Jump to content

Stergatoare parbriz fata passat 2004 nu se mai opresc.


dan66
 Share

Postare recomandată

Am un pic de bataie de cap cu stergatoarele din fata la Passat 2004.

Dupå un pic de zgiltiieli prin gropi, dintr o data stergatoarele au inceput sa functioneze singure; simultan si pompa care baga apa pentru spålarea farurilor. Mergeau amindoua pina s-a golit rezervorul si ori de cite ori puneam contactul incepeau sa functioneze chiar dac maneta de comanda era la zero.

Am schimbat luni is marti: motor stergatoare"nou" din dezmembrari, maneta comanda stergatoare "noua" tot din dezmembrari.

Dupå potrivire cu putina problema a motorului på mecanism luni seara am pus contactul si spre bucuria mea stergatoarele au stat cuminti la locul lor sub capota. Credeam ca am rezolvat problema.

Ieri dimineata pe drum spre serviciu au inceput sa functioneze iara singure de citeva ori. Si spre surpriza mea s-au oprit verticale på parbriz.totul a functionat cum trebuia doar ca sunt verticale la oprire.

Sa poate da o viteza mai mare si mai mica la stergatoare,se poate pompa apå pe faruri si pe parbriz.totul e ok. Cu observatia ca sa parcheaza vertical si nu sa duc sub capota.

Am mai observat ca atunci cind functioneaza non stop si pompa de la faruri merge din 3in 3 secunde.

Cind sa opresc vertical på parbriz pompa nu mai functioneaza.

Pot sa spal geamurile si din fata si din spate pot creste viteza la stergatoare dar ori functioneaza non stop pina la niste vibratii de på drum cind trece la parcarea på verticalå simultan oprindu-se si pompa.

Azi am pus releu nou de la reprezentanta si face la fel.

Mentionez ca am cablu si nu imi arata niciun cod de eroare la scanarea stergatoarelor.

Are cineva vreo idee unde sa mai caut ????

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scanarea stergatoarelor? Passat B5 nu are asa ceva.

 

Incearca cu un alt releu in prima faza. Daca tot nu se rezolva, da jos maneta si curat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Cam ciudat sa faca la fel cu alt motoras ,alta maneta si releu nou. 

Probabil cablurile de conectare intre ele sunt rupte,oxidate sau nu fac contact cum trebuie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut atentie deosebita la fire si la mufe. Toate sunt ok din punct de vedere vizual.nu am contacte coclite sau ruginite sau fire desizolate .

Ma gindesc ca daca ar fi prost contact sau fire intrerupte nu ar merge deloc nici stergatoarele nici pompa de la spalarea farurilor.

Ma intereseaza daca intre cititorii forumului este cineva care sa mai fi intilnit asemenea manifestari curioase.

Eu cred ca e pe undeva prin instalatia electrica unul sau mai multe locuri de unde vine un semnal electric fals care face sa se comporte asa aiurea.

In sensul asta daca stie cineva o schema electrica cu culorile firelor corespunzatoare intre mufa manetei si releul de comanda si de la releu la motorul de stergatoare si cel de la pompa de spalare faruri.

Motorul de stergatoare are fir maro la masa,negru cu linie gri  cred ca la semnal de oprire la “0” si 2 fire verde cu linie galbena pentru alimentarea la 12V.

Daca stie cineva de unde pot gasi informatiile astea sunt recunoscator. Vreau sa masor firele individual sa vad daca sunt anomalii på ele( ma gindesc la izolatie strpunsa sau subtiata).

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul l-ai schimbat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , cica si l-a pus nou de la reprezentanta si la fel face.Scrie in primul post al lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu se considere off-topic:

 

Acelasi lucru l-am patit la un Hyundai Tucson. Stergatorul spate pornea automat cum puneam contactul cheii si nu se oprea decat daca ii luam contactul sau scoteam siguranta "rear wiper motor". Siguranta oprea de fapt curentul catre un releu de protectie (cel clasic cu 5 pini) care duce curentul catre motoras. La Tucson e un sistem mult mai cretin, maneta comanda un temporizator electronic plin de procesoare si diode, care da mai departe o comanda catre un releu SPDT de 40A, care la randul lui alimenteaza cu "+" motorasul. Am luat-o babeste, am scos mufa de la maneta stergatoarelor, degeaba, cel de spate mergea non-stop chiar si cu mufa scoasa din maneta. Am scos releul de 40A cu 5 pini, am pus altul, facea la fel. Am scos controllerul de temporizare, s-a oprit stergatorul. Mai aveam 2 variante: ori controllerul este busit si trece curentul direct prin el (are un fir de + care vine automat cand pun contactul si a topit tot ajungand pana la iesire, fara sa mai respecte ce ii zice maneta de stergatoare, adica ON/OFF/INTERMITTENT, deci un fel de + permanent), ori exact firele astea 2 din mufa ( plusul de la contact si iesirea de plus catre releul care duce spre motoras se atingeau aleator pe undeva pe traseu si practic ignorau si controllerul si maneta). La mine s-a dovedit a fi controllerul ala topit. Long story short, la mine cum puneam contactul, se ducea un + direct catre motoras, care mergea de nebun.

 

Din ce am citit eu la tine, suspectez cablajul manetei, care la un moment dat are firele dezizolate pe undeva si fac un contact ca si cum tu ai cupla maneta sau releul primeste aleator o comanda falsa, tot din cablajul care este unit pe undeva. Sau poate si maneta numarul 2 e tot proasta. Cand o ia razna, scoate mufa din maneta si vezi daca se opreste stergatorul, astfel scoti din ecuatie maneta propriu-zisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Illex:

 

E destul de clar ca cineva trimite un semnal fals la motorasele de stergator si de la pompa de apa.

E si mai ciudat ca astazi stergatoarele au stat oprite verticale pe parbriz si toate delelalte comenzi functionau asa cum trebuie.

 

Ideea cu scosul mufei din maneta nu e rea dar  exista un dar: daca pun contactul cu airbagul deconectat da o caruta de erori . Si dupa aia mi-e frica ca mai mult stric decit repar.

 

Eu mai am rabdare poate apare cineva cu ceva informatii despre circuitele electrice dintre piesele in cauza.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scoti releul de tot mai face asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau mai bine zis, daca il inlocuiesti cu altul bun.... daca il scoti, nu are cum sa mai faca, deoarece nu mai are alimentare.... dar asta nu garanteaza ca este din releu... poate sa fie din motoras... sau maneta

 

maneta se elimina cel mai usor, din cauza - scoti capacul de sus de la coloana volan si ii scoti mufa - pui contactul si vezi daca pornesc. Daca da, raman in cauza releul si motorul de stergatoare.

 

cel mai des, e de la releu.... dar am intalnit sa fie de vina si motorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de la releu, nu va mai chinuiti ca munciti degeaba. Tocmai ce am trecut prin asa ceva acum 1 luna. Un amic cu masina identica cu a mea avea problema asta numai ca la el porneau si cele de pe fata si cel de pe spate, tot la trecerea peste denivelari. Ne-am chinuit cu inlocuirea releelor de la o masina la alta, curatare si alte rahaturi toate in zadar. Solutia a fost inlocuirea manetei de la stergatoare (tot prin transplant ne-am dat seama). Nu va chinuiti sa o curatati sau eventual sa refaceti platinele si alte contacte ca tot nu merge, am incercat cu 3 manete diferite (SH toate). Pana nu s-a inlocuit cu una noua nu s-a rezolvat problema.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu asa l-am sfatuit inainte sa deschida topicul, dar cica a schimbat-o. Insa... tot cu una sh, poate cu aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amicul meu a schimbat 3 SH-uri si pana nu a pus un noua nu a rezolvat. Bani aruncati aiurea pe alea SH care au costat cat una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e simplu sa verifice asta, asa cum am scris mai sus.

 

altfel - nu poti spune care din variante este, pana nu te apuci de verificat, deoarece pana acum, la Passat b5/b5.5 si Golf 4 - am intalnit toate 3 defecte, pana acum... deci, niciuna nu se poate exclude, fara verificare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de pareri la toti participantii.

Am mers ieri si azi cu masina la serviciu si stergatoarele erau tot asa oprite la verticala.

Nu a mai mers non-stop de cind am schimbat maneta cu cea “noua” SH.

Am stat un pic si m-am gindit ce si cum cu pozitia aia verticala a stergatoarelor. Am tot calculat in ce pozitii tre sa fie pirghiile

dintre stergatoare cind e pa poziita da oprit si asa mai departe si a inceput sa incolteasca o banuiala urita incapul meu .

 Azi dupå ce am venit de la serviciu am scos protectia de plastic de deasupra bateriei si am vazut ca pirghia de legatura intre motor si mecanismul de actionare stergatoare nu era la pozitia pe care am pus-o eu 

la montare ultima data.

Am verificat stringerea pirghiei pe axul motorului si era cam f.slaba…rusine mie ca am incercat sa string cu o cheie normala acea piulita.Am facut acea stringere cu capacul de la calculator pe cutia calculatorului  si cu protectia de plastic de sub stergatoare la locul lor montate på masina.Pentru cine nu a incercat e extrem de mic spatiul.

Am incercat sa indoi 2 chei de 13 mm si mi s-au rupt amindoua la indoire.Am incercat sa le fac in asa fel incit sa intre in spatiul ala ingust si sa nu dea in toate piesele alea din jur.

Am strins acuma mai bine piulita aia si sper sa nu sa mai miste din locul ei.

Sper sa  fi rezolvat defectul prin schimbarea manetei  si sa nu mai am probleme.


post-37342-0-22797600-1420748957_thumb.j

Asa arata chaia indoita si sudata.

Modificat de dan66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ti-am spus eu in PM?

Daca se opreste DOAR la mijlocul cursei, nu e reglat bine bratul pe motoras.

 

Dar ai trecut cu vederea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa demontezi ansamblul de pe masina si nu mai trebuia sa iti faci cheie.... mergea cu o dreapta normala.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Acum am si eu o asemenea problema!!!!

Imi meeg stergatoarele incontinu in orice pozitie. Am schimbat maneta si face la fel am scos ambele mufe si tot incontinu merge deci clar nu e de la maneta. Am schimbat releul de temporizare si face la fel si cu cel nou. Cred ca o sa schimb si motorasul sau poate imi dati voi o idee ce sa mai incerc inainte de a-l schimba. Va rogg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai alimentare directă.sau nu se opresc nici la cheia din contact scoasă?scoate siguranta , vezi tot merg? Si cu mufa de la motoras nu se opresc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, vento_tm said:

Acum am si eu o asemenea problema!!!!

Imi meeg stergatoarele incontinu in orice pozitie. Am schimbat maneta si face la fel am scos ambele mufe si tot incontinu merge deci clar nu e de la maneta. Am schimbat releul de temporizare si face la fel si cu cel nou. Cred ca o sa schimb si motorasul sau poate imi dati voi o idee ce sa mai incerc inainte de a-l schimba. Va rogg

motorul este de vina, il poti desface, curata bine contactoarele, gresa si va merge mai departe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O sa incerc. Am schimbat maneta acum si deocamdata nu mai face dar am probleme cu cel de spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!