Jump to content

Golf 4, 1.9 SDI (AQM) - The Blue One


Mustang1

Postare recomandată

Salut!

 

Am intrat in casa noua, asa ca vreau in primul rand sa va Salut cum se cuvine si sper sa imi pot croi un loc printr voi, pasionatii de VW ! :)

Sunt posesorul a doua masini, un Volkswagen Golf 4 fabricat in 2000,  motor 1.9 sdi (cod motor AQM) coupe cu o putere de doar 68cp si un consum...nesimtit de mic :P .... si a unui Opel Vectra C din 2003 (volan pe dreapta) cu motor de 1.8l si 125cp mai mare dar mai SCUMPA ...

Acum sa va prezint si scurta...sau mai putin scurta poveste a imperecherii dintre noi 2...eu si masina... Totul a inceput de la o alta "imperechere", in luna Mai 2014 am oficiat Sfanta Taina a Casatoriei, sotia inca nu avea/are permis dar il va dobandi curand si era necesara o a 2-a masina mai economa decat Opelul..sotia face naveta la servici zilnic si taxi-ul reprezenta o cheltuiala considerabila lunar ,asa ca pe timpul verii, prin august, am gasit un anunt "de nerefuzat" cu subsemnata Golf 4 1.9sdi de vanzare, urmatorul anunt chiar sub ea fiind tot un golf 4 1.9tdi (arl) -150cp(volan pe dreapta)...ambele la acelasi pret (1300euro/bucata).... I-am cerut parerea unui amic care lucreaza in service si este fan al grupului VAG despre cele 2 masini, fiabilitate, costuri, etc... iar in cerintele mele s-a incadrat sdi-ul...iar in ale lui...gt-ul... Am plecat impreuna sa le cumparam dupa terminarea serviciului...noi fiind din Roman si am ajuns pe undeva pe langa Radauti...dupa un drum cu peripetii, probleme la masina cu care am plecat incolo , am ajuns in creierul noptii la destinatie si bineinteles ca ambele masini nu erau asa IMPECABILE (cuvant care observ ca este un must have in toate anunturile)...sdi-ul a fost usor lovit in stanga fata si indreptat la ciocan...dar fara piese inca schimbate(astfel s-a putut observa si cat de puternica a fost lovitura)...iar gt-ul cu trecut dubios...airbag-uri sarite si refacuta cam integral)...le-am luat si am venit usor spre casa... de acum voi vorbi strcit despre SDI-ul meu :)

La interior parea FULL-options...esp, scaune incalzite, pe spate lipite literele de TDI (rosii), capac de la motor in portbagaj tot cu TDI rosu...si in torpedou o foaie cu anunt de vanzare GOLF 4 TDI - 131cp, esp, scaune electrice  - 3000euro...dar bineinteles ca toate butoanele luminoase sunt doar de forma iar subsemnata era un SDI :) ... probabil samsarul a fost prins si a considerat ca e mai ok sa "scape" repede de ea cu banii de la achizitie....defapt a dat 1100euro pe ea in Franta (contractul atat spunea din Franta ) .. 

Am trecut la partea de inmatriculare, unde am avut ajutor specializat de la o firma care se ocupa cu asa ceva...Primul si singurul set de nr. rosii au fost pe numele meu...cred ca cele mai scumpe numere rosii, pentru care a platit ~400lei...avand varsta de 25 ani. Astfel ca am luat decizia de a inmatricula masina pe numele tatalui meu...caz in care am platit 150 lei asigurarea pe 1 an. 

Cu numere de romanica si in perfecta legalitate am fost la o inspectie amanuntita asupra masinii....in urma unui tester si verificari uzuale la motor, aritculatii, caroserie...si a nr. de kilometri care s-au dovedit a fi reali(305.000km)....singurele trecute pe lista de cumparaturi au fost : uleiuri si filtre(consumabile) + reparatia zonei accidentate....dar cum in scurt timp au venit temperaturile reci si zapada, am decis sa le aman pana in primavara.....si iata-ne in primavara. In tot acest timp nu am mai schimbat nimic si am ajuns la 310.000km, spre surprinderea mea masina nu a consumat ulei ~ de loc, poate foarte putin ...cred ca 1-2mm pe joja...in schimb a inceput sa piarda suspect antigelul pe undeva...in sensul ca 1 luna nu pierde deloc, iar apoi intr-o seara pierde 1l. ... ramane sa cercetez. 

In aceste ~6luni de utilizare am ramas foarte placut de masina....iar toti mecanicii m-au felicitat pentru alegerea facuta....sdi-ul motor longeviv cu cheltuieli minime.

Ca si modificari/achizitii pana in prezent pot trece pe lista:

1. Folie neagra geamuri luneta+spate (pentru un plus de intimitate si sa nu ofer "inchipuiri" altora despre ce ar putea fi intr-o sacosa uitata pe bancheta spate)

2. Jante 16" anvelope vara modelul de pe Vw Golf 4 gt (asemanatoare cu cele BBS dar fara buza)

3.Casetofon gamma + magazie in bord (ocupand spatiul 2 din ofera un aspect mai placut)

4. Statie + bass - portbagaj dar nu pentru slabirea tampoanelor pe spate si vibromasaj...doar pentru o acustica mai placuta DOAR in incinta masinii.

5. Capota din dezmembrari (originala) asemanatoare la culoare dar dreapta...impreuna cu un set de balamale tot sh.

 

Asa ca...m-am decis ca acest motor sa imbrace haina  noua si sa reconditionez in totalitate exterior, interior...prin adaugarea unor elemente de bun gust la infatisarea masinii....masina careia clar nu vreau sa ii dau un aer foarte sportiv..pentru ca nu este, dar ma gandeam la adoptarea unui stil Clean Look. 

 

Urmeaza sa conturez cateva din planurile pentru viitorul apropiat asupra modificarilor ce vor fi aduse.

 

Voi adauga cateva poze  relativ recente cu masina :

 

IMG-20140824-003676e8c4.md.jpg

IMG-20140824-00364b66e2.md.jpg

IMG-20140824-00363f3eaf.md.jpg

IMG-20140824-00362971a1.md.jpg

IMG-20140824-00360fdd8a.md.jpg

32610323_3_1000x700_vw-golf4-volkswagenc

IMG-20140823-003365d53e.md.jpg

 

IMG_20150201_15363521262.md.jpg
IMG_20150201_153657e0332.md.jpg
IMG_20150201_153553cc0e0.md.jpg

 

Link către comentariu

Frumoasa!Pretul este foarte bun...Eu pe a mea am dat 6600 de lei acum 3 ani....pfiuu ce s-au ieftinit masinile.Ce consum ai?
Sa rezolvi cu rugina de la aripa din spate ca ar fi pacat sa se extinda.

Link către comentariu

Multumesc pentru aprecieri...desi masina sincer nu arata prea bine acum.. zgariata, portiuni infundate, un pic de rugina la haion sus si pe aripa spate....dar am in plan inlocuirea tuturor pieselor care ar necesita incarcatura mai mare de chit, capota deja a fost inlocuita...urmeaza sa inlocuiesc calandru fata+ aparatura bara(de metal), suport bara partea stanga, bara fata...daca gasesc un pret bun o sa inlocuiesc si portiera de la sofer...are o infundatura chiar pe bandou.

Toate piesele le voi cumpara sh (dezmembrari) dar sa fie pe original. De cele pe producator sunt arhisaturat, numai probleme dupa 2-3ani, infloreste vopseaua pe ele efectiv.

Dupa ce voi reusi sa schimb toate piesele va incepe marea aventura :)

La recomandarea unui prieten vopsitor, voi face o vopsire integrala cu schimbare culoare....va fi tot albastra, CANDY BLUE COBALT :) ...de aici si "the blue one". Metoda de aplicare am inteles ca este un pic diferita fata de cea clasica, masina dupa pregatire, spritz-chit, se vopseste gri metalizat integrala, ulterior in lac se pune acest tip de vopsea si se aplica in 2-3 maini odata cu lacul.....efectul vopselei la soare va fi dupa cum zice vopsitorul de albastru crom, iar la intuneric (data fiind culoarea) de indigo.

Teoretic nu ar trebui sa ma coste (materialele- vopsea+lac) mai mult decat in cazul unui vopsit normal pe cod de culoare...sper sa iasa ceva frumos.

Ca si elemente de tuning...sau mici modificari...vor consta in:

1.Inlocuirea grilei cu una fara semn

2. Schimbat farurile actuale cu unele cu lupe pentru proiectoare + Montare lupe xenon + kit bi-xenon in faruri + vopsit negru mat interiorul farului

3.Stau in dubii daca sa renunt integral la bandouri(portiera, spate)

4. M-ar tenta si inlocuirea barei cu una de plastic model R32...dar cred ca m-as duce prea mult spre sportivitate si nu e ceea ce urmaresc.

5. Pe haion vreau sa renunt la broasca si sa fac deschiderea pe buton din masina, la semn, scrisuri ... la stergator parca nu as vrea sa renunt....are si o utilitate chiar daca nu e cel mai frumos.

6. Un eleron finut si de bun gust

7. Din nou, m-ar tenta ca partea din jos a hayon-ului sa primeasca acea rotunjire(adaos din fibra de sticla) care da senzatia de continuare a barei la acelasi nivel cu hayon-ul...

8. Jantele pe 16" achizitionate trebuie refacute...vor fi si vopsite dar nu ma pot hotari la o culoare....daca as fi optat pentru un bleu, cred ca mi-ar fi placut albe, dar pentru aceasta culoare...parca sunt tentat sa merg fie pe spite negre cu janta gri...sau pe o combinatie cu auriu, poate chiar pe rosu...sunt total nedecis.

 

Astept idei, sugestii, critici...m-ar ajuta mult viziunea unora care au in plan aportul personal la tinuta masinii sau care au facut deja diverse modificari la aspectul masinii.

 

P.S.: Consumul masinii, dupa cei ~10.000km parcursi cu ea este 3.5-5% exterior (in functie de dimensiunea jantei, greutatea si numarul persoanelor din masina si stilul de condus + anotimp) iar in oras 6-7% la fel in functie de cele de mai sus. Valorile au fost obtinute prin metoda plin-plin fiind aprobate de Computerul de bord.

Roman - Iasi am scos consum de 3.5% de la iesire din Roman la intrare in Iasi 2 persoane in masina mers relaxat/regulamentar cu jante pe 14". Roman - Bucuresti cu jante pe 15" 3 persoane in masina+ ceva bagaj am avut consum de 3.9l%.... Roman - Brasov 4 persoane portbagaj plin jante pe 15" ... drumuri grele...am avut consum de 5%.

Modificat de Mustang1
Link către comentariu

Salut si bine ai venit!

Legat de stergatorul spate, te sfatuiesc sa nu renunti la el, e foarte util. Poti sa-l inlocuiesti cu unul de golf 5 (cu tot cu brat) si ii va schimba radical aspectul.

Pana nu vopsesti masina nu prea ai cum sa te decizi la jante. NU fa ca mine (toate deodata) ia-le pe rand si-ti va iesi ceva frumos si bun.

Link către comentariu

Aplicand principiul folosit si in multe alte domenii, anume - intai consolidare apoi modernizare ... ieri am luat decizia de a face o scurta oprire la mecanic pentru a face o verificare la sistemul de articulatii, bucse, etc....de cateva zile m-am pricopsit cu o bataie sacaitoare pe dreapta fata, astfel ca ieri s-a constat un joc foarte mare la bieleta de directie (in bila) ... un pic de joc la pivot, bucsele un pic uzate.... Am luat decizia de a schimba TOT ce tine de articulatii si bucsaraie pe fata...absolut TOT. Am cumparat bieleta de directie pe TRW iar restul toate pe FEBI...asta la recomandarea mecanicului si a magazinului de piese...un mic compromis intre calitate-pret. Toate m-au costat 514lei dar jur ca daca nici inainte de recenta bataie nu se auzeau zgomote suspecte pe fata, acum nu se mai aude nimic...si masina imi pare a fi un pic mai rigida. :) Urmeaza sa merg sa ii fac si directia maine, azi sunt la serivici :( .

Ca idee, imi puteti spune cam care ar fi pretul manoperei pentru a schimba toate articulatiile si bucsele pe fata? Urmeaza sa ma intalnesc cu mecanicul (amic) pentru a ii plati munca si nu stiu care ar fi preturile...

Inca mai am o bataie pe spate...deranjanta chiar....la o scurta verificare ieri, bucsele par a fi inca ok, un pic de joc dar nu ar avea motiv sa faca zgomot inca... mecanicul a zis ca zgomotul e posibil sa vina de la amortizor( mi-a zis si piesa cum se numeste dar am uitat), acea piesa care se vede cum ma uit de la roata in sus in capatul amortizorului si se prinde cu 2 suruburi de caroserie...a zis ca acolo mai e o bucsa care poate a cedat...dar la apasare "statica" pe masina nu se aude nimic.. acolo... 

IMG_20150303_1446263b01c.md.jpg

IMG_20150303_15104843c96.md.jpg
IMG_20150303_1510574c9aa.md.jpg
IMG_20150303_1445559ef5e.md.jpg
IMG_20150303_144606da880.md.jpg
IMG_20150303_144613c0c1a.md.jpg

 

Link către comentariu

Asa cum va spuneam mai sus....intentionez sa revopsesc in totalitate masina. Voi schimba astfel si nuanta de culoare..ramanand la baza tot albastru.

La recomandarea vopsitorului voi folosi pigment de culoare de la Candy, acest pigment se amesteca cu lacul si intaritorul si va colora si masina odata cu lacuirea, doar ca dupa pregatirea masinii (matuire, reparatii, fuller, degresare, etc..) se va aplica baza, vopsea de culoare argintiu perlat....

"trocul" facut cu vopsitorul dupa evaluarea masinii  este : - eu cumpar toate materialele si imi pastrez surplusul (in caz ca ramane) iar lui ii platesc doar mana de munca...pregatire, vopsire, cu spatiul si sculele lui...

Am trecut la alcatuirea listei cu produsele necesare pentru vopsit...aici am nevoie de ajutorul vostru pentru a cumpara cantitatile cat de cat necesare si o calitate buna a produselor.

Am in plan sa o vopsesc prin luna aprilie-mai, dar pana atunci vreau sa incep sa cumpar din materialele necesare pentru a nu fi un efort financiar ....de-odata..

Dintr-o discutie...pe fuga cu vopsitorul mi-a enumerat urmatoarele:

1.Discuri de smirghel pentru slefuitor( oscilant rotund - pe baza de aer)

2.Banda de hartie lata + 3-4folii din alea subtiri de 20mp.

3.2l de diluant la cutie(universal)

4. 2 cutii de chit

5. Spritz-chit pentru pistol 0.5litri

6. 1.5l - 2l de vopsea gri perla(pe diluant) pentru baza de culoare(am gasit ceva rentabil de la Breckner...recomandati alta firma?

7. intaritor vopsea?? am gasit diverse site-uri care pe langa vopsea vand si intaritor vopsea...

8.Pigmentul de colorare Candy...cam asta ar fi culoarea finala.

concentrat-candy-albastru-cyan.jpg

9. Lac... - 3l (pentru toata masina)...ar fi de ajuns? de care recomandati? Cei de la candy recomanda aplicarea a 3 maini de lac consistente...ajung 3l?

10. Intaritor lac..am inteles ca se da odata cu fiecare litru de lac, dar in cazul lacului breckner vad ca se vinde separat...

 

Ar mai fi nevoie de altceva? 

 

Multumesc anticipat.

Modificat de Mustang1
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!