Jump to content

Motor stricat in timpul ITP-ului


zdf_auto
 Share

Postare recomandată

sal.. Singura ta sansa de castig este daca au turat excesiv motorul.

 

In reglementarile RAR se specifica ca pentru noxe se tureaza la puterea maxima a motorului, in gol. Dar la noi inginerii lipsesc cu desavarsire.

Cum ALH are 90cp@3750, pe bonul de noxe nu ar trebuie sa fie mai mult. Pe bonul de noxe se specifica turatie, timpul si noxele, si trebuie sa fie trei teste consecutive.

 

Daca ai noroc cum am avut eu la RAR DB, cand a venit ala cu 3 teste la 5200rpm la golf de imi venea sa il omor.

 

Turat peste zona rosie in gol pentru timp indelungat poate provoca daune.

 

Sper sa te ajute cele relatate.

 

De atunci, tot timpul stau langa masina si le atrag atentia de la inceput.

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zdf_auto

    11

  • cipos

    4

  • andrei_221

    3

  • MRC

    3

serios? normele RAR zic :

 

3. la începerea fiecărui ciclu de accelerare liberă pedala de accelerare trebuie apăsată rapid şi progresiv (în mai puţin de o secundă), dar nu brutal, astfel încât să se obţină debitul maxim al pompei de injecţie şi să se atingă turaţia de întrerupere a alimentării, respectându-se valoarea specificată a timpului de bază;

 

deci lasati teoria pentru altii. Ca ne place sau nu, astea sunt regulile. Poate ati vrea sa vedeti cum se fac testele TUV in Germania... la fel se tureaza, etc  iti mai masoara si bila de la carligul de remorcare cu micrometrul si pentru 1 zecime de mm, te respinge.   

 

pentru lectura - RNTR 1, pagina 133

 

RNTR 1.pdf

 

RNTR 1.pdf

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Rapid si progresiv (in mai putin de o secunda, dar nu brutal,..." aceasta "procedura" nu este nici pe departe concret explicata din punct de vedere tehnic, fara parametrii concreti, lasa la latitudinea fiecarui "Dorel" cum sa accelereze pentru a obtine opacitate... si cum stim ca in 99% din cazuri ii doare in cot ca deh doar nu e masina lui, ii da "kick down" si parca-i si vad glumind "ia sa vedem asta crapa!?!?" Cei care megeti la RAR, incercati sa vedeti cum o tureaza cei de acolo, apoi mergeti intr-un service de cartier sa vedeti diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum se vede autorul postului a uitat sa mai revina pe topic asa ca ne stresam degeaba.Una alta am gasit la Capitol 2, art10, alin 3.7-Programul opacimetrului trebuie sa permita tiparirea rezultatelor masurarii.Pe buletinul de proba trebuie sa fie tiparite cel putin urmatoarele probe-a) data,ora,minutul efectuarii  probei-numai pentru prima proba

                               b) temperatura uleiului de motor la momentul efectuarii probei

                               c) timpul de baza

                               d) turatia de mers in gol incet

                               e) turatia de mers in gol maxim(de regulator)

                               f) indicele de opacitate masurat

 

Alin 3.8-Valoarea indicelui de opacitate mediu se calculeaza ca medie aritmetica a valorilor masurate in cel putin ultimele 3 cicluri de accelerare libera cu conditia sa nu se inregistreze diferente semnificative intre turatiile minime / maxime masurate la ciclurile de accelerare in conformitate cu procedura prevazuta de anexa 13 in reglementari

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi oricat tempoeratura, daca a avut ulei in intercooler si acesta a intratin admisie, asta e, o ia pe ulei.

 

LA vechea mea masina, care acum e la socramiu, am mers eu cu ea acum cateva luni doar 5 km, si cand sa intru in paracre a luat-o pe ulei, fara ca motorul sa fie turat excesiv, si rezilatatul 4 biele strambe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci concluzia e sa curatim tubulatura si IC s-au macar sa-l scurgem din cand in cand.

Cristi si cati Km avea in bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea? 150000km iar intercoolerul nu a fost curatat niciodata, acum o sa-l curat la fiecare schimb de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Consuma ulei intre schimburi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Propun sa revenim la subiectul nostru...Cristi nu era la ITP deci nu are rost sa intrati in detalii...

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa revenim, cei de la ITP nu sunt vinovati cu nimic. Clientul isi plateste reparatia.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.aivanoae

multumesc pt raspunsurile voastre . idea e ca eu la mecanica ma comport ca apa si uleiul deci nu suntem compatibili.... ca sa ma fac inteles, masina o am din 2006 , am luat-o cu 86.000 km si acum are 155.000 in 8 ani ! ... in toti anii astia nu mi s-a aprins un martor...ceva... in sensul in care motorul e ultima chestier la care ma gandeam ca am probleme...

nu stiu daca am mentionat faptul ca acum 2 ani tot la ei am facut ITP-ul si la fel ca data trecuta le-am ''pus'' 50 lei ca sa fie treaba buna . in 2013 nu am mers decat de 2 ori cu masina si in 2014 nu am facut mai mult de 8000 km ... daca acum 2 ani nu au constatat nimic .... nu inseamna ca e si vina lor in ceea ce s-a intamplat ?

nu ma pricep dar totusi nu e ''proasta'' legislatia ? inteleg ca directia, sistemul de franare si etc. trebuie sa fie bune pt a putea circula ...dar ce treaba au noxele ?

pai daca mergem pe idea asta, ar trebui interzise masinile cu norma de poluare < E2 de ex ... sau toate autobuzele, camioanele, daciile vechi ...etc

daca te duci cu masina la ITP si ai motor E3 si nu iti ies noxe de motor E3 ce sa faci ... sa-ti inlocuiesti motorul ?

.....sa inteleg ca au vrut sa ma aduca la standerele europene, pai sa-mi zica ca-mi caut un motor bluemotion E6 de pe un Golf 7 ...ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incerca sa le cauti nod in papura pentru ca nu sunt ei de vina. Ei doar au actionat dupa reguli.

 

 

daca acum 2 ani nu au constatat nimic .... nu inseamna ca e si vina lor in ceea ce s-a intamplat 

 

Nu aveau ce sa constate, pentru ca, ultima data cand am verificat, la ITP nu iti verifica nivelul uleiului din admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!