Jump to content

ABS la Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

Va vad aici vorbind despre abs

Eu am o skoda din februarie 2007 si lucreaza cam asa.

TREABA ESTE PROBATA

AM FRANAT NU INTENTIONAT MAI AGRESIV PE O PORTIUNE DE DRUM CARE AVEA PIETRISI CAZUT DINTRUN CAMION DN FATA MEA

CAND AM PUS FRANA CE SA ZIC M AM INGALBENIT . SANIE NENE .

SI SURPRIZA A VENIT IN MOMENTUL IN CARE MASINA A PRINS O PORTIUNE FARA PIETRISI . CE CREDETI? A INGHETAT .

MENTIONEZ CA IN TOT ACEST TIMP NU AM LUAT PICIORUL DE PE FRANA.

cam asta este . :Driver:

Atentie, folosirea fara rost a scrierii cu majuscule NU este permisa de regulament.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    11

  • BogMW

    9

  • Akebono

    9

  • marian_c

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

sa stii ca noi intelegem si daca scrii fara "caps lock"

eu nu port si n-am purtat vreodata ochelari de vedere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stii ca noi intelegem si daca scrii fara "caps lock"

eu nu port si n-am purtat vreodata ochelari de vedere...

eu vroiam sa ma fac inteles

atata tot

Modificat de cj.silviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca citeai topicul,poate ai fi inteles ce inseamna abs si care e rolul lui.Cum am scris si mai inainte, abs e un sistem ce impiedica derapajul msinii la blocarea unei roti,cand se franeaza. Et benefic mai mult iarna,pe gheata,pole , iar vara pe ploaie. Binenteles ca daca vii cu viteza pe pietris, nu o sa poti frana in siguranta si masina o sa se duca mult si bine , dar nu va derapa. Incearca sa faci un test cu franare brusca pe un drum slab circulat,si cand intra in functiune,ia piciorul de pe frana si apasa din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va vad aici vorbind despre abs

...

ce vam spus eu aici nu sunt doua momente diferite de rulare a masini.

treaba se intampla in acelas moment .

ca stiu si eu ce rol are abs

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica 2 momente consecutive vrei sa zici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica 2 momente consecutive vrei sa zici

da am franat a plecat sanie pe pietris si cand a prins asfalt sa oprit.

eu in acest timp cu picioru pe frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform experientelor mele:

daca esti in vitezele 4 sau 5 cand franezi la maxim, si nu apesi pedala de ambreiaj, la scaderea turatiei la limita de relanti masina are o tendinta de a accelera, calculatorul mareste cantitatea de benzina injectata pentru a pastra turatia. Daca incercati sa vedeti in viteza a patra la turatia de relanti ar fi cam 30 km/h si cam 40 in a 5-a.

Daca aveti unde sa faceti experimente in siguranta e bine sa incercati. Eu in ultimul timp incerc sa schimb in treapta inferioara din timp. La mers in coloana mai bine o tin intr-o treapta inferioara pentru franare de urgenta. Si daca trebuie sa franez brusc de la viteze mai mari, incerc ca de la prima apasare a franei sa si schimb rapid in treapta inferioara. Astfel se poate evita senzatia de la finalul franarii ca nu mai opreste masina.

Concluzia mea: de multe ori nu este de la ABS ca masina nu vrea sa opreasca.

Combinatia ideala este frana + frana de motor in treapta adecvata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform experientelor mele:

.....

Concluzia mea: de multe ori nu este de la ABS ca masina nu vrea sa opreasca.

Combinatia ideala este frana + frana de motor in treapta adecvata.

CORECT

Silviu, te rog sa arunci o privire si pe regulamentul forumului. Odata ca nu acceptam Quote la mesajul anterior decat daca acesta se afla pe alta pagina iar intelegerea firului discutiei depinde de acest lucru; a doua oara ca la ariile tehnice nu prea au rost mesaje de genul celui folosit de tine, care nu aduc nimic nou discutiei! de asemenea scrierea cu majuscule nu este permisa. Conform regulamentului poti primi sanctiuni insa consider ca poti intelege aceste aspecte. Data viitoare insa nu voi ezita sa folosesc mijloacele de sanctionare! Cheers!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cred ca am rezolvat problema. Siguranta numarul 6 de pe cutia bateriei era pleznita.

unde gasesc panoul cu sigurante si cum le schimb? este cumva chiar pe capacul care acopera bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bun remediu pe care l-am gasit la abs pe fabia au fost cauciucurile mai late ...195/50R15 (fata de 165/70R14)in cazul meu... Am facut probe de frinare de la 80-100 la zero in acelasi loc si aproximativ aceleasi conditii si diferenta e mare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei asta daca vrei sa inbunatatesti performantele ar fi multe de facut inecpand cu roti mai late amortizoare mai tari ( dar care sunt mai ineficiente pe un drum pietruit sau cu multe gauri ) placute mai moi eventual etrier marit ( sport ,sau cu mai multe pistoane ) discuri cu santuri si multe altele

ideea pentru distanta minima de franare cu abs e cam asa 1 frana fara ambreiaj calcat (frana de motor ) si calcatu pedalei progresiv (in sensul nu dai in e cat poti de tare ci apesi liniar nu din reflex) si sa vedeti diferenta atunci !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Of, cand iese masina din service cred ca va trebui sa abordez serios franarea, unde ziceti sa incerc in zona Bucuresti sa franez de la 100 la ora ? Sigur nu ma rastorn ? :D Vreau sa invat si eu cum sa apas pedala incat sa nu ma duca mai mult ABS-ul si calculatorul care am inteles ca ar mai baga benzina in anumite circumstante...

Exista vreun meserias cu care sa mergem mai multi intr-o zi sa ne imbunatatim franarea ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu anvelope mai late m-a scos din belea cind in fata mea a plecat o dra blonda de la semafor si dupa vreo 30 de metri a incurcat treptele de viteze si a intepenit masina in fata mea fara nici o lumina de frina... si era o portiune de drum cu piatra cubica.... m-am oprit la o latime de numar cred de fiatul ei si nu prea-mi venea sa cred ca nu am pocnit-o (frinare dupa manual - pedala trecuta prin podea, fara ezitari etc)... Oricum in final chestia care este responsabila de frinare este cea in contact cu drumul, adica anvelopa ... In rest poti sa ai ce sisteme de asistenta vrei, fara niste cauciucuri ca oamenii sunt useless.... parerea mea

Modificat de Gabriel DIACONU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bun remediu pe care l-am gasit la abs pe fabia au fost cauciucurile mai late ...195/50R15 (fata de 165/70R14)in cazul meu... Am facut probe de frinare de la 80-100 la zero in acelasi loc si aproximativ aceleasi conditii si diferenta e mare :)

E normal sa fie mare diferenta de franare,dar nu din cauza abs. Dupa cum ai afirmat,ai pus cauciucuri de195 in loc de 165, asta inseamna ca latimea cauciucului e cu aproape 20% mai mare. Binenteles ca franarea e mai buna , forta de franare se manifesta pe o zona de contact cu solul mult mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bun remediu pe care l-am gasit la abs pe fabia au fost cauciucurile mai late ...195/50R15 (fata de 165/70R14)in cazul meu... Am facut probe de frinare de la 80-100 la zero in acelasi loc si aproximativ aceleasi conditii si diferenta e mare :lol:

Ai schimbat cumva si jantele? daca nu ce dimensiune au jantele tale ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, mi-au picat la ocazie niste rial-uri de 15"(vezi masina din desc) si cu niste anvelope goodyear eagle f1 si nu am ezitat :D

nu am zis ca-i de la abs... era o sugestie pentru imbunatatirea frinarii... pina acuma am resusit sa ma opresc dupa cel din fatza, nu il el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
sima alexandru

Am si eu o problema la Skoda mea...Am o Skoda fabia elegance,an:2001,1,4 16V,101 cp...De la un timp mi s-a aprins in bord beculetul de la Abs si la franare nu mai intra ABS-ul,stie cineva de la ce ar putea fi si ce este de facut?...unde se afla senzorii de abs si sistemul abs?...astept un raspuns...va multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci si faci o scanare la cineva cu VagCom, iti va arata exact unde e problema. Abia apoi discuti de senzori de ABS, calculator, pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sima alexandru

am descoperit problema...era siguranta nr. 5 de pe capacul bateriei...multumesc mult pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut,

sunt la prima masina de acest gen si as avea nevoie de cateva lamuriri sau ajutor daca se poate in legatura cu masina din semnatura.

Atasez o poza cu un reper incadrat in chenar de culoare rosie despre care astept lamuriri de la dumneavoastra.

post-75511-1283320002_thumb.jpg

Eu ma astept sa fie pompa de ABS, dar in acelasi timp tin sa precizez ca martorul ABS din bord nu se aprinde deloc, am masurat sigurantele de la baterie inclusiv pe cea cu numarul 6 care presupun ca ar fi pentru alimentarea ABS-ului si sunt bune.

Ce ar fi de facut/verificat in acest caz si cum s-ar putea dezactiva martorul ABS din bord? Ca sa verific daca sunt in acest caz in urma defectarii ABS-ului.

Va multumesc anticipat.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul poate fi scos sau obturat sa nu se aprinda. Fa o diagnoza si vezi daca poate fi accesat modulul de ABS. Dupa ce postezi rezultatele unei diagnoza te mai indrumam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg atunci ca am presupus corect si ceea ce am atasat in poza din postul anterior e pompa de ABS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!