Jump to content

ABS la Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

Si eu sunt de parere ca ABS-ul e OK :frigbaitata: si conduc fabiuta mea de vreo 28 000km.Eu sunt multumit de sistemul de frinare :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    11

  • BogMW

    9

  • Akebono

    9

  • marian_c

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

... Cu ABS ma mir, la toti intra prea usor, s-o fi schimbat softul ??? Au sesizat si skoda problema?

stiu ca era subiectul deschis aici asa ca nu mai deschid un topic separat:

tocmai m-am intors de la un devensive driving training :huh: unde am vazut cu adevarat ce poate ABS-ul (de pe Fabie in special, dar si ABS-ul in general).

Sfatul meu: in situatii de urgenta, nu eliberati pedala de frana. Masina va avea cea mai scurta distanta de franare si in plus este si perfect controlabila. Va spun asta dupa zeci si zeci de frane pe suprafete care imitau zapada si gheata si care includeau si obstacole de ocolit.

Si inca un lucru pe care l-am invatat acolo: distanta de franare de la 60 km/h e dubla fata distanta de franare de la 50 km/h! Pare curios, dar faceti incercari in locuri in care aveti control si verificati pe pielea voastra daca nu ma credeti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BJ, asa cum au explicat si colegii (pe care nu i-am crezut pana cand mi s-a intamplat si mie), ABS-ul se comporta "ciudat" doar in anumite conditii. Cand franezi brusc, poti sa iti dai seama destul de clar cand intra ABS-ul. Faza e cand franezi brusc, intra ABS-ul si dai intr-o groapa/obstacol in timp ce esti inca in franare. Mie mi s-a intamplat sa franez brusc (cel din fata mea franase tot asa), si in acelasi timp treceam peste linii de tramvai. Masina franeaza tare (cu ABS functionand) pana in momentul in care roata loveste obstacolul. Din acel moment masina nu mai franeaza (sau franeaza foarte usor, ca si cum abia ai atinge pedala de frana - indiferent ca o apesi si mai tare). Masina s-a comportat ca si cum dupa ce a lovit linia de tramvai masina a dat de o suprafata cu gheata (asta pe o caldura de 20+ grade afara cu sosea uscata). Ai senzatia ca se duce ca sania, si tu poti sa apesi frana cat vrei ca nu-si revine. Singurul remediu a fost sa las pedala de frana si sa o mai apas odata (si asa am oprit la cativa cm in spoilerul celui din fata). Nici eu nu am crezut asa ceva, si nu am inteles cum se comporta masina pana cand nu mi s-a intamplat. Poti sa faci zeci de frane de test, si sa nu se intample, si sa patesti lucrul asta doar odata in trafic si e de ajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este...daca ai bafta si trebuie sa franezi foarte tare pe un asfalt denivelat, sau peste gropi, abs nu te mai prea ajuta, pentru ca in momentul in care una dintre roti pierde aderenta cu asfaltul, masina fiind in viteza, abs va cupla imediat...sau cel putin asta cred eu ca e explicatia, si poti sa tot apesi pedala, ca parca esti cu sania, exact asa se simte. Si e un sentiment destul de ciudat sa sti ca ai in ajutor un abs fiabil si de care personal sunt multumit, si tocmai el sa te tradeze in situatii din astea. Eu am patit ce am descris mai sus, si de atunci pe asfalt "accidentat" prefer sa franez de mai multe ori...ma simt eu mai in siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

haideti sa va spun si eu o patanie de-am mea.

mergeam pe drum, afara din localitate.drum drept, uscat, fara probleme.

in fata mea la vreo 50 de metri era coloana.

a urmat apoi o curba si cand am trecut de ea (aveam vreo 80 la ora) am vazut ca masinile din fata mea franeaza.

de fapt nu anticipasem corect, erau oprite.

aveam vreo 20 m pana la prima masina.si am inceput sa franez.

deodata am auzit scartait de cauciucuri(ca si cum ai vira brusc) si mi-am dat seama ca masina nu se opreste.

singurul reflex care mi-a venit, a fost sa iau dreapta pe aratura. norocul meu ca nu era sant, ci doar putin denivelat, asa ca nu a patit nimic masina.

sau cel putin eu inca nu am constatat.

intrebare: in felul asta se comporta ABS-ul?

ca sunt si incepator, si nu-mi dau seama cand si cum intra.

de atunci nu am mai patit asa ceva, si sper sa nu mai patesc.

am banuit ca a fost ceva nisip pe sosea si poate asta sa fi fost motivul.

dar inca nu sunt clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca simti ca masina nu opreste, nu trebuie sa te sperii in momentul in care abs iti "arunca" pedala inapoi, pentru ca stie el mai bine ce face, trebuie sa ai un pic incredere si sa ti pedala apasata la maxim. Pe asfalt cu nisip am franat si eu, si m-am oprit fara sa fuga in nici o parte masina...ceea ce a fost f bine. Eu am simtit mai ciudat masina cu abs, acolo unde se schimba suprafata de rulare pe parcursul franarii...gen franezi pe asfalt si prinzi la o roata nisip sau o groapa mai hotarata. As fi curios sa vad cum intra abs la alte masini la fel de usoare, pana acum am mai simtit doar la masini mai grele...si nu cred ca se poate face comparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se schimba suprafata de ABS.ul nu are ce face. Acolo intervine ESP.ul . ABS.ul are doar grija sa nu iti blochezi rotile in franare si sa poti evita un obstacol cu frana la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ciudat ca ai auzit scartait de cauciuc. Daca a durat mai mult inseamna ca nu ti-a intrat ABS-ul. In mod normal trebuia sa simti cum iti tremura pedala sub picior. Faptul ca la Fabia ABS-ul intra prea usor e ceva deja cunoscut si discutat. Totusi, daca intra ABS-ul sa stii ca mai ai cat de cat un control al directiei, asa ca poti sa virezi (putin, in limitele legilor fizicii) tinand frana apasata. Daca esti incepator poti sa testezi senzatiile astea cand o sa vina iarna. Mergi si tu noaptea in Piata Constitutiei dupa o lapovita, ceva sau intr-o parcare de hypermarket si joaca-te putin cu frana, directia, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va contrazic un pic. Unul din testele pe care le-am facut la trainingul asta era cu o roata pe uscat si cu o roata pe "gheata" (si aici ma refer la suprafata aia cauciucata, udata).

Am facut asa diferse teste de franare:

- in linie dreapta

- ocolire un obstacol

- ocolire 2 obstacole

De fiecare data masina in frana completa (apasat cu toata puterea in pedala, eram efectiv impins in scaun la maxim) s-a comportat excelent. Niciodata nu mi-a fugit intr-o parte sau alta, fata de comenzile pe care le-am luat.

ABS-ul din cate stiu eu (cel putin la masinile astea mai noi) include si distribuirea fortei de franare, astfel incat daca o roata patineaza i se da drumul separat (da functioneaza si pe Fabia, sau cel putin pe a mea). ESP-ul vine in plus de asta si daca e nevoie iti INVARTE rotile de care e nevoie pentru a nu pierde controlul. ESP-ul te ajuta foarte mult in situatiile de supra si subvirare.

Nu cred ca pot exprima exact ceea ce am testat acolo si nici nu cred ca se pot reproduce foarte usor conditiile pe care ni le-au pus la dispozitie respectiva firma de training. Ce pot sa va spun este ca acum am mai multa incredere in masina si stiu mai bine cum reactioneaza (si in consecinta cum sa reactionez eu). Pe suprafete uscate exista un moment in care rotile se blocheaza dar apoi ABS-ul isi face treaba si si-o face destul de bine. Iar in cazul in care ti se pare ca nu tine ABS-ul ganditi-va si ca poate nu ati apasat destul de tare pedala. Din moment ce ai ABS nu mai ai grija cat de tare sa apesi frana. Pur si simplu, in situatii de urgenta o apesi la maxim si ABS-ul va functiona.

Si mie in timpul trainingului mi-a fost destul de greu sa cred asta, dar dupa cum am vazut ca reactioneaza masina, m-am obisnuit si va pot spune ca se misca mult mai bine. La franarea de urgenta pur si simplu mainile se imping in volan, spatele in scaun si piciorul in frana. Cu toata forta. Doar asa ABS va functiona la capacitate maxima. Ce imi pare rau e ca (cel putin la noi) mai pe nicaieri nu te invata chestia asta. Cica in Austria (de unde erau trainerii) se face un astfel de training atunci cand se ia permisul: parfum!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ciudat ca ai auzit scartait de cauciuc. Daca a durat mai mult inseamna ca nu ti-a intrat ABS-ul. In mod normal trebuia sa simti cum iti tremura pedala sub picior. Faptul ca la Fabia ABS-ul intra prea usor e ceva deja cunoscut si discutat. Totusi, daca intra ABS-ul sa stii ca mai ai cat de cat un control al directiei, asa ca poti sa virezi (putin, in limitele legilor fizicii) tinand frana apasata. Daca esti incepator poti sa testezi senzatiile astea cand o sa vina iarna. Mergi si tu noaptea in Piata Constitutiei dupa o lapovita, ceva sau intr-o parcare de hypermarket si joaca-te putin cu frana, directia, etc.

da ciudat.

tind sa cred ca nu a intrat.

mi-aduc aminte ca tot la un drum am vrut sa trag pe dreapta, si tot cautam loc (dar aveam vreo 90-100 km/h).si cand am gasit loc, la-m vazut tarziu, si am apasat tare frana. si apoi am virat. cand am intrat pe acel loc(nu era sosea, ci pietris) parca am simtit ca, calc cu piciorul pe pietre nu pe frana.

acum cand stau sa ma gandesc, acela era ABS-ul(faptul ca am simtit suprafata la pedala).

dar cum va spuneam la ultima faza, asta cu iesirea pe aratura, am simtit la pedala doar cand am iesit de pe sosea.

cand eram pe sosea masina frana(dar parca insuficient), si auzeam acel scartait de roti. ca asta m-a facut sa ma sperii putin si sa trag dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este anormal sa te gandesti ca un sistem de franare cu ABS este mai putin eficient decat un sistem clasic.

ABS-ul cupleaza atunci cand forta de frecare dintre suprafata de rulare si pneu este mai mica decat forta de frecare dintre disc si ferodou si normal roata se blocheaza.

Asta se intampla si atunci cand se circula pe suprafete denivelate, atunci cand roata paraseste calea de rulare sau apasarea este mai mica si evident si forta de frecare este la fel. La sistemele fara ABS nu are cum sa franeze mai bine, atunci cand roata la fel paraseste calea de rulare si evident se blocheaza.

Apar si situatii in care, rotile se blocheaza in prima faza a franarii (scartait de roti) la franari violente.

Deci ABS-ul prezinta avantajul realizarii distantei minime de franare in conditiile date si a pastrarii traiectoriei pe timpul franarii.

In cazul slabirii pedalei de frana, si reapasarea ei (cum se spunea mai sus) se mareste semnificativ distanta de franare.

SFAT! Profitati din plin de ABS si apasati cu incredere pedala de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Poate si eu sunt mai "incepator" cu ABS-ul de la Fabia (am masina de vreo 2-3 luni), dar mie mi se pare ceva ciudat.

Sa presupunem ca depasesti o Raba pe o strada mai ingusta (masini parcate pe margine, etc.) si accelerezi cam pana la 70-80 km/h.Dupa 50-100 de metri observi ca drumul se ingusteaza (masini parcate pe ambele sensuri,etc.) si vine un camion din sens opus fiind nevoit sa opresti deoarece cel din fata, aflat la mai putin de 50 metri e oprit.Pui frana apasand pedala la max. DAR stupoare:pedala e "beton" si masina pare sa mearga inainte ca o "sanie", fara carait, fara pulsatii in pedala de frana.Asta am patit-o personal si mi se pare cam ciudat, pana la urma nu au fost urmari nefericite, dar ma pune pe ganduri, am mai condus un Opel Astra G cu ABS, dar la ala cand intra in functiune respectivul sistem parca iti rupe glezna, asa brutala e forta cu care iti impinge inapoi pedala (sau ce face) si efectul de franare se simte.La Fabia am observat ca reactioneaza destul de ciudat: la frana mai moale pedala merge mai mult in jos, la apasare mai brusca parca "intepeneste" pedala si efectul de deccelerare este destul de slab, fata de primul fel de apasare.

Sper ca am descris destul de bine fenomenul si imi poate zice cineva: e normal sa faca asa?

A trecut I.T.P. la RAR( dupa schimbarea placutelor de frana) si nu cred sa fie vreo problema de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc sa nu fie o problema de pierderi de vacuum, pierderi suficient de mici incat sa nu fie destul de evident defectul. Verifica cu mare atentie traseul de vacuum care intra in unitatea servo a franei.

Inca o intrebare: sigur ai ABS pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonyus, fenomenul descris de tine nu este normal. Probabil ca ai o problema, TREBUIE verificata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur am ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

placutele pe care le-ai schimbat sunt cele pt frana cu abs? Adica ti le-a schimbat in service autorizat , inainte mergea si dupa nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: Placute pentru frana cu ABS?

Pai placutele sunt pentru tipul respectiv de frana (FS-III), facute(?) de BOSCH.

Poate trebuie sa schimb lichidul de frana...

Si inainte de schimb faceau la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu

Schimba lichidul de frana - simptomul descris seamana a bule de gaz prezente in fluid (din cauza vechimii); teoretic la 2 ani ar trebui inlocuit

Super DOT 4 are performante crescute fata de DOT 4 cu specificatia originala

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand le-ai cumparat i-ai dat talonul tipului sa verifice codul piesei? Eu stiu ca cele pt masini dotate cu abs au un locas rotund,dar poate nu am inteles eu bine.Ca si rulmenti pt roata fata difera la cele cu si fara abs.Eu am codurile,dar nu stiu ce am facut cu hartiuta pe care am notat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu

Din moment ce omul spune ca si inainte de schimbarea placutelor avea aceleasi simptome, e clar ca problema nu e de la ele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu recent am avut accident cu Fabia, din ce citesc pe aici incep sa cred ca ABS-ul m-a facut :rolleyes: Eram la vreo 50km/h, coloana a oprit brusc in fata si desi aveam vreo 10-15 m pana la ultima masina m-am dus ca pe sanie inainte... Am simtit in pedala ABS-ul, dar nu mi s-a parut deloc eficienta franarea, eu am avut inainte de Fabia o masina veche, fara ABS si pot sa zic ca oprea cinstit in distanta asta :huh: Si mai eram si in rampa de circa 10% ... Daca stiam de faza cu apasatul inca o data al pedalei cred ca incercam, te dispera sa vezi cum se duce aiurea inainte masina, cu toate ca tii frana apasata... Si cu cateva zile inainte de tamponarea asta am mai avut o tentativa, a pus o tipa frana brusc in oras si cu ABS-ul meu functionand am mers pana la o palma de masina ei din fata... :icon_thumright:

Ati remediat careva problema asta sau ati imbunatatit clar performanta la franare cumva ? Suprafata de rulare era fara denivelari de fiecare data si totusi s-a dus ca pe sanie cu ABS-ul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-ai ce sa imbunatatesti

precum spuneam si in posturile anterioare - pe zapada la viteza mica ABSul (cel putin asta de pe Fabia) mi se pare o tampenie; masina desi franata se opreste f greu; daca ar fi dupa mine as introduce posibilitatea decuplarii instantanee dintr-un buton

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta tine de maestria soferului daca calci brusc frana pe o suprafata alunecoasa sau imediat dupa ce rotile au patinat , abs (modelele mai vechi ) nu e prea eficient spre deloc , ideea e ca atunci frana trebuie eliberata si calcata progresiv evitand cuplarea abs-ului si tine alfel.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa se intampla,stai linistit. ABS nu are rolul de a reduce distanta de franare ,ci de a impiedica blocarea rotilor si derapajul masinii.Masina nu mai fuge intr-o parte, se duce drept,dar se duce.Pe viitor adapteaza viteza la conditiile de trafic si pastreaza distanta fata de masina din fata. Poti incerca sa obtii o franare intr-un spatiu mai redus ciupind doar frana scurt , fara sa calci ambreiajul. CAnd calci ambreiajul , masina se duce in datorita inertiei si actioneaza numai forta de franare , pe cand daca ciupesti doar frana fara sa calci ambreiajul,se reduce integral viteza de deplasare,iar dupa reducerea vitezei calci si ambreiajul si frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca sa obtii o franare intr-un spatiu mai redus ciupind doar frana scurt , fara sa calci ambreiajul. CAnd calci ambreiajul , masina se duce in datorita inertiei si actioneaza numai forta de franare , pe cand daca ciupesti doar frana fara sa calci ambreiajul,se reduce integral viteza de deplasare,iar dupa reducerea vitezei calci si ambreiajul si frana.

Ok, o sa incerc, eu nici nu mai stiu daca am apasat sau nu si ambreiajul, cert e ca apasarea asta e un reflex pt mine... Deci daca as fi apasat numai pedala de frana ma opream mai repede ? Dar cum sa ciupesc scurt frana cand totul s-a petrecut cam intr-o secunda ? :rolleyes: Oricum nu cred ca as fi ciupit frana si apoi as fi lasat-o, timpul era scurt, "tinta" se apropia implacabil :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!