Jump to content

Probleme - Consum - Senzor Turatie - Debimetru?


Morun
 Share

Postare recomandată

problema asta cu consumul o am si eu... pe oras ma rupe, in afara am mers pe 7%.. maine desfac sonda lambda sa o curat. o sa verific cablajul daca e ok.. in iarna am avut probleme foarte mari cu consumul ..12-14%.. bag piciorul in ea dar.. parca nu atat de tare incat sa consume asa mult! am prieteni cu 2.0 de 116 cai care le consuma sub 7 la drum lung si in oras nu sar de 9...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • blordc

    7

  • Morun

    5

  • v@sy

    4

  • kobi

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ma cam indoiesc ca acei prieteni cu 2.0 de 116 spun adevarul, eu cunosc mai multi cu genul asta de motoare, inclusiv subsemnatul, carora le consuma minim 11 in oras (daca merg pe distante scurte in oras sub 14 nu scad) iar 7 am avut afara numai cand am mers relativ constant si cu maxim 90km/h.

Uite un link dat de un colistas intr-un topic mai vechi legat de consum

http://translate.google.com/translate?hl=d.../language_tools

Modificat de delfinasul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Totusi, foarte mult poate sa depinda de felul cum stie soferul sa conduca. De exemplu consumul urban poate fi "pacalit" in anumite situatii:

- mergi in coloana cu viteza constanta, la viteze mici - poti tine motorul la 1800 rpm (e suficient cat sa intretii viteza) fara sa-l fortezi (in momentul in care vrei sa accelerezi, ori accelerezi in aceeasi treapta, dar foarte usor....sau mai bine treci in inferioara)

- daca poti sa anticipezi ce urmeaza, poti folosi multa frana de motor sau lasi la liber (relanti) (computerul masinii "socoteste" consum 0 in cazul franei de motor, cand turatia este peste 2000rpm), la relanti este in jur de 1L/ora la motorul de 1.8.

- plecarile de pe loc, unde e posibil (daca nu e coloana in spate, sa nu-ti iei claxoane) trebuie facute cat mai lent, pentru ca o variatie mai mare a vitezei implica un consum mai mare (stim bine ca in treptele 1-2 consumul e cel mai mare) - cu o accelerare lenta la inceput si mai puternica ulterior (a 3-a) obtinem un consum considerabil mai mic

- pe bulevarde e esential sa pastrezi o viteza cat mai mare (nu in sensul de exces !) - deoarece consumul cel mai mic il avem la 70-90km/h in 4/5 - asta depinde de la oras la oras... (aici depinde si de cutia de viteze - de ex, la a mea, 4 si 5 sunt mai scurte decat la motoarele 1.6 iar cuplul motor e mai mare. Asta inseamna ca pot sa-l tin linistit in a 5-a la 65-70km/h (cam 2000rpm, cuplul maxim e la 2500), asta in cazul in care merg cu o viteza constanta).

Astfel, cu masina personala, pe distante scurte (<5km) nu pot scoate consum sub 11% (apa nu apuca sa ajunga la 75-80C, iar uleiul abia la 60-65C). Cu cat merg mai multi km cu atat scot consum mai mic. La 50km, am avut cel mai mic consum obtinut vreodata de 8.1% (condus cum am scris mai sus, in Cluj). La condus normal, cu accelerari spre 3000rpm, etc....consumul e pe la 9.5. - 10.5, in functie de trafic.

Extraurban, la fel, depinde foarte mult de stilul de condus. Cu cat mai putine depasiri, cu atat mai bine. Personal, prefer sa depasesc pe distante mai lungi unde apuc sa "sar" de 3-4 masini, chiar daca ii dau 130-140km/h. Pe distante scurte "nu merita" deoarece se castiga putin spatiu raportat la consumul suplimentar.

In localitati o tin in a 5-a la 65-70 iar consumul scade foarte mult....asta doar in cazul in care merg cu viteza constanta, fara accelerari. Pe distante peste 100km, scot in 90% din cazuri , intre 5.5 si 6.5% (6.1% cel mai des).

Valorile sunt luate de pe MFA , care uneori pot varia cu pana la 0.3% (mai putin) fata de valorile calculate cu metoda plin-plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va duceti la sectiunea masina mea am postat consumu dupa ce am facut motorul si inainte. In oras Constanta cam intre 8 batraneste condus si daca ma dau la ea 10. Probabil in Bucuresti va fi cu 1-2 litri mai mult.

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"daca ma dau la ea"...asta ce inseamna la tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi cum stabiliti consumul? in afara de plin / plin si comp de bord mai este vreo metoda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI 85 mi-a placut postul tau, mi se pare cel putin explicit, asa ca as vrea sa te intreb ceva: tinand cont ca cuplul maxim la mine este la 4400 rpm (fata de 2800-3300 uzual), la ce turatie imi recomanzi sa schimb viteza pentru un consum minim? Acum.. mai interesanta pentru mine este argumentatia asa ca mai astept pareri/sfaturi si de la altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"daca ma dau la ea"...asta ce inseamna la tine?

Daca o turezi peste 3000(3200 unde e cuplu maxim din cate am citit) si schimbi pe la 4000-5000 ture. Bine asta pe portiuni unde perminte drumu nu tot timpu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E important sa stii nu doar turatia de cuplu maxim ci si plaja de turatii in care ai disponibil cuplu/putere suficienta.... Oricum, teoria cred ca s-ar traduce in "a utiliza cat mai putina putere" pentru a misca vehiculul. Asta inseamna ca, in functie de treapta de viteza, exista o putere minima de care motorul are nevoie pentru a putea mentine o viteza constanta sau pentru a accelera.

Teoretic, daca ai nevoie de o anumita putere (pentru a mentine viteza constanta, de exemplu), o obtii cu atat mai usor cu cat raportul cuplu/turatie e mai mare (la motoarele diesel, datorita cuplului mare, motoarele se tureaza mai putin decat cele pe benzina pentru a obtine aceeasi putere si astfel obtin si un consum mai mic). Consumul e oarecum strans legat de turatie, asta am constatat-o empiric, pe baza observatiilor personale.

Astfel, pentru golfurile noastre care au greutate foarte apropiata (1020 kg, a mea), sa zicem ipotetic ca avem nevoie de 37 CP pentru a deplasa masina cu viteza constanta de 50km/h in treapta a 4-a. Puterea = cuplu x turatia / 5252.1 (detalii aici). Astfel poti obtine puterea aceea din 2000 rpm daca ai 80 Nm sau 3000 rpm daca ai doar 55Nm, in functie de motorizare.

Pentru a creste energia cinetica a vehiculului (accelerare), trebuie consumata o energie suplimentara. Ideea e sa nu se utilizeze mai multa putere decat este necesar (adica accelerari inutile)....majoritatea dintre noi, avem tendinta de a accelera mai mult decat e necesar.

Totusi, in cazul subturarii motorului (puterea disponibila e prea mica) se consuma cel putin cat in cazul turarii normale, deoarece ECU va incerca sa compenseze aceasta lipsa prin mai multa benzina. Asa se intampla la deal, daca urci cu motorul subturat....chiar daca nu are putere sa urce, tot consuma mult (se poate verifica pe MFA, pe consumul instant).

Fiecare ar trebui sa "simta" limitele inferioare ale masinii, referitor la turatie/putere/cuplu. Atasez un grafic de putere, cuplu, pentru motoarele 2E si ABS.

Se poate observa ca puterea obtinuta de ABS la 2000 rpm se poate obtine cu cel 2E la doar ~1750rpm.

In cazul motorului tau, AEK, presupun ca ai o curba de cuplu "in oglinda" fata de a mea, fapt ce ar explica "indreptarea" graficului de putere "la varful graficului", unde obtine inca 10cp. Nu am reusit sa gasesc pe net grafice decat pentru 2E, ABS si ABU. (2.0/1.8/1.6L).

Totusi, raspunsul meu ar fi ca iti trebuie un pic mai multa turatie decat mie....as zice cu 200-300 rpm mai mult (adica 2300 in loc de 2000 in a 5-a , cand mergi cu viteza constanta si vrei sa consumi minim).

post-27196-1254756702_thumb.jpg

post-27196-1254756732_thumb.jpg

post-27196-1254756739_thumb.jpg

post-27196-1254756749_thumb.jpg

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.Am de o perioada de timp urmatoarea problema: in momentul cand opresc si scot din viteza ,la relanti imi ramane turata la 1200 rpm dar isi revine dupa 4 - 5 sec la normal {900 rpm}.Asi dori sa stiu daca e vreo problema grava sau daca urmeaza sa fie??.va multumesc :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o turezi peste 3000(3200 unde e cuplu maxim din cate am citit) si schimbi pe la 4000-5000 ture. Bine asta pe portiuni unde perminte drumu nu tot timpu.

daca ii dai peste 4-5000 tot timpu ...eu nu cred ca scoti consum sub 13-14 (chiar peste)...dar in fine...nu conteaza

Modificat de szrobik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord. In stilul ala de condus nici eu nu scot sub 13-14....la 2.0/115cp nici pe departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe distante peste 100km, scot in 90% din cazuri , intre 5.5 si 6.5% (6.1% cel mai des).

Asta inseamna ca nu mergi mai mult de 90km/h? Pt. ca in cartea masinii da consum 5,6 l/% la 90km/h si 7,5 l/% la 120 km/h.

Consumuri ideale la viteza constanta, masina noua, bla bla....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

portiunea de "afara" pe care circul cel mai des e DN1 - Cluj-Oradea. Pe drumul asta sunt multe localitati, curbe (munte) si viteza variaza de la 60 la 120 km/h, in functie de trafic, curbe, localitati, radar, etc (ma duc cat de repede pot pe fiecare portiune, pe cat posibil). Pe bord imi iese o viteza medie intre 62 si 66. Cand o "rup" scot maxim 70, mai mult nu prea ai cum sa scoti pe drumul asta decat cu supermasini si cu multe incalcari ale regulilor....sau noaptea cand e liber cat de cat.

De exemplu, condus noaptea (liber) - Cluj-Budapesta, viteza medie pe bord 85 km/h (in localitatile din Ungaria am mers cu 50, in afara cu 100-110) - am avut consum 5.4% (deci, fata de traseul expus anterior, am avut viteza muult mai mare si consum mai mic, asta datorita variatiilor mai mici de viteza....am mers aproape constant, deoarece in Ungaria nu erau atatea localitati ca la noi, sosea dreapta, etc.).

Pe autostrada, 750 km - Croatia - Ungaria - Viteza constanta cu 100, cu portiuni de 90 sau 110 km/h -consum 6.2% (viteza medie 98km/h pe mfa). Asta s-a reflectat si in rezervor si in computer.

Legat de consumul ideal dat de producator, poti sa scoti si in realitate un consum foarte apropiat (o marja de 0.2 - 0.3% nu mai conteaza). Pe autostrada, pe consum instant, la 110km/h, 2 persoane si cateva bagaje - aveam 6.2-6.8% in functie de drum (uneori urcam o panta usoara). Atunci nu vad de ce ar consuma mai mult de 5.6 la 90 km/h, dupa cum da producatorul. Nu am motive sa dau cifre "de vis"....chiar n-as avea de castigat din asta decat o reputatie proasta. Daca il intrebati pe paul_ral, care are acelasi motor ca mine, pe vento, o sa va confirme aceleasi valori la consum, poate mai mici cu o frantura (are tempomat si benzina e consumata mai eficient, in special pe autostrada).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pentru drumul Bucuresti -> Buzau (inclusiv 17 km de mers in buc vineri la ora 19.00, in coloana) pe Urziceni am scos consum de 8.2 la un mers (cat s-a putut de mult) constant de 120km/h. La intors a cam urcat la 9.2 (duminica) insa am mers ceva mai agresiv.

Consumul poate fi influentat de multe lucruri. Daca stai in trafic consumi cu nemiluita pentru ca nu ai mers constant, ai doar accelerari 1-2 si incetiniri.

Eu am ajuns totusi la concluzia ca Golf-ul poate consuma foarte variat (cateodata consum 8.5% in oras - rar rar - sau cateodata 17% - e dublu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna, am un golf 3 1,8 gt model abs din 93.. si cred ca am o problema cu catalizatorul dar nu sunt sigur...am dus-o la un tester si mi-a iesit o eroare si anume senzorul hall...respectivul s-a uitat la senzorul hall si a zis ca e ok astfel problema trebuie sa fie la catalizator. Faza e ca imi consuma cam mult 7 afara ceea ce e ok dar in oras (cluj) 14,3 ..nu conduc deloc agresiv...schimb mereu la 3 mii de turatii... mi-am schimbat filtrele polen aer ulei si benzina, chiar si bujiile si nimic. Cel care mi-a facut testul a zis ca sonda lambda e ok deci numai catalizatorul ar putea fi.. Insa nu-i sigur..caci daca r fi catalizatorul ar fi si alte probleme ma gandesc sacadare innecare oprire la relanti sa nu traga bine etc probleme pe care eu nu le am deloc, trage foarte bine nu se ineaca deloc nu moare deloc la relanti etc.. ma puteti ajuta cu niste sfaturi? multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca ati facut testul cu motorul oprit. Atunci apare eroarea cu senzorul hall. Daca faci testul cu motorul pornit, eroarea ar trebui sa dispara. E normal consumul, doar e iarna. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu o problema cu masina pe care mi`am cumparat`o recent,si de vreo 2 saptamani incerc sa o rezolv si nu pot.

Masina este un Golf 3 Variant,1800 cm3,90 CP,1994,si din momentul in care am luat`o am observat ca,consuma enorm de mult fata de cum ar trebui(cca 14 l/100 km)

Am fost cu ea la un mecanic care a vazut ca flansa de sub monopunct(corburator cum s`a exprimat el )este rupta asta fiind motivul pentru care masina consuma astat de mult.evident am inlocuit flansa respectiva,si fiind cu masina la service am decis sa`i schimb si distributia,cureaua de alternator,uleiul si filtrele.

Dupa ce am facut toate astea,dupa spusele mecanicului,masina ar fi trenuit sa consume normal,lucru ca re nu s`a intamplat masina continuand sa consume la fel de mult.

Am fost cu ea si la un tester,unde mi s`a spus ca un senzor de la aceleratie este defect,altceva nu a mai vazut deoarece calculatorul masini nu ar fi tocmai in regula.Dupa ce i`am spus rezultatul de la test mecanicului acesta mi`a spus ca ar trebui inlocuit tot carburatourul,pt ca mai mult ca siur acolo e dfectul...altul n`ar avea cum,a mai luat in calcul si sonda lambda,dar a zis ca daca ea ar fi defecta nu ar deregla in asa hal consumul.

Inca nu am inlocuit carburatorul...probabil o sa`l schimb dar vreau sa aflu si alte pareri.

Multumesc!

Modificat de kobi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru verificare consumului se incepe cu schimbarea filtrelor: benzina, aer.Apoi senzorul de temp si lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si fiind cu masina la service am decis sa`i schimb si distributia,cureaua de alternator,uleiul si filtrele.

Pai dupa cum zice baiatu,se pare ca a facut deja asta!Consumul depinde si de stilul sau de condus,iar pe temperaturile care au fost in ultimile 2 saptamani (exact de cand zice el ca are problema) s-ar putea sa fie un consum cat de cat normal in oras la -20grade.Daca gresesc va rog sa ma corectati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DumitruConstantin

la fel am patit si eu pana in frigul asta mergeam cu un consum mixt de 7-8 cum a dat frigul cred ca a sarit de 10 am alimentat de 50 lei si deabia am facut 115km la masina din semnatura la tine tinand cont ca ai 1.8 variant si daca mergi numai in oras cred ca frigul e de vina (parerea mea )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , si eu am un consum de aprox 12-14 % , am observat ca bujiile sunt c-am ruginite la hexagon , cred ca n-au fost schimbate de ceva vreme , intrebarea mea ar fi daca bujiile vechi au vreo influenta majora in consum , mentionez ca masina porneste usor chiar daca e foarte frig. :)

Modificat de florin250
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea mi se pare normal,avand in vedere ca pe aici nuau fost temperaturi asa de joase,iar in plus consumul de care vorbesc(14l/100 km)nu e un consum urban,cel mai mult am circulat cu ea extraurban.Din cate stiu eu si din cate am vazut si pe aici pe forum un consum normal la motorul de 1.8 ar trebui sa fie cam la 11l urban....si cam la vreo 6.5 - 7 extraurban.

Stilul meu de condus e unul linistit....in sensul ca nu duc turometrul la mai mult de 2500 - 2600 de ture pana sa trec intr`o treapta superioara.

Daca mai aveti sfaturi le astept cu interes.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' cum se face ca a mea consuma aproximativ la fel si iarna si vara sa zic cu 1 - 1,5 L mai mult iarna asta chiar si dupa ce i-am schimbat filtre ulei aer benzina, ulei la motor si cutie si schimbat ambreiaj. Doar ca in unele zile am impresia ca mananca extraordinar de mult, daca vara imi ia in jur de 9L in unele zile parca ia 13-14 la acelasi stil de mers dar parca merge si mai prost atunci cand consuma mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exista un senzor pe injector care influenteaza consumul, poate fi si injectirul defect in sensul ca arunca mai multa benzina si ne fiind toata arsa ajunge pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!