Jump to content

Sa ridice mana cei cu GPL


emil
 Share

Postare recomandată

Ia verifica atunci cand ti se opreste daca nu cumva ai gheata pe vaporizator. Daca ai inseamana ca nu ai apa destula in instalatia de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • knox

    9

  • B0BBY

    9

  • ksi_id

    7

  • zafycom

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca pui o instatie calumea (BRC, lovato, milano, landi renzo) nu vei avea probleme. Diferente sunt la consum cu vreo 1, 2 L/100km mai mult si la sprint care normal este mai slab. Dar avand in vedere pretul gazului merita...

PS: nu cumpara instalatie BIGAZ !!!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui o instatie calumea (BRC, lovato, milano, landi renzo) nu vei avea probleme. Diferente sunt la consum cu vreo 1, 2 L/100km mai mult si la sprint care normal este mai slab. Dar avand in vedere pretul gazului merita...

PS: nu cumpara instalatie BIGAZ !!!!!!!!!!!

Bine zis " daca pui o instalatie ca lumea"

Dar ce te faci daca ai sarit pasul asta? Din diverse motive.

Sau , daca ai pus o instalatie ca lumea dar ala care ti-a pus instalatia e mana moarta la poker in 1?

Exemplu:

Marini 88 automatic + STAG2-L + ECU Mono motronic.

Toate bune si frumoase cam 1 an ( cat si garantia).

Pe urma belea. Trage gaz cat un V12 si merge ca 1x55 cmc.

Mecanicu' e numai cu numele...

Varianta lui e vana cu reglaj manual fix samd

Pana la urma am gasit sonda lambda stricata , apoi totul ok

Dar de ce s-a stricat sonda? ca , teoretic, nu avea nici un motiv.

Mecanicu' ... varza

Fratii si verii lui .... porecliti...

De acord, intr-un oras mare , exista solutii , si chiar bune, multe din ele de laudat, dar mai la periferie .... nu prea ai ce face...

Din studiul forumurilor cu tema gpl am tras concluzia ca problema , care m-a vizitat nu e singulara ,si dupa studiul "aprofundat" al ecu mono motronic am ajuns la concluzia ca mai bine merg in versiunea cu bucla deschisa pe partea de sonda lambda. Adica intercalez un releu comutator care sa comute sonda pe intrarile catre ECU ( benzina ) sau STAG ( GPL) , iesirea din emulator catre ECU se IZOLEAZA.

DE CE FUNCTIONEAZA? pentru ca ECU mono jetronic si monomotronic sunt adaptive , in sensul ca , la intreruperea circuitului sondei lambda , ECU functioneaza cu ultimul set de parametri folositi ( in acest caz cel utilizat la ultima functionare pe benzina). In sprijinul acestei teorii vine si observatia ca la pornire , sonda lambda rece , si totusi motorul functioneaza bine pentru cele 2-3 min necesare incalzirii sondei .

Totodata , intrerupand emularea catre ECU nu ai surpriza sa modifici in mod necontrolat parametrii ECU pe timpul functionarii cu GPL, oricum in aceasta situatie nu ai nevoie de ECU electronica instalatiei GPL ocupandu-se de dozarea combustibilului.

Chestia asat se sustine si prin nr mare de topic-uri avand in cuprins " resetez ECU si merge bine si pe benzina"..

Bine , ai dreptate cu alesul... dar daca nu mai poti alege.... trebuie sa iesi la liman intr-un fel.

De aia ziceam ca oarece schimb de "experienta " prinde foarte bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut aceeasi problema, desi apa era suficienta, daca vaporizatorul e in paralel cu caloriferul, asta avand teava mai groasa "fura" mai toata apa... vara nu e problema dar cum da frigul iti ingheata vaporizatorul eu le-am legat in serie, intai caloriferul si apoi vaporizatorul, merge perfect iarna, problema e ca se incalzeste mai greu in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda lambda rece , si totusi motorul functioneaza bine pentru cele 2-3 min necesare incalzirii sondei .
asta imi explica o nedumerire de-a mea legata de pornirea la rece pe gaz, pacat ca nu prea am inteles si partea cu "bucla" :icon_thumright:.

am apucat sa fac si eu 100km dupa ce am fost la reglaje cu ea, si mi-a iesit un consum de 13l, ceea ce nu pare sa fie nici mult si nici putin (cred), nu? eu am pe masina instalatie formata din landi renzo si milano.

Modificat de p-pm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cred ca am gasit rezolvarea la problemele care le-am avut cu masina mea. am schimbat "motorasul de relanti" (0 132 008 600) asa mi-a spus mecanicul k se numeste, si de atunci nici nu se mai opreste si parca la pornire se comporta k la inceput( adica si-a revenit :))). sper sa ajute pe cineva care se loveste de probleme asemanatoare. piesa a costat 350 ron si am luat-o de la BOZON (un magazin care este la timpuri noi, pana-n autogeneral).

poate cineva sa ma ajute si pe mine cu o schema sau un manual pt bord de golf 2? vreau sa-i schimb luminile la bord k sau ars.

Modificat de p-pm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe viitor ai grija ca se potriveste ( identic) si motorasul de la Dacia 13xx berlina injectie.

Si e mai ieftin.

Stie cineva cat e raportul soichiometric pentru GPL?

Modificat de SxN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceam mai devreme ceva de Marini 88 automatic si STAG2-l.

Am gasit problema , chiar e amuzant de ridicola situatia...

STAG2-L are un potentiometru cica pt reglaj TSP.

Dar producatorul nu da mai multe amanunte, ca de ex ca in unul din capete STAG2-L este scos din functie , in scopul de a permite reglajul vaporizatorului.

Am impresia ca nu prea se stie acest amanunt...

Eu l-am aflat de la un tovaras de gpl , forumist de prin Polonia , care , spre norocul meu , stie engleza.... ca eu neam polski...

Si merge chiar bine de tot ....

STAG2-L are un potentiometru langa conector, accesibil fara demontarea carcasei. Langa el se gaseste un led.

Actionezi potentiometrul pana cand se aprinde led-ul.

In acel moment incepe sa functioneze si motorul pas cu pas al vanei motorizate.

Evident se regleaza un optim in urmatoarele conditii:

1 cuplez voltmetru la sonda lambda ( un voltmetru cc nepretentios )

2 Rotesc potentiometrul spre unul din capete , acela in care led-ul e stins.

3 reglez vaporizatorul pana cand sonda lambda furnizeaza aprox 450-700 mv ( citire cu un voltmetru cc nepretentios )

4 actionez pot pana se aprinde led, vana motorizata incepe sa lucreze

5 stabilesc 3000 rpm/motor , si reglez pot ca sa obtin aprox 500 mV la iesirea sondei lambda

obs : pasul 3e relativ optional , un vaporizator bine reglat ar cam trebui sa fie in zona.

alta obs: daca e cazul ... 3, 5, 3, 5, 3, 5, 3, 5, :)

( scuze, nu m-am putut abtine...)

Despre Marini 88 automatic , lumea zice ca nu prea e bun... poate au dreptate...

Al meu necesita si reglaj de bleeding ( surubul lateral)

Marea majoritate se pare ca nu au nevoie de acesta reglaj , de obicei se inchide.

La mine , daca-l inchid motorul moare cand iese din sarcina , trebuie neaparat da deschid cam 1 1/2 ture ( max relanti )

Reglajele bleeding si span ( surub centru ) sunt usor interdependente ca efect , trebuie un fel de 3, 5, 3, 5 si acolo

chiar daca " meseriasii" zice ca nu se umbla la bleeding, eu sunt de parere ca atata timp cat producatorul a lasat un reglaj NESIGILAT , cu siguranta e necesara actionarea acelui reglaj.

Legat de bucla dechisa pentru sonda lambda , varianta e valabila la injectii benzina de tip bosch monomotronic si cred ca si monojetronic.

Consta in fortarea functionarii ECU , fara semnal de sonda lambda sau semnal emulat , avand combustibil GPL.

Ideea e ca ECU bosch mm si mj sunt autoadaptive , deci la disparitia semnalului lambda , pastreaza ultimul set de parametri de functionare si nu-l mai modifica pana la reaparitia semnalului lambda.

Astfel , daca ai sonda nasoala dar nu de tot , trage benzina (si deci si gpl ) de moare , daca se strica sonda de tot , merge ca si cum ar avea " socul tras", pana cand se incalzeste motorul dupa care merge cum a tinut minte ultima data cand era sonda buna. Daca sonda s-a deteriorat brusc, treba e bunisoara , daca a fost o lunga agonie , motorul merge groaznic.

Defectarea sondei lambda , de obicei e in sensul micsorarii semnalului oferit spre 20-40 mV adica , dpdv al ECU MOTORUL MERGE CU AMESTEC SARAC, drept consecinta .... baga matrafox la greu , , dpdv al soferului motorul merge inecat , dpdv al mecanicului : sigur ai un pivot defect...

daca vrei sa nu ai nici un fel de probleme la comutarea inapoi pe benzina atunci , pe timpul functionarii cu gpl NU FURNIZEZI semnal "fals" catre ECU, iesirea emulatorului lambda se IZOLEAZA bine... de ce? ca ECU sa tina minte ultimii parametri folositi pe benzina si sa nu fie in situatie de a remapa harta de injectie , dureaza cativa km si , sper sa nu fie cazul , te afli intr-o depasire ...

revenind la GPL, daca doresti si norma euro care e inscrisa in CI, trebuie sa ai sonda lambda in stare buna ( altfel e probabil sa nu mearga bine motorul).

Pe de alta parte am vazut ca mai multi forumisti au avut probleme cu controlerul electronic al instalatiei GPL ,si multi au renuntat la ele dupa ce s-au stricat. Evident sunt mai multe variante , functie de tipul constructiv al vanei de dozare GPL (aia de pe furtun). constructiv sunt cu motor pas cu pas, cu motor de cc si cu ventil proportional ( bobina comadata in impulsuri cu factor de umplere variabil) , probabil cele mai utilizate sunt cele cu mpp.

LA prima vedere , STAG2-L nu numai ca functioneaza bine , dar s-ar putea si replica , cu bune rezultate , chiar si pentru versiuni de actionare diferite de mpp, in scopul de a inlocui pe cele defecte , dar!!!!!! ATENTIE, pastrati carcasele de la alea stricate , ca sa fie ca in cartea de identitate ..... FFF IMPORTANT.

Mai exista si STAG-XL , varianta dotata cu circuit de comunicare spre computer, este si soft , si pare sa egaleze performantele instalatiilor secventiale , cu putin efor se poate replica si asta...

Scuzedesedinta,multumesccamatiascultat

Are cineva STAG XL? Ma bate un gand....

Totodata cer scuze ca m-am bagat asa intemestiv in ograda voastra , pur si simplu am fost " mutat" . Cu siguranta, ca postasem pentru aceiasi idee in alta parte

Modificat de SxN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

stie cineva de ce cand fac plinul nu se opreste pompa si continua sa imi bage gpl cu un ritm mai lent dar baga!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se intampla la toate. doar ca pe langa ca intra incet mai si caraie ca draq.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Stie cineva cat costa o instalatie GPL pentru o injectie mecanica(cred ca asa ai spune)Am un golf 1.8 GTI din '87 si trebuie sa merg prea des la benzinarie :( Daca stiti si un service unde as putea sa o montez ar fi excelent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

nu pune gaz pe injectia mecanica ca se duce dracu de la rateuri

salut,

stie cineva de ce cand fac plinul nu se opreste pompa si continua sa imi bage gpl cu un ritm mai lent dar baga!

probabil ca supapa de 80% nu mai inchide prea bine sau e presiunea prea mare la pompa de gaz. incearca si la alta pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

merci de raspuns, cred ca este in functie de presiunea de la pompa.

fara sa caraie imi intra gaz pana ziceam eu stop si nu este de la supapa si ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am si eu o problema cu instalatia de gaz,nu prea postez unde trebuie ca e vb de g3vr6,masina am cumparat-o din franta cu gpl-ul defect,nu l-am facut acolo ca am zis ca e scump si m-am gandit ca mai bine il fac in ro,am luat o mare plasa ca am fost in 3 locuri in bucuresti si nicaieri nu au putut sa ma ajute,mi-au zis ca e instalatie olandeza si ca la noi nu exista deocamdata asa ceva,as vrea sa va intreb daca prin alte orase ati auzit de o astfel de instalatie,trebuie sa ma uit in acte sa vad ce marca e,cand o trec pe gaz moare imediat ori merge cateva secunde,as vrea s-o repar ca in oras ajung la 20%consum,daca nu o sa am de ales o s-o fac in franta cand mai ajung pe acolo,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un punct, o virgula, o atentie ceva? :)

Sincer cred ca daca te chinui un pic sa-ti formulezi mai lizibil intrebarile si comentariile in general vei obtine de 10x mai multe raspunsuri plauzibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un punct, o virgula, o atentie ceva? :)

Sincer cred ca daca te chinui un pic sa-ti formulezi mai lizibil intrebarile si comentariile in general vei obtine de 10x mai multe raspunsuri plauzibile.

ai dreptate,m-am cam grabit,doua intrebari am : are cineva pe masina instalatie de gaz olandeza? si a doua intrebare : unde a montat-o?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca instalatia este AG nu o sa gasesti pe nimeni in romania care s-o repare. cea mai apropiata tara in care poti s-o repari este germania. este cumva instalatie secventiala? sau cu mixer? parerea mea e s-o schimbi cu o instalatie secventiala montata pe la noi. pastrezi butelia si conducta si ce se mai poate si pui una pe care s-o poti repara oricand. daca vrei sa aflii mai multe chestii despre instalatiile astea de gaz da-mi pm sau suna-ma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Astazi am facut o prostie , in sensul ca amincrcat dimineata la prima pornire sa o pornesc pe gaz si am dat la automat dar nu a pornit si am lasato am pornit tot pe benzina dar cand a pornit a scos foarte mult fum si se balbaia . M-am speriat am zis ca am bulito dar si-a revenit , am zis ca pote porneste ca am vazut cativa colegi din aria asta ca pornesc pe gaz mereu dar cred ca pt mine nu este valabil si nu mai incerc asta niciodata poate doar cu motorul cald ca atunci cred ca porneste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Astazi am facut o prostie , in sensul ca amincrcat dimineata la prima pornire sa o pornesc pe gaz si am dat la automat dar nu a pornit si am lasato am pornit tot pe benzina dar cand a pornit a scos foarte mult fum si se balbaia . M-am speriat am zis ca am bulito dar si-a revenit , am zis ca pote porneste ca am vazut cativa colegi din aria asta ca pornesc pe gaz mereu dar cred ca pt mine nu este valabil si nu mai incerc asta niciodata poate doar cu motorul cald ca atunci cred ca porneste

Eu am patit asa toata iarna. Trebui s-o lasi sa se incalzeasca si dupa aia sa schimbi pe gaz. Cred ca ingheata si benzina sau ceva de genu asta pentru ca si pe benzina merge balbaita pana se incalzeste un pic.

O pornesc si o las vreo 10 minute pe benzina sau pana se schimba singura pe gaz (cand este mai caldut afara) dupa care merge fara probleme. Cand este frig rau, nu mai are rost sa pornesti pe gaz, da-i direct pe benzina si las-o sa se incalzeasca, dupa aia pleaca cu ea sau schimba pe gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in sezonul rece daca temperatura e sub 2-3 grade, e bine ca pornirea sa se faca pe benzina deoarece pot aparea probleme in vaporizator daca apa in motor nu e cat de cat calduta. cel mai bine e sa o lasi 2-3 minute pe benzina si apoi poti trece linistit pe gaz si sa circuli restul zilei pe gaz chiar daca opresti motorul se mai multe ori.

fumul pe care l-a scos la pornire si faptul ca se "balbaia" e proabil de la faptul ca tu ai incercat sa pornesti pe gaz, apoi ai trecut pe benzina si in camera de ardere s-a acumulat si ceva gaz si benzina si s-au amestecat.

daca a fost frig bine afara, fumul acela poate aparea daca socul nu merge in parametrii normali si amestecul de benzina si aer nu era suficient si motorul era supraalimentat de benzina si nu avea suficient aer pt ardere....probabil s-a simtit si miros de benzina pt ca nu a arso in totalitate.

oricum si eu te sfatuiesc la rece sa o pornesti direct pe benzina....cel putin eu asa fac iarna.

numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lecuit gata pornesc pe benzina doar ca a vrut sa incerc sa vad daca porneste pe gaz direct ca citisem pe aici ca si voi porniti pe gaz direct dimineata . O intrebare ! Cum verific daca soclul automat lucreaza in parametri ? Cand pornesc dimineata se simte prea mult miros de benzina nearsa si ma gandesc ca i-mi baga prea multa benzina si o scoate pe esapament sau ceva de genu , mentionez ca am catalizatorul sec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa desfaci capsula de soc automat si sa verifici daca arculetul din interior nu este terminat (rupt). daca este rupt sau slabit, atunci socul nu mai functioneaza corect cand apa din motor este rece. poti sa desfaci capacul de peste carburator sa verifici in ce pozitie este acum clapeta de pe carburator. exista o metoda ceva mai improvizata, pentru a fixa clapeta de pe carburator in pozitie mai deschisa la rece, pentru a evita problema asta la pornirea la rece....la mine a mers perfect acesta mica improvizatie (mult spus improvizatie) si m-am descurcat asa aproape un an pana am gasit un soc in stare buna, pt ca marea majoritate din socurile de la dezmembrari sunt deja defecte. daca crezi ca esti interesat de improvizatia mea, pot sa iti detaliez pe PM pt ca acum nu am mult timp la dispozitie pentru a posta.

numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

multumit ..chiar merita cu instalatiile astea secventiale ,nu-ti afecteaza cu nimic motorul,dinpotriva....si in cateva luni iti platesti instalatia.. din diferenta benzina/gaz..deci succes la instalat



:icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!