Jump to content

ABS la Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

...Majoritatea se plang de faptul ca ABS-ul este prea sensibil...

Ceeeee?!?!?! :) Asa ceva n-am auzit de aproape 3 ani de cand lucrez cu Skode si fac zilnic zeci de kilometri probe cu Skode si mai si conduc o Fabie personala de ceva vreme. Normal ca intra ABS-ul devreme daca te sui cu ambele picioare pe frana, daca dai in gropi si/sau denivelari mari cu piciorul pe frana (basca ca-ti faci praf toate bucsele pe dedesubt si nu numai), esti cu 1 roata pe linia de tramvai si multe alte situatii asemanatoare. Deci inainte de a lua in considerare plangerile alora trebuie vazut si HALUL (ca nu pot sa zic stilul) in care conduc. Deci stefan_ieu, poate ca sam conduce preventiv, franeaza cum trebuie si totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    11

  • BogMW

    9

  • Akebono

    9

  • marian_c

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

In 'pachetul' de optionale cand am luat masina era trecut si ABS*. * doar cu motorizari mai mari de 1.2 etc. Nu am inrebat nici eu clar atunci :icon_thumright: , dar asta este, desi dealerul (delcar) tot incerca cu optionale aiurea. Masina este OK pentru banii dati si eu conduc preventiv :) si cu ruta optima printre gropi.

La Skoda ( Cehia ) poti sa bagi si ESP pe 1.2 Avantaj dar la noi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceeeee?!?!?! :icon_thumright: Asa ceva n-am auzit de aproape 3 ani de cand lucrez cu Skode si fac zilnic zeci de kilometri probe cu Skode si mai si conduc o Fabie personala de ceva vreme...

@Blitz: Citeste topicul de la inceput ca sa vezi "reclamatiile" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BLiTZ, dupa cum spune si DRAPAR, citeste tot topicul si o sa intelegi ce vroiam sa spun. Eu personal nu sunt deranjat de cum intra ABS-ul si nu ma urc niciodata cu piciorul pe frana (sau cu ambele picioare :icon_thumright: ), dar ABS-ul il simt cel putin o data pe luna, ca merg in Bucuresti si se mai intampla sa merg pe linia de tramvai si de, mai franez, ca doar nu intru in ala din fata, sau mai exista si gropi si, iar, si pe strazile alea tre' sa pui frana. Ce vroiam sa subliniez este ca sam fie are un stil foarte prudent de condus (ceea ce nu e rau deloc) fie ar trebui sa fie mai atent sa nu cumva sa aiba vreo problema. Vrei sa-mi spui sa tu in ultimii 8000 de km n-ai simtit niciodata ABS-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefane, dar tie nu ti se pare normal sa intre DN1 unde ai tarla caabs-ul cand franezi si o roata este pe linia de tramvai si, neavand aderenta buna se blocheaza? Asta vreau eu sa zic defapt. Ca sunt convins ca daca franezi relativ progresiv de la 120km/h sa zicem pe t de cat uniforma sigur nu-ti va intra ABS-ul, si sunt convins c-ai incercat si tu asta.

Deci.... unde-i problema cu ABS-ul ca eu nu o vad?!

Ca o adaugare, i-am promis lui DRAPAR c-am sa citesc topicul de la inceput :icon_thumright: ... n-am specificat termenul insa :)

Un sfat pentru sam, si pentru altii care nu stiu senzatia ABS-ului, ca sa zic asa: mergeti undeva pe nisip, praf etc etc si testati ABS-ul, vedeti cum reactioneaza pedala de frana. E bine de stiut senzatia pentru ca intr-o situatie reala de urgenta este recomandat ca, in timpul franarii, odata intrat ABS-ul sa nu va speriati si sa dati drumul pedalei de frana. Motivul: odata lasata libera pedala si iar apasata, calculatorul de ABS reactioneaza putin mai greu. Repet: e bine de tinut pedala de frana apasata odata ce-a intrat ABS-ul, nu dat drumul la ea si franat din nou.

Cheers.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ cred ca am deviat putin de la discutie, sper sa nu se ia DRAPAR de noi :lol:. Uita-te mai bine la ce am spus. "Eu personal nu sunt deranjat de cum intra ABS-ul" . Nici nu stiu daca intra prea devreme sau prea tarziu pentru ca e prima mea masina cu ABS. Doar am vrut sa spun ca sunt mai multi (vorbesc procentual, cati sunt pe forum vs cati au spus ca ii deranjaza chestia asta) care se plang ca ABS-ul pe Fabia intra devreme fata de alte masini. Iar mie personal mi se intampla (rar, e adevarat, dar se intampla) sa intre ABS-ul si cand nu merg pe zapada. Si e normal sa se intampla n-am zis altceva. Trangand o concluzie de aici ma gandeam sa-i atrag atentia lui sam sa verifice daca nu cumva are o problema cu ABS-ul si sa nu stie. Atata tot. Nu ma plangeam in nici un fel de masina si n-am spus deloc ca ar fi vreo problema cu ABS-ul la Fabie, asa ca mai bine :lol:

Apropo, nu mi-ai raspuns la intrebare, tie ti-a intrat macar o data ABS-ul in ultimii 8000km pe drumurile din Bucuresti ?

Modificat de stefan_ieu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BliTZ, ABS-ul fabiei este prea sensibil, este o certitudine. Si se intampla uneori cand franezi in modul cel mai senin si mai relaxat la o intersectie sa dai intr-o spartura de asfalt si atunci distanta de franare preconizata s-a dus naibii. Singura solutie e sa ai sange rece sa ridici piciorul de pe frana si sa reapesi frana (sa scoti masina din starea de frana-ABS) caci altfel ai sanse maxime sa faci o mare aglomeratie in intersectie. Socurile in franare sesizeaza ABS-ul. Diferenta de viteza intre cele doua roti este minima in cazul unei fisuri de asfalt si cred ca daca pragul ar fi undeva mai sus, situatia ar fi mai buna. ABS-ul te poate face sa te accidentezi in felul in care este el programat la fabia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca glumiti daca va vaitati ca intra ABS-ul. Foarte bine ca intra , asta e rolul lui.

E posibil sa fie cam sensibil dar cred ca pragul respectiv e destul de relativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@chivu, tu ai citit ce s-a spus depsre ABS la fabia? Sa stii ca sunt si alte masini chiar din VAG care se comporta altfel. Deci e clar o problema de soft sau hard. Nu se poate spune ca "asa face toate". Mai mult la alte masini odata intrat ABS-ul el isi revine in cazul in care conditia de alunecare nu mai exista, la fabia odata intrat este permanent si poate doar fi intrerupt cu o reapasare de pedala. Deci, se poate si altfel, a se citi: mai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai citit pe net si intr-adevar, modelele montate pe Fabia sunt destul de sensibile. Este problema de ...... soft si de cum interpreteaza calculatorul ABS semnalele de la senzori. Probabil " a fost mai ieftin softul" asta si nu s-au facut prea multe optimizari si modificari.

PS. La Polo 9N face cam la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie totusi vorba de versiuni mai vechi de software?! La urma urmei daca doi zic ca esti beat te duci si te culci. Eu unul n-am remarcat aceasta problema la Fabii dar ma rog...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conduc Fabia mea de aproape un an (cam de cand m-am inscris si pe forum). Am citit topicul asta si mai demult (ca are deja ceva vechime) insa in primele 8-9 luni nu a intrat niciodata ABS-ul nejustificat. Asa ca ma gandeam ca au o problema cei de pe forum cu ABS-ul sau apasa prea tare/violent pedala de frana. Pana acum vreo 3 luni, cand in Arad, in timp ce treceam o linie de tramvai, cel din fata mea a franat si a trebuit sa franez si eu (nu brusc pentru ca nici cel din fata nu franase brusc si aveam ceva distanta pana la el). Si uite asa intra ABS-ul cand ti-e lumea mai draga, si masina in loc sa franeze cum te-ai obisnuit cu ea, se duce ca sania. Noroc ca am lasat pedala de frana si am mai apasat-o odata si atunci a franat cum trebuie; altfel cred ca il atingeam putin pe cel din fata.

De atunci mi s-a mai intamplat odata acelasi lucru, si tot la trecere peste linile de tramvai. Nu-mi place lucrul asta, pentru ca prietena mea tocmai si-a luat carnetul, si o sa conduca si ea masina; problema e ca nu stiu cum o sa reactioneze intr-o situatie de acest gen: poate ca o sa apese mai tare pedala de frana in loc sa "deblocheze" ABS-ul. Iar pentru asta cred ca Fabia merita o bila mai neagra decat toate celelalte :)

Peste asta mai lipsea doar ca airbagul sa functioneze doar in anumite cazuri :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod cert se poate adapta pragul de diferenta de viteza intre roti. Pe briskoda mai multi spun ca au facut, dar nu dezvaluie publicului pt ca "nu e bine sa te joci cu sistemul de franare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg de serviciu a semnalat faptul ca ABS-ul intra destul de repede daca placutele/discurile de frana sunt uzate. Inainte de inlocuirea lor se plangea ca intra ABS-ul prea repede, pe drum drept, uscat, fara probleme. Dupa ce a inlocuit placutele si discurile ABS-ul a inceput sa functioneze ... zice el .... ca la inceput.

Este o simpla constatare a colegului meu de serviciu.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa-l contrazic pe colegul tau, dar eu sunt contra-exemplul. Am placute noi Ferrodo premier de cca 6kkm si ABS-ul tot aiuristic este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu cu abs sensibil. Nu depinde de placutele de frina sau de cauciucuri. Cind a fost masina noua nu s-a intimplat, dar de la un moment dat (in primul an cindva) s-a schimbat comportamentul. Intra uneori destul de des la frine cit se poate de obisnuite chiar si in oras dar nimeni nu mi-a putut da o explicatie si cica nu se poate monitoriza din mers ca sa vad care roata il declanseaza. Testul de frine iese ok.

Plus partea enervanta ca odata declansat nu se opreste, foarte misto in oras la gropi sau denivelari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca o fi problema de soft...dar e adevarat...ABSul fabiei intra la denivelari, gropi, linii de tramvai, etc.

pe de alta parte, imi aduc aminte ca instructorul pe care l-am avut la scoala de soferi (pe o amarata de dacia 1310) imi spunea ca la trecerea peste linii de tramvai, franezi pana in linie, ridici piciorul de pe frana la trecere, dupa care, daca mai e nevoie, poti frana din nou. cu alte cuvine, nu tii piciorul pe frana atunci cand treci peste denivelari decat daca nu ai incotro, pentru ca distrugi franele. acum ma gandesc ca poate avea dreptate...ca doar cei care au proiectat ABSul n-or fi fost cretini...

in plus, eu nu pot decat sa multumesc ABSului de la fabia mea, pentru ca fara el, acum vreo doua luni, ma infigeam in osia unui carutas tampit care mergea noaptea fara vreo semnalizare...sau, pardon, avea o lanterna d'aia cu led...aveam 100 si l-am vazut destul de tarziu...asa ca...oricat de sensibil ar fi, mie ABSul fabiei mi-a lungit viata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot respectul pentru ABS! Si pe mine ma salvat de cateva ori. Si treaba cu ABS sensibil am avuto si eu pana mam enervat si am schimbat rotile din spate cu alea din fata ( ca de, de la atatea demaraje sau mai tocit si ele saracutele) si sa simtit, ABS-ul intra mai greu. Dar asta cred ca e un caz, nu o regula cu schimbatul rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conduc Fabia din semnatura cu ABS de aproape 1 an si jumatate, venind de pe o Dacie cu frane clasice si nici acum nu m-am obisnuit cu ABS-ul si inca ma mai surprinde neplacut.

In general merg cu fica-mea in masina si a tunci conduc relativ incet in oras (40-50 KM/h) si franez usor, ca sa nu o dau cu capul de geam. Efectul este ca frana raspunde exact cat ii cer si e eficienta. Dar in cazurile de urgenta, rezultatul este exact invers. Adica, nu derapez, dar ma tot duc inainte.

Un singur exemplu fara urmari: eram pe Sos. Aviatorilor, de la Piata Victoriei spre statuia Aviatorilor, (pentru cine nu stie, pe jos e piatra cubica), incarcat doar cu familia (3 persoane), uscat pe jos si viteza cum v-am spus. Se pune rosu si franez. Se baga si ABS-ul peste mine. Efectul: m-am dus pana in mijlocul intersectiei! O clipa am intepenit ca apoi sa ma apuce toti nervii. Noroc ca nu era nimeni in fata si inca nu pornisera cei din stanga.

Mi s-a spus si am citit si aici sa ridic piciorul de pe frana si sa reiau operatiunea. Dar a spus-o cineva inaintea mea si e valabil si la mine: nu prea imi vine sa las frana libera cand eu vad cum ma duc in cel din fata.

Concluzia mea este ca, in cazuri de urgenta si numai daca este loc, mai bine ies din stramtoare cu acceleratia, care e mai eficienta decat frana! Nu e un sfat ca "la carte", dar poate fi o alternativa utila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum intra la voi ABS-ul ca la mine in aproape 9000km de cand am luat masina (masina fiind noua) ABS-ul n-a intrat deloc. Si nici nu cred ca am probleme cu ABS-ul pentru ca altfel s-ar fi aprins becurile de avarie la bord. Ce-i drept merg precaut pentru ca franele Fabiei imi dau un sentiment de nesiguranta. Prin oras merg aproape crispat cand sunt bara la bara si ma apropii de semafoare. Din cand in cand mai conduc si un Matiz fara ABS si pot sa fac o comparatie. La Matiz franele imi dau un sentiment de siguranta (in oras vorbesc ca in afara orasului nu merg cu Matiz-ul) merg relaxat cu Matiz-ul si imi permit sa pun frana la semafor chiar si cu intarziere pentru ca stiu ca se opreste. Cu lipsa de eficienta a franelor la Fabie m-am obisnuit. Cand o sa-mi iau Fabia 2 sper sa nu mai am problema asta. Am citit ca la Fabia 2 au montat frane dual-rate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine intra ABS daca franez brusc pe drum cu gropi sau denivelari, la inceput intra des, acum m-am mai obisnuit cu masina si intra rar, nu mai bruschez frana ca inainte, reduc viteza cand e cazul din timp.

Raspunsul franelor e prompt pe drum fara denivelari, adica nu intra abs daca nu se blocheaza roata.

Depinde cum te obisnuiesti cu masina. Eu din reflex daca vad ca se pune frana brusc in coloana (masina din fata se opreste ) nu apas brusc frana, franez prima data usor apoi mai apas de cateva ori , sa vada si masina din spate stopul de frana din timp si sa reactioneze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Daniel : ce te face sa crezi ca daca nu aveai ABS nu te-ai fi oprit tot in intersectie cu urme de cauciucuri in urma ta?

Eu cand i-am raspuns lui sam n-am vrut sa ma plang de ABS. Am facut doar o observatie. Mie mi se pare ok, doar a trebuit sa ma obisnuiesc cu el asa cum e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie ABS-ul mi se pare rezonabil la Fabia. De cand am masina (14kkm) mi-a intrat de vreo 2 ori si atunci pt ca m-am proptit cu piciorul in frana la maxim. In rest am franat pe toate tipurile de suprafete si nu am avut probleme. Eu cred ca tine f mult de felul in care conduci, eu de felul meu sunt mai prudent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca lumea se imparte in doua cu privire la ABS-ul fabiei. Cei cu masini mai noi par sa confirme o versiune noua de codare a controller-ului, in timp ce posesorii de masini mai vechi par sa fie in consens ca acesta este incorect. Asteptam sa vedem daca cei care spun ca merge OK si care au putini km cu masina vor ramane de acesta parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea e din 2001 si merge brici.Se opreste acolo unde trebuie.Eu sunt foarte multumit de ea.Si am mai scris asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!