Jump to content

Golf 6/Jetta - Sonda Lambda


Polsky
 Share

Postare recomandată

Salut!Posed un golf 6 motor 2.0 tdi 110 cp si am o problema cu sonda lambda.. mi s.a aprins check.ul si am facut o constatare si mi.a dat o eroare legata de un senzor de oxigen.. cred ca ma lasa sonda lambda si as vrea sa o schimb.. stiti la ce pret as reusi sa o gasesc si unde sunt mai bjne piesele de cumparat? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    13

  • DragosBogdan

    13

  • MariussBV

    8

  • gctinvalentin

    5

undeva la 450-550ron si aproape la orice magazin de piese auto doar ca o sa dureze 4-6 zile pana vine ptr. ca nu cred sa tina pe stoc asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.. si cam cat credeti ca as mai putea merge cu ea asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

Schimba sonda, dar înainte verifica cablajul si rezistenta interna a sondei.

Ce eroare iți da mai exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.. si cam cat credeti ca as mai putea merge cu ea asa?

Poti merge linistit cu sonda asa, nu face altceva decat sa regleze relantiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

 

Bine v-am gasit !! Sunt fericitul posesor al unui GOLF 6 2.0 140 cp cu DSG , an 2009. L-am achizitionat recent si are are aproape toate dotarile posibile.Sunt foarte incantat de aceasta masina. Am trecut de la un Opel Astra GTC . Masina este achizitionata din Austria si teoretic are 220.000 km cu carte service.

 

Insa, am si o problema , mi-a aparut eroarea P2196 - O2 Sensor Signal Stuck Rich - Bank 1 , Sensor 1

                                                                                  - Permanent

 

Din cate am intrebat, ar fi vorba de Sonda Lambda. Imi puteti spune exact, despre care sonda este vorba ?! Prima de langa catalizator sau.... ?

 

Consumul momentan este cam mare 7.9 chiar si 8.4 , combinat oras si in afara. O calc mai rar si merg destul de relaxat cu ea. Consumul este ,, cam'' foarte mare, in comparatie cu cat ar fi trebuit la un mers normal. Poate sa fie si din cauza la Sonda?

 

Inca o problema imi sta pe creier de cand am cumparat-o . Zgomotul la motor este prea tare, in comparatie cu alte golfuri 6 sau passat cc cu acelasi motor. Nici nu stiu cum sa-l explic mai exact, dar nu asa trebuie sa sune un motor common rail.

 

Astept niste pareri/ sfaturi , mai ales in legatura cu Sonda Lambda.

 

Va multumesc

Modificat de MariussBV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am schimbat sonda lambda acum o luna deoarece am avut aceeasi problema ca si tine . Mergeam in ritm normal si s-a aprins check-ul , iar initial am crezut ca este de la filtrul de particule ca isi face regenerarea . Problema a persistat si am fost nevoit sa ii pun tester , la care acesta m-a informat ca este vorba despre sonda lambda.Daca sonda nu functioneaza in parametri normali ,aceasta  iti poate influenta consumul , in unele cazuri mai mult , in altele aproape insesizabil. Sonda m-a costat in jur de 560 lei + manopera 100 lei .  Aceasta operatiune nu este neaparat prioritara si poti circula cu masina fara sa iti faci griji o perioada . O zi buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Dragoshx pentru raspuns. Nu stiu daca este doar in capul meu, dar parca nici masina nu mai trage la fel, cand este aprins check-ul cu eroarea ,,Sonda Lambda''. Oricum, am sa o schimb, sa scap de o grija.

 

Sa inteleg ca apare acelasi semn, cand se face regenerarea filtrului de particule ?! Din cate am citit pe forum, trebuie sa fiu atent cand sta turata la 1.000 - 1100 rotatii si consumul la relantiu este mai mare. Sper ca totusi sa se faca in mers regenerarea, nu de alta, dar nu o sa fiu mereu atent la chestiile astea si este posibil sa opresc motorul....

 

Eu de cand o am, inca nu am sesizat vreo regenerare si am vreo 400km parcursi.

 

Multumesc. O zi faina si tie !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a o schimba , te sfatuiesc sa verifici la un service daca sonda este intr-adevar defecta sau nu . Deoarce aceasta eroare de la  "sonda lambda" poate aparea si din cauza carburantului de calitate proasta . Si ca sa fii sigur , sterge eroarea din bord cu un tester si daca aceasta se sesizeaza iarasi ,atunci te poti gandi la schimbarea acesteia . Cat despre consumul in relantiu , acesta la mine era in jur de 0.7 cand aveam sonda stricata , acum s-a redus la 0.6. 

 

 O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sters de cateva ori eroarea cu testerul si cum o calc un pic ( daca nu este coincidenta) imi reapare martorul in bord. Oricum, foarte utile raspunsurile oferite si cu aceasta ocazie, iti multumesc.

 

Stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se manifesta si la mine problema cu sonda ,cum o calcam imediat aparea eroare . Ma bucur ca ti-am putut fi de folos , toate cele bune  !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

 

ok.. si cam cat credeti ca as mai putea merge cu ea asa?

Poti merge linistit cu sonda asa, nu face altceva decat sa regleze relantiul

 

informatie gresita: Poti merge linistit cu sonda asa, nu face altceva decat sa regleze relantiul

 

Sonda lambda are un rol foarte important si este utilizata ptr. mai multe functii de control ale motorului atat ptr. regenerare dpf,rata egr,limitarea emisile de fum la sarcina maxima dar in nici un caz sa regleze ralantiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Sonda lambda are un rol foarte important si este utilizata ptr. mai multe functii de control ale motorului atat ptr. regenerare dpf,rata egr,limitarea emisile de fum la sarcina maxima dar in nici un caz sa regleze ralantiul.

 

 

Multumesc frumos pentru informatii. Sper doar sa nu cumpar sonda gresita ( am inteles ca exista in 3 parti diferite ). Dupa eroarea  care imi apare, sper ca este ceea de langa catalizator ( pe acolo ) .

 

Stima,

 

P.S:- Este un pic de off topic, dar voi cum stati cu consumul ?! Eu combinat oras si in afara, nu scad sub 7.7 mixtul. Este cu DSG , dar totusi, nu este prea mare acest consum ?! ( Rar o calc, in medie merg linistit ).

Modificat de MariussBV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

nu ai cum sa cumperi altceva...ai o singura sonda lambda...

...iar consumul este normal sa il ai mai mare atata timp cat sonda lambda este defecta...ptr. ca in functie de cantitatea de oxigen din gazele de evacuare informatie pe care o citeste sonda lambda si trimite informatia catre edc se calculeaza si cantitatea de combustibil injectata in asa fel incat sa se compenseze eventualele deviatii ale injectoarelor....cu alte cuvinte sonda lambda este imaginea cantitatii de combustibil injectata ptr. un anunit volum de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns gctinvalentin.

 

Am sa schimb sonda si revin cu pareri. Am tot cautat pana acuma si cel mai bun pret l-am gasit pe la 384 ron ( dar nu exista pe stoc ,decat la producator ).

 

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curand am achizitionat un golf 6 variant 2010, 2.0 diesel, 140 CP dsg , foarte multumit de ceea ce inseamna fiabilitatea si confortul dar ce ma ingrijoareaza cel mai mult la masina reprezinta consumul exagerat de combustibil. la cateva zile de cand am cumparat masina a aparut in bord check engine, am pus masina pe tester si eroarea provenea de la sonda lambda (amestecuri prea bogate),dupa care am sters eroarea. dupa cateva sute de km mi-am dat seama ca ceva este in neregula, ca masina consuma cam mult pt. un common rail, consum de 13-14 % mers linistit, intre timp a reaparut eroarea. 

m-am hotarat sa schimb imediat sonda datorita consumului exagerat, dupa lungi cautari pe internet si magazine de profil datorita lipsei pe stoc, am gasit intr-un final la un magazin sonda pe bosch la 650lei.

am schimbat sonda dar consumul nu s-a schimbat foarte mult, am pus masina iar pe tester si totul functioneaza in parametrii. s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema pt ca sunt disperat? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am aceeasi problema ca si tine, in legatura cu sonda lambda ( B1 S1 , amestecuri prea bogate ). La fel, stocul este cam epuizat peste tot si unde gasesti liber, este mult prea scumpa. Eu am sa o comand de la chinezi si costa cam 40$.

 

In legatura cu consumul, la tine este foarte exagerat !! Eu combinat cu oras si in afara este o medie de  7 - 8.5 ( desi este mai mic ca al tau, nu este normal sa fie nici asa cum apare la mine , este prea maricel ) .Merg linistit , rar o calc.

 

Este ciudat, o data ce ai schimbat sonda lambda , trebuia sa-si revina consumul.

 

Sper ca cineva cu mai multa experienta sa-ti ofere raspunsul dorit ( sunt si eu curios, de rezolvare primita )

 

O zi buna

Modificat de MariussBV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zilele astea am facut in jur de 200 de km si se pare ca consumul a revenit la cel normal, 0.6 la relanti si in jur de 8 urban. banuiesc ca a trebuit sa merg ceva timp cu masina pana cand incepe sonda sa lucreze in parametrii, dar intre timp am facut iar o diagnoza si am dat o resetare pt. a reveni la setarile de fabrica si totul a inceput sa functioneze perfect.

pot sa zic ca  dorm noaptea linistit in urma cosmarului cu consumul exagerat :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, 

Am un GOLF 6 Variant 2.0 TDI 140CP 2010 si la drum lung undeva peste 200km am intalnit si eu aceiasi problema. Se aprinde martorul de check engine. Nu s-a stins nici dupa c am ajuns la destinatie.. adica dupa inca 250km desi am mers putin mai turat. 3a si 4a la 3000, crezand ca este filtrul de particule.

Ulterior s-a stins martorul a doua zi dupa c am pornit iar masina. 

Am ajuns in Bucuresti, mers in oras nu s-a mai aprins, am ajuns la service si cu VCDS mi-a aratat o eroare de genul "amestec prea bogat".

De atunci nu a mai aparut martorul, pana aseara dupa alti 200km.

Precizez ca am pus motorina MOL/OMV si nu a crescut consumul sau sa fi scazut perfomantele motorului. Se tureaza ca si inainte.

Ar trebui sa schimb sonda? Si daca da stiti vreun service sau poate chiar la reprezentanta ( insa nu stiu cat m-ar costa acolo)? Baiatul unde ma duceam eu e in concediu momentan;)).

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posteaza rezultatele diagnozei asa cum apar pe tester..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut ,

Va cer un sfat , vreau sa comand si eu sonda lambda B1S1 ( intr-un final, m-am decis ). Am gasit la 413 ron Bosch , este echivalentul la originala care costa 930 ron.La magazin au cerut o certificare direct la producator( sa nu fie surprise) si a venit raspunsul ca nu este recomandata pentru masina mea. Baiatul de acolo zicea ca este posibil ca in timp sa fi aparut diverse erori cu sonda asta si producatorul nu o mai recomanda decat pe cod original...

Ce ma sfatuiti sa fac?! Nu prea as vrea sa dau 930 pe ceea originala....

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Pe un Golf VI 1.4 80 cp (cod CGGA) am depistat erorile:

 

2 Faults Found:
16415 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit
            P0031 - 000 - Short to Ground - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 112
                    Mileage: 136490 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.13
                    Time: 22:33:34
 
             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 00000001
                    Load: 0.0 %
                    Lambda: 0.0 %
                    Speed: 2.0 km/h
                    Temperature: 42.0°C
                    Absolute Pres.: 938.4 mbar
                    RPM: 112 /min
 
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
            P0135 - 000 - Malfunction - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 153
                    Mileage: 136973 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.14
                    Time: 16:36:36
 
             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 00001000
                    Load: 32.9 %
                    Lambda: 0.0 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 82.0°C
                    Absolute Pres.: 397.8 mbar
                    RPM: 774 /min
 
Readiness: 0010 0001

Nu am stat pe ganduri si am schimbat sonda. Surprinzator (pentru mine), dupa stergerea erorilor, la cateva secunde de dupa pornirea motorului tot apare eroarea:

 

1 Fault Found:
 
16415 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit
            P0031 - 000 - Short to Ground
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 116
                    Mileage: 137767 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.15
                    Time: 18:18:07
 
             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 00000001
                    Load: 25.0 %
                    Lambda: 0.0 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 82.0°C
                    Absolute Pres.: 320.0 mbar
                    RPM: 675 /min
 

Readiness: 0110 0001

Asadar, problema pare sa fie de la conexiuni. Dati-mi va rog niste staturi :) : unde sa caut o schema electrica pentru motorul acesta, cablul de la sonda face parte dintr-un manunchi de cabluri - cred ca merge catre ECU, nu? Ati mai intalnit ceva similar?

 

Multumesc,

Dragos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca difera eroarea dupa schimbarea sondei. Sonda a fost noua ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data erau doua erori: 16415 si 16519

Acum a reaparut instant 16415.​

Am instalat o sonda noua - NTK - NGK OZA629-V3.​ Rezistenta de incalzire a celei vechi are 6.5 ohmi, iar a celei noi 8 ohmi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema cu sonda ( am cumparat una originala din dezmembrari de pe masina cu 60.000 km pe bord ). Momentan totul merge ok.

 

Va multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!