Jump to content

VW Passat B6 "MRS"


mariusnem

Postare recomandată

Salutare tuturor pasionatilor si posesorilor de VW,

 

Ma numesc Marius, am 22 de ani si sunt din Ramnicu Valcea. In primul rand as vrea sa spun ca ma bucur ca am gasit o comunitate inchegata si oameni pasionati de la care sper sa invat cat mai multe lucruri utile despre masina mea. Nu stiu eu chiar asa de multe lucruri in detaliu despre masini, dar sunt "open minded" si dispus sa acumulez cat mai multe informatii.

 

De ceva timp, relativ scurt (~ o saptamana), sunt posesorul unui VW Passat B6. Initial cautam un Audi B6 sau B7, insa dupa cateva drumuri si dezamagiri am gasit Passat-ul relativ aproape de casa, intr-o stare foarte buna, care m-a multumit. Asadar, l-am achizitionat fara a sta prea mult pe ganduri, proprietarul fiind o persoana foarte de treaba (fost colonel de armata, in rezerva).

 

Cateva caracteristici si dotari ale masinii:

 

- Vw Passat, anul 2008, 2.0 TDI 140 CP BKP, ~ 184.000 km, carte service;

- Tara de provenienta: Olanda, fiind recent adusa (am primul rand de numere rosii pe ea);

 

- Cutie manuala cu 6 trepte;

- ABS, ESP, 10 airbag-uri;

- Navigatie RNS 300 cu magazie 6 CD-uri;

- Computer de bord, pilot automat;

- Inchidere centralizata, 2 chei cu telecomanda;

- Dublu climatronic;

- Senzori de parcare fata + spate, senzori ploaie si lumini;

- Oglinda heliomata, oglinzi electrice si incalzite;

- Pachet crom;

- Faruri cu lupa cu functia comming home, leaving home;

- Proiectoare ceata;

- Scaun sofer cu reglaje electrice;

- Bancheta spate rabatabila fractionat;

- Cotiera fata + spate;

- Geamuri electrice colorate;

- Volan piele + comenzi;

- Carlig remorcare original;

- Torpedou refrigerabil;

- Jante aliaj 16 toli, originale VW;

- Roata de rezerva normala.

 

In mare parte cam astea sunt. Pe cartea service apare faptul ca injectorele Siemens au fost inlocuite cu unele Bosch la reprezentanta VW NURVIL Rm. Valcea, undeva pe la jumatatea lunii februarie, 2015.

 

Am parcurs aprox. 500 km de cand am masina si totul e ok. Ca si planuri de viitor, pe la sfarsitul lunii, urmeaza:

 

- inscriere pe RO, ocazie cu care urmeaza sa impodobesc bradul statului roman cu ~1000 euro :(

- sa fac toate schimburile necesare si o diagnoza pe tester la reprezentanta sa ma asigur ca totul e ok;

- sa cumpar 4 anvelope noi de iarna, cele de pe masina merg linistit vara asta.

 

Sumar, cam astea ar fi prioritatile de inceput. Maine o duc la spalatorie exterior + interior pentru ca e cam murdara acum, cu toate ploile astea si vremea urata. Tot maine revin si cu niste poze de prezentare sau informative, nimic gen "foto-sesion" :) .

 

Ce sa mai zic, astept pareri/sfaturi/sugestii despre la ce sa ma astept pe viitor de la masina si de ce nu, orice fel de critici. Chiar si din acestea aveam mereu cate ceva de invatat.

 

Ca o ultima idee, daca cunoasteti mecanici/electricieni/membrii in domeniu si seriosi, care sa-si faca treaba bine prin Valcea sau Sibiu nu ezitati sa-mi spuneti. Nu se stie niciodata cand ai nevoie si e bine sa ai mai multe optiuni.

 

Drumuri bune va doresc fara evenimente neplacute si cati mai multi km cu masinile, fara batai de cap!

 

 

Link către comentariu

trebuie sai faci schimburile de filtre si etc,oloiu de la cutie,frana....nuuuu?????

Link către comentariu

Cu siguranta ca asta voi face prima data. Ce recomandati pentru filtre si ulei? Din cate am citit, asa in mare pe net, Castrol-ul de la noi nu mai este ce a fost odata. Mai am un prieten care are aceeasi masina ca a mea, doar ca are motor CR. El baga Castrol mereu, dar ii aduce un amic direct din Germania si tot la el ma gandeam si eu sa apelez. A cumparat masina de noua si are acum ~150.000 cu ea fara nicio problema la motor din cauza uleiului. Iii merge exact cum a iesit din fabrica. Voi ce ulei pentru motor folositi?

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! Legat de ulei, masina vine din fabrica cu ulei 5w30 norma 507.00. Avand in vedere ca masina ta nu are dpf (filtru particule) poti sa folosesti si 5w40 norma 505.01. Recomandarea mea e sa mergi pe primul mentionat, producatorul uleiului il alegi tu. Daca nu ai incredere in Castrol poti sa mergi pe Mobil Esp Formula. Pentru inceput iti recomand sa citesti topicul pompei de ulei din aria Passat B6. In felul asta o sa scapi de multe probleme pe viitor.

Link către comentariu

Mulțumesc frumos. Eu am crezut ca are DPF, dar mai bine fara ca scap de alte griji. Am citit problemele legate de pompa de ulei, bine ca mi-ai reamintit. O s-o verific de îndată ce ajung cu ea la reprezentanta. Pai cred ca asa ramane cu uleiul, prima varianta.

Link către comentariu

Bkp-ul nu are dpf. La primul schimb de ulei sau chiar mai repede demontezi capacul baii de ulei si vezi cum se prezinta ax-ul. In rest, daca injectoarele au fost schimbate, mai ramane pompa de motorina. Verifica in istoric daca a fost schimbata, desi modelele din 2008 cred ca sunt mai ok din punctul asta de vedere. Restul modificarilor la faci pe parcurs. Pentru inceput vrem sa vedem poze!

Link către comentariu

asteptam ceva poze..... :icon_thumleft:

Link către comentariu

Salut, iti dau eu niste sfaturi,  daca le primeam si eu cand mi-am cumparat masina era bine.

 

1. Nu ai de ce sa mergi la reprezentanta, inafara de faptul ca poti cere un istoric, sa-ti spuna ce interventii are/km in rest nimic, asta dupa ce inmatriculezi masina pe numele tau.

 

De ce zic asta? pe langa ca sunt mult mai scumpi decat un service normal, uneori nu lucreaza asa de bine, nici atitudinea lor nu este una de "reprezentanta". Eu am fost la revizie cu masina +verificat masina (sistem franare/directie/ electronica/motor) si am lasat si destui bani pentru nimic (la revizie nu mi-au schimbat filtrele, mi le-au verificat si cand le-am verific eu dupa 3 saptamani aveam nisip si frunze in ele, erau vechi, aveam 3 bujii arse nu mi-au zis, aveam bucsele varza au zis ca e ok masina.

 

 

Cel mai indicat e sa-ti comanzi tu piesele, 4 filtre + 4 litri ulei (astea te costa 300 -350 ron) si sa le schimbi la un service decent- aici nu ai nevoie de mecanic extra mega priceput, e important sa foloseasca cu bun simt cheia dinamometrica la filtru ulei si la buson, manopera e 40-80 ron.

 

 

Km nu ai de unde sa fi sigur ca sunt reali, poate are 200 000km+ si poate e chiar strict necesara o noua distributie  pe care o faci cu 1000 ron.

 

Renunta la reprezentanta, nu sunt chiar asa profesionisti cum s-ar crede, sunt persoane mult mai competente decat cei de la reprezentanta si cu mult mai bune intentii, le gasesti aici pe forum, doar ca unii dintre ei sunt la o distanta considerabila (sute de km). Pentru unele operatii merita sa mergi la ei, ca doar nu le faci anual. De ex: eu am mers de la Buc la Bacau ca sa-mi schimbe o-ringurile de la injectoare + o verificare amanuntita.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Multumesc pentru sfaturi. Oricum am de gand sa merg la reprezentanta doar acum, prima data, sa ii fac o verificare completa si ce mai trebuie de schimbat. Ideea e ca il cunosc pe directorul de acolo printr-un prieten si sper sa se comporte cu profesionalism. Pe urma o sa-i mai fac ce va fi nevoie pe viitor la service-ul unei cunostiinte care stiu ca nu-mi va ascunde nimic.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Salut, mai scutur si eu praful pe aici. Am facut schimburile de aprox. 3-4 saptamani, nu mai retin exact.

- Ulei motor: Castrol Edge Longlife 5w30.

- Set filtre.

- Set placute f/s. Cele de pe fata nu le-am montat deoarece cele montate pe masina nu erau uzate nici macar 15%. In schimb cele de pe spate mai aveau doar 2mm de material pe ele :).

 

De asemenea am mai scos un rand de numere rosii.

Am montat si un kit xenon , deoarece lupele erau deja si am mai luat niste covorase de cauciuc pentru ca alea de material de murdareau foarte repede si ma scoteau din minti .

 

Si nu in ultimul rand, spre linistea mea am rezolvat o problema care ma tot sacaia dupa achizitionarea masinii. Daca o tineam mult in ture sau o calcam mai agresiv, pedala la fund, tragea bine dar dupa un timp imi intra in "limp mode". Cu VCDS-ul mi-a dat eroarea 000564 - Boost Pressure Regulation, P0234-006-Limit Exceeded (overboost condition). Dupa cateva constatari problema era din turbosuflanta, respectiv: GEOMETRIA VARIABILA ERA BLOCATA. Dupa curatare acesteia si montaj am mai constatat un furtun (era unul mai subtirel) crapat pe la turbo si o capsula de vacuum (cea de pe admisie, de langa distributie) care avea membrana de cauciuc fisurata, pe care am schimbat-o.

 

Dupa toate acestea totul e ok, pe partea mecanica mai am distributia de facut si in rest nu am ce sa mai schimb.

 

Sunt indecis intre ce sa fac prima data: alte jante pe 17"-18" , RNS 510, evacuare inox cap-coada pe ambele parti :D

 

Drumuri bune!

post-149860-0-08259900-1427834776_thumb.

post-149860-0-39050600-1427834776_thumb.

Modificat de mariusnem
Link către comentariu

Nu am mai fost si daca ma duc o voi face doar pentru a vedea cu ochii mei daca nr de km sunt aceeași cu cei de pe bord, doar din pura curiozitate. Dupa ce am fost la baiatul asta nu m-aș mai duce in alta parte. M-a convins :) . Din cate am înțeles de la amicul care mi l-a recomandat, lucrează la reprezentanta la VW sau Audi in VL. Oricum s-a vazut ca stie ce face. Sunt mulțumit, daca mai apar probleme pe viitor țin tot de el.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!