Jump to content

Ulei B6


Ten2
 Share

Postare recomandată

Haideti sa lasam gluma si reclama - de ce sa foloseasca un tip de ulei mai vechi? mirc are dreptate, uleiul long life SLX(professional powerflow) 507.00 este cel mai nou si cel mai potrivit. Sa nu uitam si de faptul ca exista pe majoritatea masinilor si filtru de particule, care in cazul unora ale caror motoare mai ciupesc ceva ulei va fi mult mai fericit cu norma asta.

Modificat de DosarPenal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi si tu pe siteul oilmag.ro Iti alegi uleiul si filtrele online. Tot aici gasesti si cataloagele marilor producatori de uleiuri, unde vezi ce tip de ulei recomanda fiecare producator pentru un anumit tip de masina.

sal,23SER, ia zi-mi si mie te rog ce ulei bagi in motor (marca, tip), vad ca ai modelul ca al meu, e cu filtru de particule sau nu, si de care ulei, pt ala si pt celalalt.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal,

Am si eu o intrebare la voi care suna cam asa :

Acu vreo 3000 de km am facut schimbul de ulei si am trecut de pe "CASTROL" pe "MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30" deorece cu castrol motorul incepuse sa cam haleasca ulei "binecunoscuta problema" .

Acum cu acest ulei in primul rand ca nu am completat cu absolut nici un gram, nu ca cu cel vechi care am competat la 6000 km 400 ml, dar nu asta e problema .

As vrea sa stiu daca uleiurile long life adica astea care se schimba la 30000 km se pot tine in loc de 1 an 2 ani in motor findca mie un amic care lucreza la Skoda as mia recomandat ca daca nu ajung sa fac schimbul la nr de kn adica 30000 sa il schimb la 2 ani ceea ce eu nu faceam inainte schimbam la 1 an deoarece nu prea ajungem sa fac 15000 ci cam 10000 - 12000/an .

Ce ma sfatuiti ?

Sa tin uleiul 1 an sau 2 asa cum a zis amicul meu de la Skoda ?

Din experienta stiu ca daca schimbi uleiul mai des este cu atat mai bine pentru motor .

Uitati si o poza cu bidonul de ulei .

Multumesc .

post-20331-1252935134_thumb.png

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jurnal de bord in privinta uleiului consumat:

- ~6500 km parcursi de la ultima revizie si mi-a aparut martorul de ulei in bord :)

- completat cu 300ml :biggrin:

Se putea si mai bine :) ...as fii vrut sa imi apara martorul respectiv cam pe la ~8000 km parcursi :lol:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi-a aparut dupa aprox. 7000 de km de la revizie martoru pe bord eu pun 5w 40 de la castrol. o intrebare as avea pt ca sunt nou posesor de passat, intra doar 4 litri de ulei? eu am avut o masina pe benzina cu motor mic si intrau 5 litri de ulei si m-i sa parut ciudat ca la revizie a bagat daor 4 litri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE CE PUI 5W 40? Eu am norma 5W 30 si asa cred ca au mai toti colegii. Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE CE PUI 5W 40? Eu am norma 5W 30 si asa cred ca au mai toti colegii. Gresesc?

NU chiar toti colegi.

Problema se pune in felul urmator si cred ca ce zic eu aici se gaseste si prin alte topic-uri din ariile de profil.

Pt tara noastra, unde vara = canicula, iarna = ger, + praf + altele se recomanda folosirea uleiurilor cu SAE 5w-40 minim, cu o norma 506.01 daca se poate !

Si sa nu uitam, ca motoarele de tip-ul TDI-PD, merg mult mai rotund cu 5w-40 decat cu 5w30, pe cand la TDI-CR situatia sta exact invers 5w30 :)

E adevarat ca mai nou, toti dealeri (si nu numai ei) iti recomanda sa pui in motor uleiuri cu SAE 5w30 ca sunt mai ecologice, ca reduc emisiile de CO2, etc., etc. :lol:

Problema e, cum am mai spus, la noi egolocia e la pamant ! (0 barat as zice) :(

Bine ce am spus eu aici e un rezumat... cine doreste sa afle informatii complete, recomand sa lectureze urmatorul topic al colegului Pisicutza -> Despre Uleiuri, pana acum - de motor :scratch:

Mie unu mi-au fost de mare ajutor informatiile gasite acolo :rolleyes:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Azi am facut prima revizie (cea de schimb ulei) la PBN. Uleiul pe care service-ul mi l-a pus in motor (au intrat 3,8 litri cu filtrul de ulei cu tot) este CASTROL SLX Professional B4 5W-30, norma VW 50200/50500/50501.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fratilor, nu va mai intrebati ceva de genul " de ce masina merge". Concernul VW merge in general pe uleiuri Castrol. Ok. Nici pe departe nu sunt cele mai bune. Ca in orice economie de piata exista contracte si monopoluri. Va spun dintr-o experienta personala ca la o masina de peste 200 k un ulei Mobil "halea mult mai putin decat un Castrol". Acum ok am pus Castrol ca asa au vrut cei de la reprezentanta .......etc... o mare prostie, dar ...... vraiste....., puneti ce va convine si ca pret si ca comportament al motorului. Toti producatorii isi asuma norma de productie a uleiului. Sustin Mobilul pentru motoate mai "avansate" (in km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) Va spun dintr-o experienta personala ca la o masina de peste 200 k un ulei Mobil "halea mult mai putin decat un Castrol". (...)

Si-atunci eu ma intreb, oare la mine de ce era TOTAL pe dos ?! :)

Adica in 15.000km parcursi cu un ulei Mobil 5w-30 = 2 litri in plus bagati (prin completari)

Momentan am ~7500 km de la revizie si abia am completat cu 400 ml de ulei :beer:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta vara , masina lu tata a facut un an si a fost sa i faca asa numita "revizie" . I au schimbat ulei si tot ceea ce se chimba prima data (de ce sa va mint , dar nu ma pricep la tot ceea ce trebuie schimbat). Iar acum la 4-5 luni daca nu ma insel de la revizie s`a aprins becu la bord de la ulei . Am fost la reprezentata si mi au adaugat o anumita canitate . Dar ceea ce am vrut sa va spun este ca uleiul care a fost in tot acest timp de 4-5 luni este mult mai inchis la culoare , iar masina nu mai trage cum tragea inainte . Dupa ce mi sa adaugat ulei (nu stiu exact cat , ca nu l am intrebat pe tata) , masina are alt randament mult mai bun . Care sa fie cauza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am achizitionat masina din semnatura in iulie si proprietarul anterior tocmai ii facuse revizia la Midocar, inclusiv schimbarea uleiului. Mi-a lasat in portbagaj 2 bidone de ulei noi-noute, dar de 2 tipuri:

- Castrol TXT 505.01 cu SAE 5W-40

- Castrol SLX Professional B4 5W-30, compatibil cu 505.01

Acum trebuie sa completez cu ulei si nu stiu care din cele 2 tipuri de ulei este acum in motor. L-am sunat pe fostul propritar, dar nu mai tine minte ce tip a bagat. Am sunat la Midocar si au o evidenta legata doar de 505.01, nu si de SAE.

Uitandu-ma pe data de fabricatie a celor 2 uleiuri, am vazut ca primul are 18.07.2008, iar al doilea 17.03.2009.

Logic ar fi ca al doilea sa fie cel care este si in motor, dar nu pot fi 100% sigur.

Puteti sa-mi dati un sfat cum as putea afla acest lucru?

Ce risc daca pun 5W-30 peste 5W-40 sau invers?

Merci anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am studiat e adevarat nu foarte in detaliu diversele topic-uri m-am hotarat sa bag castrol edge 5w 40; am completat cam cu 500 ml in cei 7500 km. Riddler ce ulei ai pus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am studiat e adevarat nu foarte in detaliu diversele topic-uri m-am hotarat sa bag castrol edge 5w 40; am completat cam cu 500 ml in cei 7500 km. Riddler ce ulei ai pus?

la fel ca tine folosesc si eu ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@blackmorpheus: frumos "consum" :P

La fel ca si tine, in motor am Castrol EDGE Turbo Diesel New Formulation 5w-40 VW 505.01 :)

In ~9000 km = am completat deja cu 800 ml ulei :mellow:

Oricum am completat mai putin ca inainte, dar tot nu cred ca scap fara sa mai cumpar cel putin un bidon de 1litru :vaidecapulmeu:

:Driver: safe

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in 10.000 km am baga deja 800 ml, dar am avut zile cand am si "mers" :coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Riddler: Salut, vad ca ai motor ca al meu ( 1.9 TDI 105 cp)

Mi se pare ciudat ca ti-a consumat 800 ml de ulei in 9000 km...

Eu am "papat" cam 600-700 ml de ulei in 15.000 km si tot acelasi tip de ulei folosesc si eu

Modificat de dm76ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca-i ciudat, dar tot e mai bine decat sa bag 2 litri de completari in 15.000 km :P

Nu stiu daca conteaza, dar eu schimb tot timpul pe la 3000 rpm, nu conteaza treapta...

Oricum, la urmatorul schimb, o sa incerc sa-i fac un tratament, ceva (desi stiu ca nu`i recomandat de VW AG) sa vedem dupa

Cunosc un coleg de forum din brasov (are 2.0 TDI BKD-ul) care avea aceiasi problema ca mine, consumul de ulei si de cand i-a facut tratamentul, in 6000km nu a completat nimic :icon_thumright:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Nu stiu daca conteaza, dar eu schimb tot timpul pe la 3000 rpm, nu conteaza treapta..." este cel mai indicat :icon_thumright:

Am vorbit cu un mecanic ( inginer ) de la reprezentanta si tot la fel a zis: sa nu schimbi viteza sub 2500-3000 rpm

Cu privire la aditivii de ulei pentru motor nu sunt de acord - am pus mai demult la un motor 1.6 benzina (dacie) un aditiv de ulei si mai avea sa-mi arunce spuma si pe capota

Numai bine!

Alin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam pe unde trebuie sa fie nivelul la ulei pe tija? daca poate cineva sa puna o poza mi-ar fi de mare ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: tu ai verificat vreodata nivelul uleiului la o masina?

Chiar si eu ca sunt femeie mai fac asta din cand in cand ca nu se stie cu ce surprize te trezesti.

Daca scoti joja (asa se numeste tija aia nesuferita), o sa vezi in capatul ei 2 marcaje: un MIN (cel dinspre capatul de jos) si un MAX (cel aflat cu aprox.15mm deasupra lui). Daca te afli pe maxim, e ok. Daca ajungi la minim, o sa ai cu aprox. 800ml mai putin in motor. :Driver:

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam pe unde trebuie sa fie nivelul la ulei pe tija? daca poate cineva sa puna o poza mi-ar fi de mare ajutor

Avand acelasi motor imi permit sa raspund eu: deci, pe joja, la capatul inferior (partea aia indoita) ai o zona asa zis hasurata. Bun, daca esti deasupra e bine, daca esti chiar pe ea e inca bine, daca esti sub ea, o sa ai un "check oil level" in bord. In ideea ca trebuie sa completezi, nu te pune sa torni mult. Ia-o incet, 2-300 de grame si mai vezi dupa daca e nevoie. Ca tot veni vorba, azi mi-a venit alarma si tot azi am pus cam 500ml de ulei. Suficient peste reper. Asta completez intre schimburi (15000km). Dar eu sunt mai "domol" la volan deobicei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!