazut Golfuri 6 parca si asa si asa.

Modificat de stealth
Link către comentariu

Sa inteleg ca suspensia independenta este pusa in balanta, avand rolul de a circula mai mult in mediul urban, lasand deoparte performantele din teren foarte accidentat si facand placut condusul intr-un mediu agreeat si oarecum la un nivel mediu de scos in evidenta performantele 4wd? Gen :drumuri forestiere, desfundate, de tara ..

Insa atuul suspensiei se bazeaza mult pe stabilitate mai ales la viteze mari. 

Gresesc?

Link către comentariu

Am avut bara de rigidizare pe suspensie sport - si am dat-o jos din cauza halului in care se simteau in toata masina denivelarile. Pentru mers de zi-de-zi pe drumurile noastre mi s-a parut inconfortabila.

Si da, se simtea mai teapana caroseria oleaca - masina avea tot V6, si am fost si pe circuit cu ea...

Link către comentariu

In principiu suspensia independenta este de dorit la masinile de performanta ( de curse, de pista)cu care se circula tare in viraje, are avantajul ca ofera un camber negativ pe roata din exteriorul virajului.

Gasesti pe google in amanunt tot ce vrei legat de asta.

in mediul urban, naveta si concedii cu familia ,nu prea se simte nimic in plus fata de una semiindependenta,care e mai simpla, mai usoara, mai ieftina de intretinut (mai putine bucse de schimbat cand se uzeaza).

Link către comentariu

Platforma Borei, care e cea de pe golf 4, octavia 1, audi a3, nu e o platforma recunoscuta si laudata pt caracterul sau sportiv.

Este mai degraba orientata spre confort.

 

Nu vreau sa gresesc insa haldexul de prima generatie ( pt ca sunt mult mai multe in acest moment chiar daca tot Haldex simplu i-a ramas numele) stiu ca necesita servisarea din 30 in 30.000 Km. Ulterior s-a marit intervalul la 60.000 insa sunt alte generatii.

 

Desi ai suspensie independenta pe spate, sa nu te crezi acum vre-un land rover si sa-ti inchipui ca acea transmisie 4x4 Haldex face minuni pe nu stiu ce teren f accidentat.

Haldex-ul e un 4x4 care initial e ca si un 4x2, cupland spatele doar cand fata pierde aderenta.

E mult inferior ca performanta 4x4 fata de 4motion-ul sau Quattro-ul motoarelor longitudinale ce folosesc cuplaj Torsen ( Haldex se pune doar pe motoare montata transversal) insa are avantajul unui consum mai scazut de combustibil.

Marea lui pbma e complexitatea marita de aici si importanta vitala in a schimba uleiul sau la timp.

Precum a spus un antecoleg, uleiul e scump pt ca nu e un ulei simplu de motor.

 

Per total, e o masina teapana, care nu e gandita pt circuit, nu e gandita pt nu stiu ce trasee din padure, e o masina ce asigura un confort maxim, o aderenta buna in codnitii vitrege (polei, zapada) insa in conditii de strada.

 

Din pacate platforma aceatsa are o tendinta mare de subvirare, nu se compara cu cele ulterioare insa pastreaza din fiabilitatea generatiilor 1,2,3.

 

Dar asta nu inseamna ca e rea, pt un familist e foarte suficienta si confortabila, insa daca vrei circuit, clar trebuie sa te orientezi catre altceva sau sa o tunezi cu cap si cu suspensie adecvata, altfel nu faci nimic.

Link către comentariu

Foarte interesant "articolul" despre suspensia independenta.

 

Revenind la masina si implicit la mine, nu sunt genul aventurier prin terenuri grele si pline de noroi chiar daca pana acum (de la inceputul anului) am avut numai masini cu tractiune 4x4 (Nissan Patrol y60 2.8 td, A6c5 Quattro 2.4i)

Initial Patrolul il luasem pentru asa ceva si fara doar si poate acea masina nu stia ce inseamna teren FOARTE accidentat insa Bora se preteaza strict mediului urban, pentru ca de circuit nu se pune problema. Nici nu avem  :winter:

Am gasit un video cu o Bora 4motion /Nurburgring, destul de ok zic eu

 

Link către comentariu

Sa o stapanesi sanatos ! Frumusica masina ; nu prea imi plac stopurile si farurile…parca ar merge unele gen usa style pe spate, iar pe fata ceva oem cu lupa ; si poate niste embleme vw pe jantele alea ; in rest, motorul e super ! Silentios, rafinat, cu un sunet foarte frumos…intr-adevar nu e agresiv ca unul turbo…insa isi face foarte bine treaba ; l-am condus ceva timp pe un superb si iti aducea zambetul pe buze. Spor la treaba

Link către comentariu

Mersi frumos bgd_b92

 

Stopurile sincer nici mie nu imi plac, insa dau o nota masinii fiind neagra, iar farurile sunt cu lupa (ma gandesc sa-i pun xenon) cu angel eyes. 

Capacele jantelor vreau sa le vopsesc negre in week, sau asa cum ai spus si tu sa pun embleme vw

post-2262-0-43838800-1426006898_thumb.jp

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

Am avut bara de rigidizare pe suspensie sport - si am dat-o jos din cauza halului in care se simteau in toata masina denivelarile. Pentru mers de zi-de-zi pe drumurile noastre mi s-a parut inconfortabila.

Si da, se simtea mai teapana caroseria oleaca - masina avea tot V6, si am fost si pe circuit cu ea...

 

Nu cred ca m-ar deranja faptul ca se simte masina mai rigida atata timp cat influenteaza tinuta de drum, comportamentul subvirator si nu permite apropierea extremitatilor

Planurile mele pentru aceasta masina nu sunt mari, reducand costurile cu mult prin simplu fapt ca in afara de schimbul de ulei motor, filtre si bineinteles cuplajul Haldex (ulei, filtru) nu am nimic in plan.

Bara de rigidizare (strut bar) este un accesoriu modest si util. ("best bangs for the buck")

Cel putin pentru aceasta masina  :winter: 

 

@mad_kat - unde anume ai alergat?

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

la arad si prejmer

la adancata nu am apucat, am vandut masina.

iar cu bora nu pot nu am suspensie de asa ceva...

Link către comentariu

Am gasit la Auto Karma uleiul pentru Haldex.

Imi puteti spune daca am nevoie de 275 ml, sau 1l? Ce cantitate intra mai exact?

 

..si legat de uleiul la diferential, am observat ca sunt mai multe norme.

Si aici ca si la cuplajul Haldex, sunt interesat (daca stiti) care este norma si cantitatea si mai ales ce producator 

 

Multumesc frumos

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

Nici 1.8T nu a fost gandit pentru sport ci pentru consum si taxe mai mici la o putere aprox asemanatoare.

Modificat de Aimar9992000
Link către comentariu

Astazi mi-am comandat filtrele, insa pana la urma nu stie nimeni ce cantitate de ulei intra la cuplajul Haldex?

Vreau sa comand uleiul si nu stiu daca 275 ml sau 1l

post-2262-0-72328900-1426102868_thumb.jp

Link către comentariu

Ms frumos :)

 

Am echilibrat jantele, pentru a fi sigur ca nu am probleme si ulterior am observat ca arcurile de pe spate au fost taiate. (vezi foto)

Ce ma sfatuiti?

Sa merg asa, sau sa incerc sa le schimb cu arcuri sport?. Influenteaza cumva tinuta de drum si siguranta?

Nu am simtit nimic in neregula la mers, ba chiar mi sa parut destul de rigida masina

post-2262-0-67894100-1426147280_thumb.jp

post-2262-0-21413600-1426147285_thumb.jp

post-2262-0-48098900-1426147297_thumb.jp

post-2262-0-91036200-1426147304_thumb.jp

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

O improvizatie care iti poate pune viata in pericol. Eu as schimba arcurile.

Link către comentariu

1. Nu as merge cu arcurile asa.

2. Cauta sa ii pui fusta fata de V6 ;)

Link către comentariu

Aveti dreptate, pe viitor am sa cauta sa le schimb.

 

Cat despre fustia pentru bara, cea de V6.. cred ca va mai astepta un timp si asta pentru ca sunt alte cateva de schimbat pe partea de consumabile.

Astazi mi-a venit si uleiul pentru motor -MOTUL 8100 X-cess 5w40 .  + filtrele de ieri.

In week'end voi face schimbul cu toate ca fostul proprietar mi-a spus ca l-a schimbat in Noiembrie 2014

 

Urmeaza uleiul /filtru la cuplajul Haldex si arcurile spate

post-2262-0-59732600-1426172522_thumb.jp

post-2262-0-66648000-1426176438_thumb.jp

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

Uita-te pe lumina maine - dupa locatie as banui chiar radiatorul sau furtunul de la motor pana la radiator - poate scapi doar cu colierul dinspre radiator.

(parca turul este pe partea aia)

Link către comentariu

O sa arunc o privire maine cand schimb uleiul si filtrele . 

 

Ms frumos mad_kat

Link către comentariu

In primul rand: SUPERBAAA !!! :icon_thumleft:

In al doilea rand, de ce vrei sa o vinzi deja ? :sly:

Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!