Jump to content

Golf 6/Jetta - Sonda Lambda


Polsky
 Share

Postare recomandată

Salutare colegii ! Check engine aprins, tester, sensor oxigen b1 s1. Ok, am zis sa comand sonda, dar un mecanic a zis ca s-ar putea sa fie din cauza remapării sa îmi dea semnal “too rich” pentru ca ii cere mai multă motorina. Dacă o sterg, se aprinde iar peste 3-400 km. Și problema nr 2 și de fapt cea mare, pe 1 Martie am RAR-ul, poate sa îmi afecteze noxele dacă e sonda de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    13

  • DragosBogdan

    13

  • MariussBV

    8

  • gctinvalentin

    5

Va salut.

Am un golf 6 2.0 tdi cod motor CBDC 110 cp.

Am o intrebare: stie cineva cum e managementul circuitului de incalzire a sondei lambda?

La masina mea am niste probleme cu functionarea neregulata la ralanti si printre altele am verificat sonda lambda si am observat prin monitorizarea cu osciloscopul ca pe circuitul de incalzire a sondei nu apare tensiune deloc, am verificat fire sunt ok, siguranta f21 din compartimenr motor eate ok, am inlocuir ecu si e tot acelasu lucru.

Eu stiu ca aceasta rezistenta e comandata in pwn iar la rece e alimentata cu tensiunea maxima pentru incalzirea rapida a sondei.

Mentionez ca nu am stocate errori si sa incercat si cu alta sonda.

Modificat de deztgmures
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pana la urma motorul 2.0 TDI CR este dotat cu sonda lambda bosch LSU 4.9.

Aceasta sonda are strategia de incalzire conform graficului de mai jos.

E5F1898F-590C-4E93-93F2-707B68F7CC87.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare dragi colegi! De cateva zile ma confrunt cu o problema la golful 6 pe care il detin si anume:

- Am pornit motorul dimineata ca sa plec la serviciu si am observat ca martorul spirala clipeste, a durat cam 3-4 min clipirea apoi s-a stins. Dupa cativa km parcursi prin oras s-a aprins martorul check engine. Mentionez ca la fiecare pornire a motorului cand acesta este rece imi apare spira care clipeste pentru cateva minute apoi se stinge. Astazi am facut o scanare si mi-au aparut urmatoarele erori: 

0C0F45EE-1D99-46D6-912E-F743CAFE471F.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 2 probleme, sonda lambda si senzorul 3 de temperatura de pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Multumesc, Al Bundy! Ma poti ajuta, te rog,  cu un cod pt. cele doua? Din ce am gasit pe google se pare ca senzorul 3 e cel dupa filtrul de particule. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutari tuturor.

La un Golf VI motor 1,6 CAYC, la o scanare in AdvMeasValue am gasit valorile din poza alaturata.

Dupa achizitia masinii am constatat usoare trepidatii neuniforme la ralanty, fapt care m-a determinat sa verific valorile de mai multe ori. Toate valorile par ok cu exceptia celor precizate in text si poza:

Masina o am de 8 luni, functioneaza foarte bine cu exceptia ralantylului, nu am erori iar consumul e ok.

- cele doua sonde care arata 20 grade, isi schimba valorile la accelerare dar nu le-am vazut niciodata sub 20 grade

- Oxigen senzor 1 bank 1, arata intotdeauna 0.0000 grade C cu motorul oprit  si 500.0000 grade C cu motorul pornit 

Este posibil sa am ceva probleme pe senzori?

Multumesc!

 

1.jpg

Modificat de vasilegl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

O problema similara am si eu cu eroare pe sonda lambda p2196 rich intermitent mil on; nu aveam lag sau lipsa de putere, in schimb am un miros de gaze ,de se simte si in masina daca sunt pe recilculare😶. Am sters eroare, si dupa 80km inca nu a reaparut, insa persista acel miros de gaze. Din verificarile facute momentan, injectoarele sunt ok,  MAF ok, garniturile egr,racitor gaze schimbat de 5k km,racordul flexibil de asemenea. Se pare totusi ca ar fi 3 gaurele in sudura racordului, sa aiba atat de mare relevanta incat sa apara eroarea asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari baieti.

 

La o scanare am primit urmatoarele 2 erori. Mentionez ca am si martorul "check engine" aprins in bord.

 

Masina functioneaza normal.

 

Address 01: Engine (CBD)       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
   Part No SW: 03L 906 022 DC    HW: 03L 906 022 G
   Component: R4 2,0L EDC G000AG  6182  
   Revision: 13H02---    Serial number:               
   Coding: 0000078
   Shop #: WSC 84051 043 682153
   VCID: 69D95B2F408C395623D-803C

2 Faults Found:
001652 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
               P0674 - 000 - Electrical Fault
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 249597 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.14.26
                    Time: 14:11:01

             Freeze Frame:
                    RPM: 115 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 9.27 V
                    Temperature: 7.2°C
                    Bin. Bits: 01110000
                    Time: 2.52 s
                    Temperature: 7.2°C

008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
               P2196 - 000 - Signal too High (Rich) - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 104
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 250436 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2001.14.25
                    Time: 00:39:28

             Freeze Frame:
                    RPM: 1679 /min
                    Speed: 85.0 km/h
                    Lambda: 45.0 %
                    Mass Air / Rev.: 545.0 mg/str
                    Voltage: 0.825 V
                    (no units): 16.0
                    Voltage: 0.975 V

Readiness: 1 1 0 0 0

Pt prima eroare, am postat in sectiunea bujii, ignorati va rog.

 

Pt a doua eroare, ce optiuni as avea?  Martorul aprins in bord poate fi de la ambele erori?

 

Nu am cunostinte in domeniu. Incerc doar sa fiu informat pt a nu plati prosteste si tot sa nu mi rezolv problemele la masina.

 

Multumesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MArtorul aprins in bord este de la eroarea nr 2......MIL ON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al BundyMultumesc. Se poate remedia, sau doar schimbata sonda? Din ce am mai citit aici se pare ca ar fi vorba de 3 tipuri de sonda (daca ma exprim bine). Care e cea cu problema la mine si ce cost ar avea sonda?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motorul tau exista un singur tip de sonda lambda.

Bosch 0281004148

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai codul, vezi pe magazinele online. pret mediu 350 lei

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat azi Sonda Lambda. Piesa Bosch: 400 RON, manopera 100. In afara de martorul check engine aparut in bord, si eroarea din scanare,  comportamentul masinii nu a avut de suferit, nici inainte sa o schimb , nici dupa. Inainte sa schimb sonda, am sters eroarea si dupa aprox 200 de km mi-a aparut iarasi.

 

Revin cu postare dupa vreo 1000 de km si va tin la curent daca mai apare eroarea. N-ar mai trebui sa apara.

 

Multumesc baieti pt raspunsurile prompte oferite.

 

 

Am uitat sa va intreb. Sonda veche se poate arunca sau se mai poate faceceva la ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Melinte_lucian

Salut,

 

Incep cu intrebarea si apoi cu povestea, poate nu au toti timp sa citeasca:

 

Atunci cand se schimba sonda lambda sau MAF-ul, e nevoie de ceva resetari de valori in ECU?

 

Masina este un Passat din 2008 diesel, cod motor CBDC, 300.000+ km

 

Povestea:

 

In ultimii doi ani cred, motorul a devenit treptat mai zgomotos.

Acum cateva saptamani a aparut check engine in bord, am scanat cu OBDEleven si am gasit urmatoarele erori:

 

P2196 - O2 Sensor Signal Stuck Rich Bank 1 Sensor 1

P0102 - Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input

P0100 - Mass Air Flow or Volume Air Flow Sensor Circuit

P0101 - Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem

 

Avand in vedere ca masina are peste 300.000 de km, am inceput prin a inlocui MAF cu unul nou de la Bosch.

Dupa inlocuire masina tragea cam la fel dar motorul era considerabil mai silentios.

Dupa vreo 200 de km, a aparut din nou P2196 - O2 Sensor Signal Stuck Rich Bank 1 Sensor 1.

Am schimbat si senzorul de oxigen cu unul nou Bosch.

Dupa ce am schimbat senzorul de oxigen, motorul a devenit din nou zgomotos si nu pricep ce se intampla.

Deocamdata am cam 50 de km dupa schimbarea senzorului de oxigen si nu au mai parut erori.

 

Revin cu intrebarea, trebuie resetate valori in ECU dupa schimbarea acestor senzori?

 

Merci.

 

Modificat de Melinte_lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Melinte_lucian
2 hours ago, Al Bundy said:

nu.

 

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!