Jump to content

Achizitie Fabia I 1.4mpi/1.4 16v


Constantinescu Radu
 Share

Postare recomandată

Salut, hai ca ma bag si eu mai ales ca am 1.4 16V AUA. Deci faza sta cam asa : nu stiu cum naiba se lauda unii ca scot 5% in afara si 7% in oras cu motoarele astea...ori au lipsit de la ora de matematica, ori merg numai in panta, ori...o dau in vrajeala. Eu mai putin de 6.5 % in afara si 9% in oras nu am scos, poate o data sau de doua ori in 7 ani de cand am masina am scos 8 % in oras, in rest consumul urban este intre 9,5 - 11%. Si nu merg ca nebunul deoarece zilnic duc si aduc copilul de la gradinita, deci nu-mi permit sa-i pun viata in pericol.

Chiar daca am polo 6n2 nu am avut si nu am probleme cu cutia cum se vaita cineva mai sus si chiar nu am mai auzit din cunoscuti cu 6n2 sa aiba astfel de probleme. Nu exceleaza in nimic dar nici nu dezamageste in general, e doar o masina simpla din clasa mini-compacta.

Concluzia este sa-l ascultati pe @bgd_b93 ca e cel mai aproape de adevar si orientati-va ca atare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Constantinescu Radu

    11

  • bgd_b92

    10

  • stealth

    3

  • cosmin.viziteu

    3

Eu am o skoda fabia din 2003 luata de la un prieten anul trecut. Pana acum am facut 6000 de Km cu ea si merge bine. Nota: are cutie de viteze automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian, nu induce lumea in eroare, bgd spune o parte de adevar, si tu la fel. Daca masinile voastre pe benzina au consumat atat nu e vina acelui tip de motor ci doar a motorului respectiv sau alte motive... Nu stau acuma sa ne masuram in diplome cu matematica ce au la discipline ca nu are rost, eu calculez dupa cum alimentez si nu e poveste ca scot 7,5 in oras in sezonul rece daca a fost vreme blanda, e drept ca nu am mers turat fiindca nu puteam sa turez motorul peste 3000rpm, motorul ajunge la 90 de grade cand ajung si eu la servici, plus ca la mers in 1 si 2 nu are rost sa fie turat. In afara scot maxim 6 vara cu AC si cu trasee montane (transfagarasan), autostrazi A1, A2, aglomeratie prin Bucuresti (nu pe centura), si frecat litoralul prin toate statiunile, aglomerate estivala, de la Constanta la Vama Veche. Asa am scos pe per total in concediu deci nu are rost sa zic mai mult despre regula de 3 simpla cu bonurile si kilometrajul in fata.

 

Bgd - nu atribui consum de 1.8 T sau 1.6 FSi de pe masini grele precum pasat si golf, unui amarat de 1.4 de pe polo, daca masinile tale nu au consumat normal nu merita sa induci lumea in eroare.

Despre impozit pot zice ca la un motor de 17xx cmc PE RURAL a venit ~180 impozitul anul acesta, la a mea de 1390 pe urban era intradevar ~55 anul trecut, anul acesta inca nu am ajuns sa-l platesc (bine ca mi-ai adus aminte sa prind reducerea ;) ) DAR eu ma refeream mai mult la asigurare ca ii rupe pe astia mai tineri sau mai incepatori, si dieselul e cu una sau mai multe clase mai sus de taxare

 

Diferenta de achizitie e de minim 1000 de euro si acum intre diesel si benzinar daca esti corect si incluzi taxa. Eu am cumparat masina cu 2650 (nov. 2012) si altele diesel tot 9n se vindeau de la 4000 in sus, la minim 3000 prindeai un 6n2 diesel de 1.4 in mintile lui. La mine sunt 2 targuri mari unde vin oameni din toata tara, am fost si in Cluj si in Oradea cand imi cautam masina, deci stiu ce spun cum era acum 2 ani jumate. Acum in schimb diferenta nu mai e mare datorita taxei care s-a marit la dieseluri euro 3 si 4 mai ales, si astfel vanzatorii au fost nevoiti sa lase la preturi la dieseluri, dar diferenta de pret tot exista pentru ca romanul are apetit la cuplu si la motorina de pe vremea cand se fura bine de tot. Insa multi nu stiu sa le tureze sa scoata ca vor sa scoata mult promisul "5" si le explodeaza motorul cand o i-a turbina pe ulei, eu stiu 2 cazuri clare, si nu e poveste ca atunci cand pistonul se blocheaza hidraulic se faca gaura in blocul motor de la explozie.

 

Motorul diesel de 1.4 in 3 cilindri e zgomotos si vibreaza tare tot timpul, acum m-ar deranja din prima tractoreala la 1.4tdi si nu stiu daca m-as mai putea acomoda. De multe ori dupa achizitia benzinarei, si inca si acuma, m-am minunat cum de eram capabil sa-mi iau 1.4 diesel cand merg linistit ca in limuzina cu benzinara de 1.4. Nu zic ca ar fi imposibil dar trebuie sa-mi iau gandul complet de la liniste si relaxare mentala, finete, si lipsa scuturatului. Dar poate sunt alti pretentiosi sau pretentioase care trebuie sa stie si acest aspect, ca masina va scutura ca un tractor, si bordul va scoate zgomote de plastice desprinse, am testat mai multe dieseluri in 3 cilindri si crede-ma ca nu vorbesc prostii la anumite turatii tot va rezona ceva prin masina, pe mine ma deranjeaza si la a mea cate un greere prin bord care apare mai ales la frig si la vibratia asfaltului e aspru tare, asa liniste e in masina. De ex. 1.9 PD e silentios dar are hibe si el la axe plus nu mai avantaj consumul si taxele si reparatiile, varianta aneterioara de 1.9 e ceva intre 1.9 PD si 1.4 la zgomot.

 

Nu sunt impotriva la diesel dar oameni trebuie sa stie niste aspecte inainte sa-si bage in cap ceva, trebuie sa stie la ce se inhama, pentru ca poate unele dezavantaje li se vor parea normale daca nu testeaza ambele variante, si nu ii punem in tema cu niste consumuri reale, oricum bgd sa sti ca sunt si 1.4 tdi care consuma exagerat ca fostele tale benzinare, si depinde si cum esti tu de subiectiv in elaborarea consumului.

Pana una alta eu deocamdata ma cred pe mine pentru ca mie nu mi-a placut niciodata sa ma mint frumos ca sa fiu multumit (nu acuz pe nimeni ca minte), stiu sa accept si partile pozitive si negative, Eu nu am nimic cu nimeni, vreau doar sa stie cei care cumpara ca situatia e destul de echilibrata si ca trebuie sa stie bine aspectele lor particulare pentru a face alegerea potrivita, ca regula generala dieselul se cumpara pt. rulaj mare, deasta am zis un minim 15k e de bun simt, dar fiecare face cum doreste si mai ales cumpara ce-i place fiindca asta e mai important decat aspectele financiare (dupa mine). In cazul meu, d.p.d.v. financiar nu renta dieselul: pret de achizitie, impozit + rca (desi nu sunt chiar tanar si am ceva vechime).

Diferenta de consum e neglijabila, chiar tu bgd ziceai ca acum iti ia undeva la 6,5 urban si eu am scos 7,5 urban, vara tu zici ca ai scos 5 in oras dar tot vara am scos si eu 6, zici ca extern scoti 5 dar eu zic ca pot scoate la fel fara AC, munte si aglomeratii.

La diesel bateriile se schimba mult mai des ca te lasa iarna, electromotoarele se strica mai des ca sunt mai fortate, pica turbine si pe langa asta pot da kaput la motor cateodata ca doar is masini de 10+ ani si nu sti cand o ia turbina pe ulei rau de tot, fata de multe benzinare maful exista si e pretentios si se mai si strica, de egr nu vorbim ca si la benzinare e cu probleme, bujii schimbi la ambele variante.

 

Daca trag linie cu diesel ieseam pe pierdere, acum intelegi de ce ? Fiindca fac clar sub 15k pe an si asa face majoritatea!

Singura diferenta tine gusturi: vrei un tractor, un bivol care sa simti ca pleaca fara caroserie - atunci ia 1.9 fiindca 1.4tdi e aproape ca un benzinar, in 1.4tdi zgomotul si vibratiile sunt demne de RATB.

SAU te multumesti cu un motor fin si mai slabut la deal si la plecari la semafor care iti ofera deplasari linistitoare silentioase fara vibro-masaj, la drum lung e binecuvantare psihica daca nu faci racing pe dealuri cu ceilalti participanti la trafic. Dar daca lipsa cuplului e chestia care te consuma psihic ca sofer atunci dieselul e raspunsul cu orice pret. Dar tine cont ca 1.4tdi se plafoneaza in ture fata de o benzinara de 1.4 pe loc drept, turbina aia mica si fixa nu prea umfla furtunul de admisie ca la 1.9 ;) abia se simte ca se intareste putin cand turezi fata de 1.9, la care se face beton.

1.4tdi e un compromis galagios si scuturator pentru economie, care tot nu se vede decat de la un nr. de km in sus! Cei drept putin mai repede ca la 1.9.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!