Jump to content

Probleme - Consum - Senzor Turatie - Debimetru?


Morun
 Share

Postare recomandată

Am senzatia ( ca un golf maniac ) ca imi consuma cam mult agregatul. Am legat chestia asta de senzorul de turatie care ( aleator ) este dat ca fiind defect la un control computerizat. Totodata am legat chestia asta si de faptul ca pe 5grade afara masina mea nu ajunge la 90grade decat daca trag de ea. Ma gandesc ca nu se incalzeste bine motorul si din cauza asta consuma mult , adica 12-14l/100km. Altcineva mi-a spus ca ar fi debimetru ( care habar nu am ce e - dar, asta nu trebuia sa apara pe computer ???daca era defect ?) :) Si cica e si scump. Mai rau e ca am fost la service si mi-a facut calculul ala de acolo si mi-a zis ca merge ok si ca nu am decat senzorul defect si ca ar consuma bine ( ca doar nu merge cu aer ).

Ce ziceti????

Unde sa ma duc ca m-am saturat de service-uri ( bune!!!!! :( ) ????

Ma poate ajuta cineva?????

Poate fi din senzor??? Este debimetru????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • blordc

    7

  • Morun

    5

  • v@sy

    4

  • djlupu11

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu cred ca e senzorul - din cate stiu, fara senzor nu functioneaza deloc motorul.

Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spui senzor de turatie te referi la clapeta de acceleratie? Eu am schimbat aceasta clapeta si simptomele erau ca la relanti motorul o lua razna si statea turat la 2000 rpm. Evident a crescut consumul! Am schimbat si regulatorul de relanti pentru ca se decelera prea tare si dadea sa moara motorul. Am schimbat si debitmetrul de aer(capacul este negru, dreptunghiular, se afla dupa filtru de aer si ar trebui sa scrie BOSCH pe el). Acesta are o clapeta in interior care este comandata de niste senzori electronici care primesc informatia de la calculator(temperatura,turatie, etc). In fc de informatia pe care o primeste se deschide sau se inchide clapeta, regland cantitaea de aer care intra in amestec cu benzina. Unul nou costa 550 euro (cel putin la motorul meu). Sunt alte modele care nu au electronica in ele si costa doar 100 euro. Mie imi era obturata clapeta si la viteze mari (peste 120 km/h) ramanea deschisa si cand luam piciorul de pe acceleratie murea motorul instantaneu. Era normal pt ca primea prea mult aer. Timp de 4 luni am dus-o la n-spe mii de mecanici si nici unul nu si-a dat seama. Am pus-o si pe tester dar nu a aratat ca ar fi defect. Iti dau un sfat preietenesc: NU lasa pe nimeni sa-ti umble in debitmetru. Are posibilitatea de reglaj fara a-i desface capacul. La mine toti au umblat la el si l-au dat peste cap de tot. Daca pana la urma te va convinge un mecanic ca trebuie sa umble acolo ia inainte un marker si fa un semn pe partea fixa si unul pe rotita din plastic sa-i poti reface reglajele de fabrica.

Consumul...la vremea asta si la distante relativ scurte (nu se incalzeste motorul) cred ca este normal. Vara nu cred ca scoti un consum mai mic de 11 in oras in orele de varf. Asa consuma golf-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul iti poate creste si de la sonda lambda. Daca ti-e defecta ramane la o valoare de avarie si iti da prea putina benzina la motor rece si prea multa la motor cald. Dar masina merge. Daca i-ai facut o diagnoza ar fi trebuit sa o verifice. Ea trebuie schimata cam la 100.000 km. Asa ca nu te sfatuiesc sa o cumperi din dezmembari ca nu sti ce pui pe masina. Eu cand am schimbat-o mi-am dat seama ca de fapt nu era defecta ci era intrerupt un fir la ea. Dar o cumparasem deja si am inlocuit-o. Daca e cu 4 fire costa cam 2 mil (nu originala), dar daca ajungi prin cj iti dau eu gratis ca am vreo trei buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de turatie nu influenteaza consumul, eventual il anuleaza complet, adica te face sa mergi cu metroul

Daca zici ca nu ti se incalzeste motorul, ai verificat termostatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Senzorul de turatie nu influenteaza consumul, eventual il anuleaza complet, adica te face sa mergi cu metroul

Daca zici ca nu ti se incalzeste motorul, ai verificat termostatul?

Ma gandesc ca ar fi trebuit sa apara la testul cu pc-ul....nu? daca era defect termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un termostat defect nu apare neaparat la testare. Uneori poti sa-ti dai seama urmarind temperatura lichidului de racire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Un termostat defect nu apare neaparat la testare. Uneori poti sa-ti dai seama urmarind temperatura lichidului de racire

Acum cand e temperatura afara este mai mare nu mai am probleme. Nu se mai observa nimic la temp lichidului de racire. Sta tot timpul la 90. Dar consumul este tot in jur 12-14 in buc si nu alerg. Merg moderat zic eu.

Ideea este unde sa ma duc, la ce service?

Ca astia la care am fost mi-au spus ca e normal consumul. Iar alti baieti de pe forum care au acelasi motor spun ca e exagerat. Poate sa fie din injectoare???? Daca e din injectoare, nu trebuia sa aparea la test pe computer????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tester (VAG-COM) nu este suficient sa citesti decat erorile!!!!

Verifica si valorile, tr sa mergi la cineva care le cunoaste si poate sa iti zica mai multe nu decat sa il puna pe testar si sa iti zica ca este OK, ca nu ai nici o eroare.

Tempetatura o poti vedea pe Vag-Com si atunci iti dai seama daca este din termostat...

Daca este prea mica ii dau dreptate lui Morun si la fel cred si eu ca este de vina termostatul.

Se regleaza si debitmetrul dar pe Vag-Com si cu analizatorul de gaze, sa poti sa ii faci amestecul corect....

Dar dupa cum au precizat si colegii mai sus nu lasa pe oricine sa baga mana in el.

Si daca candva a mers bine cu acel debitmetru nu umbla la el, ca nu este el de vina.......

Modificat de milika
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Problema s-a rezolvat. S-a inlocuit senzor de temperatura. Totul e ok, acum. Topicul se poate inchide. Multumesc tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

salut....la mine cand e motoru rece merge perfect masina,in schimb cand se incalzeste daca opresc motorul si plec iar imi merge foarte urat si consuma mult.am fost la 4 testere si toate imi spun ca masina e ok...help pls!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari,

eu am 1.6 AEK 100cp, 14l/100 in oras.. fum (cenusiu) dupa ce se incalzeste. pe tester.. nimic defect.

la sonda zicea cel cu testerul ca amplitudinea semnalului e mica.. si tensiunea ..tot asa. dar a ezitat sa-mi spuna ca 100% trebuie schimbata.

gazele ok, usor sarac amestecul.

temostatul l-am schimbat in decembrie. se inclzea mai greu si la viteza imi scadea temperatura. acum e ok.

sfaturi?.. sugestii?..

in brasov, unde m-as putea ducea pentru o parere avizata?.. as dori sa verific si bujiile si daca e necesar sa curat injectoarele..etc.

multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca un rezumat!? Care sunt defectele primordiale ale unui consum peste limitele normale incluzand si vechimea motorului...?? Asta va intreb deoarece vreu sa le inlocuiesc pentru a avea o confortabilitate fizica si psihica legat de consumul care chiar si cu gandul ca G3 consuma...este cam aproape de 12% - urban! TNX!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost pe rosu si am bagat benzina 10 L, am reusit sa fac vreo 48 km si iarasi sunt pe rosu...mentionez ca am umblat numai prin oras (arad), am jante pe 15 cu cauciucuri late 195si motor 1.8 75 cai aam....d c imi consuma asa mult????? in iarna am fost la moldova si k si consum mixt a fost 7,5 % si eram 5 persoane in masina si masina full... si nush d c ....cand ii rece afara nu imi intra socu....trebuie sa o tin turata ca altfel scade la cateva sute de turati si imi moare motoru

Modificat de matzocu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzor temperatura lichid racire.Verifica.Apa in bord ti se ridica la 90 grade?

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca relantiul revine la turatia prescrisa, odata cu incalzirea motorului, mai poate fi suspectat senzorul de temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vara imi indica 90 , iarna imi indica 75......dupa un timp, dupa ce turez putin masina, revine la turatii normale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine era la fel.. iarna ajungeam si la 90 daca mergeam mult in oras, dar in afara, la viteza mai mare scadea pe la 70-75.

am schimbat termostatul, care nu inchidea bine si s-a rezolvat.

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de Paul.Iasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

am un vento 1,9 diesel cu motorul tip 1Y si am urmatoarea problema:

la pornire motorul nu merge rotund, iar turometrul nu indica nimic este la 0. Dupa circa un minut indicatorul creste dar incet catre turatia normala de relanti. In 3 minute turatia ajunge la 900, atunci motorul merge rotund. Care ar putea fi explicatia?

PS. imi cer scuze daca nu am postat la locul potrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Problema s-a rezolvat. S-a inlocuit senzor de temperatura. Totul e ok, acum. Topicul se poate inchide. Multumesc tuturor.

salll. si cam cat iti consuma acum masina??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine consuma variat intre 9.5 si 17l/100km in Bucuresti, totul depinde de cum merg si de cum e traficul. Insa la un mers moderat si trafic mediu consumul e undeva la 10.5-11L/100km.

Afara daca merg cu 110 km/h fara prea multe localitati prin preajma (incetinire - accelerare si tot asa) ajung undeva la 7.5 - 8.0.

Cele mai intalnite cazuri de consum mare apar de la:

- debitmetru

- injectoare

- sonda lambda

- condus agresiv

Totodata, pentru cei care se bazeaza pe computerul din bord, eu am dedus ca atunci cand stau la semafor de consumat consuma, km nu face asa ca acel relanti mi-l contorizeaza la consumul la 100km asa ca primul km pe care-l fac cu 5 minute stat la relanti consumul in bord e undeva la 20 :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine consuma variat intre 9.5 si 17l/100km in Bucuresti, totul depinde de cum merg si de cum e traficul. Insa la un mers moderat si trafic mediu consumul e undeva la 10.5-11L/100km.

Afara daca merg cu 110 km/h fara prea multe localitati prin preajma (incetinire - accelerare si tot asa) ajung undeva la 7.5 - 8.0.

Cele mai intalnite cazuri de consum mare apar de la:

- debitmetru

- injectoare

- sonda lambda

- condus agresiv

Totodata, pentru cei care se bazeaza pe computerul din bord, eu am dedus ca atunci cand stau la semafor de consumat consuma, km nu face asa ca acel relanti mi-l contorizeaza la consumul la 100km asa ca primul km pe care-l fac cu 5 minute stat la relanti consumul in bord e undeva la 20 :)

ms mult. at nu cred k are masina mea cv problema pentru ca consuma cam la fel .....

PS:(si traficu din oradea ii dezastru))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, am un vw vento si as vrea sa-i schimb motoru

are pe ea de 1.6 si vreau sai pun de 1.8 sau 2.00

stie cineva daca se potrivste pe cutie si pe tampoane sau mai trebuie vreo modificare ????? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!