Jump to content

Ac indicator racire motor.


ekoly
 Share

Postare recomandată

da, era important sa vedem si acum ce a aparut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ekoly

    29

  • F l o r i n

    10

  • Carmina

    8

  • Al Bundy

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca senzorul cel nou e bun, ma gandesc ca ar mai putea fi ceva la termostat sau la cablu (contact imperfect, fir compromis).

 

Eu am o interfatza de vagcom cu cablu cu tot dar nu am reusit niciodata s-o corelez cu laptopul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Refa lipiturile la pinii mufelor de la ceasuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica la cele 2 mufe care alimenteaza bordul?

Cred ca pana la mufe, o sa verific cablul cu motorul pornit sa vad in direct daca se intampla ceva la ceas atunci cand misc firul.Apoi ma gandesc sa merg mai departe, la mufele de la bord si la lipituri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi problema si de la termostat ? Daca acesta functioneaza cand vrea el, ce se intampla ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la termistat nu sare instant de la 90 la 50 sau invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi daca ai erori stocate pe 17-instrumente sau 01- Engine.

 

daca da, verifica bine cablajul, pana in pinii ceasurilor - eventual verifici si acolo, lipiturile de pe PCB

 

 

Adica la cele 2 mufe care alimenteaza bordul?

Cred ca pana la mufe, o sa verific cablul cu motorul pornit sa vad in direct daca se intampla ceva la ceas atunci cand misc firul.Apoi ma gandesc sa merg mai departe, la mufele de la bord si la lipituri.

 

incearca sa citesti mai sus, ti-am scris totul mai sus. Problema poate sa fie in mufa cu 32 de pini de pe placa ceasului, cablaj, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...verifica bine cablajul, pana in pinii ceasurilor...

Mai exact, lace te referi?

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica sa masori cablajul de la senzor pana in ceasuri si lipiturile de pe placa ceasurilor la mufa cu 32 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi iar am facut un drum dus-intors de vreo 20-25 km si pe tot parcursul acul a ramas la zero. La intoarcere s-a ridicat putin, a stat cateva minute asa si a revenit la zero. Aproape de casa iar s-a ridicat pana aproape de 80* si a revenit spre zero. Ajuns acasa am repornit masina si s-a ridicat la 90*. Am mai facut cateva porniri-opriri si ceasul functiona ok, adica se ridica la 90*.

Apoi am verificat cablul de la senzorul G62 cu motorul pornit sa vad daca atunci cand misc de cablu se intampla ceva pe ceas (am avut un baiat in masina care se uita in bord), dar nimic. Apoi am demontat bordul si fara sa scot mufele, am pornit motorul si am miscat de mufe si de cablu, atat cat mi-a permis spatiul si acul a ramas in continuare la 90*, fara sa coboare deloc (cobora doar cand opream motorul- adica functiona cum trebuie). Nu stiu ce sa mai cred.

Acum stau cu bordul in fatza, demontat si nu stiu ce sa-i fac. M-am uitat la lipituri cu lupa (am o lupa care mareste foarte mult) si nu pare nicio lipitura compromisa, adica nu se vad fisuri fine sau altceva de genul asta. Lipiturile sunt curate. Am verificat amanuntit toata placa.

Undeva e un contact imperfect dar nu stiu unde...

 

E posibil sa se fi bulit motorasul de la ceas ?

Pot suspecta termostatul?

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.

Da, daca indicatorul temperaturii lichidului de racire coboara treptat, nu brusc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.

Dar despre poliloghia scrisa mai sus ce parere ai, fiindca stau cu bordul in casa si astept o minune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montezi clusterul, pornesti motorul, si astepti 10-15 minute, pana cand indicatorul urca pe primul marcaj.

Deschizi capota si pui mana pe furtunul care pleaca de la termostat...daca este cald, inseamna ca termostatul este blocat pe deschis. Sa nu pornesti aeroterma, astepti pana cand temperatura ajunge la 90 grade. Ei, in acest moment pornesti la drum nitel cu ea...daca termostatul este ok, poti sa rulezi cu ce viteza doresti tu...dar indicatorul nu are voie sa coboare de la ,,ora 12".

Daca furtunul este rece in intervalul mentionat, vrei nu vrei cineva cu experienta in domeniu trebuie sa refaca lipiturile la cluster.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform pozei atasate, dupa parerea mea  principiul de racire al motorului este urmatorul: cand temperatura in motor trece de 90* , termostatul se deschide si apa trece de la 3 (prin termostat) in 2 spre radiator ca sa se raceasca. Teoretic, daca termostatul e bun, acesta inchide-deschide de cate ori este nevoie, astfel incat racirea motorului sa ramana la 90*, deci acul indicator trebuie sa stea in permanentala la ora 12.

Pana la refacerea lipiturilor, nu trebuie sa ma conving ca termostatul este bun?

post-126936-0-72152500-1423950412_thumb.

 

Furtunul 1 ce rol are?

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact.

Am mentionat la postarea 39 cum sa procedezi pentru a verifica daca termostatul este in regula.

Furtunul face legatura intre vasul de expansiune si carcasa termostatului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, azi nu am avut timp sa fac teste cu masina.

Un termostat bun imi puteti recomanda? (marca, firma)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wahler, Behr/Hella.

Il vei achizitiona cu tot cu carcasa...este mai bine asa.

O alta varianta ar fi aceasta:

http://www.good-cars.eu/155-piese-motor/411-termostat-complet-skoda-fabia-

Am inteles ca ai achizitionat senzorul de temperatura, dar la pretul respectiv eu cred ca merita, toate sunt noi, usor de montat, si vom termina cu discutiile de genul ,,da oare", ,,poate nu inchide", ,,s-ar putea"....etc.

Daca dupa montarea ansamblului nu va disparea problema, atunci sigur problema este la conexiune/pinii clusterului.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu o presimtire ca problema este la termostat.De fapt, sunt convins de asta...nu stiu de ce. M-am aruncat aiurea sa cumpar senzorul G62, fara sa investighez catusi de putin problema. Dar vorba ta, e lucru nou si elimin banuielile.

Maine comand termostatul. Cand spui carcasa te referi doar la partea detasabila, cea prinsa in 2 suruburi? 

Zici ca e mai bine sa-l iau cu tot cu carcasa fiindca e posibil ca termostatul nou sa fie alt modelsi sa nu se potriveasca in vechea carcasa?

 

 

In linkul pus de tine, e cam dubioasa treaba...80 lei tot ansamblul ala + senzor+ termostat. Hmmm

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carcasa completa:

im7cdh.jpg

Verifica ce am mentionat la postarile anterioare.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la asa ceva ma gandeam.

Normal ca verific ce m-ai sfatuit, am spus doar ce presimt ca va fi in urma verificarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat marcile recomandate si am gasit asa:

-original cu carcasa- 250 lei

-Behr fara carcasa- 35 lei

-Vernet cu carcasa - 90 lei

 

Ce parere aveti de Vernet?  Dar de Polcar http://www.bestautovest.ro/carcasa-termostat-skoda-fabia-87-c.html 

Ca parca n-as da 250 lei pe unul original...

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit masina si nici dupa 15 minute acul nu a vrut sa urce (statea un pic ridicat- 2-3 mm), in schimb furtunul gros era cald...deci blocat pe deschis. Am pornit si caldura in masina si aerul era caldutz.

Am comandat un termostat Wahler - 50 lei, fara carcasa. Ceva cu carcasa nu am gasit. Oricum  acum ma duc sa demontez termostatul de pe masina si ma duc la magazin cu carcasa originala, sa vad daca se potriveste.

Revin cu impresii.,,,sper bune de data asta ca m-am cam saturat.

A, am schimbat si claxonul cu unul din talcioc , am gasit identic cu al meu. Functioneaza perfect. Pret claxon- 10 lei.

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat termostatul si am gasit o ureche rupta, el ramanand astfel pe pozitia deschis.

Acum trebuie sa cumpar o carcasa sh sau un termostat cu carcasa cu tot..

Am vorbit cu tipul de la magazin si a zis sa trec totusi sa vedem daca se potriveste termostatul de la ei in carcasa mea, daca nu ii vor face retur fara probleme.

 

Ce parere aveti de astea doua? http://www.good-cars.eu/155-piese-motor/410-capac-termostat-fabia-1-4-mpi

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceea am mentionat Ekoly sa achizitionezi carcasa cu tot cu termostat...in fine, sunt banii tai, tu decizi.

In opinia mea, cred ca ar fi bine sa-l achizitionezi pe cel cu siguranta.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!