Jump to content

Motor stricat in timpul ITP-ului


zdf_auto
 Share

Postare recomandată

Nu ma pricep la masini, asa ca luati-ma usurel.

Omu' ala care facea testele a apasat brusc pe acceleratie, cred ca intr-o secunda a ajuns de la 1000 la 5000 rpm. E normala chestia asta? A iesit fum negru de sub scut... mult fum negru.

Cand am plecat de acolo am lasat in urma o dara de fum alb si dupa 10 metri... clang, clang, motorul s-a oprit, uleiul a disparut ca prin farmec.

Acum sunt cu masina in service si urmeaza sa scot o gramada de bani din buzunar. Diagnostic: turbosuflanta stricata (nu stiu exact care parte anume).

N-am trecut ITP-ul, evident. Mi-e frica s-o duc inapoi. As vrea sa stiu daca omul de la ITP a procedat corect. Chiar asa brutal trebuie facut testul de noxe?

Nu am folosit niciodata masina la turatii mai mari de 3000, si asta in rare ocazii. Cei de la service au zis ca rau am facut. Chestia asta, ca turatia mare intretine turbina si motorul, este o legenda urbana, sau e ceva adevar in ea?

Masina e Bora TDI, 1.9, 115CP, fabricata in 2000.

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zdf_auto

    11

  • cipos

    4

  • Al Bundy

    3

  • MRC

    3

Top Posters In This Topic

Din pacate el a procedat corect. Tu inainte de test ai semnat un act prin care ii absolvi de orice vina.

Cat despre turatii cauta pe forum ca este explicat de ce se merge mai tare cu Tdi-urile si ce tratamente e bine sa-i faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cand am facut ITP-ul, am incalzit motorul, la 90, si nu a fost accelerat asa brusc de la 1000, au dus turatia la..parca 5000, cu pedala la fund; ei spuneau ca nefiind in sarcina, mai sus nu urca oricum si pe hartia aia ce a iesit de la tester era 5000 in cap.

Dar acum tu poate aveai si probleme, nu ai incalzit motorul, nu stiu, a crapat parca prea usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cand am facut ITP-ul, am incalzit motorul, la 90, si nu a fost accelerat asa brusc de la 1000, au dus turatia la..parca 5000, cu pedala la fund; ei spuneau ca nefiind in sarcina, mai sus nu urca oricum si pe hartia aia ce a iesit de la tester era 5000 in cap.

Dar acum tu poate aveai si probleme, nu ai incalzit motorul, nu stiu, a crapat parca prea usor.

Veneam cu ea de pe drum. A stat 5 minute.

Din pacate el a procedat corect. Tu inainte de test ai semnat un act prin care ii absolvi de orice vina.

Cat despre turatii cauta pe forum ca este explicat de ce se merge mai tare cu Tdi-urile si ce tratamente e bine sa-i faci.

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, m-am interesat, este adevarat ce s-a zis mai sus, tu semnezi un contract prin care cel de la ITP nu are nici o vina in cazul in care crapa ceva. Ideea e ca oricum ti s-ar fi bulit, poate nu in ziua aceea, dar in viitorul apropiat., e clar ca avea uzura si era o problema de timp pana iti crapa. Ideea de baza e ca nu ai ce sa-i faci aluia de la ITP si mi s-a spus ca se face la fel cam peste tot (referitor la turarea motorului).

Modificat de bamsemad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am folosit niciodata masina la turatii mai mari de 3000, si asta in rare ocazii. Cei de la service au zis ca rau am facut.

Au avut dreptate. FOARTE rau ai facut. Turbina ta era probabil plina de funingine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi surprins ca turbina sa nu-ti fi dat niciodata limp mode (motorul sa refuze sa urce in ture) pana sa se intample sa crape la ITP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)
As fi surprins ca turbina sa nu-ti fi dat niciodata limp mode (motorul sa refuze sa urce in ture) pana sa se intample sa crape la ITP.

"limp mode"? Nu stiu ce inseamna. Cum se manifesta? Cum il detectezi? (vreun beculet, zgomot specific...?)

Modificat de zdf_auto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pur si simplu nu mai trage motorul, urca foarte incet la turatii, nu mai functioneaza turbina. Citeste aici si o sa afli toate raspunsurile limp mode

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au avut dreptate. FOARTE rau ai facut. Turbina ta era probabil plina de funingine.

Si cand a turat motorul mizeria a sarit de pe unele pale, turbina s-a descentrat, asta a stricat lagarele si uleiul a fost absorbit ca intr-un aspirator? Daca-i asa, atunci nu era responsabilitatea tehnicianului ITP s-o ia domol, ca sa preantampine problema asta?

Palele alea nu pot fi curatate? Periodic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca depista el masina cand intra in limp mode daca nu o calca mai mult de 3000 ture,sau si daca intra,era insesizabila treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pur si simplu nu mai trage motorul, urca foarte incet la turatii, nu mai functioneaza turbina. Citeste aici si o sa afli toate raspunsurile limp mode

Cred ca turbina mergea, nu am avut astfel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este de datoria lui sa tureze masina in ture inalte. Cum o face ramane la atitudinea lui (sa urce usor in ture sau repede). Nu prea ai cum sa dai vina pe el. Iar la turele la care foloseai tu masina, dupa cum spune si calin_bm, nu puteai sa iti dai seama daca aveai sau nu problemele discutate la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care este motivul pentru care sa tureze brusc un motor diesel la jumatatea zonei rosii nefiind in sarcina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura de detectare a noxelor la diesel se face la turatie maxima (in traducere cu pedala la fund) / spre deosebire de benzina unde se face la turatia de ralanty.

Orice diesel asa este testat - fie el aspirat sau cu turbina. De obicei - dar asta nu este o obligatie a service-ului - tureaza intii masina progresiv si pina in 3000 de ture de mai multe ori (sa mai iasa funinginea, sa vada daca se aud zgomote suspecte etc).

Omul probabil era grabit si a sarit peste introducere.

Nu e bine sa te duci cu masina la testare dupa ce ai mers numai in oras. Inainte trebuie mers in afara localitatii si condus ceva mai turat decit de obicei.

Asta ca sa dai funinginea afara (din turbina, sistem de evacuare etc).

Eu stiu cel mai bine diferenta pentru ca am mers cu masina si respectind enuntul de mai sus si fara sa il respect. (si cand nu l-am respectat au chinuit masina mult mai mult - in loc sa iasa din prima a iesit din a 5-a incercare).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este procedura de testare la motoarele Diesel. Motorul trebuie sa urce de la turatia de ralanti la turatia maxima(~5000rpm) in mai putin de 2 secunde.

http://vwforum.ro/index.php?showto...&hl=redline

Cand aveam diesel (e drept ca ceva mai evoluat, era dCi) i-am facut ultimul ITP, cu ceva inainte de a-l vinde, pe la 160k km, dar am nimerit pe un mecanic adevarat care nu a vrut neaparat sa auda cum urla motorul diesel la 5000rpm. a facut doar testul, si cu asta gata. In schimb, la RAR la identificare, unii mizerabili parca cauta cu tot dinadinsul sa sparga motoarele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca dai blana(pedala brusc la fund) ECU detecteaza chestia asta si lucreaza in alt mod pentru a da cuplu max, adica EGR inchis , clapeta acceleratie deschis max. Astfel sonda aparatului de masura pe care o monteaza pe esapament poate detecta cantitatea de NOx, si debitul de gaze evacuate.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hremus, dieselul nu are clapeta de acceleratie, sau mai bine zis merge tot timpul cu ea deschisa la maxim. Nu se masoara NOx sau debitul de gaze ci doar opacitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulumesc tuturor pentru sfaturi. Ar fi fost bine sa stiu inainte de intamplare :)).

Am vorbit cu mecanicul. Mi-a zis ca probabil catalizatorul este compromis din cauza uleiului care a ajuns in tubulatura si ca s-ar putea sa nu iau ITP-ul. Exista vreo solutie necostisitoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da dupa ce schimbi turbina si dupa ce se scoate uleiul din intercooler iesi cu ea si ii dai un pic de forja cateva zile ca sa se arda uleiul din el, dupa aia treci sigur itp-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)
da dupa ce schimbi turbina si dupa ce se scoate uleiul din intercooler iesi cu ea si ii dai un pic de forja cateva zile ca sa se arda uleiul din el, dupa aia treci sigur itp-ul

Multumesc. Asta mi-au recomandat si mecanicii, azi. Insa au zis si ca e posibil sa nu trec itp-ul.

Am vazut turbina veche. Axul e rupt in doua. Am lasat-o la service. Noua turbina este Garrett, la fel ca cea veche. Ma asteptam sa fie facuta in Romania, la Honeywell Garrett SRL, insa mi-au zis ca este importata.

Am vorbit cu un domn inginer de la RAR. Mi-a zis ca "in principiu" tehnicianul a procedat corect. Normele de testare sunt conform CE (mi-a zis un numar si un an). Singurele semne de intrebare sunt legate de pregatirea masinii: "ar fi trebuit sa lase uleiul sa ajunga la 90gr. celsius". Eu cred ca avea temperatura corecta. Imi aduc aminte ca tehnicianul a bagat o sonda (termometru?) in baia de ulei. Domnu' de la RAR mi-a recomandat sa fac doua reclamatii una la ei, alta la statia ITP. A zis ca va fi dificil sa dovedesc ca au gresit si ca mi-ar fi util graficul scos de calculator.

Modificat de zdf_auto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pura curiozitate, poti sa ne spui cat a costat noua turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ZDF sunt curios de 2 lucruri:

1. citi km avea masina ta?

2. cit de des mergeai in afara orasului si la ce turatie?

Modificat de Bogdan_G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)
Din pura curiozitate, poti sa ne spui cat a costat noua turbina?

Imi vine greu sa-ti spun, simt ca ma doare ceva, adanc... 3300ron, na, c-am spus-o! Nou, nouta, in cutie. Initial au cerut mai mult pe ea. Am dat un telefon la Midocar (alta idee mai buna n-am avut). De fapt am dat vreo 10 telefoane si am asteptat vreo ora juma' pana cand am reusit sa vorbesc cu cineva care sa-mi poata spune cat costa. Asta in conditiile in care am fost de nenumarate ori clientul lor (am impresia ca oamenii aia de la Midocar sunt ori foarte stresati, ori foarte prost platiti, ori amandoua). Mi-au zis ca e 3300ron cu cea veche la schimb, asa ca m-am intors la baieti si le-am zis. Baietii au modificat pretul si am batut palma.

In ziua urmatoare am fost cam frustrat din cauza pretului, asa ca am dat telefon la Augsburg. Aveau doua variante: 5200ron sau 4600ron. M-am mai linistit, da' dupa aia am aflat ca Honeywell face turbosuflante pentru VW, aici la noi, in Romania. Le-am dat un telefon, le-am zis ca-s "end-user", nu s-au suparat, da' ca trebuie sa vorbesc cu cei de la Honeywell-Garrett, ca ei sunt doar Honeywell simplu, si ca nu stiu numaru' de telefon, ca si l-au schimbat de curand... Asa ca am renuntat... De fapt mi-e frica sa mai scormonesc dupa pretul corect. Pe de alta parte oamenii de la service nu mi-au facut impresia ca ar fi niste banditi, asa ca nu cred ca si-au tras un adaos foarte mare. Oricum... m-au rezolvat intr-o zi (distributia inclusa).

ZDF sunt curios de 2 lucruri:

1. citi km avea masina ta?

2. cit de des mergeai in afara orasului si la ce turatie?

1. 89000km

2. De vreo 4 ori pe an intre 800-1200 km/ drum. Niciodata mai mult de 3000rpm. Ultimul drum (1000km) a fost facut de paste.

Modificat de zdf_auto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa spun ca am facut vreun studiu de piata in ceea ce priveste pretul turbinelor, dar din ce spui tu 3300 ron nu pare sa fie exagerat. Repet: nu m-am interesat niciodata cat ar costa dar am auzit de cifre in jurul a 5000 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!