Jump to content

Golf 6/Jetta - Sonda Lambda


Polsky
 Share

Postare recomandată

Cu noua sonda, eroarea 16519 pare sa nu mai apara (cel putin nu a aparut in aproximativ 150 de km).

Doar eroarea 16415 ramane:

   16415 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit
               P0031 - 000 - Short to Ground - MIL ON

Sugestii? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    13

  • DragosBogdan

    13

  • MariussBV

    8

  • gctinvalentin

    5

Apropo, nu stiti daca incalzirea sondei lambda nu are cumva si siguranta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa aiba separat. Nu stiu sigur acum, nu am pe ce sa ma uit.

Posibil sa aiba separat. Nu stiu sigur acum, nu am pe ce sa ma uit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A reaparut si eroarea a doua. Asadar totul e exact ca inainte de schimbarea sondei. Cel mai probabil cauza e alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, am reusit sa masor tensiunea de pe rezistenta de incalzire - e 0V. Asadar, problema e inspre ECU. Am verificat toate sigurantele si releele de langa baterie si din bord si toate par OK (eu asa am cumparat masina - poate lipseste una...). Inainte de a trece la demontarea ECU, imi spui te rog daca ai cumva schema electrica a motorului meu (1.4 CGGA 80CP)?

Multumesc,

Dragos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui ca pe pinul 1 din mufa sondei sa ai alimentare cu contactul pus. daca nu e asa, vezi sig SB21din cutia cu sigurante de la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, pe F21 am 12V (siguranta e ok). In schimb pe pinul 1 de la sonda nu am nimic. Asadar trebuie sa am continuitate intre siguranta F21 si pinul 1 de la sonda B1 S1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, e un fir albastru/rosu ce pleaca din cutia de sigurante si ajunge pe pinii 1 de la fiecare sonda. Pe cealalta sonda ai alimentare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am verificat sonda din spatele catalizatorului fiindca nu returneaza eroare. Pot sa fac si asta. Amandoua sondele sunt pe F21? Deci incalzirile nu sunt controlate independent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzirile sunt controlate independent de ecu, ecu inchide circuitul pentru fiecare incalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos siguranta F21 si am erori pentru amandoua sondele (B1 S1 - P0031; B1 S2 - P0037). Asadar sondele au cei 12V permanent, iar Ground-ul e comandat de ECU. Acum e totul clar. :) Merg mai departe cu depanarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai spus ca ai masurat si ca nu ai tensiune la prima sonda, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am tensiune. Am dat jos tabloul de sigurante si intr-adevar pe F21 am un fir albastru/rosu ca cel ce intra in sonda lambda pe pinul 1. Nu are insa continuitate. Nu cred ca voi desface manunchiul de fire ci voi conecta un alt fir in exteriorul lui de la F21 si pana la sonda.

Sunt insa mirat ca un fir atat de gros s-a putut rupe/arde... Ai mai intalnit asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva pe traseu este un punct de conexiune. Posibil acolo sa se fi rupt sau a intrat apa si s-a corodat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a mai venit in minte ceva: daca un fir pleaca din panou (cel albastru/rosu) catre amandoua sondele, unde e locul in care conexiunea se desparte in doua?

Ai fost mai rapid decat mine. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva pe cablaj. Elsa nu spune cu exactitate unde e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, cu ajutorul unui tester pentru cabluri intrerupte am depistat exact locul problemei. Era destul de aproape de mufa senzorului, intr-un punct in care cablul e prins de motor pentru a nu se misca. Poate ca un soricel si-a facut de cap pe acolo. :)

Iti multumesc tare mult pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MA bucur ca ai rezolvat. Asta trebuia facut de la inceput fara a da banii pe o sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Macar sper sa fie o lectie pentru ceilalti. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari. Cred ca incepe si mie sa-mi faca figuri sonda. Mi s-a aprins check engine intr-o seara. Conincidenta a facut ca nivelul la combustibil sa fi fost destul de scazut asa ca am realimentat(plin facut, de obicei alimentez numai de la MOL sau RomPetrol, EvoDiesel respectiv Efix 55). A doua zi dimineata check engine-ul nu s-a mai aprins. Am facut apoi un drum de 1.000 km pe afara si totul a fost ok. Dupa ce am revenit in Bucuresti, a doua zi dupa sosire(rezervor iarasi destul de gol) s-a aprins din nou check engine-ul. Masina trage nornal, se tureaza fara probleme.

 

Astazi sunt programat la diagnoza si revin cu rezultatele dar intrebarea pentru cei care au avut probleme cu sonda: in momentul in care aveati check engine-ul aprins, se simtea un miros mai puternic din esapament? Poate doar mi se pare insa cat este check engine-ul aprins simt un miros mult mai puternic din esapement. Imi aduce aminte de mirosul de esapament de la motoarele Euro 3. Ati avut ceva similar in paralel cu problema la sonda? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca la mine nu este sonda ci releul de la bujii. De aceea azi dimineata pare ca a si invartit mai mult inainte sa porneasca.

Am in schimb o nelamurire in acest caz. Daca releul e dus de ce nu indica nimic si martorul de bujii? Pare a functiona normal.

Si de asemenea se pare ca fix in paralel cu aceasta eroare a aparut si eroare la intake manifold flap. Are vreo legatura aceasta cu releul de pe bujii?

Modificat de ViBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua , 

 

Am un Golf 6 2.0L 140cp , cod motor CBD , din 2010 . 

Am o problema , mi s-a aprins in bord martorul acela spirala (intermitent ) , daca opresc motorul si il repornesc se stinge , dupa un timp (2,3 zile) pe langa acel martor s-a aprins si checkengine (care e aprins constant) . Am fost la un service , au pus testerul pe masina si au gasit doua erori (am uitat sa mentionez ca eu am masina de aprox. 1 saptamana , iar pilotul automat cand incerc sa-l activez imi da eroare in bord si nu functioneaza) : - P0544 Senzor temp. gaze ardere 1  , Defect in circuitul electric ; - P1698 Electronica coloana volan , Citire memorie erori ; aceste erori sunt de pe testerul de la service-ul respectiv ;

Duap ce mi-au sters cei din service erorile , s-au sters de pe bord , dar eroarea P1698 a ramas vizibila la o retestare  . Am lasat-o asa si am mers mai departe , dupa aprox. 1 zi  din nou martorul spirala intermitent + check engine dupa inca o zi . Am un prieten care detine un service mai mic , am fost la el dupa aceea si a pus si el testerul aceleasi 2 erori .

Concluzia : cei din primul service au spus ca este acel senzor nr.1  dar nu sunt siguri care senzor e ptr ca dupa turbina sunt 4 senzori , iar amicul meu a spus ca s-a mai intalnit cu pb asta (P0544) si ca sigur senzorul respectiv este defapt sonda lambda .Cei din service spun ca pilotul automat s-ar putea sa nu mearga din cauza erorii de la senzorul de gaze , amicul meu zice ca nu are nici o legatura , pilotul automat nu merge din cauza unui senzor de directie (P1698) .  O sa atasez cateva poze cu erorile si descriptia lor si cu o schema unde este senzorul respectiv . Va rog un sfat ,daca s-a mai intalnit cineva cu o pb. asemanatoare , acxel senzor 1 este defapt sonda lambda ?

post-131748-0-91080800-1450772501_thumb.

post-131748-0-04181500-1450772502_thumb.

post-131748-0-22131800-1450772541_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este sonda lambda ci senzorul temp. gaze g235 are conector de culoare neagra și se afla sub turbo....Dacă puneai vcds-ul eroarea era ceva de genul egt senzor 1 g235....așa ca nu are nici o treaba sonda lambda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posted Yesterday, 16:02


Nu este sonda lambda ci senzorul temp. gaze g235 are conector de culoare neagra și se afla sub turbo....Dacă puneai vcds-ul eroarea era ceva de genul egt senzor 1 g235....așa ca nu are nici o treaba sonda lambda 

 

Iti multumesc mult gctinvalentin , probabil ca pana trec sarbatorile voi lasa treburile cum sunt , iar dupa voi merge la Delcar sau Tess ptr o constatare si eventual reparatie . 

Sarbatori Fericite ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut,

Si eu am probleme cu sonda lambda de aprox. un an de zile , adica eroarea "P2196 O2 Sensor Signal Biased/Stuck Rich (Bank 2 Sensor 1)" . Consumul nu a crescut vizibil, chiar am monitorizat consumul la pompa pe 10 luni de zile ( rezultat 6.4 l/100km consum mediu , majoritatea km facuti in regim urban) . Am sters eroarea de cateva ori dar de fiecare data apare cam dupa 100-200 km facuti..

Singura neregula observata ar fi mirosul destul de intepator de motorina venit pe evacuare..

Am gasit sonda lambda after market Bosch pe la ~ 400 lei... oare asta sa fie problema?

Multumesc anticipat :)
 


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!