Jump to content

Palpaie lumina la becurile de pozitie si becurile din interior


alexinho1810
 Share

Postare recomandată

Salut! Am o problema cu alternatorul cred. Imi palpaie luminile de pozitie si cele interioare. De asemenea se aude un mic scartait/huruit la rece pana se incalzeste motorul. Va rog sa mi spuneti cam ce ar putea fi. Doar fulia? sau si rulmentii alternatorului? De asemenea e posibil sa fie de la releul de la el care nu mai incarca cum trebuie? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa te dumiresti incearca intai cu motorul oprit sa te joci la faruri. Daca iti palpaie luminile inauntru si la bord ai o problema de conexiuni, probabil sulfatate. Ar mai putea sa palpaie si de la electro-servodirectie( daca ai pompa electrica la servo, daca ai pompa mecanica nu e cazul!) si in cazul asta trebuie inlocuit senzorul G250 de pe coloana de volan care da comezi false la pompa si asta are consum mare aparand palpaiala si la lumina farurilor, chiar si mergand pe drum drept,fara sa misti volanul palpaie farurile. Vestea buna este ca la reprezentanta iti scade vreo 70-80 de lei din pretul celui nou daca il dai pe cel vechi. La mine la Fabia era 400 fara scazamant, deci...intelegi. Apoi vezi si alternatorul care poate avea: 1. Perii(carbuni) tociti sau intepeniti. La releele mai noi nu se pot inlocui :grrrrrr: doar carbunii si mai ales nu ii gasesti la tipul asta de releu. Ca asa este facut, sa-l arunci cand nu mai are carbuni. 2. Colectorul, piesa pe care calca carbunii, pate sa faca sant unde calca acestia. Daca nu este adanc, poate fi rectificat usor la strung. Daca este adanc, mirare mare dar poate fi inlocuit. Ca piesa costa vreo12 lei, dar e de munca. Cum se inlocuieste poti vedea pe youtube. 3.Fulia are un sistem de ambreiaj sau catei ca la semicursiera si care se pot strica si sa faca zgomotul de care zici. Pentru demontarea ei ai nevoie de scula ciudata pe care o gasesti de cumparat pe net pe la scule auto si cu care trebuie sa desurubezi volant de pe axul alternatorului. Sunt 2 feluri, in functie de ce torx iti trebuie ptr axul rotorului, trebuie sa vezi de care model ai tu pe masina la fulie. Te dumiresti tu tot pe youtube. Iti pun un link, intra si vezi. Nu e chiar asa de complicat daca ai minimal de cunostiinte de mecanica. http://youtu.be/p52VTAnLptI 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut bornele bateriei oxidate cand imi palpaiau luminile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi palpaie numai cu motorul pornit. Inca o chestie pe care am observat o este ca atunci când stau pe loc, masina e pe liber si apas putin pe acceleratie, lumina din bord scade in intensitate pt cateva fractiuni de secunda si apoi isi revine. De asemenea la fel si cu lumina de la faruri daca apas un pic acceleratia scade putin in intensitate pt 1, 2 secunde dupa care isi revine. Bornele nu mi sunt oxidate, bateria are 2 ani de când am schimbat -o, este Varta Silver daca nu ma insel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cat iti incarca! Si o patanie de a mea la un Fiat mai vechi: am pus un aparat de masura pe bord conectat la bricheta. Aveam 13.7-13.8V cam tot timpul. Dar cand calcam ambreiajul(!) crestea la 14.2V! Ce sa fie?! Nu aveam circuitul de masa(-) bun intre motor si caroserie si cand apasam ambreiajul( care era pe cablu) se atingea si avea masa buna!  :lol: O sarma prinsa de surubul de la amortizor si apoi de motor mi-a reparat problema cu incarcarea. Binenteles ca problema am descoperit-o dupa ce am inlocuit bateria ca cica nu mai era buna ca avea 4 ani, dar mie nu imi incarca cum trebuie. Si cel care a luat bateria veche a mai tinut-o 2 ani pe o Dacie 1300. Poate fi si o borna oxidata( si nu se vede pana nu o desfaci) cum zice si Capone26. Ar mai putea fi si o dioda din alternator dupa simptome, ca zici ca scade lumina cand accelerezi.

Modificat de mihai13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles. o sa ma duc maine când ies de la munca la un electrician sa o masoare si sa vad care e problema pana la urma  

Sper sa nu fie ceva costisitor ca m am saturat sa bag bani in ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aproape aceeași problema la masina mea Passat cc. Cu o baterie de nici 2 ani originala câteodată cand accelerez creste intensitatea luminilor din interior de la footwel lights - tot din alternator sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte posibil. Ai verificat incarcarea cu motorul pornit, cu si fara consumatori ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost astazi si mi a masurat-o  fara consumatori la relanti si i-a dat 15,7 V. Mi-a zis ca am releul de incarcare stricat ca imi incarca prea mult bateria si de aceea imi si palpaie luminile...ca sa nu mai zic ca am si scurgeri uscate de electrolit pe baterie...ca mi-a ,,fiert-o'', bateria are 2 ani si un pic. Mi a zis sa mi cumpar un releu nou sa l schimb si ca nu voi mai avea probleme. Acum va intreb nu poate fi si regulatoru de tensiune defect? de regulator nu mi-a zis nimic..sau daca e de la regulator si nu de la releu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releu, regulator, modul - oricum ii zici, este aceelasi lucru - este modulul de pe spatele alternatorului, cel care are carbunii pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze nu sunt f informat si sunt indus iin eroare pt ca am gasit pe un site de piese regulator si releu separat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai uita-te sa vezi care e diferenta. Dar de obicei ii zice releu-regulator de tensiune sau incarcare! Mai sunt alte relee, de faruri de pilda, etc. Dar trebuie verificat inainte de a cumpara releul si daca ai conexiunea buna intre motor si caroserie pe "-". Adica daca iti face masa buna intre minusul bateriei, caroserie si motor verificate pe rand toate intre ele. Eu am patit cu un releu-regulator electronic care incarca panala 17 v si ceva din cauza ca nu aveam masa buna pe motor si el practic masura eronat tensiunea. La un Olcit am patit asta. Se verifica usor cu un aparat de tensiune( voltmetru) pus pe rezistenta. In 2 minute e gata masuratooarea. Trebuie sa dea 0. Apoi daca nu sunt probleme da fuguta si ia-ti regulator nou. Recomand Bosch, dar si alte firme cred ca sunt bune, nu am auzit sa se planga cineva, iar pretul e mai jos cu aprox. 40%. In ce priveste acumulatorul tau cred ca e compromis din cauza supra-incarcarii, trebuie verificat nivelul electrolitului, probabil completat( si cred ca tot cu acid!) pentru ca praful alb de pe ea asta este si mai ales densitatea. Ca asa poate o mai duci 1-2 ani. Daca nu vrei complicatii, vezi pe unde se scot capacele, trebuie sa fie pe sub abtibildurile de pe ea, completeaza pana la semn daca are sau macar 3-5mm desupra elementilor  cu apa distilata. Normal la bateriile astea nu se completeaza apa, dar la tine a pierdut si ii trebuie completat. Apoi mai vezi ceva si mai important : acidul scurs pe unde a ajuns, ca precis pe drumul lui a curatat tot pina la fier. Trebuie dat cu ceva de neutralizare si apoi uns sau vopsit tabla, lonjeron etc ca altfel acidul sapa in continuare! Bafta.


Si pe cel vechi nu il arunca, Vezi daca ai carbuni inca buni , pastreaza-l. Bine ar fi cand ridici releul nou de la magazin sa il iei cu tine si sa-l compari. Nu trebuie sa arate neaparat identic, dar la cote da. Adica gauri, lungime,  adincimea de lucru a carbunilor etc mai ales daca optezi ptr unul mai ieftin. Nu este indicat unu SH pentru ca poate avea carbunii aproape dusi si la unele regulatoare nu se schimba! Cum am eu la fabia, decat cu tot cu releu.  :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am releu bosch. si vreau tot bosch sa iau nu vreau sa o carpesc ca sa zic asa...am vaz ca are un cod pe el zic sa l iau fix dupa codul lui ca sa nu am probleme. Electrolit nu a curs asa mult doar deasupra pe la o imbinare a ei se vede putin, e aproape insesizabil nu a atins alte elemente din cate am observat. O sa verific si masa.  Multumesc mult pt sfaturi!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta-l dupa cod. S-ar putea sa ai surpriza sa fie mai scump daca il cauti dupa model de masina si an. Eventual fa-i o poza de aproape sa se vada scrisurile, ca are mai multe serii de cifre si nu stiu care din ele e codul, parca a doua serie, aia mai mica. La mine era vreo 150-160 de lei, Bosch, la Panda Stil. Sunt curios cat e la Passat, desi cred ca este la fel modelul releului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vreo 200+ leiun releu original Bosch. Un Cargo cu 70-80 lei face acelasi lucru.

Dar sigur e bosch alternatorul tau? ca majoritatea sin valeo pe b6, rar am vazut bosch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul pe care il am eu de releu/regulator nu se mai fabrica...cei de la bosch au inlocuit acest cod cu altul...care cica este echivalent, credeti ca ar putea fi probleme? cel mai ieftin am gasit la 187 apoi la 220 apoi 240 si 400 la reprezentanta:))). Da alternatorul meu e bosch de 140 A am si codul alternatorului am cautat si pe net pe elite cat parca i se spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce probleme sa fie? Este normal ca producatorii sa revizuiasca anumite repere si pa fel de normal este sa le scoata cu alt cod, echivalent!

Ne intindem prea mult cu o discutie pt un banal releu de incarcare de 200 lei iar topicul devine chat!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!