Jump to content

Indicator temperatura apa - fluctueaza


Florin.
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Octavia 1, 1.9 TDI ALH a tatalului meu are aceasta problema.

Indicatorul de temperatura cade brusc (de regula la trecerea peste denivelari/groapa...adica vibratii) la 50 grade....Dupa o anumite perioada isi revine la fel de brusc...si tot asa!

 

Aer cald vine tot timpul..chiar si cand acul/indicatorul este cazut. Apa in vasul de expansiune am verificat-o si este un pic peste maxim.

 

Care sa fie problema? Ar putea determina aceasta "fluctuatie si un consum marit". am mai degraba o senzatgia ca masina consuma mai mult decat fapte(nu am masurat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor temperatura lichid racire defect, schimba-l cu un Hella sau OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau contact imperfect, in cel mai fericit caz. Scoate mufa de la senzor, da-i cu un spray de contact si vezi daca mai face. Daca da, trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la cele spuse de Al Budy, cel mai probabil senzorul, un contact imperfect in interiorul sau. Am avut exact aceeasi problema la ALH-ul meu. S-a rezolvat cu un senzor nou original.  Exista si sansa sa fie mufa iesita partial din senzor, dar e infima. Verifica totusi mufa si ablurile ce ies din ea inainte de a te desparti de 120 de lei cat e senzorul original. Numai cu Hella sau Original sa-l schimbi, restul sunt stifturi care tin de azi pana maine... am schimbat de curand unui prieten acelasi senzor dar s-a zgarcit si si-a luat Febi cu 43 de lei. Ghici ce senzor era cel vechi,care s-a  defectat dupa nici un an? Tot Febi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor defect alege de aici unu ,Hella, Pierburg, Bosch, Delphi, Siemens

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt. raspunsuri!

 

Unde este localizat senzorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mentiunea ca recomandam numai Hella sau OEM (in cutia caruia vine un Hella).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am retinut recomandarea!

Mersi si pt. localizarea exacta @melin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu insist sa incerci prima data sa dai cu spray de contact pe pinii mufei si ai senzorului si vezi daca mai face acele fluctuatii. :)  La fel am patit si eu, iar rezolvarea a fost cu spray-ul. De atunci n-am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu strica cu nimic sa incerci curatarea conectorului de la G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap @melin, s-a rezolvat!

Se pare ca problema era doar din cauza unui contact imperfect iar la vibratii(gropi) aparea problema! A fost tata cu ea la un electrician si a rezolvat-o (curata, spray = ok)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei prica senzorul ce transmite temp. la ECU si apare eroare check engine in bord , deci care aveti probleme cu temperatura in cluster prima data nu purcedeti la schimbarea senzorului

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am tot cautat un topic pentru problema mea, iar acesta pare cel mai apropiat.

Cand pornesc masina dimineata, pe timpul iernii, cu temparaturi sub 0 grade, mi se aprinde martorul rosu din bord care indica o problema cu lichidul de racire. Aprinderea intermitenta esta asociata cu 3 beep-uri, dupa care ramane aprins intermitent martorul din bord. Am completat initial cu lichid de racire (G12 din cate imi amintesc, nediluat) si tot asa se manifesta. Daca opresc motorul, chiar si dupa cateva secunde de functionare, si il pornesc din nou nu se mai aprinde martorul. 

Este vorba despre martorul din imaginea atasata.

martor bord apa.jpg

Nu am pus inca VAG COM pe masina, urmeaza zilele astea.

Vreo idee ce ar putea fi? S-a mai intalnit cineva cu problema asta?

Modificat de RoDiesel
Adaugare imagine
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata cele 2 tije din vasul de expansiune (cred ca am scris de 10 ori asta in ultimele cateva luni.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

In iarna trecuta, am avut probleme cu temperatura apei din motor, in sensul ca se ridica foarte greu temperatura. Am procedat la punerea unui carton, drept paravan, in fata radiatorului. In anii trecuti, indicatorul ajungea la 90*C, si la drum lung simteam caldura mai mare, si scoteam acel carton, si totul era ok.

Iarna trecuta indiferent cu carton, pus pe toata suprafata, nu mai ajungea la 90*C, crestea catre 90 la acceleratii sau pante, si apoi scadea, mai ales cand luam piciorul de pe acceleratie sau daca o lasam pe liber.

Precizez ca acul de temperatura se misca lent, nu are caderi sau urcari bruste, deci cred ca nu se pune problema de contact imperfect.

Am concluzionat ca, tebuie inlocuit termostatul, si l-am inlocuit prin Mai.

la inlocuirea lui, mecanicul, a zis ca masina, are doua termostate, (mi sa parut ciudat), si nu stia exact care e, desi parea nesigur, a nimerit locul, si a scos pe cel original, care arata identic cu cel nou, care avea, pe factura, codul 044121113, si a costat 125 lei, pret cu tva si fara manopera.

Nu am mai avut probleme, dupa, dar nici nu am facut o obsesie in a urmari lucrul asta, acul daca nu sta drept perpendicular pe 90, sare in ochi. De atunci am mers la munte unde am intalnit temperaturi de sub 10 grade, si nu am sesizat nimic.

Am niste fixuri, nu accelerez rau motorul sau nu il ridic in turatii, daca acul nu e mai sus de 50*C, mai ales la panta, o las mai usor pana ce se ridica acul.

Din Mai si pana azi am facut mai mult de 5000km, si nu am avut probleme cu acul de temperatura. Aseara insa problema a revenit, am avut un drum de 150km dus intors, fara trafic, si am mers cu viteza. Temperatura se ridica, doar daca accelerez, si tot nu ajunge la 90, chiar la peste 150km/h, tinuta si 3-4 minute in functie de trafic. Cum luam piciorul de pe acceleratie, acul se duce usor in jos, catre 50*C.

Am scos si AC-ul, gandindu-ma ca se vor opri cele doua ventilatoare, si ar ajuta, dar nu a avut nici un efect, la fel oscileaza.

Afara erau 18 grade si cu climatronicul pe Auto la 23*C mentinea temperatura, fara probleme.

Stiu ca era o procedura de apasare a butoanelor pe climatronic, si apareau afisate mai multe date de la motor, stiti cumva daca apare si temperatura motor, as verifica asta.

Daca aveti ceva sfaturi sau pareri, va rog!

Modificat de laur71
corectare si adaugare de cuvinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul prima data, pe urma iar termostatul.

am.intalnit in ultimii ani destule termostate cu probleme, chiar noi fiind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna seara!

Tot la Octavia 1, indicatorul ramane putin peste 50 grade cand motorul e rece, si trece putin de 90 cu motorul cald, ca si cum acul ar fi decalibrat. Se poate calibra cumva acul, sau e senzorul de vina? Probleme nu am, doar ca ma deranjeaza.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifici întâi temperatura afișată cu vcds ul. Dacă pare De calibrat acul, atunci jos ceasurile, desfăcute, repozitionat acul, testat... Pana îl calibrezi

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
On 28.01.2017 at 20:57, Al Bundy a scris:

Curata cele 2 tije din vasul de expansiune (cred ca am scris de 10 ori asta in ultimele cateva luni.).

Salut acest senzor din vasu de expansiune înfluiențează pornirea la un motor 1,9tdi..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu are nicio legatura. Poti porni masina si fara senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna ziua! Indicatorul de temp oscileaza se joaca cu nervii mei, am schimbat termostatul apoi senzorul de temperatura de la lichidul de racire apoi am schimbat firele si mufa de la senzor si tot asa face. Motorul merge normal nu se incalzeste. Stie. Ineva ce ar putea fi? Mai este undeva un senzor de temperatura? Senzorul care l am schimbat e original vw. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o diagnoza ai facut? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!