Jump to content

Achizitie Fabia I 1.4mpi/1.4 16v


Constantinescu Radu
 Share

Postare recomandată

Constantinescu Radu

Salutare. Momentan ma aflu si eu in fata dilemei numita prima masina. Bugetul fiind unul redus, de student inca vreo 6 luni, este 2000-2100 de euro (cu tot cu inmatriculatul care este 300 de euro la Euro 4). Am ales ca si prima varianta Fabia I din anul 2000/2001 pe care o sa o cumpar adusa in tara (a-2a varianta ar fi Opel Astra G tot 1.4 sau 1.2). Nu sunt foarte hotarat asupra motorului, 1.4 8v (pe lant) sau 1.4 16v (pe curea).... nu am nevoie de o masina de viteza, ci de una cu care sa imi fac treaba si sa mai ies din oras uneori. Mare diferenta de putere nu cred ca exista intre ele, consumul stiu ca e putin mai mare la 16v (8.5-9% in oras).  La banii astia ma astept la un rulaj de minim 180-200.000 km, chiar daca frumoasele de pe net au 120,135,150 maxim unic proprietar pensionar cu carte service :)))  

 

Ca si idee, as dori o parere de la cei care au cumparat acest model, la ce sa ma uit ATENT la partea tehnica, la partea vizuala am ochiul cat de cat format si imi dau seama? Ca si costuri de intretinere sunt relativ la curent cu preturile pieselor. Am mai citit diverse discutii in privinta casetei de directie TRW/Koyo, TRW-ul fiind mai problematica, burdufurile la amortizoare am vazut ca sunt duse la majoritatea din anii 2000/2001, mai ales pe spate. Astept pareri si sfaturi privind acest model. Va multumesc anticipat.

Modificat de Constantinescu Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Constantinescu Radu

    11

  • bgd_b92

    10

  • stealth

    3

  • cosmin.viziteu

    3

Fii atent la cele pe lanț la vasul cu antigel sa nu fie murdar de ulei. Eu totuși îți recomand 1.4/16v.sunt mai fiabile decât cele cu distribuția pe lanț.Ambele sunt consumatoare de ulei mai ales la km mulți. Mult noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea inteleg de ce majoritatea tindeti spre masini vechi care sunt bune de casat si in care veti baga bani intr-o veselie si niciodata nu vor merge cum trebuie ; eu ti-as recomanda un chevrolet spark ; recent am cumparat unul pt prietena mea cu 1450 euro, 100.000 km, primul proprietar, dotari de baza, inmatriculat ro cu taxa platita de la primul proprietar, fara nicio problema ; merge foarte bine, consuma putin, taxe mici, o masina corecta pt banii ei si care nu iti face probleme ; gasesti una din 2007-2009 si km pana in 100.000 reali sub 2000 euro ; si peste ceva timp ai si sansa de revanzare mai buna ;  dar daca esti setat pe opel / fabia, atunci nu comentez ; gandeste-te si tu ca o masina e garantata vreo 10 ani, totul este imbatranit la ea, motorul cu siguranta numai e in toate mintile, cutia la opel e slaba rau de cand a iesit din fabrica, consumul de ulei e ceva standard, bucsaraie, furtune, airbaguri, vopsea..etc...ce sa zic..multa bafta !

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    A ales fabia pentru ca romanul nu are bani de 2-3 masini ca unii din afara. Adica un spark pt oras, un gipan pt offroad si un mertan pt protocol, si cu o singura masina trebuie sa le faci pe toate. Daca te duci la tara sa iei porcul de Craciun ce faci cu Spark-ul? Asa,cu Fabia te incadrezi la toate,este o masina medie,ok.

  Este adevarat ca vechimea isi spune cuvantul, la a mea au picat: bateria, bobina inductie, bucse si bielete, un bec, am niste ulei in vasul de expansiune dar nu ma afecteaza, sa fim noi sanatosi,in rest masina este ok.

  P.S. vezi sa aiba si aer conditionat, daca tot o iei sa fie macar dotata corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bgd vorbim de doua clase de masini diferite. Spark care e o masina mica, pentru oras exclusiv, adica pentru asta e facuta, iar Fabia sau Astra care e clasa superioara, mai stabila, mai incapatoare, intr-adevar mai veche, rulaj mai mare si care consuma mai mult. Dar daca se doreste utilizarea pt oras si exterior, Spark e limitat. Am mers, stiu cum merge in afara orasului si nu prea e incantatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am de vreo 4 ani Fabia 1.4 16v din 2002 si, cu excepția consumabilelor nu am schimbat nimic la ea. Singurul inconvenient este ca daca mai iei pe cineva in spate c-am conduci cu genunchii la gura. Consumul mediu e undeva im jur de 7, am scos si sub 6 la drum lung dar in oraș îți ea undeva pe la 7-9 litri la suta de km. Am impozit de vreo 50 lei, asigurare 120 lei pe 6 luni...sunt foarte mulțumit. Are o tabla zdravănă, am dat cu spatele dintr-un colt de clădire, a căzut toată tencuiala si mi-am făcut un mic semn in dreapta nr.

Plus, pentru orice problema, găsești răspunsul aici pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii pui o cutie pe portbagaj si aia e ; la banii astia nu conteaza marca, conteaza cel mai mult starea masinii in momentul achizitiei ; asa ca mai bine cauta o masina buna care sa nu necesite investitii ; el practic are ~ 1300€ pt masina ; 250€ taxa de mediu pt euro 4, 50€ cartea pe romania, 100€ rca + numere + taxe la cec, 300€-500€ o revizie care sa includa ulei + filtre + lichide + distributie + cauciucuri SH bune si cu siguranta la varsta asta si banii astia ( sa fim seriosi, ~ 1300€ iei opel astra? Poate cu numere de anglia si volan pe dreapta ) mai necesita si alte investitii ; dar hop, deja s-a terminat bugetul ; adica 1300€ masina + 700-800 e inmatriculatul si strictul necesar ; cu totii vrem sa ajutam, dar nu cred ca voi v-ati cumparat skode bune la banii astia, ca cele de mai sus in care nu a-ti investit ani buni ; la spark cu ~ 600 lei parca am schimbat consumabile + distributie, pt ca avea cauciuri noi de iarna in momentul achizitiei, rca + itp + toate cele valabile ; un kit de ambreiaj e vreo ~ 220 lei ; la astra G ( am unul si am mai avut inca unul inainte ibizei ) un kit de ambreiaj complet e ~ 1200 lei, fara manopera ; si un termostat e 300 lei ; restul pieselor sunt de bun simt ;

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantinescu Radu

Ii pui o cutie pe portbagaj si aia e ; la banii astia nu conteaza marca, conteaza cel mai mult starea masinii in momentul achizitiei ; asa ca mai bine cauta o masina buna care sa nu necesite investitii ; el practic are ~ 1300€ pt masina ; 250€ taxa de mediu pt euro 4, 50€ cartea pe romania, 100€ rca + numere + taxe la cec, 300€-500€ o revizie care sa includa ulei + filtre + lichide + distributie + cauciucuri SH bune si cu siguranta la varsta asta si banii astia ( sa fim seriosi, ~ 1300€ iei opel astra? Poate cu numere de anglia si volan pe dreapta ) mai necesita si alte investitii ; dar hop, deja s-a terminat bugetul ; adica 1300€ masina + 700-800 e inmatriculatul si strictul necesar ; cu totii vrem sa ajutam, dar nu cred ca voi v-ati cumparat skode bune la banii astia, ca cele de mai sus in care nu a-ti investit ani buni ; la spark cu ~ 600 lei parca am schimbat consumabile + distributie, pt ca avea cauciuri noi de iarna in momentul achizitiei, rca + itp + toate cele valabile ; un kit de ambreiaj e vreo ~ 220 lei ; la astra G ( am unul si am mai avut inca unul inainte ibizei ) un kit de ambreiaj complet e ~ 1200 lei, fara manopera ; si un termostat e 300 lei ; restul pieselor sunt de bun simt ;

 

Salut. Multumesc pentru părere și pentru toate cele. Pe mine nu mă interesează un versus Fabia contra X, Fabia îmi place și mă interesează cât mai multe detalii despre ea. În privința bugetului nu m-am exprimat complet. 2000 de euro sunt banii de care dispun acum, cash, sunt conștient ca la o masina de vechimea Fabiei 2000/2001 am de băgat bani și consider minim 25% pt investiții, bani pe care îi voi strânge treptat că doar nu cad toate odată. În privința costurilor de înmatriculare de 1.4 Euro 4 ele sunt urmatoarele: RAR - 410 lei (90 de Euro) + taxa inmatriculare la Co2 de 170gm - 130 de Euro + Asigurare - 220 lei/50 de Euro pe 6 luni) + Certificat si numere  - 110 lei(25 euro) + alte taxe 5-10 euro = 305 Euro înmatriculatul.

Fii atent la cele pe lanț la vasul cu antigel sa nu fie murdar de ulei. Eu totuși îți recomand 1.4/16v.sunt mai fiabile decât cele cu distribuția pe lanț.Ambele sunt consumatoare de ulei mai ales la km mulți. Mult noroc!

Mă gândesc la lanț pentru că e un cost în minus față de distribuție, dar nu exclud cureaua. Trebuie schimbat și lanțul după atâția ani, oricum e mai ieftin decât cureaua. Mersi mult de părere!

    A ales fabia pentru ca romanul nu are bani de 2-3 masini ca unii din afara. Adica un spark pt oras, un gipan pt offroad si un mertan pt protocol, si cu o singura masina trebuie sa le faci pe toate. Daca te duci la tara sa iei porcul de Craciun ce faci cu Spark-ul? Asa,cu Fabia te incadrezi la toate,este o masina medie,ok.

  Este adevarat ca vechimea isi spune cuvantul, la a mea au picat: bateria, bobina inductie, bucse si bielete, un bec, am niste ulei in vasul de expansiune dar nu ma afecteaza, sa fim noi sanatosi,in rest masina este ok.

  P.S. vezi sa aiba si aer conditionat, daca tot o iei sa fie macar dotata corespunzator.

Bucsele si bieletele nu sunt un capat de tara, bucsele de brat mica + mare sunt 21 de lei bucata - marca Lemforder, cam cele mai scumpe. Bieleta Meyle e 48, respectiv 53 de lei Lemforder.  La 1700-1800 de euro nici nu imi trece prin cap aerul conditionat, sunt dar putine  :icon_confused:

Modificat de Constantinescu Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa aiba rulmentii ok ca te costa cam vreo 250 de lei bucata, daca ai putea sa o pornesti tu pentru prima data in ziua respectiva sa vezi daca nu are fluctuatii la relanti (de obicei nu e o problema grava, a mea face asa de cand am luat-o si nu are nimic, dar mai tragi un pic de pret din cauza asta ) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantinescu Radu

Eu am de vreo 4 ani Fabia 1.4 16v din 2002 si, cu excepția consumabilelor nu am schimbat nimic la ea. Singurul inconvenient este ca daca mai iei pe cineva in spate c-am conduci cu genunchii la gura. Consumul mediu e undeva im jur de 7, am scos si sub 6 la drum lung dar in oraș îți ea undeva pe la 7-9 litri la suta de km. Am impozit de vreo 50 lei, asigurare 120 lei pe 6 luni...sunt foarte mulțumit. Are o tabla zdravănă, am dat cu spatele dintr-un colt de clădire, a căzut toată tencuiala si mi-am făcut un mic semn in dreapta nr.

Plus, pentru orice problema, găsești răspunsul aici pe forum

 

Tabla de Fabia e ok e super țeapănă, știu :D .

Vezi sa aiba rulmentii ok ca te costa cam vreo 250 de lei bucata, daca ai putea sa o pornesti tu pentru prima data in ziua respectiva sa vezi daca nu are fluctuatii la relanti (de obicei nu e o problema grava, a mea face asa de cand am luat-o si nu are nimic, dar mai tragi un pic de pret din cauza asta ) 

 

În legatură cu rulmenții am înteles ca o metodă ok de a-i verifica este de a porni de pe loc cu maxim stânga și maxim dreapta. Fluctuațiile la relanti pot fi din cauza clapetei daca nu e curațată. Bobina dacă nu mă înșel mai dă niște simptome la fel.

Modificat de Constantinescu Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii pui o cutie pe portbagaj si aia e ; la banii astia nu conteaza marca, conteaza cel mai mult starea masinii in momentul achizitiei ; asa ca mai bine cauta o masina buna care sa nu necesite investitii ; el practic are ~ 1300€ pt masina ; 250€ taxa de mediu pt euro 4, 50€ cartea pe romania, 100€ rca + numere + taxe la cec, 300€-500€ o revizie care sa includa ulei + filtre + lichide + distributie + cauciucuri SH bune si cu siguranta la varsta asta si banii astia ( sa fim seriosi, ~ 1300€ iei opel astra? Poate cu numere de anglia si volan pe dreapta ) mai necesita si alte investitii ; dar hop, deja s-a terminat bugetul ; adica 1300€ masina + 700-800 e inmatriculatul si strictul necesar ; cu totii vrem sa ajutam, dar nu cred ca voi v-ati cumparat skode bune la banii astia, ca cele de mai sus in care nu a-ti investit ani buni ; la spark cu ~ 600 lei parca am schimbat consumabile + distributie, pt ca avea cauciuri noi de iarna in momentul achizitiei, rca + itp + toate cele valabile ; un kit de ambreiaj e vreo ~ 220 lei ; la astra G ( am unul si am mai avut inca unul inainte ibizei ) un kit de ambreiaj complet e ~ 1200 lei, fara manopera ; si un termostat e 300 lei ; restul pieselor sunt de bun simt ;

NU poti include spark-ul in categaria unei masini de zi cu zi,o masina cu care iti poti face concediul...ptr prietena ta probabil e ok,dar te duci un weekend la munte spre exemplu cu el???

@Radu sfatul meu dupa ce am avut o gramada de masini mergi pe Skoda,1,4 16v,in mod sigur pe la 1600-1700 daca negociezi bine cu " samsarul" o iei cu aer,iar 200.000 km facuti afara sunt ca 6-70000 facuti la noi,iar intretinerea la masinile din grupul VAG este insesizabila!

Bafta multa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa te uiti si la o ibiza sau un polo tot de prin 2001-2002.Cam tot pe acolo se invart la pret si au aceleasi motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantinescu Radu

@Bgd vorbim de doua clase de masini diferite. Spark care e o masina mica, pentru oras exclusiv, adica pentru asta e facuta, iar Fabia sau Astra care e clasa superioara, mai stabila, mai incapatoare, intr-adevar mai veche, rulaj mai mare si care consuma mai mult. Dar daca se doreste utilizarea pt oras si exterior, Spark e limitat. Am mers, stiu cum merge in afara orasului si nu prea e incantatoare.

 

Vreau să o folosesc și pentru ieșiri în afara orașului pe distanțe mai lungi, cu 3-4 persoane în ea, odată sau de 2 ori pe lună măcar. 

Ai putea sa te uiti si la o ibiza sau un polo tot de prin 2001-2002.Cam tot pe acolo se invart la pret si au aceleasi motoare.

 

Da, știu de motoare și cutii că sunt aceleași. Fabia o prefer mai mult că are 4 uși, dar nu exclud un polo 6n2 sau chiar un 9n.

Modificat de Constantinescu Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantinescu Radu

 

NU poti include spark-ul in categaria unei masini de zi cu zi,o masina cu care iti poti face concediul...ptr prietena ta probabil e ok,dar te duci un weekend la munte spre exemplu cu el???

@Radu sfatul meu dupa ce am avut o gramada de masini mergi pe Skoda,1,4 16v,in mod sigur pe la 1600-1700 daca negociezi bine cu " samsarul" o iei cu aer,iar 200.000 km facuti afara sunt ca 6-70000 facuti la noi,iar intretinerea la masinile din grupul VAG este insesizabila!

Bafta multa!

 

Sper să reușesc să găsesc ceva bun. Contează și cum a fost întreținută, ca și o paranteză tata are un Peugeot 1007 cu vreo 98.000 km și mașina e de la 21.000 în țară și nu a schimbat în afară de consumabile decât un pivot care i se părea lui că se auzea uneori, iar amortizoarele au coeficienți de a făcut 3 ITP -uri până acuma. Nu mă îmbăt cu apă rece că o mașină de 13 ani e impecabilă fiindcă e o realitate că suspunsia cade prima la vârsta asta. Avantajul e că e simplă, piese sunt multe, bani să fie.  Oricum voi merge să o verific într-un service să aibă compresia ok și la suspensie să fie acceptabilă.

Modificat de Constantinescu Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie ,,acceptabila" si distributia, daca optezi pentru varianta 1.4 16v. O diagnoza pe toate modulele sa vezi exact cum stau lucrurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantinescu Radu

Sa fie ,,acceptabila" si distributia, daca optezi pentru varianta 1.4 16v. O diagnoza pe toate modulele sa vezi exact cum stau lucrurile...

 

Salut. Distributia kit complet e in jur de 400 de lei, INA sau Contitech, plus pompa de apă Hepu care e 150 de lei. Cu tot cu manoperă ajung la 800-900 de lei sigur, dacă nu chiar. Lanțul e mai ieftin, nu am găsit un preț. Oricum e cam de 2 ori mai scumpă pe distribuție cel puțin. Fiindcă e an mai vechi mai au la reprezentanță oferte cam la același preț, măcar o faci la sigur, nu cu orice mecanic.

Modificat de Constantinescu Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Bugetul fiind unul redus, de student

 

 

Nu sunt bani pentru a inlocui ce ai mentionat...deschizi ochii, nu buzunarele Radule.

Succes.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu iti recomand un golf 3 de 1.9 la bani care ii ai si e ok ;) decat fabia si 1.4 si 16 v...acelasi motor ca pe golf ce papa 2 litri de ulei la 3000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ataaat !! Felicitari ! Asta mai lipsea din topicul asta ; sa zicem ca 200.000 sunt echivalentul a 60.000 in romanica si sa aducem in discutie si dieselul ; hai ca v-am lasat, distractie placuta :) cred ca unii useri tare se amuza cand citesc unele aberatii..mare grija pt ca socoteala din targ nu se potriveste cu cea de acasa ; bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU lua dizel de 15 ani ca o sa turbezi de probleme si bani. E buna Fabia de care zici, poti ochi eventual si un Polo 9N sau chiar 9N2 motorul 1.4 mpi 16V 50 kw AQW e fiabil fisnet si relativ econom, evita pe cel 1.2,nu e prea fiabil,consuma multa benzina si ulei,maninca bobine de inductie.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiai ca fratemiu merge moca de 1 an numa cu ulei de benzinar combinat cu motorina la 1.9 alh ?? si nasu lui la fel are golf 3 1.9 la fel numa cu ulei ars fara motorina ,si iarna se baga motorina... ala e avantaju la diesel ca mergi moca dar nu in cazu PD.

Modificat de bonzo69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantinescu Radu

 

 Bugetul fiind unul redus, de student

 

 

Nu sunt bani pentru a inlocui ce ai mentionat...deschizi ochii, nu buzunarele Radule.

Succes.

 

O să mă angajez imediat după licență în iulie, mașina vreau să o iau în primăvară, nu o să merg mult cu ea până în vară. Repet, sunt conștient de investițiile necesare.

eu iti recomand un golf 3 de 1.9 la bani care ii ai si e ok ;) decat fabia si 1.4 si 16 v...acelasi motor ca pe golf ce papa 2 litri de ulei la 3000km

Dacă nu e ok motorul papă și mai mult :)) Eu mă gândesc și la costuri, la Golf e 440 de lei pe 6 luni RCA (pe numele tatei), iar la Fabia e 220 de lei/6 luni. Se compensează cu consumul, dar nu o să am rulaj mai mult de 5-7000km/an așa că nu merită.

stiai ca fratemiu merge moca de 1 an numa cu ulei de benzinar combinat cu motorina la 1.9 alh ?? si nasu lui la fel are golf 3 1.9 la fel numa cu ulei ars fara motorina ,si iarna se baga motorina... ala e avantaju la diesel ca mergi moca dar nu in cazu PD.

Cu ulei de gătit auzisem.

NU lua dizel de 15 ani ca o sa turbezi de probleme si bani. E buna Fabia de care zici, poti ochi eventual si un Polo 9N sau chiar 9N2 motorul 1.4 mpi 16V 50 kw AQW e fiabil fisnet si relativ econom, evita pe cel 1.2,nu e prea fiabil,consuma multa benzina si ulei,maninca bobine de inductie.

Nu o să fac rulaj să merite diesel, asigurarea e dublă (pe numele tatei) și impozitul mai mare. Plus că e cam vechiuță  :tuktuk:

Modificat de Constantinescu Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantinescu Radu

Ataaat !! Felicitari ! Asta mai lipsea din topicul asta ; sa zicem ca 200.000 sunt echivalentul a 60.000 in romanica si sa aducem in discutie si dieselul ; hai ca v-am lasat, distractie placuta :) cred ca unii useri tare se amuza cand citesc unele aberatii..mare grija pt ca socoteala din targ nu se potriveste cu cea de acasa ; bafta

Da, o mașină care are un rulaj mare și e adusă de afară poate fi într-o stare tehnică mai bună decât una din țară, dar nu e o regulă. Înțeleg că poate nu ești de acord cu mașinile second hand cu rulaj mare, dar nu e relevant pentru mine și nu mă ajută cu nimic antipărerile tale. Mă interesează părerile posesorilor de Fabia-Polo. Investiții va trebui să fac pentru că e vechi modelul și mă aștept, dar mi-am făcut calculele. Neprevăzute pot să apară atât la vânzare, cât și după, nu o să merg să o cumpăr singur, o diagnosticare completă, compresie și elevator voi face sigur. Baftă și ție.

Modificat de Constantinescu Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantinescu Radu

Mersi. Arata bine pentru varsta ei, se vede ca s-au investit niste bani. Pretul e ok pt. cate spune ca s-au schimbat. Nu ma atrage in mod special 6n1, 6n2 din 2000/2001 au preturi bune si sunt euro 4 alea pe benzina sau 1.4 tdi (tot 6n2) ar fi o varianta. 

Modificat de Constantinescu Radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!