Jump to content

Retrofit faruri OEM Golf/Bora-Montare lupe Xenon/Bi-Xenon


Laurentiu_LWR
 Share

Postare recomandată

Salut..

Urmeaza sa fac un retrofit cu lupe bixenon. Recomandati.mi un producator sau un site de un pot cumparat un kit xenon h1 4300k aici sau in privat.

Am gasit kit xenon la 89 lei, 200 etc. Toate sunt facute in china pe care le alegem? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam toate cele aftermarket, sunt facute in China....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am citit topicul cap coada, m-am interesat in legatura cu legalitatea acestor modificari si conform codului rutier ( orice modificare adusa instalatiei de lumini OEM a masinii este ilegala, daca se opteaza pentru o modificare de exemplu instalarea unui kit xenon, acesta trebuie insotit de spalatoare de faruri, autoleveling, ballasturi si startere. Instalarea este obligatoriu a se face intr-un service autorizat RAR pentru ca fasciculul luminos sa fie reglat corespunzator si mai apoi se merge la rar unde se modifica in cartea masinii modificarile facute doar dupa ce inspectorul de la RAR bifeaza toate cele necesare si verifica instalatia aftermarket pusa). Astfel poti circula fara nici o frica sau bataie de cap ca nu ai spalatoare la faruri cum am vazut la un coleg in topicul acesta... sau ca nu ai instalatia aftermarket autorizata de catre RAR. 

Acum eu ma gandeam avand faruri originale Hella cu proiector H3 si H4 pe faza lunga/faza scurta sa imi fac un upgrade si sa imi montez lupe in farurile acestea din doua motive( 1. performanta pe faza scurta la viteze mari la VW Bora este foarte mica, daca e drumul bezna si mergi cu 120-140 si dai de o caruta... cu faza scurta o vezi doar cand faci contact fizic cu ea, am becuri Philips Vision +60% White Vision si am facut si Reglaj la faruri, dar tot mica este distanta iluminata pe faza scurta si nu imi ofera siguranta la viteze mari, cine stie cunoaste... 2. Oglinda a inceput sa se cojeasca si sa te matuiasca in partea de sus a becului, banuiesc ca din cauza temperaturii si a uzurii in timp si ma gandesc ca pe zi ce trece se tot diminueaza performanta farurilor mele indiferent de becurile puse)

Pentru ce as opta eu( si aici sper sa ma puteti ajuta):

- As opta pentru lupe de 2.5' (de preferat cu angel eyes deoarece arata frumos, dar daca nu se poate  adauga un agel eyes ca la BMW X1 sau seria 1, acel angel eyes tip neon, nu beculete chinezesti,ori "full neon tube line" ori mai bine lipsa) optez pentru ele deoarece vad ca toata lumea recomanda pe topic aceasta dimenisune.

- Nu doresc xenon deoarece e o investitie mare pentru a lua un kit xenon de calitate, as opta pentru ballasturi fast start slim type deoarece sunt mai potrivite si este multa bataie de cap dpmdv cu H4 bi-xenon (diode, rele) pentru faza-scurta/faza-lunga. Si din cate am citit daca dai blitz-uri dese cam scurtezi din viata becurilor indiferent de ballasturi sau protectii si cum intampinam des persoane care depasesc aiurea singura optiune ramane sa le dam flesh flesh flesh... imi ia prea mult timp sa scot mana pe geam sa le arat "degetul". Nu as vrea H1 xenon deoarece farul nu permite un alt bec pentru faza lunga si astfel as ramane doar cu o faza H1 si cu H3 din proiectoare... Si in plus ar trebuie sa merg la un service sa monteze tot si sa fie in regula ca mai apoi sa imi dea o foaie ca sa merg la RAR sa imi spuna si cei de acolo "ok" asta daca "considera ei" (daca as face acest upgrade la xenon as vrea sa merg fara stres si tinand cont ca e prea multa bataie de cap si investitia e mare si risti sa dai peste cineva care poate sa iti spuna " nu " deoarece .... atunci prefer sa nu ma aventurez pe aceasta cale.

-As dori sa instalez lupe de 2.5' de calitate si sa instalez in ele becuri H4 cu Halogen ( sunt bine informat in legatura cu ultimele trend=uri in becuri cu Halogen si exista becuri de la Philips (Racing Vision +150% cu gaz la 13 bar in ele si au 3400-3700k) sau OSRAM (Nigh Breaker Laser care au full xenon gas in ele si au +130% si din cate am vazut pe un video pe youtube la un tip pe care il tot urmaresc din BV (m3rovignan cred) tipul cumpara mereu toate becurile halogen last generation si le monteaza pe masina lui cu lupe OEM si se vede excelent... chiar consider ca nu merita investit atat de mult in xenon daca pot optine o performanta care PENTRU MINE este satisfacatoare.

-Intrebarile:

1.Pot monta lupele de 2.5' singur fara a avea nevoie de instrumente speciale ?

2.Pot regla de unul singur lupa in far astfel incat sa nu fie "montata" cu fasciculul luminos batand "dupa ciori" sau prin "santuri" ?

3.Este mai indicat sa merg la un service ca sa imi monteze lupele in far pentru a nu avea probleme pe viitor ?

4.Se gasesc lupe cu adaptoare pentru bec cu halogen H4 sau se poate monta un adaptor pe lupe pentru soclu becului  H4.( vad ca sunt multe seturi de lupe cu soclu h1 sau ds2 pentru xenon, se poate modifica astfel incat sa se poata introduca bec cu halogen h4 ?), rezultatul final pe care il doresc este sa pot scoate la fel ca pana acum becul H4 (numai ca acum il scot din lupa) si sa il pot schimba  cu altul fara sa fie nevoie sa dau tot farul jos.

5.Stiu sigur ca daca pui lupe +halogen nu mai ai nevoie de spalator de faruri si implicit eliminam ballast, relee, diode etc... (Stiu asta deoarece un membru din familia mea are lupe cu bec cu halogen si nu are spalatoar de faruri, dar diferenta este ca asa a fost conceputa masina din fabrica) deci nu vad de ce rar sau politia sa vina cu un argument impotriva mea pe viitor ca nu am spalator de faruri sau cine stie ce.... chit ca eu am spalator de faruri dar nu functioneaza deoarece mi-a rupt un sarac un capac de la un spalator si mi-a stricat instalatia :P )

6.Tinand cont si de regulament nu numai de preferintele mele, "orice modificare adusa instalatiei de iluminat" ar trebuie sa merg la RAR pentru a trece modificarea in cartea masinii? Tinand cont ca eu doar montez o lupa dar becul va ramane aceelasi (doar adaug un + de performanta becului H4) este necesar sa merg sa imi constate eficienta sau performanta cei de la RAR ( nu am vazut in cartea masinii sa specifice faptul ca masina mea are bec H4 in far cu oglinda sau la masina membrului din familia mea sa scrie ca are bec H7 in far cu lupa....) ?

7. Nu optez pentru xenon deoarece halogenul in lupa pentru mine este satisfacator, si daca ar fi sa optez pentru ceva peste halogen as merge pe LED H4(dar aici este o alta mancare de peste cu ventilator si nu stiu daca  mai trebuie iarasi ballast sau autoleveling, poate ma ajutati voi ?) 

8.Daca se poate modifica soclul la lupa astfel incat sa se poata monta bec H4 trebuie facuta modificari electrice la soclul H4 de pe lupa astfel incat sa mearga ca inainte? (adica se poate muta vechiul soclu electric pe noile lupe sau trebuie facute modificari electrice pe noile lupe?) 

9.Se discuta pe topic de H4 ca are doua faze si ca lupele cu H1 au doua faze de asemenea (puteti sa imi explicati putin? adica este aceelasi lucru ca la h4 cu oglinda ? h1 cu lupa va functiona pe aceelasi principiu faza-lunga-faza scurta? sunt putin confuz ??? )

10.Mi-a placut foarte mult rezultatul optinut de @rodmanel chiar superb arata, as dori si eu ceva asemanator, poate ma ajuti chiar tu :P  cu DIY.

Astept parerile voastre si sper sa ma puteti ajuta sa fac aceast upgrade relativ simplu fata de upgrade la xenon kit ;) 

Modificat de Aweith
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot te intereseaza legalitatea... poti avea toata instalatia xenon originala completa pe masina (inclusiv farurile originale ale instalatiei), pe nimeni nu intereseaza ca ai montat-o tu sau e din fabrica, atata timp cat are toate functiile.

Insa poti avea totul pe masina, daca ai geamul farului fara indicativul de xenon marcat in el, e degeaba. Cu alte cuvinte, e destul sa schimbi chiar si geamul cu unul de far fara xenon si daca vor, tot ai probleme.

Daca montezi lupe aftermarket cu halogen si nu xenon, nu vei avea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, C o s m i n said:

Ca tot te intereseaza legalitatea... poti avea toata instalatia xenon originala completa pe masina, pe nimeni nu intereseaza ca ai montat-o tu sau e din fabrica, atata timp cat are toate functiile.

Insa poti avea totul pe masina, daca ai geamul farului fara indicativul de xenon marcat in el, e degeaba. Cu alte cuvinte, e destul sa schimbi chiar si geamul cu unul de far fara xenon si daca vor, tot ai probleme.

Daca montezi lupe aftermarket cu halogen si nu xenon, nu vei avea probleme.

Multumesc foarte frumos pentru raspuns, din acest motiv nu vreau sa am bataie de cap cu instalare kit xenon si toate modificarile si drumurile aferente pentru a fi 99.9% legal, acuma incerc sa gasesc si sper sa primesc indrumare pentru a alege lupele potrivite pe care sa pot pune bec cu halogen cu soclu H4. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 23.10.2016 at 1:02 PM, Aweith said:

Multumesc foarte frumos pentru raspuns, din acest motiv nu vreau sa am bataie de cap cu instalare kit xenon si toate modificarile si drumurile aferente pentru a fi 99.9% legal, acuma incerc sa gasesc si sper sa primesc indrumare pentru a alege lupele potrivite pe care sa pot pune bec cu halogen cu soclu H4. 

Lupele bixenon, xenon sunt doar pt xenon. Daca pui halogen pe acele lupe rezultatele vor fi dezamagitoare.

Sau cei care au halogen cu lupa din fabrica, (passat) si monteaza xenon sa stii ca rezultatul nu e acelasi. Lupa halogen este pt focalizare pe cand lupa xenon este pt dispersie.

Eu mai am putin si termin retrofitul la faruri, si voi pune xenon 4300 si instalatie spalat farul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Alin_Gabriel_09

Salut. Am un VW Bora, de cand am cumparat-o a avut faruri aftermarket cu lupe pt faza scurta. Am pus xenon si nu am fost multumit, asa ca am revenit la halogen. Ideea este ca as vrea sa pastrez farurile dar sa schimb lupele cu unele pt xenon, sa montez xenon, dar si auto leveling. Am fost in Craiova la un atelier care monteaza xenon, iar baiatul de acolo mi-a spus ca nu a montat/schimbat lupe in far aftermarket si ca nici nu crede ca s-ar putea schimba din cauza faptului ca aceste lupe ar avea alt tip de prinderi. Stie cineva daca se poate face schimbul lupelor sau nu? Multumesc!

set-faruri-dayline-cu-led-vw-bora-f5dcbeba6b107e6fb-0-0-0-0-0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara.

Am primit de curand un set de faruri in.pro. golf 4 angel eyes din Germania si nu merg angel eyes nici pe stanga nici pe dreapta...am verificat si pana la droser (balast) vine tensiune.

Am o nelamurire...cum stiu daca e dus droserul sau inelele angel eyes ?

Si mai e un fir galben cu un papuc izolat,eu cred ca e de la optiunea de a pune bec + lupa pe ceata si un fir alb care l-am verificat si pare a fi o masa (- minus ).

 

Persoana de la care le-am luat le-a tinut in garaj aproximativ 1 an ...cand le-a dat jos erau functionale 100%.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.Am o Bora 1.6 16V si farurile trebuie schimbate.Am tot cautat faruri cu lupa,insa toata par a fi pentru xenon.Intrebarea mea este urmatoarea...exista si lupe aftermarket pentru becuri cu halogen ?Asa as putea monta eu lupele in farurile originale (am vazut multe proiecte de acest tip). Stiu ca sunt si faruri cu lupe care folosesc becuri cu halogen,dar acelea sunt venite din fabrica asa.

Daca nu am pus intrebarea unde trebuie rog un moderator sa o mute unde este binevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 2/25/2015 at 9:51 AM, samx said:

Eu am montat 2 seturi de lupe xenon morimoto.

La golful din semnatura am pus lupe morimoto 3" cu becuri xenon 4300K de 35W. Pentru montaj a fost necesara decuparea oglinzii, unde este necesara multa rabdare si perspicacitate. Am optat pentru ornamente GTI (tip golf 5 oem)

Original pe masina am faruri hella si am reusit demontarea sticlelor doar cu ciocanul. Ulterior am cumparat sticle noi si au fot lipite cu banda de mastic (tot de la vanzatrul lupelor).

Diferenta de vizibilitate este uimitoare, lupele de 3" bat foarte bine in lateral. De cand le am nu am primit nici macar un flash iar de cate ori m-a oprit politia nu am fost intrebat niciodata nimic despre faruri. Fiind 4300k nu ies cu nimic in evidenta la culoare fate de OEM.

 

La golful 4 al fratelui meu am montat lupe morimoto model E46, lupe de 2,5 inch mult mai scurte decat cele de 3". In afara de spargerea sticlei si inlocuirea ei ulterioara nu necesita alte modificari. El are faruri TYC dar nici acestea nu au putut fi desfacute cu feonul.

El a optat pentru 5000K 35W si vopsirea ramei cromate in negru . Bat foarte bine fata de OEM si ale lui insa sub cele de 3". In lateral nu bat atat de bine.

A fost oprit de politie si intrebat daca a modificat farurile (probabil culoarea 5000K bate la ochi)

Salut. Ma poti ajuta si pe mine te rog in legatura cu retrofitul pe care l-ai facut pe golf 4 cu lupele de la morimoto de 2.5". PM te rog. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , intentionez sa montez pe golf 4 bixenon , cei care monteaza folosesc lupe 2.5 pe nume Divizion ceva de genul , nu stiu cat sunt de ok , lumina clara , etc , a mai dat careva peste acest nume ? sunt bune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu zic ca e important sa fie lentila de sticla, si oglinda pusa pe suport metalic. In rest toate sunt china. Ale mele merg si cum foarte bine, dar nu am abuzat de ele, ziua folosesc proiectoarele din faruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

 Salutare! Va adresez si eu o intrebare daca imi este permis! Am montat de curand pe farurile originale Hella lupe bi-xenon morimoto si mi-au venit cu soclu pentru becuri H1!? Intrebarea mea este:cum pot sa le leg avand in vedere ca eu am mufa pentru H4?Habar nu am,ma uit ca broasca la bordura?!?!Faza e ca le-am probat scotand mufa de H4 si am ramas doar cu cele 3 fire(comun,faza lunga si faza scurta)si am crezut ca am reusit!!! Am observat ca la schimbare de pe faza scurta pe faza lunga se sting detot,merge doar sa dau blit,adica atunci  am tensiune, dar cand dau sa pun faza lunga normal se aude cum trege clapeta si vine faza lunga ....si atat....raman fara tensiune se stig total!!!Ce pot sa fac,cine ma poate ajuta,nu ma prea pricep la electronica(am legat dupa schema pe care o sa o pun mai jos,de acolo mi-am dat seama cum sunt fazele ca sa pot sa leg elecromagntletul de la lupe,altceva nu am gasit!Va multesc anticipat!!!

1vk38-1.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
On 1/21/2015 at 10:22 PM, Laurentiu_LWR said:

Dupa asta va trebui sa faci modificarea aceasta

http://vwforum.ro/topic/78202-masina-mealwr-itza-mea/?p=2112213

Deoarece daca nu faci asta...in momentul in care dai faza lunga ti se va actiona shutter-ul dar ti se va inchide faza scurta...ca asa este conceputa instalatia cum spuneam mai sus

Se stie de problema...mai ai de facut o modificare indicata mai sus putin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare masinisti! As vrea za achizitionez acest model de faruri, va intreb daca stiti cumva daca sunt bune!? Si-a mai pus cineva, vad bine!?Multumesc!  Masina este o Bora din 2001.

Tec_LPVWA1.jpg

On 3/16/2017 at 18:08, Laurentiu_LWR a scris:

Se stie de problema...mai ai de facut o modificare indicata mai sus putin...

Ms de raspuns Laurentiu! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ce parere aveti in legatura cu urmatoarul "upgrade" ? In farurile stock de Bora, in locul becului de ceata sa montez becuri Xenon si sa las lupa care este deja prezenta.
Ma gandesc sa le folosesc doar pe timp de noapte insa nu imi dau seama daca ar face fata, daca ar fi o imbunatatire sesizabila.

Am gasit un kit Xenon H3, din cate stiu becul de ceata este tot H3, stiti cumva daca mai sunt necesare si modificari ale farului pentru ca acesta sa se potriveasca?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o usoara imbunatarire ar fi ok, 4300k parerea mea ca sunt cele mai ok. Acele lupe oem de proiectoare sunt slab facute, cel putin pe halogen mi se par ca niste pozitii aprinse la un Matiz.

De montat e simplu, ce mai trebuie facut este sa gauresti acele capace din spatele becurilor h3 pentru a scoate firele.

Modificat de kicker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, am o intrebare. Ce model de ornamente sa folosesc pentru lupe de 2.5 care sa fie suficient de "adanci" incat sa imi acopere toata lupa? Le.am montat in faruri de Bora, dar dupa cum se vede in poze par mici si din lateral se vede corpul lupei. Multumesc! 

1519236437945252526860.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica nu mai poti sa le mai impingi?in ce tine?

Ma refer sa vezi marginea lupei....

20160606_150354.thumb.jpg.6b27ec62d8537dd489b37753d61b0fd4.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le pot impinge pana in marginea lupei dar nu e suficient. Le.am masurat si au doar 4cm adancime... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Am reusit sa montez lupele dar am o problema. Am tras firul din blocul de lumini in siguranta 20. Faza lunga e ok,scurta la fel. Dar daca vreau sa dau flashuri cand sunt oprite farurile nu merge. Se aude doar electromagnetul ca actioneaza dar becurile nu se aprind. Daca sunt pornite, nu e nici o problema. Stie cineva care e problema/rezolvarea? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Tocmai din motivul acesta nu am lucrat eu pe farurile originale...

Le-am facut pe cele Depo si am un bec(filament nu chiar bec) special doar pt flash ziua...

 

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
On 3/1/2016 at 1:19 PM, MRC said:

11721165_937870646269108_912259098_n.jpg

Schema asta am facut-o pentru colegul @grp cand a vrut sa faca aceeasi modificare.

Exista modificarea aceasta cu diode...acum mi-am adus aminte de ea...

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreun risc la modificarea facuta de mine? Adica pot folosi in siguranta masina fara sa ia ceva foc pe acolo?  Daca stau sa ma gandesc bine nu ma deranjeaza foarte tare faptul ca nu pot da flah.uri decat cu faza lunga pornita. 

Mulțumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

In mod normal...daca ai facut legaturile bine...izolate ok...tub termocontractabil de preferat...nu ai ce sa patesti...

Eu am modificat cam 75% din instalatia din faruri si nu am probleme...si a trecut ceva timp de cand le-am modificat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!