Jump to content

Vw Bora 4motion 2.8i v6 204hp - presiune pe creier


C.T.C.

Postare recomandată

Salut baieti, astazi am achizitioant un Vw Bora 2.8i, 204 hp din 2002.

Am adus masina de la Cluj intr-o joaca continua cu ceilalti participanti la trafic, facand posibila acea senzatie de adrenalina de fiecare data cand apasam acceleratia mai tare 

Multumirea mea se datoreaza mai mult faptului ca cei 204 hp fac diferenta intre tot ce inseamna motorizari de pana la 3.0i, lucru satisfacut din plin de fiecare data cand vreau sa scot calutii la alergat, chiar deloc dezamagitor..

Masina isi merita locul printre bolizii rapizi chiar daca la prima vedere nu pare decat un Vw Bora simplu, stock  :winter:

Performentele sunt mai mult decat satisfacatoare, timpii de reactie sunt benefici oricarei depasiri in forta si nu dezamageste o secunda acest motor v6 ce trage liniar si brutal la inferioara

 

Ca si dotari, masina vine cu un pachet mai mult decat ok si singura "dezamagire" este poate faptul ca bara a fost schimbata, fiind cu spalatoare pentru faruri. Sub capota inca am mufa si furtunasele ce veneau la faruri ..in fine 

 

Climatronic

4 geamuri electrice /modul confort

Oglinzi electrice incalzite heliomate

6 sau 8 airbag 

Ceasuri bord sport 260 km /h

Sistem audio cu CD /Cass

Volan reglabil din piele cu comenzi

Pilot automat 

Senzori ploaie

Senzor antiorbire

Incazire in scaune

Esp

Abs

Interior sport Recaro

Scaune reglabile in toate pozitiile inclusiv pentru coloana

Computer de bord multifunctional

Short Shift 

Cutie 6 + 1

Folie geamuri spate /luneta

Faruri cu lupa /angel eyes

Evacuare cap - coada (lipsa catalizator) 

Toba finala super sport cu sunet in functie de acceleratie

Jante 18 

Cauciucuri vara 235 /40

Eleron VR6 4motion

Eleron portbagaj

Alarma Viper (cam complicata)

Inchidere centralizata din cheie + 1 de rezerva

Stopuri tuning

Stergatoare Aero

 

Poate am uitat cateva optiuni, insa acestea imi vin in minte acum.

Atasez si cateva poze cu masina in cauza si astept pareri despre acest motor si eventualele probleme ce pot intervenii pe parcurs. Specific ca masina are 216.000 km

Multumesc

 

post-2262-0-31620500-1425861139_thumb.jp

post-2262-0-50351600-1425861144_thumb.jp

post-2262-0-29411700-1425861149_thumb.jp

post-2262-0-86834700-1425861153_thumb.jp

post-2262-0-65685500-1425861157_thumb.jp

Link către comentariu
  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C.T.C.

    81

  • bgd_b92

    13

  • mad_kat

    8

  • Muraru Dan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Arata super masina,are tot ce vrei pe ea.tuning frumos finut!Sunt sigur ca rupe,sincer e prima oara cand aud de acest motor pe bora si vad una doar in poze:)).Sa o stapanesti sanatos!Un consum,cat iti mananca mers sport?

Link către comentariu

Frumoasa, sa te poarte cati mai multi km lipsiti de probleme!

Am avut si eu ocazia sa ma dau cu un Leon Cupra VR6 4x4, nu m.a dat pe spate, ma asteptam la ceva mai mult... Mi.a parut mai fasnet un Leon 1.8T de 210 (doar o parere personala)

Modificat de czsilviu
Link către comentariu

Arata super masina,are tot ce vrei pe ea.tuning frumos finut!Sunt sigur ca rupe,sincer e prima oara cand aud de acest motor pe bora si vad una doar in poze:)).Sa o stapanesti sanatos!Un consum,cat iti mananca mers sport?

 

A consumat destul de ok la intoarcere.

Am alimentat de 210 ron (38l)  si am mers in jur de 470 km in conditiile in care masina nu avea nimic in rezervor. nivelul indicator era zero. Un lucru nasol este ca pixelii s-au sters in tot acest drum apucand sa nu mai vad nimic.Probabil este o boala a lor ...

Oricum, media pe exterior a fost in jur de 7.5 - 8.5 % cu tot cu accelerari destul de apasate. Iar in rezervor cu toate ca sunt pe rosu, mai am minim 2 liniute ramase 

Pe Bucuresti cu siguranta imi va lua cat scrie pe carte :15.2%

 

Mi-am amintit inca 3 optiuni

 

suport pahare bord

car kit (de instalat)

cotiera sofer

 

Aa, poate ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat.

Busonul de la rezervor nu sare cand apas butonul din interior, trebuie sa deschid portbagajul sa baga mana pe langa capitonaj si sa trag de parghie ..

Aveti idee de ce se intampla asta? 

ms

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

e motorasul de deschidere.....se schimba foarte usor si gasesti pe net!!!

Link către comentariu

Sa te bucuri de ea ! Indrazneata alegere,putini se ” mai baga ” la motoare mari in zilele noastre.Cat despre consum,oricum este mare,asa ca profita de masina cat poti,ca doar pentru asta ai luat-o,sa iti aduca zambet pe buze.

Link către comentariu

Frumoasa masina si bine echipata, felicitari pentru achizitie. Daca n-ar fi taxele si impozitele asa mari, mi-as lua si eu un 3.2 R32, dar pana atunci ma descurc si cu un 1.8T GTI.

Link către comentariu

Sa te bucuri de ea ! Indrazneata alegere,putini se ” mai baga ” la motoare mari in zilele noastre.Cat despre consum,oricum este mare,asa ca profita de masina cat poti,ca doar pentru asta ai luat-o,sa iti aduca zambet pe buze.

 

Da, ma bucur de fiecare data cand am ocazia. Adrenalina este la ea acasa cum se zice ...  :icon_thumleft:

Motorul intr-adevar este mare, insa doar pe hartie socotind taxele aferente ... nu sunt dispus sa o inmatriculez pe numele meu sub nici o forma si circul cu aceste numere perfect legal cu asigurare si ITP valabil

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

Felicitari de achizitie,sincer eu nu l-am vazut prin Cluj :)

Link către comentariu

Tipul de la care am cumparat-o, sta undeva la 10-13 km de Cluj 

 

Vreau in perioada urmatoare sa fac revizia la ulei si filtre . Aveti idee cati litrii intra in motor si ce tip?

Link către comentariu

Motorul ala e de tanc.

E normal ca un turbo asemanator ca putere sa ofera o senzatie mai buna pt ca doar e turbo, insa motorul asta a fost gandit nu pt liniute sau demaraje in tromba, ci pt a avea un motor rafinat, care sa aiba acea rezerva de putere in caz de nevoie.

Mai pe scurt, nu a fost gandit ca 1.8T pt sport, ci a fost gandit pt o masina axata strict pe confort.

 

Chiar daca bara a fost schimbata, poti pune f usor spalatoarele la loc.

Va trebui sa faci decupaje in bara in locurile unde trebuie sa calce capacele spalatoarelor si daca nu ai piesele, sa le comenzi.

Iti trebuie cilindrul, duza si capacul. Ca si costuri, undeva intre 3-400 ron pt ambele faruri.

Din pctul meu de vedere merita doar estetic, functional sincer nu au nici o treaba spalatoarele, nu au puterea sa duca jegul de pe drumurile noastre si consuma si o gramada de lichid.

 

Usa rezervorului precum a spus si un alt coleg nu se deschide din cauza actuatorului, se gaseste de cumparat, nou costa in jur de 80 lei.

 

Bucura-te de masina, e un model special, mie mi-a placut f mult aceasta motorizare.

 

Nu ai spus nimic de 4 motion.

Nu stiu sa fi fost vr6-uri fara tractiune integrala.

 

LE:

uita-te in carte, ar trebui sa scrie cati litrii de ulei intra.

Dupa umila mea parere, cel putin 6.

Daca ai 4motion, vezi cand a fost schimbat ultima data uleiul la cuplajul Haldex, insa preventiv schimba-l si pe acesta. Se schimba din 30.000 in 30.000 Km.

 

Pt motor, vezi ce ulei s-a folosit ultima data.

Daca motorul nu are probleme, eu ti-as recomanda un 5w40 de la Motul, 8100 xcess 5w40.

Si schimbal in functie de regimul de mers intre 7500 daca mergi preponderent in oras si 10.000 daca mergi f mult in afara.

Ideal ar fi sa-l schimbi din 6 in 6 luni.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu

Haldexul este pe puntea spate, trebuie ridicata masina pe elevator. Uleiul si filtrul Haldexului se schimba la 60000km nu la 30000km.

Link către comentariu

Fain agregatul - just for fun, ma tot uitam tot la o Bora V6 dar rosie ce tot de de vanzare pe site-urile de profil :D

Am mai avut v6 pe mana (non vag) si genul asta de motor mi-a ramas in suflet.

 

Distractie placuta :D

Link către comentariu

Sa ai parte de ea, e interesant ca ai gasit vanzator (probabil disperat sa scape de ea) care sa accepte sa ramana pe numele lui,in conditiile in care orice amenda pe care o vei lua ( sigur o sa iei :)  ) ii va veni pe numele lui si sa stea linistit ca o vei plati pe loc,plus decontat anual impozitul urias.

 Motorul e bun ,sper ca masina are o si un sasiu pe masura . In bucuresti greu ca vei scapa doar cu 15%

Distractie max atat cit o vei tine, btw cand va fi sa o vinzi cum procedezi cu actele?

Modificat de stealth
Link către comentariu

Nu ma gandesc sa o dau deocamdata, cat despre amenzi si etc nu cred ca le voi lua.

Ma abtin si in general merg ponderat .. Tipul de la care am luat-o nu era atat de disperat sa o dea, pentru ca mai avea inca 2 in curte (nu tot v'uri :winter: ), insa .. pana la urma a ajuns la mine si sunt tare bucuros ca sunt in posesia acestei masini dupa parerea mea unice 

 

@stealth, de ce spui "sper ca masina are si un sasiu pe masura"?Legat de consum, pana sambata am avut un A6c5 2.4i QUATTRO 165 hp si crede-ma ca sub 15% nu vedeam pe display. Sunt obisnuit cu astfel de cifre  :icon_cheesygrin:

 

@mihaita27 - pana la urma ce rol are acest cuplaj Haldex?

post-2262-0-98480700-1425915610_thumb.jp

post-2262-0-68771900-1425915615_thumb.jp

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

Haldexul face parte din sistemul 4x4. Uita-te la clipurile de mai jos si ai sa intelegi exact ce rol are, ignora faptul ca sunt generatii mai noi, principiul de functionare este acelasi.

Link către comentariu

Intersant Mihai

Am aflat cati litrii de ulei intra la motor, (5.5l) insa nu am reusit sa aflu si ce implica kitul pentru Haldex.

Ma refer aici la ceea ce ai spus :filtru si ulei..si cu siguranta nu cred sa fi fost schimbate vreodata din simplu motiv ca majoritatea nu stiu de existenta acestui cuplaj

In orice caz, urmatoarea etapa este schimbul de ulei, filtre si Haldex neaparat. 

 

.. una cand avea alte jante 

 

post-2262-0-12576300-1425930672_thumb.jp

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

Din cate tin minte undeva in jur de 300 lei filtru+ulei (vreo 600ml daca tin bine minte). Daca tot faci operatiunea asta ia in calcul sa schimbi uleiul si la diferentialul spate, pentru siguranta ta daca vrei sa pastrezi masina.

Link către comentariu

Dar de ce asa mult un filtru si uleiul? (600 ml  :vaidecapulmeu: )

Luand in calcul schimbul de ulei pentru motor, 5.5l -suma totala ma duce undeva la 250 ron pentru 6l (informatie confirmata, fara filtre)

Destul de ciudat, o sa ma mai interesez 

post-2262-0-67315400-1425932568_thumb.jp

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

 

@stealth, de ce spui "sper ca masina are si un sasiu pe masura"

Sasiu pe masura reprezinta un ansamblu de trasaturi care definesc acel ""good handling"", adica masina sa poata face exact ce vrei si sa oefere un feedback transparent, precizia directiei, ruliul mic in viraje,felul in care sta pe curbe.

Motorul asta e destul de mare si greu, e vorba de distributia greutatii,centrul d egreutate, masina poate avea tendinta de a supravira daca te risti prea repede in curbe.

 

De regula i se pune o suspensie tare si mai coborata,amortizoare mai dure, bare antiruliu mai groase, caseta de directie ""mai scurta"".

 

De amenzi, tu spuneai ca pe drum te-ai jucat continuu cu ceilalti participanti la trafic si placerile adrenalinei, ,mi-am permis sa deduc ca asta nu se intampla la 100 km/h :))

Link către comentariu

Cand spun de amenzi, ma refer strict la faptul ca sunt destul de linistit si nu ma avant aiurea doar de dragul de scoate in evidenta performantele.  :winter:

 

Nu calc acceleratia doar pentru a dovedii cuiva ca am v6 sub capota, ci aceasta joaca este prezenta pe portiuni de drum relativ scurte. 

Revenind la suspensie, am tras o privire aseara si am observat ca suspensia este sport lucru dovedit si la tinuta de drum. Si intr-adevar, in curbe are o alta stabilitate fata de alte masini avute pana acum. Diferenta este clara 

Oare o bara stabilizatoare m-ar ajuta cu ceva

Este necesara ?

 

Ms Mihai 

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu

Bara stabilizatoare are sigur, e o bara in forma de U care face legatura intre basculele de suspensie,trece pe undeva pe sub motor.

Nu stiu ce tip de suspensie are pe spate,ideal ar fi independenta,dar ma indoiesc ca are Bora 1 asa ceva,mai degraba e de tip semirigida,in forma de U.

 

Sa nu confunzi cu ""strut bar"", elementul acela de tuning care e tot p bara si face legatura intre oalele amortizoarelor,pentru rigidizarea caroseriei.

Si asta imbunatateste tinuta de drum ,desi aportul ei e mic si fac part din ultimele ""gesturi disperate"" de mai imbunatati ceva.

 

in poza  e un strut bar.

 

 

post-2778-0-33427800-1425972252_thumb.jp

Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!