Jump to content

2.0 TFSI - P0234 - Overboost


Alex_88
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Am un Golf 5 GTI, resoftat stage 1 acum vreo 2 saptamani. Din cauza ca masina a intrat imediat dupa aceea in service la PBV pentru vopsit bara, iar dupa in service la Florin pentru schimbat distributia si revizia de 10k, nu am apucat sa merg cu noul soft decat vreo 2-3 zile pana sa fie complet gata.

 

Cum se manifesta: treapta a 4-a, undeva la 3K RPM, accelerata la maxim (fara kick-down) si, repetand asta de cateva ori, in 3/4 cazuri masina intra in limp mode si arunca eroarea P0234 (Limit Exceeded (Overboost Condition)), limitand practic boost-ul la 0.3 bari. 

 

In afara de indicatiile de pe Ross Tech: verificare N75, furtune si turbo, mai aveti vreo idee de la ce ar putea fi? 

 

PS: Eroarea MAF este din cauza firelor de la mufa, cel de pe pinul 1 este complet dezizolat si de abia se mai tine.

 

 

 

               Address 01: Engine       Labels: 06F-907-115-AXX.lbl

Control Module Part Number: 1K0 907 115 Q    HW: 8P0 907 115 B
  Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI     0020
           Software Coding: 040300031C070160
            Work Shop Code: WSC 08708 803 00000
                      VCID: 346318E32CFB
3 Faults Found:
 
000256 - Mass Air Flow Sensor (G70): Supply Voltage 
               P0100 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 9
                    Mileage: 101448 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 19:58:33
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 4866 /min
                    Load: 75.3 %
                    Speed: 66.0 km/h
                    Temperature: 94.0°C
                    Temperature: 11.0°C
                    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V
 
001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow 
               P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10100010
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Mileage: 101457 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 20:16:07
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 843 /min
                    Load: 14.1 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 96.0°C
                    Temperature: 20.0°C
                    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                    Voltage: 14.097 V
 
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) 
               P0234 - 001 - Upper Limit Exceeded
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 101522 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 20:38:06
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 3494 /min
                    Load: 69.8 %
                    Speed: 94.0 km/h
                    Temperature: 96.0°C
                    Temperature: 6.0°C
                    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V
 
 
Readiness: 0000 0000

 

Grafice VCDS atasate, am si log-uri complete daca credeti ca ar ajuta:

1. limp_mode.png : Am surprins exact momentul cand a intrat in limp mode, l-am si marcat pe grafic.

2. wot_pull_ok.pgn : Logare standard, plecat de la 1800 pana la redline.

3. max_boost_pull_ok.png : Am incercat fara succes sa reproduc eroarea de la '1'.

 

Ceva idei? :)

 

 

post-62686-0-85356500-1423418235_thumb.p

post-62686-0-30163900-1423418243_thumb.p

post-62686-0-78962300-1423418248_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai diferenta de 0.2-0.3 bar intre specificat si actual...si asta pe un interval de 1000RPM ceea ce e mult.

 

Ia intreaba si  tunerul ce parere are...ca nu prea se leaga valorile alea

Pana una alta rezolva si problemele cu MAF-ul si Evamp

 

 

LE: AM aruncat un ochi pe logurile mele si nu am aveam diferenta mai mare de 0.04bar pe acceleratie intre specificat si actual.

 

Diferentele apar numai la kick down si la scoaterea din boost si sunt perfect normale inregistrandu-se pe un interval de 100rpm

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa iti pui semne de intrebare cu softul,la ce firma l-ai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Softul e de la Quantum Tuning din UK. Ca urmare a mesajelor mele de pe cateva forumuri din afara, am mai gasit deja doua persoane cu exact aceeasi problema. Planul meu e sa iau legatura cu cei de la Quantum si sa vad care e si parerea lor, desi logistic mi-ar fi f greu sa fac un update de soft tot de la ei. Ca sa trec la stock, e din nou o problema, reprezentantele nu au acces la soft-ul stock sau cel putin nu ofera scrierea lui ca si un serviciu. Asa ca singura alternativa reala e sa schimb pe stage 1 de la un producator cu experienta in 2.0 TFSI, ma gandeam la Revo sau TCM, dar sunt deschis la orice sugestie. 

 

@saibot: Ca sa fiu sigur ca am inteles. Tu nu aveai diferenta mai mare de 0.04 bari nici macar la acceleratii puternice? Ce soft aveai? Daca am inteles bine, inseamna ca soft-ul astora de la Quantum e fff slab, mai ales in setarea parametrilor PID pentru N75 si a hartii de duty RPMxTPS. Chiar nu ma asteptam, aveau review-uri excelente, chiar daca nu sunt un nume cunoscut.


PS: Si Racing Code sunt o varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferente aveam doar la intrarea si iesirea din boost, lucru perfect normal. Odata ce masina era in WOT si nivelul de boost era atins atunci valoarile  erau aproape identice. Si atunci cand nu erau la fel specificatul a fost mereu mai mare decat actualul, la tine e invers

Eu am avut Revo pe ambele TFSI-uri.

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vedem ce se intampla dupa ce iese din service azi. Schimb DV-ul cu revizia D si N75-ul. O sa fac niste log-uri. 

 

Cei de la quantum continua sa spuna ca nu e vina lor, dar vazand si overshoot-ul asta comparativ cu Revo e destul de clar ca au facut o prostie. Acum tin legatura cu cei din UK care au semnalat si ei problema pentru a vedea care este rezolvarea finala, eu oricum nu am alternativa decat soft nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am scos azi masina din service si overshoot-ul inca e acolo, desi eroarea nu a mai aparut. Concluzia e clara, soft nou. O sa merg pe Racing Code datorita unei recomandari a unui prieten in care am mare incredere, o sa actualizez topicul asta cu concluziile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e locul potrivit dar nu ma pot abtine sa spun ca ai un talent special in a alege firmele de tuning :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Stiu ca sunt/au fost ceva meciuri intre cele doua parti, dar eu personal nu am vazut nici o dovada concreta sa ma feresc de unii sau de altii. Daca vrei, da-mi pe PM mai multe detalii ca sa nu se interpreteze. Ce am citit sunt contre pe puterea masurata pe dyno-uri si, intr-adevar, unele estimari WHP->HP sunt ridicole. Mai ales cand se spune "Ce noroc pe X, masina lui declarata de producator cu Z cai putere, de fapt produce cu 10% mai mult". Nu mai zic ca daca ai lua cifrele la bani marunti rezulta niste eficiente pe motorul ala care nici nu au fost visate de producator.

 

Cat priveste hartile, sunt doua modele de business diferite. Cei de la Revo cumpara masina cu motorul X, fac R&D pana ajung la niste valori cat de cat safe pentru motorul respectiv si pe urma distribuie harta. Daca vrei o curba de cuplu un pic diferita, nu stiu cat de usor se pot mula pe cerintele astea. Luandu-ma dupa portofoliul prezentat de cei de la Racing Code, am pretentia ca nu o sa le puna probleme un biet 2.0 TFSI stock dpdv mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul pleaca cumva de la premiza ca nu s-a reusit un soft pentru un biet motor de 2.0TFSI si tu vrei sa incerci acum tot la un tuner care face de toate pt toti cand exista tuneri dedicati VAG (Revo, Apr, Unitronic) si altii care stiu f bine TFSI atat ca soft cat si mecanica(Powersoft, DNA, TCM, RBN) nu sunt sustinatorul niciunei firme, incercam doar sa te ajut. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saibot, apreciez ajutorul pe care mi l-ai dat cu problema initiala, precum si sfaturile cu alegerea companiei de tuning.

 

Bine, diferenta e ca Quantum au acelasi model de business ca si Superchips sau Revo. Fac harti si pe urma le revand. Eu nu voiam sa resoftez initial, dar partenerul meu de afaceri din UK e si reseller quantum si mi-a dat harta la pret de achizitie. Vazand ca au review-uri foarte bune peste tot am zis: "why not?". Quantum Tuning, ca sa mentina pretul scazut, probabil ca nu investesc prea mult in R&D.

 

Pe de alta parte Racing Code au mai facut 2.0 TFSI, nu s-a plans nimeni de munca lor, au dyno deci pot sa vad rezultatele si sa modificam soft-ul in functie de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai deschis un topic nou pt problema mea care este in felul urmator.

In ultima vreme am observat ca numai reactioneaza instant cand accelerez. Apas acceleratia si are un mini lag, asta se intampla intre 1500-3000 rpm. Sa fie oare de la Dv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe lângă DV ar meritat investigat felul în care actuatorul turbo funcționează, eventual gresat și el și partea de wastegate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ca la 2.0 TSI e accesibil actuatorul turbo si wastegate pe sub masina, fara demontare turbo. Nu stiu cum e accesul la actuator in cazul in care se doreste demontarea acestuia. Poate n-ar strica vazut si N75-ul cum functioneaza.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roby, daca gasesti ceva posteaza un link cu gresarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca a facut un coleg aceasta gresare la 1.4 tsi. Oricum trebuie cv sa reziste la temp mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut mai multi gresarea :), vaselina este Sonax Ceramic.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pe unde ajungi la actuator? Trebuie demontat ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa imi facea si mie, dar la mine a fost din actuator, daca ai nevoie de unul mi-a mai ramas de pe turbina veche

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aalex_88  eu zic ca nu este de la soft...rezolva-ti problema cu EVAP emission si cu maf-ul...de asta ai limp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul s-a rezolvat, iar EVAP-ul nu inteleg cum ar influenta eroarea "Overboost condition". Ideea e ca de cand s-au inlocuit DV-ul si N75-ul, eroarea nu a mai aparut, dar se vede overshoot pe log-uri, deci raman la parerea ca e o eroare de control in ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!