Jump to content

Bujii incandescente-probleme


livium1966
 Share

Recommended Posts

Oare unde as putea gasi? Pe net am vazut doar pe site uri din afara, in Romania nimic...

Link to comment
Share on other sites

LA orice reprezentanta sau magazin de piese auto, dupa codul nou 4G0971782

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
catalin sd
On 28.02.2015 at 18:07, Laurentiu_LWR a scris:

Am reusit intr-un final sa inlocuiesc cablajul bujiilor...

E ceva de demontat...in sensul ca se da jos carcasa filtrului de aer si bateria impreuna cu tava pe care sta...si in tunelul din dreptul lor se gaseste mufa de care se vorbea posturile anterioare...

 post-14266-0-85141700-1425139171_thumb.j

Ca sa fie treaba treaba legatura in mufa ar trebui sa se faca prin inlocuirea pinilor...dar pana ajung la asta eu am folosit 2 pini de legatura si i-am sertizat cu clestele dedicat...

post-14266-0-28685900-1425139366_thumb.j post-14266-0-01253200-1425139365_thumb.j

post-14266-0-23605400-1425139479_thumb.j

Am lasat firele mai lungi si pe viitor voi schimba pinii...

Cateva poze din timpul operatiunii :)

 

post-14266-0-12741900-1425139587_thumb.j

post-14266-0-41306200-1425139588_thumb.j

post-14266-0-01355900-1425139590_thumb.j

post-14266-0-41972100-1425139591_thumb.j

post-14266-0-66140500-1425139593_thumb.j

post-14266-0-70067600-1425139595_thumb.j

post-14266-0-47135100-1425139597_thumb.j

post-14266-0-99334400-1425139598_thumb.j

Salut!

Am si eu aceeasi problema ca tine si vreau sa schimb fisele si cablajul. Ideea este ca de la fise la mufa imi pleaca 2 fire negre, iar cablajul cumparat are tot 2 fire: unul negru si unul portocaliu. Conteaza cum fac conexiunea cu noile fire? Este vreo diferenta intre ele? Ce rol are fiecare? 

Daca au roluri diferite, cum imi dau seama care dintre cele 2 fire negre original are un anumit rol si celalalt alt rol?

Ps:Iau in calcul sa nu desfac tot cablajul de la fise pana la prima mufa de pe traseu si sa fac conexiunea intre firele vechi si cele noi, insa nu stiu daca are vreo importanta ce fir vechi lipesc cu firul nou, dat fiind ca ambele vechi sunt de culoare neagra (ma gandesc ca daca aveau roluri diferite le puneau de la inceput cu doua culori diferite, nu ambele negre)

Multumesc frumos

Edited by catalin sd
Clarificare situatia expusa
Link to comment
Share on other sites

Laurentiu_LWR

Salutare...

A trecut ceva timp si incerc sa imi amintesc ce am facut :))

Acele 2 fire sunt amblele "plus" ,"minusul" fiind blocul motor.Fiecare fir alimenteaza 2 bujii.

Nu stiu sa iti spun daca are vreo importanta ordinea dar iti pot spune cum sa pastrezi ordinea...

Pe mufa tata ar trebui sa ai firele numerotate...1 si 2.

Iei un aparat de masura,il setezi pe continuitate si vezi care unde se duc...primele 2 sau ultimele 2 bujii.

Dupa care verifici si noul cablaj si vezi negru la ce bujii se duce,la fel si portocaliu.

Pastrezi aceasta ordine,nu stiu daca are importanta dar sa fie pastrata...

Link to comment
Share on other sites

Nu are importanta cum legi cele 2 fire. PE cablaj se unesc intr-un punct comun.

Link to comment
Share on other sites

catalin sd

Intr-adevar, desfacand cablajul si vetificand firele care pleaca din pozitia 1 si 2 din mufa, fiecare alimenteaza 2 bujii (pozitia 1 alimenteaza primele 2 bujii iar pozitia 2 urnatoarele doua), asa cum a zis si Laurentiu.

 Totodata, firele de la cablajul cumparat de mine se unesc la interior si nu mai conteza cum leg cele 2 fire, caci ele oricum sunt unite la interior, asa cum a zis Al Bundy.

Data fiind situatia, am decis sa tai firele vechi, imediat dupa cablaj (nu pot umbla la mufa caci sunt firele prinse in rasina cred), iar pe cele de la cablajul nou sa le tai cam la vreo 10-15 cm de cablaj si sa le lipesc pe toate impreuna, ca si cum ar fi un singur fir (cele de la cablajul nou oricum se uneau la interior, iar cele de la cablajul vechi, desi alimentau separat cate 2 bujii fiecare, presupun ca fusese aleasa aceasta varianta de constructor pentru a nu fi nevoie sa foloseasca un fir de doua ori mai gros).

 

Sper ca maine sau poimaine sa fac lipitura la fire si sa vad cum functioneaza.

 

Am profitat de context si am masurat bujiile si se pare ca am noroc, au toate cam 0.6 ohmi, deci ramane sa fac doar cablajul fara a fi nevoit sa schimb si bujiile.

 

Multumesc Laurentiu si Al Bundy pentru sfaturile date 🫡

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

10 ani mai târziu postez cauza 😅🤦🏻‍♂️

Era fișa de masă legată la electromotor care era corodata/oxidată pana s-a desprins de tot, bat-o soarele!

 

P.S.: reply la problema inițială raportată aici 

 

Edited by fan VW
context
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Buna ziua,

E posibil ca la un 1.9TDI PD sa fie releul ars si sa nu dea eroare in VCDS? Avea 3 bujii arse din 4, am schimb 4 BERU si tot nu porneste la rece. Cand ii pun contactul, martorul bujiilor se aprinde 2 secunde dar voltajul pe bujie nu se modifica (+de la baterie si masa in capatul bujiei). Am incercat sa ii scot senzorul de temperatura, dar pornesc ventilatoarele...

Link to comment
Share on other sites

Da, se poate. Dar verifica în fisa bujiilor,  daca primești curent

Link to comment
Share on other sites

Gasit problema, masina se dezamorseaza peste noapte.... Clientul venise cu ideea de bujii si insista pe ele.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!