Jump to content

Reparatie pompa recirculare Sharan- cost 3 lei


dan2007
 Share

Postare recomandată

Pentru ca o pompa de apa costa cam 500 de lei iar o reparatie 3 lei (costul a 2 perechi de carbuni) m-am pus sa repar pompa.

Cost final: 3 lei si ceva timp...in functie de indemanarea fiecaruia.

Cand pompa de recirculare nu functioneaza, motorul e cald, dar in masina nu baga caldura ventilatorul pentru ca apa nu circula cum trebuie. In mod normal, cu o circulatie buna a apei, la 60 de grade temperatura motorului, inauntru trebuie sa se simta cald bine. Iar la 90 de grade trebuie sa "te arda" :lol:

 

Cateva sfaturi dupa care postez pozele cu o pompa reparata pas cu pas:

- demontarea pompei se face usor daca scoti vasul de expansiune .

- ai nevoie de o pereche de carbuni -cumparati din piata- carbuni de flex sau masina de gaurit de o dimensiune apropiata , pe care ii mai ajustezi cu un smirghel.

- Periile (carbunii) ii cumperi dupa ce demontezi pompa si ai ca reper periile uzate.

Ai nevoie de un pistol de lipit , pasta decapanta si cositor.

- Pozele explica suficient pasii ce trebuie urmati.

- De regula pompele nu se blocheaza ci se uzeaza carbunii care trebuie schimbati.

- Partea putin mai dificila este cea in care pui capacul cu periile inapoi. Ai nevoie de o sfoara mai tare cu care tragi periile la locul lor. Din cauza ca nu am tras suficient si am impins capacul prea tare, am rupt o perie asa ca am mai cumparat o pereche. Daca puteti comanda perii originale e bine , daca nu, aveti grija ca periile sa aiba firul de cupru pe lateral nu in capatul carbunelui.

- Succes

- La multi ani.

 

post-19721-0-71218800-1420136829_thumb.jpost-19721-0-01085100-1420136849_thumb.jpost-19721-0-78192000-1420136862_thumb.jpost-19721-0-66444800-1420136877_thumb.jpost-19721-0-10925000-1420136913_thumb.jpost-19721-0-65495300-1420136920_thumb.jpost-19721-0-88821400-1420136927_thumb.jpost-19721-0-78359800-1420137016_thumb.jpost-19721-0-01786400-1420137027_thumb.jpost-19721-0-24181600-1420137056_thumb.jpost-19721-0-47887500-1420137067_thumb.jpost-19721-0-05435200-1420137076_thumb.jpost-19721-0-96947700-1420137081_thumb.jpost-19721-0-02267100-1420137089_thumb.jpost-19721-0-73003600-1420137096_thumb.j

Modificat de dan2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi ani colegule!

Iti impartasim entuziasmul dar n-ai descoperit apa calda din pacate.Subiectul si procedura in sine au fost discutate si rasdiscutate.Oricum felicitari pentru trebusoara bine facuta si succesul repurtat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Adrian.Apreotesei

Salutare,

Ma-am ghidat dupa descrierile anterioare si dupa acest topic si am pompa functionala pe sharan.

Diferenta este ca am folositi carbuni Bosh cu o duritate putin mai mare, 22 lei si in plus am mai procedat si la "spalarea" interiorului de prful de la carbunii vechi, cu ajutorul unui spary de curatat discurile de frana (se usuca foarte repede si nu ramane nimic in urma.

La capacul in care se monteaza carbunii am picurat ulei de mecanica fina la biluta in care intra rotorul si l-am miscat cu o surubelnita in toate directiile pana ce acesta se misca foarte usor. Am spat apoi si zona aceea pt a nu se imbacsi uleiul cu praf de carbune.

 

PS sunt cateva tutoriale(inclusiv cel de reconditionare webasto) la care nu se mai vad fotografiile. Si cum 1 fotografii face cat 1000 de cuvinte, pote reuseste cineva sa refaca legaturile catre acele fotografii.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legaturile la poze nu se pot reface doar daca le mai urca odata un admin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, pompa de recirculare, in sine, cat costa ? Ok, pompa de apa stim ca e scumpa, dar asta de recirculare ? Un cod, ceva ?

 

Ma lovesc de problema cu rece in masina si pe ECON si pe AUTO, deci la puricat vad ca si pompa asta poate fi problema.

Modificat de Mahtub
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de unde o iei. Pe la 500-600 roni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau 50 lei la dezmembrari.Cu putin noroc functionala,daca nu ii schimbi carbunii la aia care e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.ebay.de/itm/ZUSATZWASSERPUMPE-STANDHEIZUNG-VW-TRANSPORTER-T4-BUS-VENTO-92-97-/361049836236?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3ASharan&hash=item54103f4acc

De curiozitate, pompa de recirculare, in sine, cat costa ? Ok, pompa de apa stim ca e scumpa, dar asta de recirculare ? Un cod, ceva ?

 

Ma lovesc de problema cu rece in masina si pe ECON si pe AUTO, deci la puricat vad ca si pompa asta poate fi problema.

60 de euro pe ebay.de si de la bosch. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o legatura pompa de recirculare cu caldura/frigul din habitaclu daca nu ai incalzire stationara,pompa de apa are destula putere sa invarta apa prin calorifer

Modificat de razvi_gyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate la Sharan. Dar la alte marci fara pompa asta functionala ingheti. Intradevar, pompa de apa a masinii impinge si ea dar prin rotorul pompei impinge slab, debitul e mic. Caldura ioc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Nu reusesc sa gasesc carbuni prin Targoviste,poate nu stiu unde sa caut...

Voi de unde ati cumparat?ce fel?au duritati diferite,sau nu conteaza?pot sa iau din aceaia pt bormasina sau flex si eventual sa ii mai pilesc?sau nu fac fata uzurii datorate functionarii continue a pompei de apa?daca aveti un link de unde pot lua si eu,eventual un pret,apreciez!

Am mai vazut in unele imagini ca atunci cand ii cumperi,sunt plati la unde fac contact cu rotorul.e ok daca ii monez plati,sau e necesar sa ii pilesc circular,dupa forma rotorului?

Modificat de dark_ang3l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate-i pe cei uzați sa poti avea model, merg si cei cu praf de cupru dar se găsesc mai greu asa ca folosește ce gasesti la dimensiunile celor originali dupa care pilesti . Nu trebuie sa le dai forma rotorului iar vara poti sa i scoți mufa sa nu mai meargă degeaba pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvane pai nu de poate pune un mic întrerupător din interior si opresti pompa? Eu cred ca se poate face asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da Florin, eu am facut/recomandat ceva foarte simplu,mie asa mi-a ieșit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu înțelege greșit,mie asa mi-a ieșit,adică sa scot mufa vara .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine de stiut. O sa imi repar si eu pompa si ma gandesc la soluția asta sa stii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare intrebatoare: azi dau pompa jos ca sa caut perii colectoare.

Trebuie sa sugrum furtunele de antigel ce vin si pleaca din pompa,ca sa nu curga antigelul?sau o pot desface fara grija,fara sa folosesc clesti pt sugrumat furtunele?ma gandesc ce sa folosesc,ca nu am clesti din aceeia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu mai pot edita,asa ca rog un moderator,daca doreste,sa imi lege acest post de celalalt.

Am purces la desfacerea pompei auxiliare.maare chin,am fost invins din pacate.

Nu imi vine sa cred cat de inghesuit e totul la masinuta asta,e un chin sa faci lucrari la ea,fara sa demontezi n piese.

Am demontat admisia de la egr,capacul de dedesuptul stergatoarelor,capacele de la motor si baterie.d-abia am reusit sa scot furtunul ce intra orizontal in ea,a curs putin antigel,dar s-a oprit.

Nu reusesc sa ajung destul de bine la furtunul de dedesupt,nu incape nici patentul sa desfac clema din cauza conductelor de motorina,chiar daca am scos pompa din suport.mi-era teama ca nu mai reusesc sa o montez la loc la cat e de stramt spatiul acolo,asa ca am montat totul la loc,fara sa rezolv nimic...

Sper ca o sa mai incerc zilele astea,dupa ce gasesc perii  colectoare,dar sincer imi e teama ca din pricina spatiului extrem de ingust nu o sa mai reusesc sa pun la loc furtunul de dedesupt,cel vertical.

Apropo,imi spuneti si mie care e chestia cu tava de dedesuptul stergatoarelor?care e smecheria,cum sa fac sa intre mai usor,m-am chinuit 10 minute pana a intrat.

am incercat sa dau jos plasticul si bratele de la stergatoare,in speranta ca pot baga pe cea de dedesupt mai usor.am desfacut piulita,dar nu se ridica bratul stergatorului sa il scot,desi am tras destul de tare.trebuie presa ca sa trag stergatorul?

Sunt profund dezamagit,e prima data cand nu reusesc ce mi-am propus sa duc pana la capat,la Bora eram tatic fata de Sharan,imi faceam reviziile singur,aici mi-e si teama sa mai continui cu pompa aia...

Imi facusem planuri sa dau si egr-ul jos ca sa il curat,m-am razgandit,am scos doar furtunasul de de-asupra si am bagat un surub pe el.sper ca merge mai bine acum,nu am facut inca probe.

Modificat de dark_ang3l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr stergatoare foloseste o presa. Ptr egr-nu e fizica atomica

Vb cu Florin- flotouran95. Ai 5 suruburi in total de desfacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de ,,fizica atomica,,,stiu.problema e spatiul foarte restrans de lucru.am tutoriale,stiu cum sa desfac,dar e dificil sa ai acces.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi sa intreb de carbuni in piata.am gasit mai multe variante,mai mari. Vroiam sa iau,dar am observat ca firul nu este la fel de gros ca cel din poze(inca nu am dat jos pompa ca sa vad pe viu cum arata).am luat o mufa din aia de metal de 3/4 si 4 coliere de fixare sa inlocuiesc firele.cum la clema denla furtunul ce intra vertical nu ajung bine cu patentul,am zis sa caut un cleste din acela de cleme,cu cablu,pt spatii greu accesibile.am gasit,150 lei.nu dau atata,mai bine ma duc la service...

zilele astea am sa vad ce timp gasesc sa incerc sa o dau jos eu.

Tot intreband pe acolo in piata de carbunii pt pompa,am dat peste un vanzator mai batran.acesta mi-a recomandat sa nu cumpar carbuni de bormasina/flex cum sunt in piata,deoarece nu sunt buni pt pompa.m-a convins cand ii freca de mana si se toceau...

Daca ma duc la un magazin auto,cred ca am nevoie de codul pompei de apa auxiliara,nu?mi-l poate spune cineva?

Daca nu reusesc sa gasesc,o sa apelez la bunavointa cuiva de aici sa ma ajute cu o pereche de carbuni.fac cinste!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai site-ul de pe ebay.de  

http://www.ebay.de/itm/VW-Sharan-Pumpe-Zusatzwasserpumpe-fur-Standheizung-Zuheizer-Bosch-0392020073-/181863041404?fits=Make%3AVW%7CModel%3ASharan&hash=item2a57e1c97c

apoi aici il ai pe ala de la carbuni  

http://www.ebay.it/itm/Nr-56-13x5x5-Kohlebursten-Kohlestifte-Motorkohlen-Kohleburste-5x5x13-Elektro-/171898548255?hash=item2805f3b01f

erau de cinci mm si nu de 3,5 cum ti-am zis eu pe celalalt topic.Astia din site-ul ce ti-l dau i-am cumparat si eu si i-am scurtat putin.Daca vrei sa cumperi din tara trebuie sa fie neaparat ca astia,adica firul care iese din ei sa fie lateral si nu in cap altminteri iti agata in capac si nu se inchide.

Iar codul de la pompa original este :3 D 0 965 561 D codul de la vw iar codul de la bosch este 392020073.Sa fii sanatos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt link-uri!nu am card bancar,ca sa pot comanda de pe e-bay. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!