Jump to content

Probleme calculator motor 1.4 16V


Romeghea
 Share

Postare recomandată

Salutare, imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie dar am cautat si nu am gasit absolut nimic. Sunt pentru prima data aici si sper sa ma intelegeti.

Detin un WV Golf IV 1.4 16 V din 2000 APE. De o luna am probleme la pornire, electromotorul invarte dar doar atat. Am fost la 2 mcanici si ambii mi-au dat acelasi verdict, calculator motor cu probleme. Problema cu pornitul e mai deasa atunci cand motorul e foarte cald. Am demontat acel calculator si daca il lovesc usor masina porneste de 3-4 ori iar apoi o iau de la capat. Am uitat sa mentionez ca de vreo 4-5 luni martorul EPC imi ramane aprins mereu. Daca a mai patit careva din voi la fel va rog din suflet sa ma ajutati. Intrebarea mea este daca se poate repara acel calculator sau e nevoie neaparat sa il schimb, iar daca il schimb trebuie programat ? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie senzorul de la volant

Sa nu fie senzorul de la volant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clara treaba, daca spui ca il lovesti si porneste sigur are lipitura rece sau ceva care nu mai face contact. 

Daca te pricepi putin la electronica poti rezolva chiar tu problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunostintele mele de electronica sunt cam mici, sa masor niste circuite/fire stiu si eu asta dar in rest cam putin. Oricum va multumesc pentru sfaturi, poate mai apare careva de a intampinat aceasta problema. In legatura cu senzorul de la volant distanta de la el pana la calculator e cam mare sa se miste acel senzor cand ciocanesc eu in calculator.

Modificat de Romeghea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme cu ECU si de curand imi da eroare la clapeta si nu pot s-o rezolv nici cum.

Am desfacut ecu in interior si nu e cine stie ce nava spatiala. ( pacat ca nu am facut o poza ).

La mine am verificat toti pini si tot cablaju, dar se pare ca problema e mai stufoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc dimineata sa ma duc la un electrician sa cer si parerea lui iar apoi daca rezolv ceva o sa revin cu amanunte mai exacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te la cineva care chiar are treaba cu ECU.

Normal daca desfaci ECU o sa vezi ca el e lipit cu un siliconpe capac in interior pentru a nu patrunde apa si murdaria si o sa observi pe unul din pini care face legatura cu mufa de injectoare sau bobina,  un PIN care lipitura e crapata in jurul lui.

La caldura e posibil ca lipitura sa se dilate si tot asa din cauza miscarii sa faca atungere si sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diagnoza vad ca nu ai pus aici.

la cite g4 au impanzit tara asta in ultima vreme,nu ar fimai simplu sa mergi la dezmembrari si sa testezi sau sa cumperi  un ecu de acolo? cred ca se gaseste foarte usor si ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a pus mecanicul VAG pe masina si asta mi-a spus ca este defectul, altceva nu stiu, iti dai seama ca nu imi spune cu exactitate. Am gasit unul in Pitesti la 300 RON dar am aflat ca imi trebuie si cipul de la cheie si trebuie si reconfigurat care costa si aia vreo 200 RON. Eu incerc sa scap mai ieftin si totusi sunt optimist ca poate e doar ceva care nu face contact bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am stat azi cateva ore la mecanic, fara rezultat. ECU merge bine si senzorul de la volant la fel. Tot ceea ce am putut constata a fost ca doar cand se aprinde EPC atunci cand pui contactul masina porneste. Daca nu se aprinde poti da la automat pana te saturi. Ideea e ca daca pui contactul de vreo 10-20 ori se aprinde si EPC ca sa o poti porni. Am lasat masina acolo pana se mai intereseaza exact ce are. A mai patit careva din voi la fel sau macar ceva asemanator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat masina de la service ca mi-am pierdut rabdarea. 3 mecanici au stat de ea si nu au rezolvat problema. Cand pui contactul si se aprinde EPC ea porneste. Apoi tot pui contactul pana te saturi pana cand se aprinde iar EPC sa poti da la automat sa porneasca. Nici nu stiu incotro sa o iau. Daca nu se aprinde EPC ramai cu ea in strada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca ajunge curent la pompa de benzina, ridica bancheta desfa capcul de palstic din cele trei suruburi scoate mufa din pompa si alimenteaza un bec pe cele doua fire groase ale mufei apoi pune contactul si vezi daca se aprinde becul.Trebuie sa stea aprins cateva secunde apoi sa stinge.

Daca nu se aprinde deloc verifica releul 409 situat in jurul pedalei de ambreiaj, scrie pe el .

La mine de acolo a fost.Am gasit la dezmemembrari cu 30 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat releul si a fost ok. Pana la urma am facut un reflow la ECU si am rezolvat problema.Merge foarte bine acum :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut am si eu exact aceeasi problema care ai avuto tu, poti sa imi spui si mie mai exact cu ai reusit sa o rezolvi? daca poti sa imi dai mai multe detalii,multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU se afla sub stergatoare. Dai grila de plastic jos (cea lunga), se scoate destul de greu si trebuie sa fii atent la parbriz sa nu il spargi si o sa fie pozitionat exact in mijloc. Scoti cele 2 mufe mari si tragi de el ca o sa iasa destul de usor. Apoi il desfaci daca te pricepi si relipesti toate componentele dar cu aer cald. Elimini toate impuritatile de pe circuite si unde este nevoie mai adaugi cositor. Eu asta am facut. Bine, apoi am dat jos si releul 409 care se afla sub volan: desfaci suruburile in stea si tragi protectia de plastic neagra fara prea mult efort. Acolo o sa ai 3 relee si o sa scrie pe fiecare un numar. Scoti afar releul si te uiti sa nu fie pinii oxidati, iar daca sunt sa ii freci cu un smirghel fin sa se elimine negreala. Eu am gasit pe net unul nou la 60 RON, deci daca vrei il poti schimba. Daca mai ai nevoie de ajutor iti stau la dispozitie. Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns! Am dat jos ecu l-am trimis la cineva care sa ocupa cu reparatii ecu si a zis ca a avut ceva contacte imperfecte, in fine am primit ecu azi, l-am montat pe masina si tot la fel masina porneste odata dupa care daca o opresc nu mai porneste, doar daca ii scot o borna si o las cu borna scoasa 10 min sau am mai observat azi ca daca ii scot mufa mica de la ecu o las scoasa 5-10 sec si o bag la loc apare becul epc si porneste. inca nu am reusit sa imi dau seama ce are :( sa vad daca am timp saptamana asta sa ma duc la un electrician sa imi verifice toata instalatia.

Modificat de 99-PIN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a mers pana azi, adica aproximativ 2 saptamani. Azi cand a fost foarte cald afara aceleasi simptome. Se pare ca doar la rece porneste, atunci se aprinde martorul EPC. Daca reusesti sa gasesti o rezolvare inaintea mea te-as ruga sa-mi spui si mie. Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa dau de un electrician care a fost foarte amabil si mi-a dat cateva indicatii si il apreciez pentru asta, multi la care am sunat erau foarte scarbiti de munca lor. I-am explicat ca am dat jos si egr-ul de l-am curatat si m-a tinut vreo 2 saptamani pana azi. Sfatul lui a fost sa il dau jos din nou si nu il mai curat cu WD40 ca e foarte slab, ci sa iau un spray de curatare mai bun de la nigrin sau ceva de genu, e la vreo 15-20 RON. Apoi sa desfac si clapeta de acceleratie sa o curat foarte bine dar cu grija ca e sensibila, dar si partea de sub ea. Egr-ul este legat printr-o teava de cupru sau ceva de genu de clapeta si trebuie curatata si acea teava foarte bine. Daca nici asa nu merge trebuie sa verific galeria de admisie sa nu fie infundata. Daca faci totul pana aici si tot nu porneste inseamna ca e dus egr si nu se mai decupleaza (ramane pe deschis sau inchis, nu mai stiu exact) si trebuie schimbat. Eu am incercat aici sa-ti detaliez foarte bine ce sfaturi am primit de la acel electrician necunoscut dar foarte de treaba. Dimineata la 8 ma trezesc si ma apuc de lucru, sper sa reusesc si revin cu finalizarea sper.

P.S : incearca sa iti faci singur manopera ca nu e greu si nu are rost sa dai bani la mecanici si ti-o vor face si superficial. Gasesti in alte topic-uri curatare egr si clapeta, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut ce ai zis tu mai sus dar tot nimic, eu cred ca e ceva electric dar nu imi dau seama ce :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica mie nu imi da scanteie daca nu imi apare epc in bor cand pun contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi simptome sunt si la mine, nu da scanteie daca nu se aprinde EPC. Azi am reusit sa imi dau doar clapeta de acceleratie jos si am fost surprins sa vad ce e sub ea. Zici ca era moloz negru cu ulei. Am reusit doar clapeta sa o curat ca a inceput ploaia si nu m-a lasat sa fac mai departe dar mi-a pornit bine azi si am si circulat cu ea. Probabil ca a fost mai frig si deaia a si pornit, acuma nu stiu ce sa zic. Mai intram in detalii poate reusim. O cunostina m-a sfatuit sa iau tot cablajul de la ecu la mana si sa vad daca e ciupit pe undeva si sa nu faca scurt la caldura dar asta cand se opreste ploaia asta urata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da e vremea urata si la mine a plouat toata ziua dar am bagat masina in garaj la cineva. am mai primit un sfat de la cineva cum ca ar fi senzorul de turatie zice ca daca e defect ala nu da comanda la ecu sa dea scanteie acum nu stiu ce sa mai zic si ce sa mai cred, costa in jur de 210 lei si nu vreau sa il schimb daca nu stiu sigur ca ala e de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu il schimba pana nu esti sigur, arunci bani aiurea. Pana la urma orice parte electrica a masinii daca are legatura cu ECU si e defecta clar nu porneste. Saptamana ce vine vreau sa verific si senzorul G28 si senzorul de la volant, asta tot la sfatul unora pe forum. Stiu doar ca senzorul G28 se afla pe langa joja dar in rest nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ala e senzorul de turatie g 28 la mine se afla in spatele motorului undeva sub electromotor,trebuie sa dai jos filtru de aer corpu clapeta cu chestia aia neagramai mare de sub ea ca nu stiu exact ce denumire are dupa care dat jos electromotoru si o sa vezi si senzorul g 28 o sa incerc sa pun niste poze sa vezi cam unde se afla la mine poate iti faci o idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai gasesc pozele cred ca le-am sters din greseala :( am un filmulet in schimb daca vrei sa il vezi til pot trimite 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!