Jump to content

Pornire ciudata motor TDi ALH


duda
 Share

Postare recomandată

Salutare la toata lumea.

Ma bucur mult ca am ocazia sa ma sfatuiesc cu voi :D intr-o problema sper eu nu prea grava, dar care nu o pot explica deocamdata.

O sa incep de cind am cumparat masina Octavia 1 anul 2001, din Germania anul trecut in septmbrie 2005, de la un dealer Skoda, cu 82000 km la bord.

Masina merge f bine, dar de cind am luat-o, motorul nu porneste ca la toate TDi-urile din grupul VW, adica sfert de cheie, ci dupa 2 invrtiri de motor. Acesta pornire este la fel in orice situatie de atunci si pina in prezent si la cald si la rece.

Pe drumul de intoarcere din Germania si pina in tara masina a mers f bine cu un consum de 4,8 l pe toata distanta ( consum indicat de computerul de bord).

Nu am observat fum, sau pierderi de putere in depasiri.

In tara la 87000 km am schimabt kitul de distributie, o bujie incandescenta si motorul functioneaza exact la fel ca inainte.

Avind ocazia sa conduc citeva luni si un vw golf TDi tot ALH cu 130000km, care la rece sau la cald pornea la sfert de cheie cum porneste orice TDi model dupa anul 1999, mi-am pus tot felul de intrebari in legatura cu motorul si am ajuns la Delcar sa-mi verifice eventualele erori.

Bineinteles totul este ok cu motorul si mi-au spus ca Skoda asa porneste din cauza softului diferit fata de cel de la vw ;).

Poate par prea tipicar in acesta problema, dar sincer daca aveti vreo idee in acest sens, m-ar bucura mult sa o pot rezolva.

Va multumesc mult anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie verificat avansul static, adica cel din "basic setings"

Acesta trebuie sa fie in partea superioara a graficului "timing" pentru a facilita o pornire usoara

Modificat de ender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, inca nu sunt deprins f bine cu toti termenii noi tehnici si anume avansul statit se regleaza prin reglarea fizic a pompei de injectie?

Sau trebuie corelate cele doua operatii: reglat pompa si urmarit pe calculator avansul pe grafic.

Dupa schimbarea distributiei, persoana care a facut acest lucru, dupa o incalzire a motorului la 90 grade a reglat avansul, urmarind acest lucru pe laptop.

Deci o sa-i dau acesta indicatie ca avansul sa fie in partea superioara a graficului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am si eu o problema cu un Golf 4 cu motor ALH. Avansul, verificat in basic se, ttings e prea mare '' iesind din grafic" .

Am o suspiciune ca nu e bine ''pusa la punct''. Stie careva cum se trage la semn ?? La arborele cotit stiu ca se foloseste semnul de pe volant. La pompa de injectie unde e semnul.?

Multumesc foarte frumos de ajutor !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele de tip ALH mai apare o problema cu pornirea la cald in momentul in care tensiunea in baterie este sub un anumit prag. Mi s-a intamplat si mie sa porneasca mai greu decat ar fi normal, s-a rezolvat prin inlocuirea acumulatorului. Daca insa face la fel si la cald si la rece, e din cauza avansului. Foarte multe lucruri interesante legate de acest subiect tratate de maestrul AndiTDI veti gasi aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=1237

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1-verificare ditributie (la singe),ai grija la semnul de pe volant,la mine sint doua (un 0 si un 1,l-am reglat dupa 0 si e traznet)

2-verificarea cu ajutorul vag a avansului(tdi timing) si eventual corectarea lui prin miscarea pompei(motor cald)

3-pus un acumulator bun de pe alta masina si ...proba

4-cantitatea injectata la start cit e? (la cald si la rece)se poate vedea cu vag...eventual ajusta...

daca toate astea nu dau rezultat,incearca sa codezi motorul pt cutie automata(pt scaderea pragului de turatie la care porneste motorul)

dupa toate astea...mai scrie p-aci....alh-urile astea sint date dracu'...

era sa uit ....vezi si demarorul cum sta...

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina porneste , insa un pic mai greu. Adica dai cam 3-5 secunde al automat, indiferent daca e rece sau cald motorul.

Demarorul e verificat deci cade din lista. E in stare buna.

Bateria e si ea buna. Am pus alta baterie si face la fel.

Problema e avansul! Cand il verific cu VAG-COm-ul observ ca trece de grafic in partea de sus. Deci sa inteleg ca e prea avansata.

Am intrebat daca stie cineva care e semnul si unde e pentru pinionul pompei de injectie. ?

Eu de aici spun ca e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu problema asta. S-a rezolvat prin schimbarea bujiilor incandescente. Doar 2 din 4 mergeau......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina porneste , insa un pic mai greu. Adica dai cam 3-5 secunde al automat, indiferent daca e rece sau cald motorul.

Demarorul e verificat deci cade din lista. E in stare buna.

Bateria e si ea buna. Am pus alta baterie si face la fel.

Problema e avansul! Cand il verific cu VAG-COm-ul observ ca trece de grafic in partea de sus. Deci sa inteleg ca e prea avansata.

Am intrebat daca stie cineva care e semnul si unde e pentru pinionul pompei de injectie. ?

Eu de aici spun ca e problema.

ca sa modifici avansul nu trebuie sa desfaci pinionul antrenat de cureaua de distributie(doar la sdi),pompa e prinsa in 3-4 suruburi,le slabesti putin,dai drumu la motor in relanti,pui vag tdi timing si misti pompa(intr-un sens sau altul,depinde unde esti) pina esti pe linia albastra in graficul tdi timing;apoi stringi pompa,detensionezi conductele care duc de la pompa la injectoare,le stringi la loc si...gata

daca ai ajuns cu pompa intr-o extrema sau alta si graficul tot nu-ti "pusca"nu-ti sint puse pinioanele la semn(arbore,ax cu came si pompa nu sint sincronizate)

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea grea la cald al motoarelor ALH este o problema cunoscuta. Ea provine dintr-o eroare in softul din ECU. Dupa corectarea erorii in flashul din ECU masina porneste "ca noua". Cele spuse se bazeaza pe experienta, am rezolvat problema asta la cateva zeci de masini prin rescrierea softului.

Modificat de kisslorand
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca nu numai la cald porneste greu ci si la rece.

Deci care e semnul la pompa de injectie??? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kisslorand are dreptate ! eu am rezolvat aceasta problema chiar inaintea lui ! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu spun ca nu are dreptate INSA la mine problema e ca porneste greu tot timpul indiferent daca e cald motorul sau nu.....

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaRA SUPARARE LOKO insa daca vrei sa ajuti cu ceva lumea macar spune ceva util :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Loko: Intr-adevar si eu cunosc niste oameni cu ALH care nu au probleme insa aici nu era topicul "cine n-are probleme cu ALH", totusi...

@ManiacuV6: Arata a problema de avans de injectie, intr-adevar. Reglarea avansului la injectie a pompei de injectie se face rotind fulia pompei in cadrul pompei (nu ca la 1Z/AFN unde se roteste corpul pompei pe de-a intregul) si reverificand cu VAG-COM-ul. Sensul nu il stiu dar se poate tatona. Nu exista un semn anume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumsc Andrei de raspuns. Eu ma referam la faptul ca as dori sa o 'pun la punct'. Adica sa sa aliniez arborele cotit la semnul de pe volant, axa cu came la semn (dupa cum am gasit in pdf-urile de pe volkswagen.msk.ru) insa cand veni vorba de alinierea pompei de injectie nu am gasit nimic despre asta.

Eu am o banuiala ca e cu un dinte in plus sau in minus la pinionul pompei de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am si eu problema cu pornirea, dar nu cred ca are vreo legatura cu ce s-a scris pina acum.

Motorul porneste la prima incercare, doar dupa o cheie lunga (2-3 secunde). Acest lucru se intimpla chiar daca motorul este cald sau rece sau daca opresc si repornesc motorul imeidiat. Dupa ce porneste totul este OK. Cu VAG COM-ul nu gasesc nici un cod de eroare.

Dupa multe experimente am observat ceva foart ciudat. Daca aprind luminile de pozitie si dupa aceea dau la cheie motorul porneste la sfert.

Am fost la o gramada de service-uri dar problema nu s-a rezolvat. Toti au ridicat din umeri si au zis ca asa ceva nu au mai vazut.

Am schimbat bateria, filtrele, am verificat pompa electrica de motorina din rezervor....totul este OK.

Nu pot sa inteleg ce legatura este intre pornirea motorului si aprinderea sau nu a luminilor de pozitie!!!

Voi ce parere aveti?

P.S. Motorul este 1.9 TDI PD cod AVB. Din cite stiu, la acest tip de motor nu se regleaza avansul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul Pompe-Duse e alta poveste. Ala nu e ca ALH-ul meu.

Si totusi... La tine avansul verificat cu VAG-COM-ul unde se situeaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kisslorand are dreptate ! eu am rezolvat aceasta problema chiar inaintea lui ! :hainoroc:

Ce sa zic... esti tare frate de ai facut-o inaintea mea. Totusi, in afara faptului ca nu e nici un concurs, de unde stii tu cand am facut eu resoftari in vederea remedierii pornirii la cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam cat ar costa asa o "interventie"??? (Adik o resoftare a ECU)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat avansul cu VAG COM-ul si este intre

1,2 BTDC la temperatura motorului de 30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care se baga la rescris softul la ECu. Kisslorand spune ca e de la asta. Problema e ca masina e in Botosani. M-ar interesa pe cineva mai apropiat ca distanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Aceeasi masina aceeasi problema cu pornirea insa alta situatie. :rolleyes:

Astazi au fost 4 grade CELSIUS. A pornit 'la sfert' .

Dupa ce s-a incalzit un pic ( a stat 2 min pornita) nu a mai pornit 'la sfert'.

Vreo sugestie?

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!