Jump to content

Pornire ciudata motor TDi ALH


duda
 Share

Postare recomandată

Este cineva din zona Gorjului sau la 100-150 km care știe să regleze avansul? Ca nu am găsit pe cineva care să știe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la cineva și a zis ca de fapt e prea mic avansul, ca a încercat să îl dea mai mic și pornea și se oprea 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Exact cum l-a dat mai mic il da mai mare, invarte invers de axul cu came. Big deal!

PS: vezi ca aici se vb despre ALH, e putin diferit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu tot pentru alh am nevoie. Știe cum să îl dea mai mic sau mai mare, dar mie în grafic îmi apare ca e mare și mecanicul a zis ca e mic. Zice ca atunci când a încercat sa îl dea mai mic, mașina pornea și se oprea 

On 03.11.2024 at 18:07, Klau19 a scris:

Astea sunt valorile 

IMG_9065.jpeg

IMG_9063.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mare. Trebuie un reglaj foarte fin. O miscare foarte mica a fuliei, inseamna foarte mult pe grafic. Trebuie tot cate putin si verificat pe grafic pana e aproximativ pe mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Puteți să îmi spuneți, vă rog, ce înseamnă gradele BTDC din poză a 2-a

On 03.11.2024 at 18:07, Klau19 a scris:

Salut! Îmi puteți da o parere despre acești parametrii?

IMG_9065.jpeg

IMG_9063.jpeg

On 03.11.2024 at 18:07, Klau19 a scris:

Salut! Îmi puteți da o parere despre acești parametrii?

IMG_9065.jpeg

IMG_9063.jpeg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Inseamna cu cate grade (unghi) inaintea punctului mort superior (Before Top Dead Center) incepe injectia motorinei in cilindru. Specified e ce ar trebui sa fie, ce comanda ECU si Actual e ce se intampla in realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare! am reglat avansul și am schimbat și senzorul de temperatură antigel… dar tot îmi scoate fum albastru la pornire și dimineața când e mai răcoare pornește mai greu (Skoda Octavia 1.9 ALH)

Modificat de Klau19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de un vcds ca sa ne uitam pe niste parametri, altfel este greu de spus, poate fi o problema mecanica. Un test de compresie ar fi util.

LE

Acum am citit postările de mai sus şi deduc că ai vcds. Pune o poză cu grupurile  din Measuring Blocks 001, 004, 013 la rece. Înainte să porneşti motorul (prima pornire din zi), doar cu contactul pus conectează vcds, accesează grupul 007 şi pune o poză şi cu ăsta. Pune o poză şi cu grupul 000 din Basic settings.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

IMG_0159.jpeg

IMG_0160.jpeg

IMG_0161.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune o poza cu graficul actual ,la temperatura de 90 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea asta de avans, cantitate injectata, compensatii injectoare, senzori temperatură pare sa fie relativ ok. Probabil este o problema mecanică (a motorului sau a pompei de injecție).

In primul rand fa un test de compresie.

Incearca sa o pornesti cu mufa de la senzorul temperatură antigel scoasă sa vedem daca face tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, EEXCALADE a scris:

Pune o poza cu graficul actual ,la temperatura de 90 grade

Cu grupurile 001,004 și 013? 

48 minute în urmă, lupo_bv a scris:

Pe partea asta de avans, cantitate injectata, compensatii injectoare, senzori temperatură pare sa fie relativ ok. Probabil este o problema mecanică (a motorului sau a pompei de injecție).

In primul rand fa un test de compresie.

Incearca sa o pornesti cu mufa de la senzorul temperatură antigel scoasă sa vedem daca face tot asa.

Cum se face testul de compresie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Graficul avansului ,cel cu linia galbena 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Klau19 said:

Cum se face testul de compresie?

Este un dispozitiv cu manometru, se înșurubează in locul unei bujii incandescente, se da la automat si se citeste valoarea. Se ia borna de la baterie ca sa nu se alimenteze injectoarele si sa pornească motorul. Poti cumpara dispozitivul sau mergi la un service sa masoare. N-ar trebui sa fie.scump pt ca la Alh este simplu.

 

Pentru grafic intri on Basic settings, grupul 000 si vezi ca in coltul din dreapta jos cred este un buton pe.care scrie TDI-Graph sau asa ceva. Vezi ca este o fereastră in care selectezi codul motorului. Dar din ce am vazut este in grafic, cred ca putin sub linia din mijloc. Pentru mai multa exactitate fa si o poza cu graficul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa...

compresie.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întrebare de baraj: cînd ai făcut poza în grupul 000 în Basic settings era pornit motorul? Că din ce văd eu pare oprit. Poza trebuie făcută cu motorul pornit şi temperatura antigelului de minim 85 grade ( aşa zice manualul, altfel este mai greu să interpretăm datele pentru că în grupul ăla valorile sunt "codificate")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMG_0162.jpeg

Aceasta este poză cu motorul pornit,dar nu la 90 de grade.. o să fac si cu motorul la 90 grade 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/17/2025 at 12:57 PM, Klau19 said:

am reglat avansul

Se pare ca nu 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic că este reglat bine. Valoarea din a doua căsuţă trebuie să fie aproximativ între  30 şi 70 atunci cînd temperatura lichidului de răcire este 90 grade. Practic valoarea aia nu se modifică indiferent de temperatură, se modifică intervalul (de asta sunt liniile alea înclinate în grafic). Cred că dacă ne arată graficul cu avansul cînd  temperatura lichidului de răcire este în jur de 90 grade, acesta este destul de aproape de linia din mijloc.

Ar fi interesant de ştiut dacă atunci cînd s-a schimbat distribuţia ultima dată s-a respectat procedura, adică dacă s-a blocat axa cu came cu cală şi s-a slăbit fulia axei cu came (din moment ce avansul era dereglat presupun că nu). Dacă nu s-a făcut aşa sunt şanse destul de mari ca deşi vibrochenul să fie sincronizat cu pompa de injecţie axa cu came să nu fie şi deşi momentul injecţiei să fie ok supapele să nu se închidă/deschidă exact la momentul potrivit. Pentru a verifica asta trebuie tras motorul la semnul de pe volantă şi verificat dacă intră cala de la fulia pompei şi de la axa cu came (este o crestătură în partea opusă fuliei). Posibil ca un test de compresie să dea ceva indicii.

 

PS Ca să vezi graficul trebuie să apeşi pe TDI-Timing.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Bună ziua tuturor! Golf 4, 1.9 tdi, alh, 90cp, an 1999, pornește greu la rece.

Pe timpul verii nu are nicio problema, acum ca a venit puțin frigul face probleme la prima cheie. Dacă o opresc imediat ce a pornit, la a doua cheie o ia fără probleme. 

Schimbat: bujii, fișa bujii (era rupta), baterie, electromotor, sonda temperatura antigel, releu 103, releu 109, face la fel. 

Dacă pun contactul la 3° dimineața cum sunt acum, spira la bujii sta o secunda și se stinge, iar dacă vreau sa i dau cheie o ia foarte greu. 

La service pe tester nu da nimic, doar o eroare pe senzorul de temperatura combustibil din pompa de injecție, eroare pe care am avut o de când am luat mașina și pornea foarte bine, problema cu pornitul o am de anul trecut, a apărut brusc. 

Mecanicul a testat daca vine curent la bujii. A scos fișa și am pus contactul, nu venea curent în fișa. A scos mufa de la sonda de apa și am testat din nou, venea curent în fișa. Am luat alta sonda de apa, acceasi problema, cu mufa scoasa vine curent, cu ea pusa nu vine curent. Pe tester am verificat temperatura și e ok, arata 88,5 când în bord era acul la 90.

Bujiile sunt ca noi din spusele mecanicului, ca și cum n au fost folosite. 

Dacă scot mufa la sonda de apa și îmi sta spira de la bujii mai mult aprinsa, pornește sfert de cheie. 

O idee va rog? 

Modificat de Laura2299
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind defect senzorul de temp combustibil, ECU ia in calcul o valoare implicita care e de ordinul 70 de grade(zic din amintiri), care in principiu ar trebuie sa favorizeze chiar pornirea, la 70 de grade motorina e mai putin densa si ECU compenseaza acest lucru.

Ce poti sa faci pana una alta e sa cresti durata de actionare a bujiilor la rece. Nu mai stiu din cap pe ce canal e la adaptation, dar sigur gasesti informatia. Oricum la 3 grade nu ar trebui sa porneasca nush cat de greu, chiar si fara ele.

 

Pe diagnoza poti sa vezi cate secunde ar trebui sa stea pornite si daca stau pornite in modul afterglow, dupa pornire.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M am gândit și eu la senzorul ala de combustibil, dar problema cu pornirea fiind recenta, nu am făcut o legătură directa. Senzorul e dus demult, atunci pornea foarte bine. 

Ma induc în eroare mai multe detalii, mecanicul zice ca vine curent în fisa de bujii cu mufa de la sonda de apa scoasa, dar nu știu ce valoare mai exact ca nu mi a spus. Exista vreo posibilitate ca fisa de la bujii, schimbata acasă, nu în service sa piardă totuși din curent pe la legături? Cu sonda de apa conectata curentul cred ca are o intensitate mai mica pt ca nu e foarte frig și se pierde pana la bujii. Cu mufa de la sonda scoasa intensitatea de curent e mai mare și chiar dacă se mai pierde, o parte tot ajunge la bujii cât sa porneasca mașina. Pe partea electrica sincer nu ma pricep și poate greșesc gândind asa, te rog sa ma corectezi. 

Pe alta parte ma gândesc la baterie, fiind una mai de buget, când se chinuie sa porneasca, după câteva secunde începe sa clipească bateria în bord, iar apoi o ia și se stinge bateria. De învârtit învârte foarte repede. Mecanicul zice ca da curent foarte bine bateria, ca ii vine în fișa. 

Și la 8 grade de exemplu pornește cam lung și n ar avea nevoie de bujii, dar culmea dacă scot mufa și acționează mai mult bujiile, pornește sfert. M am gândit pe partea de injecție, sa fie puțin intarziata, dar tot nu vad legătura cu bujiile de ce e totul ok dacă stau mai mult aprinse. Avansul nu l pot verifica din cauza senzorului de temperatura combustibil care nu citește. 

O sa verific și pe tester bujiile cum mi ai spus. Scuze mesajul lung, dar sunt multe de spus și încerc ca fiu cât mai explicita. 

Modificat de Laura2299
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Laura2299
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!