Jump to content

Pornire ciudata motor TDi ALH


duda
 Share

Postare recomandată

Este cineva din zona Gorjului sau la 100-150 km care știe să regleze avansul? Ca nu am găsit pe cineva care să știe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la cineva și a zis ca de fapt e prea mic avansul, ca a încercat să îl dea mai mic și pornea și se oprea 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Exact cum l-a dat mai mic il da mai mare, invarte invers de axul cu came. Big deal!

PS: vezi ca aici se vb despre ALH, e putin diferit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu tot pentru alh am nevoie. Știe cum să îl dea mai mic sau mai mare, dar mie în grafic îmi apare ca e mare și mecanicul a zis ca e mic. Zice ca atunci când a încercat sa îl dea mai mic, mașina pornea și se oprea 

On 03.11.2024 at 18:07, Klau19 a scris:

Astea sunt valorile 

IMG_9065.jpeg

IMG_9063.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mare. Trebuie un reglaj foarte fin. O miscare foarte mica a fuliei, inseamna foarte mult pe grafic. Trebuie tot cate putin si verificat pe grafic pana e aproximativ pe mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Puteți să îmi spuneți, vă rog, ce înseamnă gradele BTDC din poză a 2-a

On 03.11.2024 at 18:07, Klau19 a scris:

Salut! Îmi puteți da o parere despre acești parametrii?

IMG_9065.jpeg

IMG_9063.jpeg

On 03.11.2024 at 18:07, Klau19 a scris:

Salut! Îmi puteți da o parere despre acești parametrii?

IMG_9065.jpeg

IMG_9063.jpeg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Inseamna cu cate grade (unghi) inaintea punctului mort superior (Before Top Dead Center) incepe injectia motorinei in cilindru. Specified e ce ar trebui sa fie, ce comanda ECU si Actual e ce se intampla in realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare! am reglat avansul și am schimbat și senzorul de temperatură antigel… dar tot îmi scoate fum albastru la pornire și dimineața când e mai răcoare pornește mai greu (Skoda Octavia 1.9 ALH)

Modificat de Klau19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de un vcds ca sa ne uitam pe niste parametri, altfel este greu de spus, poate fi o problema mecanica. Un test de compresie ar fi util.

LE

Acum am citit postările de mai sus şi deduc că ai vcds. Pune o poză cu grupurile  din Measuring Blocks 001, 004, 013 la rece. Înainte să porneşti motorul (prima pornire din zi), doar cu contactul pus conectează vcds, accesează grupul 007 şi pune o poză şi cu ăsta. Pune o poză şi cu grupul 000 din Basic settings.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea asta de avans, cantitate injectata, compensatii injectoare, senzori temperatură pare sa fie relativ ok. Probabil este o problema mecanică (a motorului sau a pompei de injecție).

In primul rand fa un test de compresie.

Incearca sa o pornesti cu mufa de la senzorul temperatură antigel scoasă sa vedem daca face tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, EEXCALADE a scris:

Pune o poza cu graficul actual ,la temperatura de 90 grade

Cu grupurile 001,004 și 013? 

48 minute în urmă, lupo_bv a scris:

Pe partea asta de avans, cantitate injectata, compensatii injectoare, senzori temperatură pare sa fie relativ ok. Probabil este o problema mecanică (a motorului sau a pompei de injecție).

In primul rand fa un test de compresie.

Incearca sa o pornesti cu mufa de la senzorul temperatură antigel scoasă sa vedem daca face tot asa.

Cum se face testul de compresie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Graficul avansului ,cel cu linia galbena 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Klau19 said:

Cum se face testul de compresie?

Este un dispozitiv cu manometru, se înșurubează in locul unei bujii incandescente, se da la automat si se citeste valoarea. Se ia borna de la baterie ca sa nu se alimenteze injectoarele si sa pornească motorul. Poti cumpara dispozitivul sau mergi la un service sa masoare. N-ar trebui sa fie.scump pt ca la Alh este simplu.

 

Pentru grafic intri on Basic settings, grupul 000 si vezi ca in coltul din dreapta jos cred este un buton pe.care scrie TDI-Graph sau asa ceva. Vezi ca este o fereastră in care selectezi codul motorului. Dar din ce am vazut este in grafic, cred ca putin sub linia din mijloc. Pentru mai multa exactitate fa si o poza cu graficul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întrebare de baraj: cînd ai făcut poza în grupul 000 în Basic settings era pornit motorul? Că din ce văd eu pare oprit. Poza trebuie făcută cu motorul pornit şi temperatura antigelului de minim 85 grade ( aşa zice manualul, altfel este mai greu să interpretăm datele pentru că în grupul ăla valorile sunt "codificate")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMG_0162.jpeg

Aceasta este poză cu motorul pornit,dar nu la 90 de grade.. o să fac si cu motorul la 90 grade 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/17/2025 at 12:57 PM, Klau19 said:

am reglat avansul

Se pare ca nu 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic că este reglat bine. Valoarea din a doua căsuţă trebuie să fie aproximativ între  30 şi 70 atunci cînd temperatura lichidului de răcire este 90 grade. Practic valoarea aia nu se modifică indiferent de temperatură, se modifică intervalul (de asta sunt liniile alea înclinate în grafic). Cred că dacă ne arată graficul cu avansul cînd  temperatura lichidului de răcire este în jur de 90 grade, acesta este destul de aproape de linia din mijloc.

Ar fi interesant de ştiut dacă atunci cînd s-a schimbat distribuţia ultima dată s-a respectat procedura, adică dacă s-a blocat axa cu came cu cală şi s-a slăbit fulia axei cu came (din moment ce avansul era dereglat presupun că nu). Dacă nu s-a făcut aşa sunt şanse destul de mari ca deşi vibrochenul să fie sincronizat cu pompa de injecţie axa cu came să nu fie şi deşi momentul injecţiei să fie ok supapele să nu se închidă/deschidă exact la momentul potrivit. Pentru a verifica asta trebuie tras motorul la semnul de pe volantă şi verificat dacă intră cala de la fulia pompei şi de la axa cu came (este o crestătură în partea opusă fuliei). Posibil ca un test de compresie să dea ceva indicii.

 

PS Ca să vezi graficul trebuie să apeşi pe TDI-Timing.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!