Jump to content

Cursa volan stanga mai lunga decat dreapta ++


tespio
 Share

Postare recomandată

Buna seara oameni buni
 
In primul rand imi cer scuze daca acest topic are deja un raspuns pe undeva prin forum, dar eu personal nu l-am gasit. SI in acelasi timp va multumesc pentru orice sfat imi puteti da daca v-ati mai lovit de aceasta problema.
O sa incep cu un preambul ca sa pot ajunge unde trebuie. Masina (Passat 1.9 AVB cutie automata) a inceput de cand a dat frigul, dimineata la plecare, cu masina inghetata tun sa nu mai lase volanul sa faca cursa pe stanga decat dupa ce se incalzea putin masina. Volanul intampina rezistenta la viraj stanga pana se incalzea putin masina si presupun lichidul de servo prin ea pe acolo circuland prin conducte. Dupa care daca mergeam toata ziua cu masina nu mai facea asa. Dar orice stationare mai mare de o ora jumate doua in frig prezenta aceeasi problema. In acelasi timp cu problema asta, dupa ce volanul incepea sa mearga cum trebuie, la viraj stanga maxim, roata din dreapta pierdea aderenta cu asfaltul, derapa si masina tremura si se zmucea (totul din cum simt eu de la volan din cauza faptului ca roata din dreapta are contact cu asfaltul intermitent) pana cand luam dreapta si 1 milimetru, moment in care rulajul revenea la normal.  
Masurat cursa la volan stanga si dreapta arata cam asa ceva (1 - volan drept [si roti drepte], 2 - dreapta maxim[merge perfect normal], 3 - stanga maxim [si in mers derapeaza roata din dreapta])
 
volan_inainte.png
 
Bun, mers la service, dat verdict "alta caseta de directie". Comandat caseta de directie noua si cea veche la schimb. Inlocuit caseta. Problema cu blocatul spre stanga cand e frig a disparut complet. Merge din prima super ok fara nici o problema. Dar cursa la volan e ACOLO la fel mai mult spre stanga si mai putin (normala) spre dreapta! La geometrie roti le-am spus la baietii de acolo sa se uite si mi-au zis ca era vorba de nu stiu ce reglare cu 2 suruburi, unul strans prea mult si celalalt nestrans destul sau ceva de genul. Parca la bieleta de directie ..... sa fi zis. Ma scuzati dar este vag in capul meu in momentul asta ce au zis exact, mai ales ca nu sunt un expert in masini. Cert este ca am plecat de la ei si am testat si nu mai avea volanul cursa mai lunga spre stanga. Dar, problema a aparut din nou. Cand am ajuns acasa astazi si am intrat in parcarea din spatele blocului, unde trebuie la un moment dat sa iau stanga maxim sa ocolesc un rand de masini, am simtit din nou aceleasi trepidatii si senzatia aceea ca roata nu mai calca pe asfalt cum trebuie. Testat cursa volan si din nou aceeasi problema. 
De ce se intampla asta? Are cineva vreo idee? Poate avea legatura cu flansa amortizor cum mi-a comunicat foarte sigur pe el un vecin (desi eu nu vad legatura)? Flansa pe partea dreapta bate foarte tare e adevarat la fiecare denivelare si aveam in plan sa o schimb oricum. Astept sugestii si va multumesc in avans pentru timpul petrecut citind ce am scris si probabil pentru deranjul de a-mi raspunde. 
 
Cu respect
Andrei
Modificat de tespio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Chestia asta am observat-o si la passat-ul meu (AVB manuala 2002) ca intr-o parte are cursa mai lunga. Dar nu inteleg partea cu roata. Incearca sa faci un filmulet. Zgomotul la viraj maxim e posibil sa fie de la frei-ul de la alternator care e blocat. 

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut 

nare treaba flansele de amortizor la cursa volanului,nu au fost bine reglate capetele de bara te poti uita la filet sa fie cat de cat egal in ambele parti(filetul bieletei de directie) daca intr-o parte este mai mult nu vorbesc de 2-3 mm circa 04-2cm,sau te duci la geometrie si le zici sa iti echilibreze capetele de bara, volanul automat o sa stea intr-o parte dar il scoti si il pui drept. 

acum flansa amortizor : sunt mai multe solutii 

1:capete de bara neechilibrate cauze:rotile iti vireaza mai mult decat trebuie  intr-o parte si arcul poate sa scape(sa produca zgomot)

2:rulment flansa distrus 

3:se mai intampla ca flansa sa se slabeasca 

 

SAU 

nu a fost stransa bine prinderea axului volanului de caseta si acesta a sarit dar sunt cazuri foarte rare dar e posibil.

Modificat de payzone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti ca ii multilink suspensia pe fata, se învârt pivotii din brate si nu arcul(telescopul) ca la MacPherson. In legatura cu problema eu sincer nu am băgat de seama, dar am sa verific.La a doua problema poate fi ceva cap de planetara, brat etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


Poate sa se mai uite careva cu VCDS  pe blocurile de masura a ABS/ESP cate grade se duce volanul stanga si cate dreapta? La mine este asa: stanga 545 grade , dreapta 472,5 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!